Презентація "Реалізація STEM-освіти в позакласній роботі з біології"

Про матеріал

Скориставшись цією презентацією, ви зможете швидко та легко підготувати та провести позакласний захід "Свято зимуючих птахів" у форматі STEM-освіти. У презентації ви відшукаєте: корисну інформацію, цікаві ідеї та поради що до STEM-освіти.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Реалізація STEM-освіти в позакласній роботі з біологіїSTEM 

Номер слайду 2

Щоб знайти своє місце у житті, бути успішним, активно засвоїти свої життєві соціальні ролі, сучасний випускник має володіти такими якостями й уміннями: STEM-освіта в школібути відповідальним за своє майбутнє та досягнення життєвого успіху. бути гнучким і мобільним швидко адаптуватися до змінних життєвих ситуаційвикористовувати свої знання для розв'язання життєвих проблембути комунікабельнимвміти здобувати потрібну інформаціюаналізувати її, приймати виважені рішеннябережно ставитися до власного здоров'я

Номер слайду 3

Одним із шляхів досягнення цього є орієнтація на формування життєвих компетентностей та створення ефективних механізмів їх впровадження. Тому ,аналізуючи глобальні тренди інноваційної освіти, можна зазначити, що сьогодні продуктивним напрямом у навчальному процесі є впровадження та реалізація STEM-освіти.

Номер слайду 4

STEAM-освіта - це комплексний міждисциплінарний підхід, який поєднує в собі природничі науки з технологіями, інженерією і математикою із проекцією на життя, де всі предмети взаємопов'язані й інтегровані в єдине ціле. STEMScience (природничі науки) Technology (технології) Engineering (інженерія) Mathematics (математика) 

Номер слайду 5

Мета STEM-освіти полягає у цілеспрямованому створенні зв’язків між школою і соціальними практиками, між навчальним процесом і цілим світом в аспекті розвитку природних здібностей дитини, рівень яких визначатиме її успішну самореалізацію як під час навчання, так і поза школою. Учень не просто вчиться генерувати цікаві ідеї, але й відразу втілює їх у життя, навчається планувати свою діяльність, виходячи з поставленого завдання і наявних ресурсів, що обов'язково стане йому в нагоді у реальному житті. Залучення в STEM може підтримати не лише розвиток креативного мислення та формування компетентності дослідника, а й сприяти кращій соціалізації особистості, тому що розвиває такі навички , як: співробітництво, комунікативність, творчість. Саме тому у своїй роботі я надаю перевагу сучасним інноваційним технологіям навчання. Я вважаю, що найбільш ефективним методом реалізації STEM-освіти є проектна діяльність.  

Номер слайду 6

ПРОЕКТ -РЕАЛІЗАЦІЯ STEM-ОСВІТИ 

Номер слайду 7

Важливою метою навчання в сучасних умовах є не передача готових знань учням, а вміння навчити їх самостійно знаходити та відкривати знання, спираючись на особистий освітній досвід. Давньогрецький філософ Сократ писав, що треба допомогти народженню істини в інших людях, а не «передавати» знання. Тому, я переконана, що творчий вчитель повинен шукати такі інноваційні форми навчання, які могли б формувати в учнів ключові компетентності. Важливим є підхід, який дав би можливість школярам працювати самостійно і стимулював би до подальшого навчання. Саме проектна діяльність є одним зі способів досягти поставленої мети. Вона спонукає самого педагога до самовдосконалення та саморозвитку, підвищує його фаховий рівень, сприяє тому, щоб процес навчання був цікавим i продуктивним, щоб залучити до роботи кожного учня. Метод проектів активізує всі аспекти особистості учня: його інтелектуальну та емоційну сфери, індивідуальні особливості, впливає на розвиток таких рис характеру, як цілеспрямованість, наполегливість, відповідальність, комунікабельність, адаптивність, креативність, усвідомлення моральних цінностей.

Номер слайду 8

Використання методу проектів підвищує ефективність навчання та виховання. З його допомогою реалізується основна мета STEM-освіти. Готуючись до уроку та проводячи позакласні заходи я, як вчителька, маю чітко усвідомлювати який проект запропонувати дітям. Добираючи теми проектів, я пропоную учням орієнтуватися на соціальну спрямованість і важливість тем для їхнього майбутнього життя; на інтереси учнів та наявність у них знань і особистого досвіду з проблеми, на можливість використовувати набутий досвід в майбутньому. Місія вчителя під час виконання проекту полягає в тому, щоб бути поруч, допомагати, ненав'язливо керувати, спрямовувати, координувати, консультувати, долати конфліктні ситуації, підтримувати бажання пізнавати і творити. Метод проектів є досить гнучким в підходах до форм презентації. Серед найпоширеніших є проведення засідання круглого столу, наукова конференція, прес-конференція, демонстрація продукту, виконаного на основі інформаційних технологій, змагання, написання віршів та казок. Не менш різноманітними є форми кінцевих продуктів проектної діяльності: веб-сайт, мультимедійний продукт, буклет, виставка, шкільна газета, колекція, гра, свято, виховна година, екскурсія тощо.

Номер слайду 9

МОЯ ТВОРЧА ЛАБОРАТОРІЯ 

Номер слайду 10

«Свято зимуючих птахів»Мета свята:зібрати цікаву інформацію про зимуючих птахів рідного краю;залучати учнів ліцею до виготовлення годівниць; залучати учнів до підгодовування птахів взимку;виховувати бережливе ставлення до природи; виявити креативність та творчі здібності учнів ;Учасники. Учні 1– 7-их класів. Місце проведення. Дубенський ліцей №5

Номер слайду 11

Методичні поради щодо підготовки та проведення свята Підготовка до свята починається задовго до дня його проведення. Вона включає в себе кілька навчально-виховних питань, які мають опрацювати учні: • що відбувається в природі; • що можна спостерігати; • що зобов'язані знати; • що вони можуть зробити; • що не повинні робити;  Робота проводиться в кілька етапів Етап IВересень учні проводять заготівлю різноманітних кормів для птахів: насіння соняшнику, кавунів, гарбузів, вівса, проса, лободи та реп'яхів, ягоди горобини та бузини. 

Номер слайду 12

Малюють ескізи сучасних годівничок та беруть участь у конкурсі на найоригінальнішу модель годівниці «Сучасна пташина їдальня». Виконують практичні роботи з виготовлення найрізноманітніших годівничок використовуючи еко-матеріали та вторинну сировину. Етап IIЖовтень Кращими вважаються годівнички з дахом, виготовити їх дуже легко. Корм у них помітний для птахів і захищений від дощу і снігу. 

Номер слайду 13

Учні проводять фенологічні спостереження, які необхідні для того, щоби знати умови зимівлі птахів.  Етап IIIЛистопад-Грудень  В ході спостережень:визначають товщину льодового промерзання річки (для водоплавних птахів);визначають товщину снігового покриву (для ночівлі глухарів і тетерів); фіксують перельоти й кочівлю птахів, їх видовий склад, особливості сезонного живлення.   Розвішують годівниці. Підгодовують птахів протягом зимового періоду. 

Номер слайду 14

 Сценарій проведення «Свята зимуючих птахів» у ліцеї: Бесіди по класах про користь і охорону птахів . Акція «Допоможемо зимуючим птахам». Виставка фотографій та літератури. Проведення зоологічної гри КВК «Птахи – наші пернаті друзі». Розвішування годівничок. Етап IVСічень Учні готуються до свята та беруть в ньому участь.  Свято проходить в останній тиждень січня, в рамках «Великого зимового обліку птахів 2022» . Міжнародний захід присвячений вивченню птахів та щорічно поводиться в останні вихідні січня.  

Номер слайду 15

Повторення та закріплення знань про видову різноманітність та поведінку зимуючих птахів; Отримання нових знань під час спостережень за поведінкою зимуючих птахів ;Збір інформації про особливості підгодовування птахів взимку;   Кроки, які потрібно здійснити на шляху до реалізації STEM-освіти  Закріплення знань та вдосконалення роботи з графічними редакторами. Створення ескізів та сучасних дизайнів годівниць для птахів; Проведення конкурсу на саму оригінальну модель годівниці «Сучасна пташина їдальня»;Ознайомлення та підбір матеріалів для виготовлення годівниць ; Виготовлення годівниць з втор-сировини; Виготовлення еко-годівниць ;Розвиток абстрактного та креативного мислення;Конкурс «Пташина мода»;Знаходження площі годівнички та кількості витратних матеріалів для її виготовлення;Проведення конкурсу «Скільки з'їсть комах за літо птах?»;Розрахунок собівартості еко-годівнички «Пташине печиво»;

Номер слайду 16

SCIENCE«Наука»Повторення та закріплення знань про видову різноманітність та поведінку зимуючих птахів;  Отримання нових знань під час спостережень за поведінкою зимуючих птахів;  Збір інформації про особливості підгодовування птахів взимку; 

Номер слайду 17

SCIENCE До зимуючих птахів відносяться: Які птахи зимують на території України? Сизий голуб. Глухар Сорока Чиж. Дятел Сойка Галка Повзик Омелюх Синиця Снігурі  Видова різноманітність зимуючих птахів

Номер слайду 18

SCIENCE Синичка – велика трудівниця. Готуватись до зимового голоду вона починає ще весною або влітку. І до зими ця маленька пташечка може назбирати і сховати до 15 кг насіння і зернят. Проте взимку не завжди їй вдається знайти схованку. Тому доводиться шукати їжу під снігом або харчуватися у годівничках.  Цікаві факти про зимуючих птахів. Горобчики. Хоча горобчики і невибагливі у виборі їжі, проте взимку вони потребують допомоги людини. Харчуються горобчики насінням, зерном, хлібними крихтами.  Омелюхи. Ці птахи прилітають до нас в Україну з півночі. Живуть переважно у лісах. Годуються ягодами та омелою. 

Номер слайду 19

SCIENCE Дятли. Дятли можуть як відлітати у теплі краї, так і зимувати у рідних лісах. Зимують вони у дуплах, які самі й видовбують. Зазвичай дятли харчуються комахами, ягодами і насінням, але взимку їхній раціон значно звужується. Їх рятує насіння ялинових і соснових шишок.  Снігурі. У люті морози снігурі сидять нерухомо і лише час від часу «оживають», щоб з’їсти яку-небудь ягідку чи насіння. Особливо полюбляють снігурі ягоди горобини. Щиглики. Зимують на узліссі. Взимку, переважно, харчуються зерном, тому їх часто можна зустріти на подвір'ї будинків, які розташовані близько до лісосмуги. Щиголь - це співочий птах. Відносять її до сімейства в'юркових загону горобцеподібних. 

Номер слайду 20

SCIENCE Сойки. Ці красиві птахи теж завчасно готуються до зими. Раціон сойки дуже різноманітний: комахи, ягоди, насіння, зерно, горіхи. Але взимку вони харчуються переважно жолудями. Ще восени сойки шукають жолуді і ховають у дуплах дерев, між корінням, під пеньками. Причому ховають лише відбірні жолуді, тому нерідко весною вони проростають. Завдяки хорошій пам’яті ці птахи з легкістю знаходять свої схованки

Номер слайду 21

SCIENCE Чим підгодовувати птахів взимку? Підгодовувати птахів можна: На незамерзаючі водойми для водоплавних:-Трав'яні гранули(наприклад корм для шиншил);-Свіжа зелень;-Пшениця;-Кукурудза;-Геркулес;Для дрібних співочих:-Насіння соняшника сире несолоне-Конопля-Ріпак- Горіхи( грецькі, ліщина, арахіс)-Просо-Ягоди/фрукти-Сало сире несолоне/масло

Номер слайду 22

SCIENCE На землю для голубів:-Перловка/пшениця-Горох колотий-Насіння соняшника сире несолоне. На землю для воронових:-Корм для собак/котів-Горіхи/арахіс-Ягоди-Сало сире несолоне-М’ясні обрізки. Категорично заборонено: Хліб та хлібобулочні вироби;Печиво ;Кондитерські вироби; Чіпси ;Солене, солодке; Копчене ; 

Номер слайду 23

TECHNOLOGY«Технології»Закріплення знань та вдосконалення роботи з графічними редакторами. Створення ескізів та сучасних дизайнів годівниць для птахів;  Проведення конкурсу на саму оригінальну модель годівниці «Сучасна пташина їдальня»; Ознайомлення та підбір матеріалів для виготовлення годівниць ;  

Номер слайду 24

TECHNOLOGYВдосконалення роботи з графічними редакторами. На даний момент найпопулярнішим професійним графічним редактором є Adobe Photoshop. Нажаль не всі навчальні заклади можуть ним користуватися. Для роботи з учнями підійде Microsoft Paint. Цей графічний редактор є на усіх операційних системах Windows. Дуже комфортний у використанні.

Номер слайду 25

 TECHNOLOGYСтворення ескізів годівниць для птахів У жовтні учні працюють над створенням ескізів годівничок та згодом показують свої роботи на конкурсі «Сучасна пташина їдальня».  Виконано на графічному планшеті. Роботи учнів 7-их класів.

Номер слайду 26

TECHNOLOGYКонкурс «Сучасна пташина їдальня»   Годівничка- переможниця буде вивішена на подвір’ ї ліцею.

Номер слайду 27

TECHNOLOGYОзнайомлення та підбір матеріалів для виготовлення годівниць Втор-сировина : Пластмасові пляшки;Жерстяні банки;Пінопласт ;Картонні коробки з під соку;Гума;Платівки;Стара кераміка(посуд);Склотара ; Еко-сировина: Дерево ;Картон ;Шишки ;Фрукти ;Кокоси;Овочі;

Номер слайду 28

ENGINEERING«Інженерія» Виготовлення годівниць з втор-сировини; Виготовлення еко-годівниць ; Розвиток абстрактного та креативного мислення;Конкурс «Пташина мода»; 

Номер слайду 29

ENGINEERING«Недалеко й до весни,Забуваймо всі про сни!А робімо годівнички. Для горобчика й синички.»Виготовлення годівниць з втор-сировини

Номер слайду 30

ENGINEERINGВиготовлення еко-годівниць. Для виготовлення «Пташиного печива» ми використали такі інгредієнти: 3 склянки пташиного корму(суміш насіння та сушених ягід);¾ склянки борошна;4 столові ложки олії;½ склянки води;2 пакетика не ароматизованого желатину (по 28 г); Інгредієнти. Пташиний корм ,борошно ,та олію змішуємо у окремій посудині. Змішуємо воду та желатин. Змішуємо усі інгредієнти до однорідності. Формочки для печива змащуємо олією. Готову масу розкладаємо у формочки. Одразу знімаємо формочки з печива. Робимо дірочки для ниток. Залишаємо сохнути на 24 год. Технологія виготовлення«Пташине печиво» СМАЧНО!

Номер слайду 31

ENGINEERING

Номер слайду 32

ENGINEERING

Номер слайду 33

ENGINEERING Виготовлено ученицею 2-го класу

Номер слайду 34

ENGINEERINGРозвиток абстрактного та креативного мислення. Креативний підхід

Номер слайду 35

ENGINEERINGКонкурс «Пташина мода»

Номер слайду 36

ENGINEERING    Горобчик. Снігур. Дятел. Синичка

Номер слайду 37

MATHEMATICS«МАТЕМАТИКА» Знаходження площі годівнички та кількості витратних матеріалів для її виготовлення; Проведення конкурсу «Скільки з'їсть комах за літо птах?»;Розрахунок собівартості еко-годівнички «Пташине печиво»;  

Номер слайду 38

MATHEMATICSЗнаходження кількості витратних матеріалів для виготовлення годівнички Розрахунки учнів 7-ого класу. a, b –сторони прямокутника. Pпрям. = 2( a + b ) Sпрям. = ab30202520

Номер слайду 39

MATHEMATICSРозрахунок собівартості еко-годівнички «Пташине печиво»

Номер слайду 40

MATHEMATICSА ви знали? Що…Сім'я горобців за період годівлі одного виводка знищує близько 3 тисяч комах. А таких виводків буває 2 - 3 за весну і літо. Зозуля поїдає волохату гусінь, яку не їдять інші птахи. Одна сова за літо знищує тисячу польових мишей, зберігаючи 1000 кг хліба, тобто 20 мішків. Ластівка з'їдає за рік близько двох тисяч кілограмів комах, тобто заповнений кузов вантажної машини.  Один грак чи галка за день під час оранки поля з'їдає 400 личинок хруща. 

Номер слайду 41

MATHEMATICS«Скільки з’їсть комах за літо птах?»Зозуля за 1 год з’їдає 100 гусениць. Скільки гусениць з’їсть зозуля за 8 год? Дятел – полохливий мешканець європейських лісів. Сильним і гострим дзьобом видовбує в деревах великі дупла. Довжина птаха – 32 см, довжина дзьоба - у 8 раз менша від розмірів птаха, а довжина язика –на 6 см довша за дзьоба. Якої довжини язик птаха ?Лебідь –шипун – великий птах, маса якого сягає 18 кг. Щоб злетіти йому потрібний довгий розгін над водою. Обчисли масу 5 птахів. Є відомості про птахів, зокрема про папуг та лебедів, які прожили більше 70 років, один кондор, що живе в Андах, прожив у неволі на 2 роки більше за папуг та лебедів. Рекордсменом серед домашніх співучих птахів належить – пташечці кенар, яка прожила у неволі удвічі менше за кондора. Скільки років у неволі прожив кондор та кенар?  

Номер слайду 42

Уся зібрана інформація та набутий учнями практичний досвід, були використані під час проведення свята. «Свято зимуючих птахів» завершилося розвішуванням годівничок на подвір’ї ліцею. Годівниця-переможниця конкурсу «Сучасна пташина їдальня». Учні 7-Б класу.

Номер слайду 43

 Учні 2-А класу.

pptx
Пов’язані теми
Біологія, Презентації
Додано
16 лютого 2023
Переглядів
676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку