Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях.
Номер слайду 2
.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Сформувати знання поняття «ескалація конфлікту», ознайомитись з прийомами самоконтролю у конфліктних ситуаціях. Розвивати вміння розв'язувати конфлікти, долати негативні наслідки конфліктів, відпрацьовувати конкретні прийоми самоконтролю в конфліктних ситуаціях. Виховувати толерантне ставлення до інших людей. Мета:
Номер слайду 3
.«Треба розуміти одне одного, поважати, прощати й любити».
Номер слайду 4
.«Розтирання вушних раковин і пальців рук»Мета: активізує всі системи організму. Розігріти руки, потираючи їх, помасажувати мочки вух, потім всю вушну раковину. Наприкінці вправи розтерти вуха долонями.
Номер слайду 5
.«Ледачі вісімки»Мета: активізувати структури, що забезпечують запам'ятовування, підвищення стійкості уваги. Намалювати в повітрі в горизонтальній площині цифру вісім по три рази: спочатку однією рукою, потім - другий, потім - відразу обома руками.
Номер слайду 6
. Що таке конфлікт?Назви види конфліктів. Чому виникають конфлікти? Чому важливо розв’язувати конфлікти конструктивно?
Номер слайду 7
. Ескалація конфлікту — це загострення протиріч між співрозмовниками.
Номер слайду 8
. Щоб запобігти ескалації конфлікту, слід:уміти вчасно розпізнати конфліктну ситуацію, з’ясувати її причинуповодитися чемно, не вживати образливих слівуникати категоричних слів «завжди», «ніколи», «нізащо»не зневажати і не принижувати співрозмовника не насміхатися над ним стримувати власні емоції, уміти розуміти емоції співрозмовника уважно слухати і не перебивати бути чесним і щирим у словах і виявах почуттівпід час розмови не вихвалятися, не повчатиуговорити завжди про конкретні ситуації, не узагальнювативідстоювати власну точку зору, але не тиснути на співрозмовниканамагатися порозумітися не боятися визнавати помилки, вибачатися не провокувати й не піддаватися на провокацію конфлікту: не відповідати образою на образу
Номер слайду 9
. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. Якщо виникла суперечка, надто бурхливе виявлення емоцій може заважати конструктивному розв’язанню конфліктної ситуації. Гнів, злість, роздратування, інші негативні емоції можуть спровокувати розпалювання конфлікту.
Номер слайду 10
. Алгоритм прийняття зважених рішенець
Номер слайду 11
. Висновок Якщо виник конфлікт, важливо не допустити його ескалації. На стадії ескалації розв’язати конфліктну ситуацію дуже важко. Треба вчитися самоконтролю — контролю над почуттями, емоціями, вчинками. Уміння опановувати себе під час виникнення суперечок допоможе конструктивно розв’язувати конфлікти, зберегти здоров’я.
Номер слайду 12
. Відповіді на запитання. Що таке ескалація конфлікту?Як запобігти ескалації конфлікту?Як навчитися контролювати емоції під час конфлікту?Чому не слід допускати ескалації конфлікту?Як загострення конфлікту може вплинути на здоров'я твоє й оточуючих?
Номер слайду 13
. Моделюй — набувай життєвих навичок. Склади план покращання стосунків у ситуаціях: Підліток вважає, що дорослі недостатньо поважають його. Спілкування між новачком й однокласниками не складається.
Номер слайду 14
. Підсумок уроку. Чи сподобався вам урок? Що нового ви дізнались на уроці? Що нам треба завжди пам’ятати?
Номер слайду 15
. Домашнє завдання. Опрацювати параграф 21.
Номер слайду 16
. Релаксація«Я — частина Всесвіту»Я молода, красива, сильна, витривала людина. Я спокійний і врівноважений. Я світлий і радісний. Я - частина Всесвіту. Я допомагаю людям, допомагають мені. Я поважаю й шаную батьків. Я вдячний їм за те, що подарували мені життя. Я завжди любитиму тата й маму. Я - найкращий для них, а вони найкращі для мене!Я ціную кожну хвилину свого життя. Я бажаю всім живим істотам на Землі любові, мира й злагоди»