ПРИГОДИ БДЖОЛИ МАЙЇ. Систематизація та узагальнення знань про іменник

Про матеріал
Навчальна: повторити і поглибити знання учнів про слова, які є назвами предметів - іменники; удосконалювати вміння розпізнавати ці слова серед інших слів: закріплювати навички написання слів з великої букви, закріпити навички роботи з іменниками; збагачувати словниковий запас учнів. Розвивальна: розвивати вміння вживати у мовленні слова, що є назвами предметів, виявляти ініціативу, розвивати пізнавальний інтерес; розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу. Виховна: виховувати позитивні якості характеру, почуття дружби, взаємодопомоги, бажання колективно працювати над різними завданнями, бути активними учасниками уроку. Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Перегляд файлу

ПРИГОДИ БДЖОЛИ МАЙЇ

ТЕМА УРОКУ: Систематизація  та узагальнення знань про іменник

МЕТА УРОКУ:

 Навчальна: повторити і поглибити знання учнів про слова, які є назвами предметів - іменники; удосконалювати вміння розпізнавати ці слова серед інших слів: закріплювати навички написання слів з великої букви, закріпити навички роботи з іменниками; збагачувати словниковий запас учнів.
Розвивальна: розвивати вміння вживати у мовленні слова, що є назвами предметів, виявляти ініціативу, розвивати пізнавальний інтерес; розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу.

Виховна: виховувати позитивні якості характеру, почуття дружби, взаємодопомоги, бажання колективно працювати над різними завданнями, бути активними учасниками уроку.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Міжпредметні зв’язки: природознавство, основи здоров’я, літературне читання.

Обладнання:; картки із завданням, роботи груп дітей з теми «Як бджілки готуються до зими», презентація до уроку, казкові герої з мультфільму «Пригоди бджілки Майї», соти, бджілки, вулики.

 

                                                              ХІД УРОКУ

І. Вступна частина

1. Організація класу

- Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості. Привітайтеся з ними.

Раді гостей ми у класі вітати,

Гарного настрою всім побажати.

Сьогодні у нас незвичайний урок, 

У мовну країну ми зробимо крок.

Здобудем знання і отримаєм вміння,

Будем працювати усі на відмінно!

2. Вправа «Очікування»

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- А я очікую, що ви будете гарно працювати, писатимете каліграфічно, ми з вами узагальнимо  знання про іменник як частину мови.

-  Що візьмемо з собою на урок:                слайд 2

активність

знання

старанність

уважність

- Але спочатку давайте повторимо правила роботи на уроці.

3. Гра «Розумію навпаки»

- Не повторювати тему «Іменник» .

- Не активно працювати на уроці.

- Неуважно слухати.

- Перебивати своїх товаришів.

- Не писати каліграфічно.

- Не називати слова - предмети.

- Не розрізняти їх за запитаннями хто?, що?

Діти виправляють вчителя. Зачитуючи правильно.

 

II.Мотивація навчальної діяльності

- Урок сьогодні у нас незвичайний. І тільки відгадавши загадку ви дізнаєтесь  з якою героїнею ми сьогодні будемо подорожувати та долати перешкоди.

Наче птиця, крила має, слайд 3

 Все літає та співає:

— Я медок вам ношу,

Не чіпайте, бо вкушу. (Бджілка)

-На уроці природознавства ми працювали над проектом «Як бджілки готуються до зими» і ви, із матеріалів підібраних вами, дізналися дуже багато цікавого про бджілок.                                                                                                                     

 (Виставка робіт учнів ).

 Давайте пригадаємо, чи є у бджілок вороги? (шершні, оси, мурахи, жаби, павуки).

-         Молодці! Як бачите навіть у бджілок є вороги.

-І з ними ми сьогодні зустрінемося разом з нашою героїнею.

Інтерактивна вправа «Банани»

- А як звати нашу героїню, ви дізнаєтесь,  закресливши у цьому рядку всі однакові букви.

G:\мой урок 14.12.2018\kisspng-maya-the-bee-insect-child-cartoon-bees-5adca4ce300cb0.2654730015244095501968.jpgВВВБВВДЖВВВІЛВКВВВАВМВАВВВВЙВЯ (бджілка Майя) 

 

 

 

- Всі згадали цей мультфільм та його героїню бджілку Майю!  Її  бджолину сім’ю спіткала біда! Оси, на чолі з ватажком Стінгером, вкрали в королеви нектар, без якого вона загине. Тому завдання наше з вами: допомогти Майї та її друзям повернути його. Але завдання буде непростим . Перед нами будуть перешкоди, які , я думаю, ми всі разом  подолаємо.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

-Відгадайте загадку.

Загадка                        слайд 4

Він предмети називає,

На питання хто? І шо?

Залюбки відповідає

Хто?- зайчисько.

Що?- вареник.

Відгадали? Це …..(іменник)

G:\мой урок 14.12.2018\a7d6d4886f020967393a073f026480c5--miele-bee-keeping.jpgG:\мой урок 14.12.2018\a7d6d4886f020967393a073f026480c5--miele-bee-keeping.jpg450 х 388-От про цю частину мови й буде, діти, в нас сьогодні розмова. Ми повинні пригадати все, що ми вчили про іменник.            слайд 5

Картинки по запросу пчелка майя картинки для детей   Оцінювати виконання завдань ви будете  самі, поселивши бджілку на соти.

   -І так- ми готові вирушити!  

 

ІУ. Основна частина

БЛОК «РОЗРІЗНЕННЯ ІМЕННИКІВ ЗА ПИТАННЯМИ ХТО? ЩО?»

-Перше завдання від самої Майї, яка бажає переконатися, що ми з вами розумні, кмітливі, винахідливі.

1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»   (оцінювання – 1 бджілка)

- Які слова називаються іменниками?

- На яке питання відповідають іменники – назви істот? Наведіть приклади.

- На яке питання відповідають іменники – назви неістот? Наведіть приклади.

- Які іменники пишуться з великої букви?

2. Хвилинка каліграфії.  (оцінювання – 1 бджілка)

Щоб слова і букви правильно писати,

Хвилинку каліграфії треба починати.

Похожее изображениеДопоможіть черв'ячку Максу  подолати шлях до яблучка, виконавши хвилинку каліграфії.

Похожее изображение

 Бдж ол ла М Ма йя  бджола Майя

 

Учні записують каліграфічну хвилинку. (Демонстрація на дошці, повторюють з’єднання букв, записують слово). Повторення правил сидіння під час письма.

3.Завдання на вашу кмітливість (оцінювання – 1 бджілка)

Випиши слова – назви предметів (самостійно).   слайд 6

 Бджілка - це невелика за розміром комаха. На тулубі вона має жовто-чорні стрічки. Має дві пари крил. Бджола має довгий хоботок. Ним вона висмоктує нектар, переносить воду та мед.  

Перевірка                            слайд 7

-Молодці! Випробування  Майї ми пройшли. Я думаю, ви не забули за кожну правильну відповідь покласти  бджілку.

-Тепер всі разом вирушаємо в дорогу за нектаром.

    4.   Гра «Впіймай слово, яке відповідає на питання що?» (Оплесками)

(оцінювання – 1 бджілка)

Слова для гри: вулик, бджола, мед, шершень, метелик, дим, квітка, мураха, нектар, жало.

 

   5.  Диктант для розумників   (оцінювання – 1 бджілка)

-А на шляху у нас ворог мураха. Пропуском  нам буде виконання     

 «Диктанту для розумників» 

 -Вам потрібно назвати одним словом і записати в  зошит, що або кого ви уявили, коли  почули ці слова.

Хутро, переляк, морква- заєць.

Мед, вулик, квітка- бджола.

Голка, яблуко, сплячка- їжак.

Квітка, нектар, хоботок- мед.

Учні, клас, парти, їдальня- школа.

Вправи, задачі, правила, казки, оповідання- підручник.

-Перевірте  правильність виконання цього завдання. Якщо завдання виконане без помилок- бджілка потрапляє на соти.

Це завдання ми з вами успішно виконали.

-І знову перешкода! Бридка жаба вимагає відповіді на запитання: « Хто це? Що це?» 

-Але ви не лякайтеся зараз ми з вами разом це і з’ясуємо!

6. Гра «Засели вулики» (оцінювання – 1 бджілка)

Похожее изображениеПеред вами  картки зі словами, і два вулики. Перший  вулик має назву «хто?», в нього ви маєте заселити іменники , які відповідатимуть на питання «хто?», другий  -  “ що?”, ви маєте заселити іменники ,які відповідатимуть на питання «що?».

пасіка    рій вулик гречка липа мед бджола  дідусь воск джміль соти  квітка сонце оса  Матвій  бабуся

 

Завдання для дітей, що навчаються за інклюзивною формою навчання. Учням пропонується скласти пазли «Знайди пару», назвати предмети та поставити до них запитання хто? або що?

-Ви дуже гарно справляєтесь із завданнями. І ми вирушаємо далі.

Резерв

Завдання «Виправ помилку»                    слайд 8

         І варіант                                              ІІ варіант

(Хто?) Сестричка, річка,               ( Що?) Сонце, їжачок,
школа, казка,                                   гриб, жучок,                     

батько, чашка,                                 котик, ромашка,                                   пташка,заєць,                                 річка, лисичка,                                                                                             дуб, комаха.                                    колосок, хмара.

Учні 1 варіанту вибирають слова, які відповідають на питання: ХТО?                                А учні 2 варіанту - слова, що відповідають на питання: ЩО?

-         Тому разом із метеликом Біатріс  можемо очками виконати танок.

(фізхвилинка для очей)                     слайд 9

 

БЛОК «ЗМІНЮВАННЯ ІМЕННИКІВ ЗА ЗРАЗКОМ: ОДИН-БАГАТО»

Tekla-Знов перешкода.

-Злобна Павучиха Текла.  А вона нам пропонує виконати завдання:

1. Утвори пари слів за зразком.  Робота в парах.

 (оцінювання – 1 бджілка)

Лікар – лікарі

павук - …

нитка - …

дерево - …

бджола - … .

Перевірка                        слайд 10                   

Завдання для дітей, що навчаються за інклюзивною формою навчання. Учням пропонується підібрати фрукти, щоб зварити компот, але вини повинні означати багато предметів.

Резерв

Гра «Будь уважний!»

-         Плесніть у долоні, коли почуєте слова, які відповідають на питання хто? та означають назви багатьох предметів.

Зима

Одяглися люди в шуби,

Натопили тепло груби.

Білки гріються в дуплі,

Миші в норах у землі.

Сплять ведмеді в теплих лігвах,

Сосни в інею застигли.

І під кригою на дні.

Сплять у річці окуні.

(Люди, білки, миші, ведмеді, окуні)

 

БЛОК «ІМЕННИКИ НАЗВИ-ІСТОТ ТА НАЗВИ-НЕІСТОТ»

1. Гра «Предмети»    ( усно)    (оцінювання – 1 бджілка)
- Павучиха Текла ще приготувала вам павутину, на яку хоче вас зловити. Вона зібрала слова, що означають назви неістот, а вам дати відповідь, утворивши слова назви істот.
Пензлик – малює хто? Художники, діти
Ножиці – ріжуть хто? Перукарі, закрійники, вишивальники
Ручка – пишуть хто? Вчителі, письменники, бухгалтери
Термометр – вимірюють температуру хто? Лікарі, синоптики, хворі
Лінійка – вимірюють хто? Школярі, інженери, конструктори

 2.Гра. «Перетворимо істоту на неістоту і навпаки». (на дошці і в зошитах).                        (оцінювання – 1 бджілка)                        слайд 11-13

а) - З «ем»  на полі він росте, а з  «ер»  у воді живе.

Makрак                               (мак-рак)

 

 

 

 

 б) - З «у» смачний пшеничний білий хліб, а змініть «у» на «і» – лісовий звірок, який стрибає по деревах.

bilkaбулка     (булка-білка)                                            

                              

                                                                            

 

в) - З «ел» – риба прехороша, а з  «те» – звичайна огорожа

                                             (лин-тин)

   lyn         d876c3f42a5454bb016c544eed61_1498_p0      

-Мабуть втомилися! Давайте разом із Майєю та її друзями відпочинемо. Адже ми майже дійшли до сховища ос!

Музична фізкультхвилинка

 

БЛОК «ВЕЛИКА БУКВА В ІМЕНАХ, ПО БАТЬКОВІ ТА ПРІЗВИЩАХ ЛЮДЕЙ, КЛИЧКАХ ТВАРИН»

 Ще одну перепону ми подолали. Залишився лише декілька  кроків до цілі.

І нам знову на перешкоді стає шершень Стінг.  Яким  же буде його завдання?

1.  «Корисні поради». Диктант з коментуванням. 

(оцінювання – 1 бджілка)                
Завдання: дати пораду товаришеві щодо правильного написання
іменників. 
Я(я)рослав М(м)удрий, річка Д(д)ніпро, (Ж)журнал (Пізнайко),
(М) механік, (у)Україна,(О) олень, (К)кіт (м) Мурчик. 

Перевірка                         слайд 14

 

В цей час 2 учні працюють біля дошки.

Гра «Загубилась буква» 
…етяна                      …ндрійко 
…ирослав                  …адійка 
…асилько                  …аталка 

 

Резерв          слайд 15

Робота в групах. Гра «Слово у слові».

• У кожному з поданих слів «сховалося» ім'я. Слід його знайти, записа­ти і пояснити, з якої літери пишуть ці слова.

Доля, васильки, романтик, Бориспіль, Миколайчик, хустина, колеги.

Довідка. Оля, Василь, Борис, Микола, Устина, Олег.

 

2. Гра «Дай кличку» (оцінювання – 1 бджілка)

Напиши до кожного малюнка назву тварини та її кличку.

(Малюнок: котик, собачка, поросятко, зайчик).

З  завданням дуже добре впорались. Тепер  Стінгер змушений повернути бджілкам нектар.

 

БЛОК «ВЕЛИКА БУКВА НАЗВАХ ВУЛИЦЬ, МІСТ, РІЧОК, МОРІВ»

G:\мой урок 14.12.2018\14668961.png-Ось ми і дійшли до осиного гнізда. Але злобні оси не хочуть нам просто так повертати вкрадене. І тільки, виконавши їхні завдання, ми подолаємо їх.            слайд 16 - 18

1. Граємо у гру  «Зі слова по букві» (оцінювання – 1 бджілка)

1) Долина, небо, іній, порт, рак, оберіг (Дніпро). 

2) Краб, кит, їжак, вовк (Київ).

3) Чай, озеро, рис, небо, екран  (Чорне).

-Поясніть, будь ласка, як ви написали ці слова? Чому всі слова ви написали з великої букви?

Резерв

Гра «Добери слово»

 

Мета. Розвивати асоціативне мислення школярів.

Правила гри. Записати, з яким словом (іменником) у вас асоціюється кожна назва тварин. У вашому розпорядженні всього три  хвилини.

Наприклад.  Птах – небо, дельфін – море, білка - … , вовк - …, курка - …, кенгуру - ….

 

Вправа «Кола на воді»             слайд 19

- Записати  слова-іменники, які б починалися із букв даного слова

Б-

Д-

Ж-

Л-

А-

- Поставте слова у формі множини (усно)

 

ІІІ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

-А нам час підвести підсумок уроку.

-Чи справдилися ваші очікування?

-Підрахуйте  кількість бджілок у ваших сотах. Оцініть свою роботу на уроці.

Вправа «Слухаємо себе»

Похожее изображение- Наостанок пропоную сісти на мить тихесенько, заплющити оченята, розслабитися і прислухатися до свого серця. А тепер швиденько на обличчях передайте свій настрій і  прикріпити відповідний смайлик на квітку. З яким настроєм пройшов урок, чи сподобався він вам?

А бджілка  Майя приготувала для вас подаруночки. (золоті монетки - шоколад)

 

Резерв:


А  бджілки нам нагадують:

Учні читають вірші:

Пам`ятайте, пасіка, як храм,

Бо бджілки-чарівниці живуть там.

Вогнище поблизу не паліть,

Біля пасіки не грайте, не шуміть.

 

Є закони у бджолиної сім`ї,
Отож просимо не знищуйте її.

Не руйнуйте вулики бджолині,

Бо не буде меду в Україні.

 

Можем жалити, та нас не слід вбивати,
без причини ми не будем нападати.


 

 


 

docx
Додано
28 січня
Переглядів
232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку