Поняття про ВІЛ-інфекцію. Шляхи зараження та методи профілактики.

Про матеріал
Анкета - тест № Твердження так ні 1. СНІД становить серйозну загрозу для людини, оскільки це захворювання є невиліковним. 2. СНІД – це не серйозна хвороба. 3. ВІЛ/СНІД може бути лише у людей, які вживають наркотики. 4. Людину з ВІЛ-інфекцією легко впізнати у натовпі по хворобливому вигляду. 5 Якщо обійматимешся з ВІЛ-інфікованим – інфікуєшся; 6 Робити пірсінг в нестерильних умовах; 7 СНІД – захворювання, яким може захворіти будь-хто.
Перегляд файлу

Тема: Запобігання дискримінації людей, які живуть з ВІЛ.

Мета: поглибити знання про ВІЛ-інфекцію та СНІД; розвивати навички толерантного ставлення до ВІЛ-позитивних людей та запобігати дискримінації ВІЛ-інфікованих; виховувати здоровязберігаючу компетентність – як основну умову реалізації всіх складових.

Перевірка ДЗ

  1. Хвороба це?
  2. Які є види хвороб?
  3. Чим вони різняться і причини їх виникнення
  4. Яку хворобу називають «Чумою ХХІст.»?

Тест перевірка знань про хворобу

Мотивація навчальної діяльності:

Перегляд відеоролика «Молодь і СНІД»

Актуалізація знань

Проблемне питання «Бути ВІЛ-позитивним – це просто? Як живеться людям з ВІЛ?»

Нині у світі більше як 40мл. осіб які живуть з ВІЛ. 3мл. з них – це діти. Вони мають ВІЛ з народження. 14мл. дітей втратили одного з батьків, які померли від СНІД. Чи винні вони в тому? Чи завжди людина сама заражається на ВІЛ?

Оголошення теми і мети:

Вивчення нового матеріалу:

Знаючи шляхи зараження ми можемо визначити хто потенційно може бути ВІЛ – позитивним?

  • Наркомани
  • Діти народженні від ВІЛ-позитивних
  • Люди, які мали небезпечні статеві стосунки

Питання:

  • Як ставитися до цих людей? (Самі винні, так і треба, байдуже чи толерантно)
  • Толерантно ставитись до ВІЛ-інфікованих - це як?
  • Чому ці люди потребують психологічної допомоги, уваги близьких і рідних?
  • Чи сподіваються вони на прогрес в медицині і чи дочекаються ліків від цієї хвороби?
  • Чи всі толерантно відносяться до ВІЛ-інфікованих?
  • Чому ВІЛ- позитивні можуть бути обмеженими в правах і як це називається?

Осмисленні і усвідомлення матеріалу

Робота в групах:  

Завдання 1

як ви повинні діяти, щоб захиститися від ВІЛ-інфікування?

Як ви поставитеся до ВІЛ-інфікованих дітей

 

  1. Ви випадково дізналися, що в перукарні, у якій вас стрижуть, також отримує послуги ВІЛ-інфікована людина
  2. Що до вашої школи перевели уражену ВІЛ дитину і, можливо, вона навчатиметься у вашому класі
  3. У вашому під’їзді мешкають сусіди, споживачі наркотичних речовин, у яких діти вашого віку
  4. Шестикласники дізналися, що в їхньому класі навчатиметься ВІЛ-інфікований  хлопчик. Двоє школярів категорично проти того, щоб він учився разом з ними. Дехто промовчав. Інші учні проголосили складену ними «Декларацію прав однокласників», у якій написали: «Усі діти рівні!»
  5. Ідучи додому зі школи, Віта й Оля обговорюють урок про запобігання ВІЛ-інфікуванню. На уроці Віта промовчала, а тепер сказала: «ВІЛ-інфіковані самі винні. Чому я маю їх жаліти?» Оля запитала: «А якби це була ти?»
  6. Захворів на грип ВІЛ-інфікований учень шостого класу. Однокласники вирішують відвідати цього. Дехто категорично проти:»Не можна наражатися на небезпеку інфікуватися ВІЛ!» інші хочуть це зробити, бо всіх, хто хворів, відвідували. Мар’яна каже: «Краще передати записку, книжку або зателефонувати. Адже грип – заразне захворювання». Антон питає: «А хіба ВІЛ – ні?»

Завдання 2  в підручнику ст.. 124 Що відчуває дитина в даних ситуаціях

Завдання 3.

І група «Червоні» – обирає ситуації високого ризику і позначає їх червоним;

ІІ група «Жовті» – обирає ситуації низького ризику і позначає їх жовтим кольором.

ІІІ група  «Зелені» -- обирає ситуації, де ризик відсутній і позначає їх зеленим.

 

Користуватися спільним посудом з ВІЛ-інфікованим

Обробляти рану ВІЛ-інфікованої людини без гумових рукавичок

Брати участь в ритуалах, пов’язаних з кров’ю

Сидіти за однією партою з ВІЛ-інфікованим

Допомагати товаришу обробляти подряпину  без гумових рукавичок

 

 Робити штучне дихання «рот в рот»

 

Робити ін’єкції одноразовим шприцом

 

Перебувати в небезпечних компаніях

 

Дружити з ВІЛ-інфікованим

 

Медичні процедури спільним шприцом

Користуватися чужими особистими предметами манікюрного набору

 

Робити пірсінг, татуювання вдома у знайомих друга

Завдання 4

вправа «КУЩ»

Кожна хвора людина потребує підтримки, допомоги, затишку,  чуйності, … пропонується продовжити  цей ряд слів синонімами

А ще ви, мабуть, звернули увагу, що під час презентації ми частенько бачили   значок з червоної стрічки.  Що це за стрічка?

 

 Підсумкове завдання.

  • У чому полягає небезпека ВІЛ-інфікування?
  • Чи всі люди однаково ризикують інфікуватися ВІЛ?
  • Як допомогти ВІЛ-інфікованим.

Зворотний зв'язок.

Продовжити фразу: «Я можу розказати рідним (друзям) про ВІЛ/СНІД ….

 

ДЗ  Поради для вирішення ситуативних завдань «Як навчитись толерантності?»

docx
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку