Презентація "Застосування різних способів розкладання многочленів на множники"

Про матеріал
Узагальнити й систематизувати знання, вміння й навички учнів розкладати многочлени на множники різними способами: винесенням спільного множника за дужки; способом групування; за допомогою формул скороченого множення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Застосування різних способів розкладання многочленів на множники

Номер слайду 2

Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання, вміння й навички учнів розкладати многочлени на множники різними способами: винесенням спільного множника за дужки; способом групування; за допомогою формул скороченого множення;формувати вміння аналізувати й узагальнювати інформацію, виділяти головне;розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, увагу

Номер слайду 3

1) Що означає «розкласти многочлен на множники»?2)Назвіть відомі вам способи розкладання многочленів на множники.3. У чому полягає спосіб:винесення спільного множника за дужки;2) групування;3) застосування формул скороченого множення?Повторюємо

Номер слайду 4

Схема виконання дій під час розкладання многочленів на множники. ПОВТОРЮЄМО

Номер слайду 5

ПОВТОРЮЄМО

Номер слайду 6

Усно. Розкладіть на множники:a) 𝑎2−5𝑎𝑏 б) 𝑎2−25 в) 𝑥2−0,36 г) 64−𝑥3 

Номер слайду 7

Вкажіть букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді

Номер слайду 8

Розкладіть на множники:1)𝑥3+64𝑦3= 𝑥3+(4𝑦)3= (𝑥+4𝑦)(𝑥2−4𝑥𝑦+16𝑦2) 2)25𝑎2𝑏−𝑏3= b(25𝑎2−𝑏2)= b(5a-b)(5a+b)3)-2𝑎2+16𝑎−32= -2(𝑎2−8𝑎+16)= -2(𝑎−4)2 4)4xy+20y - 4x - 20=4y(x+5)-4(x+5)=(x+5)(4y-4)=4(x+5)(y-1)5)𝑏4−81= (𝑏2)2−92= (𝑏2-9) (𝑏2+9)= (b-3)(b+3)(𝑏2+9) Виконайте самостійно:1)𝑦3−125𝑥3 2)81𝑏2𝑎−𝑎3  3)-5𝑥2+20𝑥−20 4)7ab - 21b - 7a+215)𝑦4−625 6)75 - 108𝑦2= 3(25-36𝑦2)= 5(5-6y)(5+6y)7)64𝑎3−125𝑏3= (4𝑎)3+(5𝑏)3= (4𝑎− 5𝑏)(16𝑎2+20𝑎𝑏+25𝑏2) 8) 8𝑚3+27𝑛3= (2𝑚)3+(3𝑛)3= (2𝑚+3𝑛)(4𝑚2−6𝑚𝑛+29𝑛2) 6)50 - 72𝑎2 7)𝑎3−8𝑏3 8) 27𝑥3+𝑦3 

Номер слайду 9

Розв’яжіть рівняння:1)6𝑎3−24𝑎=0 2)9𝑎3+6𝑎2+𝑎=0 6a(𝑎2−4)=0 6a(a−2)(𝑎+2)=0 6a=0 або a−2=0  𝑎бо  𝑎+2=0 a=0 або a =2         𝑎бо  𝑎=−2  a(9𝑎2+6𝑎+1)=0 a(3𝑎+1)2=0 a=0 або (3𝑎+1)2=0   3𝑎+1=0 3𝑎=−1 𝑎=−13 Відповідь: 0; 2; -2 Відповідь: 0;- 13  Виконайте самостійно:1)4𝑥3−36𝑥=0 2)𝑥3+2𝑥2+𝑥=0 

Номер слайду 10

Розкладіть на множники:1)a+b+𝑎2−𝑏2= 2)𝑥2−𝑦2+𝑥−𝑦= 3)16𝑎2+8𝑎𝑏+𝑏2−25= 4) 9−𝑥2+6𝑥𝑦−9𝑦2= 5)(6𝑥−8)2−(2𝑥+4)2 (a+b)+(a-b)(a+b)=(a+b)(1+(a-b))=(a+b)(1+a-b)𝑥−𝑦(𝑥+𝑦)+(𝑥−𝑦)= 𝑥−𝑦(𝑥+𝑦+1) (16𝑎2+8𝑎𝑏+𝑏2)−25= (4𝑎+𝑏)2−52= =(4a+b-5)(4a+b-5)9−(𝑥2−6𝑥𝑦+9𝑦2)= 32−(𝑥−3𝑦)2= =(3-(x-3y))(3+(x+3y))=(3-x+3y)(3+x+3y)=((6x-8)-(2x+4))((6x-8)+(2x+4))==(6x-8-2x-4)(6x-8+2x+4)=(4x-12)(8x-4)Виконайте самостійно:1)x+y+𝑥2−𝑦2 2)𝑎2−𝑏2+𝑎−𝑏 3)25𝑥2+10𝑥𝑦+𝑦2−49 4) 16−𝑎2+14𝑎𝑏−49𝑏2 5)(5𝑥−3)2−(2𝑥+7)2 

Номер слайду 11

Доведіть, що значення виразу1) 254−56 ділиться на 24 2) 43+22 ділиться на 17 3) 215−33 ділиться на 29 254−54=(52)4−56= 58−56= 56(52−1)= 43+22= 26+22= (22)3+22= 22(24+1)= 22∙17 ділиться на 17, бо 17 ⋮17 215−33= (25)3−33 =  323−33= (32−3)(322+32∙3+32) =  =29∙(322+32∙3+32) ділиться на 29, бо 29 ⋮29 56 (25−1)= 56∙24 ділиться на 24, бо 24 ⋮ 24 Виконайте самостійно. Доведіть, що значення виразу1) 165−217 ділиться на 7 2) 93+32 ділиться на 82 3) 36−23 ділиться на 7 

Номер слайду 12

Доведіть, що значення виразу(4𝑛+1)2−8𝑛2𝑛−3+7 кратне 8 при всіх цілих значеннях 𝑛   (4𝑛+1)2−8𝑛2𝑛−3+7= 16𝑛2+8𝑛+1−16𝑛2+24𝑛+7= =32𝑛+8= 8(4𝑛+1) кратне 8 , бо 8⋮8 (8𝑛+1)2−16𝑛4𝑛−2+23 кратне 24 при всіх цілих значеннях 𝑛   Виконайте самостійно:

Номер слайду 13

Знайдіть найменше значення виразу1) 𝑥2+10𝑥+25= 2) 𝑥2+10𝑥+28 =  𝑥2+2𝑥∙5+52= (𝑥+5)2 найменше значення виразу буде дорівнювати 0 при 𝑥=−5 𝑥2+10𝑥+25+3= (𝑥2+10𝑥+25)+3=  =(𝑥+5)2 +3 найменше значення виразу буде дорівнювати 3 при 𝑥=−5 Виконайте самостійно: Знайдіть найменше значення виразу1) 𝑥2+8𝑥+16 2) 𝑥2+8𝑥+20 

Номер слайду 14

Розв’язати рівняння:𝑥3−4𝑥2−25𝑥+100=0 𝑥2 (𝑥−4)−25(𝑥−4)=0 (𝑥−4)(𝑥2 −25)=0 (𝑥−4)(𝑥−5)(𝑥+5)=0 𝑥−4=0  або  𝑥−5=0  або  𝑥+5=0 x=4 або x =5         𝑎бо  𝑥=−5 Відповідь: 4; 5; -5 Виконайте самостійно:2𝑥4+6𝑥3−8 𝑥2−24𝑥=0 

Номер слайду 15

Домашнє завдання. Повторити п.14-19№ 713; 718; 726 Видавництво: Гімназія, 2015

pptx
Пов’язані теми
Алгебра, 7 клас, Презентації
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Застосування різних способів розкладання многочлена на множники
Додано
19 січня
Переглядів
305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку