Соціальні групи та міжособистісне спілкування. Сучасна дитина має можливість спілкуватися з однолітками різних соціальних груп — сукупностей людей, об’єднаних спільними інтересами, правилами, діяльністю. Порозумінню сприяє міжособистісне спілкування, тобто спілкування з конкретною людиною. Соціальними групами для спілкування є друзі, однокласники у школі, знайомі в гуртках, спортивних секціях
Соціальна адаптація. Соціальну адаптацію визначають як процес активного освоєння особистістю або групою нового для неї соціального середовища. Із дитинства людина навчається спілкуватися зі своїм оточенням: родичами, однолітками. Адаптується в новому середовищі через міжособистісне спілкування, тобто передання(обміні) інформації в будь-якій формі від особи до особи. т
Правила ефективного спілкування. Бар’єри спілкування – це складності у розумінні іншої людини, які виникають в процесі спілкування. Ефективне спілкування — це обмін повідомленнями, під час якого співрозмовники демонструють взаємну повагу, і той, хто слухає, сприймає з повідомлення саме те, що має на увазі той, хто говорить. Правила спілкування:1. Слідкуйте за охайністю свого зовнішнього виду. 2. Демонструйте привітність та даруйте посмішку. 3. Виявляйте щирий інтерес до тих, з ким спілкуєтесь. 4. Уникайте конфліктних ситуацій. 5. Звертаючись до співрозмовника, частіше називайте його по імені.6. Будьте уважним слухачем, навчіться слухати співрозмовника.
Конфлікт у спілкуванніНавички спілкування дозволять уникнути конфліктів і непорозумінь. Конфлікт у спілкуванні — це зіткнення сторін із протилежними судженнями щодо певної події. Деструктивні(агресивні)- коли люди доводять свою правоту, не зважаючи на точку зору співрозмовника, навіть не намагаються зрозуміти іншу думку. Конструктивні - такі, що допомагають здобувати нову інформацію та досвід. Конфлікти. У спілкуванні потрібно навчитися доводити свою думку мирним, справедливим Шляхом!