Презентація на тему: "Логопедична експрес-діагностика першокласників"

Про матеріал

Логопедична експрес-діагностика першокласників включає в себе такі розділи: Фонематичне сприйняття; Звуковимова; Складова структура мовлення; Граматична будова мовлення; Словниковий запас та навички словоутворення; Зв‘язне мовлення; Просторово-часове уявлення.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Логопедична експрес-діагностика першокласників.

Номер слайду 2

Тестова методика діагностики усного мовлення молодших школярів (за Т. А. Фотєковою)Фонематичне сприйняття;Звуковимова;Складова структура мовлення;Граматична будова мовлення;Словниковий запас та навички словоутворення; Зв‘язне мовлення;Просторово-часове уявлення.

Номер слайду 3

Фонематичне сприйняття: Завдання: послухати та повторити склади. Ба-па-ба, па-ба-па; Та-да-та, да-та-да;Са-ша-са, ша-са-ша; Ша-жа-ша, жа-ша-жа; Ра-ла-ра, ла-ра-ла. Результат: Точне та правильне відтворення( 1 б);Відтворення першої пари складів правильне, другої - співзвучна першій (0,5 б);Неточне відтворення з перестановкою складів, заміна та пропуски складів ( 0, 25 б);Відмова від виконання завдання, повна нездатність відтворення проби ( 0 б)Максимальна оцінка: 5 балів

Номер слайду 4

Звуковимова: Всі звуки умовно розділенні на п'ять груп:- свистячі; - шиплячі ;- [л] - [л'] ; - [р] - [р'] ;всі інші звуки. Вимова звуків кажної групи оцінюється окремо: Бездоганна вимова ( 3 б);Вимова одного або деяких звуків групи ізольованно і відображенно - правильна, але в самостійній вимові іноді виникають заміни або спотворення ( 1,5 б);Спотворення або заміна лише одного звука в любій позиції (1 б);Спотворення або заміна у всіх мовленнєвих ситуаціях всіх або деяких звуків ( 0 б). Бали, зарахованні за кожну із п'яти груп, сумуються. Максимальна оцінка: 15 балів

Номер слайду 5

Сформованість складової структури слова: Завдання: Повторити слова: термометр, міліціонер, космонавт, аквалангіст, велосипед. Результат: Правильне та точне відтворення в темпі пред‘явлення (1 б);Уповільнене поскладове відтворення ( 0,5 б);Спотворення складової структури слова ( пропуски та перестановки звуків та складів) ( 0, 25 б);Невідтворення ( 0 б). Максимальна оцінка: 5 балів

Номер слайду 6

Граматична будова мовлення:· Повторити речення:1. Льонин батько міліціонер.2. Аквалангіст – пізнає підводний світ.3. Мишко з братом відвідали музей космонавтики.4. Ромчик сів на велосипед і поїхав до лісу.5. Мама поставила Володі термометр, тому що він захворів.(Речення читаються до першого відтворення 1-2 раза). Результат: Правильне та точне відтворення ( 1 б);Пропуск окремих слів без спотворення змісту речення ( 0,5 б);Пропуск частин речення спотворення змісту речення, заміна на пряме мовлення, речення не закінчене ( 0,25 б);Невідтворення речення ( 0 б). Максимальна оцінка: 5 балів.

Номер слайду 7

· Прийменники . Питання: - Де іграшка?На ___, під ____, за ___, перед ___, з ___, в ___, до __, від ___, з-під ___, із-за ___. Результат: Правильна відповідь ( 1 б);Самокорекція або правильна відповідь після стимулюючої допомоги ( 0,5 б);Невірно використаний прийменник ( 0,25 б);Невиконання, відсутність в мовленні прийменника ( 0б). Максимальна оцінка: 10 балів.

Номер слайду 8

· Утворення множини іменників в Н.в, Р.в. Завдання 1: Назвати малюнки (стіл, стілець, рука, вухо, палець), потім назвати слова у множині ( столи, стільці, руки, вуха, пальці)Завдання 2: Назвати малюнки, яких не стало ( логопед прибирає деякі малюнки). Результат: Правильна відповідь ( 1 б);Правильна відповідь після стимулюючої допомоги ( 0, 5 б);Форма утворена невірно ( 0, 25 б);Невиконання ( 0 б). Максимальна оцінка: 10 балів. Максимальна оцінка за всю серію: 25 балів

Номер слайду 9

Словниковий запас та навички словотворення: Утворення іменників у зменшувально-пестливій формі. Завдання: назвати слова ласкаво: ( столик, стільчик, ручка, вушко,пальчик). Утворення прикметників від іменників: Завдання: як буде? ( приклад: стіл з дерева – дерев'яний стіл)Варення з вишні – …Суп з грибів – …Салат з моркви - …. Каша з гарбуза - …Пюре з картоплі - …Використання узагальнюючих слів. Завдання:назвати одним словом: Січень, квітень, червень –…,Ромашка, троянда, фіалка – …,Понеділок, субота, четвер -…,Вчитель, лікар, продавець - …,Трамвай, літак, корабель - …

Номер слайду 10

Використання антонімів: Завдання: назвати протилежне за значенням. Далеко - …, Вузький - …, Довгий - …, Тонкий - ….,Вгорі - …Результат: Правильна відповідь ( 1 б);Правильна відповідь після стимулюючої допомоги ( 0, 5 б);Форма утворена невірно ( 0, 25 б);Невиконання ( 0 б). Максимальна оцінка: за кожну пробу 5 балів, за всю серію – 20 балів

Номер слайду 11

Зв‘язне мовлення : Складання розповіді за серією сюжетних малюнків. Переказ почутого тексту.(текст зачитують не більше ніж 2 р)Результат: Самостійний переказ, із збереженням змісту тексту ( 5 б);Переказ після мінімальної допомоги ( 1-2 питання) або після повторного зачитування ( 2, 5 б);Переказ тексту за запитаннями ( 1 б);Переказ не можливий, навіть за запитаннями ( 0 б). Максимальна оцінка за дві проби: 10 балів.

Номер слайду 12

Просторово – часове уявлення: Завдання: - Покажи свою ліву руку. - В якій руці у мене олівець? - Перерахуй пори року. Результат: Правильне та точне відтворення ( 1б);Самокорекція або правильна відповідь після стимулюючої допомоги ( 0,5 б);Неправильна відповідь ( 0, 25 б)Невиконання ( 0 б) Максимальна оцінка: 5 балів.

Номер слайду 13

Список використаної літератури: Павлова О. В. Диагностика (электронный ресурс) URL ttp: // logoportfel. blogspot.ru /p/ blog-page9437. html. Фотекова Т. А. Ахутина Т. В. Диагностика речевых нарушений школьников с использованием нейропсихологических методов: Посибие для логопедов и психологов. М., 2002. Фотекова Т. А. Тестовая методика диагностики устной речи младших школьников. М., 2000. Щур Л. В. Логопедическая экспресс-диагностика первоклассников: // Логопед № 4, 2013.

pptx
Пов’язані теми
Логопедія, Презентації
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
1918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку