Презентаційний урок з інтегрованого курсу «Я пізнаю світ» на тему «Мої улюблені книжки. Яка шана книжкам?»

Про матеріал
Тема уроку : Моя улюблена книжка. Яка шана книжкам? Мета уроку : об’єднати споріднені блоки знань із різних предметів навколо однієї теми з метою інформаційного, пізнавального,емоційно-чуттєвого, комунікативного збагачення учнів, розвитку пошуково-дослідницьких умінь й навичок учнів, логічно – математичного, критичного мислення, формувати навичок моделювання ,конструювання, акторської майстерності , формувати вміння працювати в команді, прищеплювати бажання удосконалювати свій внутрішній світ.
Перегляд файлу

Бердянська гімназія №3 «Сузір’я»

Бердянської міської ради Запорізької області

МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

 

 

 

 

 

 

 

Презентаційний урок з інтегрованого  курсу

«Я пізнаю світ» на тему

«Мої улюблені книжки. Яка шана книжкам?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                     Підготувала і провела

                                                                   учитель початкових класів

                                                                     гімназії №3 «Сузір’я»

        Акуленко Алла Миколаївна

 

Бердянськ

2018

Тема уроку : Моя улюблена книжка. Яка шана книжкам?

Мета уроку : об’єднати споріднені блоки знань із різних предметів навколо однієї теми з метою інформаційного, пізнавального,емоційно-чуттєвого, комунікативного  збагачення  учнів, розвитку пошуково-дослідницьких  умінь й навичок учнів, логічно – математичного, критичного мислення, формувати навичок  моделювання ,конструювання, акторської майстерності , формувати вміння працювати в команді, прищеплювати бажання удосконалювати свій внутрішній світ.

Очікувані результати:

Знаннєва лінія

  • Учні зможуть   давати  характеристики звуків, відповідати на запитання повними  реченнями , демонструвати вміння виразного читання, орієнтуватимуться  в тексті, виділяючи  сюжетні компоненти тексту, робити математичні обчислювання.

Діяльнісна лінія

  • Учні оберуть  найбільш цікавий  для себе вид дослідницької роботи на уроці, шляхом досліджень, власних спостережень, практичного застосування навичок читання, інсценування, конструювання   зможуть  презентувати результати індивідуальної й групової діяльності.

Ціннісна лінія

  • Розширять своє уявлення про книгу, зрозуміють  , що тільки  шляхом  поєднання  різних галузей  знань можна навчитися цінувати книгу, прийдуть до висновку, що книга– це  друг,який дає користь, насолоду, знання, спілкування, розвиток уяви.

Обладнання:   ІКТ, презентація, , конверти для груп з завданнями, прислів’я про книгу.                                                            

  Тип уроку: комбінований.                                                                                                  Вид уроку:  Інтеграція: мовно - літературна освітня галузь, математична освітня галузь, природнича освітня галузь, технологічна освітня галузь, мистецька освітня галузь, соціальна і здоров’язбережна освітня галузь.

За формою проведення – інтегрований урок-дослідження.

 Форми організації:індивідуальні, , групові.

Хід уроку

І. Етап організаційний    «Дружнє коло»                                                                                                           

 Емоційне налаштування на урок. 

У нас не має «Ти».

У нас не має «Я».

У нас є тільки «Ми».

І ми одна сім’я.    

ІІ. Етап повідомлення теми уроку.

1)На уроці ми продовжимо тему « Моя улюблена  книжка.»

2)  Будемо працювати в групах.  Повторимо «Правила роботи в групах». Вправа.  «Продовжіть речення.»

Працювати з гарним  …настроєм.

Бути… активним.

Слухати… інших.

Говорити …по черзі.

Не гаяти …час.

Кожна група працюватиме у одному з центрів

Центр Української мови

            Дослідницький

           Математичний

          Творчий

( Діти сідають на  свої місця)

ІІІ. Етап мотивації

1)- Чи знаєте ви, хто прийшов до вас у гості і приготував завдання???

Щоб дізнатися розгадайте ребус.

 

 

 

 

-Так ,до нас у гості прийшла КНИГА.!

Вона хоче , щоб ви зробили звукову модель слова КНИГА,

 а Творчий центр ще й оживив модель.

( Всі діти викладають звукову модель слова книга . Діти з Творчої групи

виходять і дають характеристику кожному звуку.)

Молодці !.

2) Книга дякує вам за хорошу роботу  і запрошує нас в Країну Чудес.. Але потрапити туди не просто . Треба здолати багато перешкод. А здолає їх той, хто дослідить і дасть відповіді на  питання:

  • Чому варто читати книжки?
  • Де живуть книжки?
  • Правила поводження з книжкою.
  • Яка шана книжкам?

IV.Етап роботи над темою уроку

І блок

1)Щоб здолати 1  і 2 перешкоди треба дослідити питання:

  • Чому варто читати книжки?
  • Де живуть книжки?

( Кожний центр отримує завдання)

Центр Української мови отримує завдання « Читання – сила!»

Прочитати самостійно в особах вірш «Даруночок»(Вправа 1, с.29)

Творчий центр працює над  вправою

«Кольорові слова»( на с. 30.вправа 4, у вірш треба вставити кольорові слова і виразно його прочитати.

Математичний центр отримує Математичну загадку, розгадавши її ви дізнаєтеся, куди ми завтра відправимося на екскурсію.

Дослідницький центр отримує завдання « Порівняй і скажи!»

Дослідити, чим відрізняється книгарня від бібліотеки?

Хто працює в бібліотеці. А хто в книгарні?

Як утворилося слово « книгарня»?

На  виконання завдань дається 3 хвилини.

Перевірка.

( Під час перевірки над кожним завданням працює весь клас.)

  1. Вправа « Читання сила»

 Спочатку відправимося до Центру  української мови.

Читання за особами вірша « Даруночок». Кінцівку читає хором весь клас.

Запитання:

-Який подарунок для Романка був найкращим?

-Підніміть руку, хто вважає, що книга найкращий подарунок.

- Які рядки з вірша- є відповіддю на питання, чому варто читати книжки. 

 Молодці! Книжка дякує вам за роботу.

 

 2)  Дидактична гра «Збери прислів’я”

А тепер пограємо в гру «Збери прислів’я”  Кожна  група  отримує  картки  з  окремими  словами  в хаотичному  порядку,  і  з  цих  слів  діти  складають  прислів’я,  розмірковуючи,  чому  в народі  так  говорять.

Звернути  увагу  дітей,  що  перше  слово  речення  пишемо  з  великої  літери,  а  після останнього ставимо крапку.

Висновок:

-  Що  дає  нам читання  книжок?  (користь,  насолоду,  знання,  спілкування, розвиток уяви).

-   Книжка приносить користь.

- Книжка приносить радість.

- Книжка несе знання.

Молодці! Книжка дякує вам за роботу.

  1. Вправа «Попрацюймо разом». Дайте відповідь на запитання.

Де казки живуть чудові?

Де знання про світ і мови?

Де фантазії вітрила?....

У КНИЖКАХ! В ЧИТАННІ СИЛА!

 

Дуже гарно ви попрацювали. Книга задоволена  вашою роботою, тому що ми здолали першу перешкоду і дали відповідь на питання «Чому варто читати книжки?»

 

  1. Фізкультхвилинка
    « Вправи для очей» 

А тепер давайте відпочинемо.

Під час читання втомлюються очі. І може погіршитися зір.

 Тому  треба робити вправи   для  відпочинку  очей .
3)Продовжуємо подорож. Нас чекає подолання наступної  перешкоди.

-Треба  дослідити питання « Де живуть книжки?»

-Відправляємося у Творчий центр.

Читання вірша з «кольоровими словами»

  • Так, де ж живуть книжки?( Книжки живуть у бібліотеці)

Запис пропущених слів.

 Молодці !. Книжка разом з нами аплодує.

-Перевіряємо, можемо ми вже далі йти?

НІ. Ми ще не всі завдання виконали для подолання другої перешкоди.

  1.  Дидактична гра « Математична загадка про бібліотеку»

Математичний центр допоможе розгадати математичний ребус

«Склади слово»

( Діти з коментуванням розв’язують вирази і складають слово

«бібліотека»)

 -Куди ми завтра підемо на екскурсію?

- Так , ми підемо до бібліотеки і перевіримо, чи справді там живуть книжки.

МОЛОДЦІ!. Книга дякує вам за роботу.

5) Дослідницька вправа «Порівняй і скажи»

Дослідницький центр допоможе всім виконати завдання  «Порівняй і скажи»  ( Завдання 6, с. 31)

( Діти вибирають із запропонованих їм висловів значення слова бібліотека і книгарня)

Бібліотека це - установа, що збирає і зберігає твори друку і писемності для суспільного користування (обслуговування ними читачів.)

 Книгарня  крамниця, що займається  продажем книг та інших товарів, таких як журнали, географічні карти, путівники та ін.

У бібліотеці працює бібліотекар. У книгарні працює книгар.

Слово книгарня утворилося від слова книжка-книга.

Запишемо ці слова.( записуємо на дошці і у зошиті).

Показати  слайди про  відомі бібліотеки.

Висновок. Як ви вважаєте, здолали ми другу перешкоду?

Книга задоволена вашою роботою . Ви Молодці!!

Фізкультхвилинка

( Руханка під пісню «  А ми любимо читати»)

Другу перешкоду ми здолали і можемо йти далі.

ІІ блок

1)Щоб  здолати наступні перешкоди нам треба:

  • Зясувати відповідь на питання «Яка  шана книжкам?»
  •  Скласти правила поводження з книжкою.

2)Завдання.

  • Вправа «Кому присвячений музей»Центр дослідників зясує на  честь яких літературних героїв створені музеї (.Це завдання 10, с. 32.)

 

  • Вправа «Інсценізація»Творчий центр підготує інсценізацію вірша «Два лікарі» і  відповідь на питання : «Який найкращий лікар для книжок?» завдання 11, с. 32)
  • Центр української мови  складає правила користування книгою.
    • Вправа «Шифрувальник» 

  Учням треба розпізнати й підібрати звертання від імені книжки до дітей щодо бережливого ставлення до неї.

  • Математичний центр виконає завдання від бібліотекаря.
    • Задача «Охоронці часу» 

Учні отримують лист-запрошення від бібліотекарів.

Запитання:

-  Чому важливо не запізнюватися?
-   О котрій годині нас чекають у бібліотеці??

Показати на годинниках :

  • час початку занять ;
  • о котрій годині нас чекають у бібліотеці.

    На  виконання завдань дається 3 хвилини.

Перевірка роботи кожного центру.

1)Дослідницький центр. Вправа «Кому присвячений музей»

Мері Поппінс  присвячений музей в Австралії;

Барону Мюнхгаузену – музей в Латвії;

Мумі –тролям – музей в Фінляндії;

Гаррі Поттеру – музей у Великобританії.

  • Все правильно виконали. Книжка вам ДЯКУЄ.

3)Вправа «Інсценізація»

Творчий центр інсценізує вірш і пояснює  « Який лікар найкращий для книжки».

Дуже добре. Оплески  нашим артистам. Книжка теж аплодує.

         4) Вправа «Шифрувальник» 

Центр української мови розпізнають зміст кожного малюнка  й підбирають звертання від імені книжки до дітей щодо бережливого ставлення до неї.

Наказ книжки

  • Щоб надовго зберегти мене, одягни на мене обкладинку.
  • Не бери мене брудними руками.
  • Не читай під час їжі.
  • Не загортай кути сторінок, а  користуйся закладинкою.
  • Якщо виконаєш мої накази, то ми ще довго будемо з тобою дружити.

  - Давайте подивимось. Чи задоволена книжка  вашою роботою?

Книжка дуже задоволена вашою роботою . Молодці!!!

 5)Задача « Охоронці часу»

Математичний центр на моделях годинника показує, коли починаються заняття, коли треба прийти до бібліотеки.

( Весь клас теж працює з моделями годинника)

-  Чому важливо не запізнюватися? (( Запізнюватись -  це не ввічливо , можна пропустити щось важливе.)

Дуже гарна робота. Книжка задоволена.

Висновок. Чи здолали ми перешкоди?( Так, всі перешкоди

ми здолали і тепер ми можемо потрапити у Країну  Чудес)

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

( Діти стають на коло)

-Ми здолали всі перешкоди і потрапили в країну чудес.

А де ж ця країна?

Ця країна починається з нашого читацького центру.

Вона в кожній книжці, яку ви прочитаєте.

Запамятайте поради від книжки!( Слайд)

1. Якщо ти занудьгував, візьми…. книгу. ( діти хором)

2. Якщо хочеш одержати пораду, відшукай…у книзі.

3. Якщо мрієш стати справжньою людиною, читай… книгу.

4. Якщо хочеш довідатися про щось нове, запитай…. у книги.

5. Якщо мрієш подорожувати, почни…. з книги.

Дякую всім за роботу!

 

docx
Додав(-ла)
Акуленко Алла
Додано
19 січня 2020
Переглядів
1429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку