Презентація є супроводом до проведення уроку з інтегрованого курсу "Довкілля" для 6 класу за темою"Життя в колективі. Значення міжособистісних комунікацій для соціальної адаптації людини."
Життя в колективі. Значення міжособистісних комунікацій для соціальної адаптації людини. Довкілля 6 клас
Номер слайду 2
Вправа”Асоціативний кущ”Складіть асоціативний кущ до слова спілкування
Номер слайду 3
Спілкування. Спілкування - це обмін думками, новинами, враженнями, тобто повідомленнями.
Номер слайду 4
Спілкування"Якщо, слухаючи вас, дивляться вам в обличчя, реагують на ваші слова, погляд спрямований вам в очі - будьте впевнені: ви спілкуєтеся". М. І. Лісна. Спілкування. Взаєморозуміння. Встановлення контакту. Обмін інформацією. Взаємодія
Номер слайду 5
Вербальне і невербальне спілкування. Вербальне. Невербальне. Усне мовлення. Письмова мова. Поза, жести ,голос, інтонація, рухи, міміка,погляд
Номер слайду 6
Вербальне спілкування + невербальне спілкування. Під час спілкування необхідно, щоб ваша вербальна інформація (те, що ви говорите) відповідала вашій невербальній інформації (жестам, міміці, рухам)
Номер слайду 7
Соціальні групи та міжособистісне спілкування. Сучасна дитина має можливість спілкуватися з однолітками різних соціальних груп — сукупностей людей, об’єднаних спільними інтересами, правилами, діяльністю. Порозумінню сприяє міжособистісне спілкування, тобто спілкування з конкретною людиною. Соціальними групами для спілкування є друзі, однокласники у школі, знайомі в гуртках, спортивних секціях
Номер слайду 8
Соціальна адаптація. Соціальну адаптацію визначають як процес активного освоєння особистістю або групою нового для неї соціального середовища. Із дитинства людина навчається спілкуватися зі своїм оточенням: родичами, однолітками. Адаптується в новому середовищі через міжособистісне спілкування, тобто передання(обміні) інформації в будь-якій формі від особи до особи. т
Номер слайду 9
Правила ефективного спілкування. Бар’єри спілкування – це складності у розумінні іншої людини, які виникають в процесі спілкування. Ефективне спілкування — це обмін повідомленнями, під час якого співрозмовники демонструють взаємну повагу, і той, хто слухає, сприймає з повідомлення саме те, що має на увазі той, хто говорить. Правила спілкування:1. Слідкуйте за охайністю свого зовнішнього виду. 2. Демонструйте привітність та даруйте посмішку. 3. Виявляйте щирий інтерес до тих, з ким спілкуєтесь. 4. Уникайте конфліктних ситуацій. 5. Звертаючись до співрозмовника, частіше називайте його по імені.6. Будьте уважним слухачем, навчіться слухати співрозмовника.
Номер слайду 10
Конфлікт у спілкуванніНавички спілкування дозволять уникнути конфліктів і непорозумінь. Конфлікт у спілкуванні — це зіткнення сторін із протилежними судженнями щодо певної події. Деструктивні(агресивні)- коли люди доводять свою правоту, не зважаючи на точку зору співрозмовника, навіть не намагаються зрозуміти іншу думку. Конструктивні - такі, що допомагають здобувати нову інформацію та досвід. Конфлікти. У спілкуванні потрібно навчитися доводити свою думку мирним, справедливим Шляхом!
Номер слайду 11
Як уникнути конфлікту?— не нервувати;— вислухати іншу сторону;— говорити спокійно;— зупинитися;— проаналізувати ситуацію, що склалася;— порадитися;— знайти компроміс;— просто вибачитися.
Номер слайду 12
Вільний мікрофон. Про що дізналися на уроці?
Номер слайду 13
Висновки. Спілкування дозволяє людині адаптуватися до життя в суспільстві. За допомогою спілкування людство досягло значного рівня розвитку. Навички спілкування дозволять уникнути конфліктів і непорозумінь.
Номер слайду 14
Домашнє завдання. Опрацювати §31, дати відповідь на питання:1. Що таке спілкування?2. Як адаптація впливає на життя людей?3. Які існують навички ефективного спілкування?