Предмет. Українська мова (з інтегрованими елементами природозначої діяльності)
Клас: 2
Тема. Дієслово. А М'ястківський «Де зимує літечко?»
Мета: повторити значення дієслова, вчити ставити питання до дієслова, знаходити його у реченні, вчити виразно читати текст; розвивати акуратність під час письма, пізнавальну діяльність, спостережливіть; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я, до рослин.
Обладнання: посібник «Золоті хвилинки» (видавництво Підручники і посібники, автор Лабащук О., Решетуха Т.), коробочка, насіння гороху, вівса, відео про мікрогрін, фото вирощеної зелені, лотки для вирощування мікрогріну)
Використані веб-джерела: https://1plus1.video/snidanok-na-dache/2021/1-vypusk-viroshtuemo-mikrogrin-tonya-lesik-rozkrila-sekreti-domashnoyi-zeleni , https://www.pinterest.co.uk/ , https://www.5.ua/dv/life/239911 , https://www.youtube.com/watch?v=F6yLsYcyuNI
Хід уроку
- В моїх руках чарівна коробка. Кожен по черзі може взяти цю коробку в руки, потрясти і спробувати відгадати що там усередині заховане.
- Відкриємо коробку і побачимо відгадку. Це насіння.
- Сьогодні ми прочитаємо текст про насіння, попрактикуємося знаходити дієслова у реченні, а також зробимо цікавий дослід.
- Про що дівчинка запитала в мами?
- Яка була відповідь мами?
- Чому в насінинках сховалося літо?
- Підкресліть у тексті дієслова. Усно поставте до них питання.
Що робило? Сніжило.
Що зробила? Запитала.
Що робить? Зимує.
Що зробила? Витягла.
Що зробила? Дістала.
Що зробила? Поклала.
Що зробила? Здивувалася.
Що зробила? Відповіла.
- Оцініть наскільки правильно ви виконали завдання, використовуючи кольорові олівці.
- Якщо ви зрозуміли що таке дієслово, активно працювали на уроці.
- Якщо ви зрозуміли тему уроку, активно працювали, але в роботі виникали труднощі, помилки.
- Якщо вам ще потрібно повторити що таке дієслово, у вас виникали труднощі під час виконань завдань.
- - Якщо ви не зрозуміли теми уроку і вам потрібне пояснення.
- Насіння яких рослин залюбки вживають в їжу люди. Придумайте і запишіть 1-2 речення. Знайдіть в реченні іменник, прикметник, дієслово.
Чи знаєте ви, що пророщене насіння містить в собі багато поживних речовин та вітамінів? У одному маленькому паростку може бути стільки ж вітамінів і мікроелементів, як у цілому овочі.
Технологія пророщування зелені і овочів з’явилася у 1970-х, коли термін перебування астронавтів на орбіті почав збільшуватися. Інженерам довелося вигадати, як розв’язати проблему харчування у космосі. Адже у їжі має бути максимальна користь.
Мікрогрін – слово іншомовного походження (micro- мікро, тобто малесенький, green-зелень)
ЩО МОЖНА ПРОРОЩУВАТИ?
Проростити можна практично будь-яку зелень і овочі. Найпопулярніші види мікрогріну:
Крес-салат
Руккола
Цибуля
Буряк
Мізуна
Базилік
Редиска
Брокколі
Горох
Сонях
Насіння обов'язково має бути необроблене.
Місце, де ви вирощуєте мікрозелень, має гарно провітрюватися, щоб там не розвивалися плісняві гриби. Температура у приміщенні може бути від 10 до 25 градусів, але оптимально для пророщування — 18-20 градусів тепла.
Пророщувати насіння можна у ґрунті, на ваті, папері, а банці з водою або на сітці. Для початку насінини потрібно замочити у воді — термін замочування залежить від виду рослини.
У контейнер насипте 3-4 см ґрунту (викладіть шар вологого паперу чи вологі ватні диски), викладіть насіння і накрийте прозорою кришкою чи плівкою. Після того, як з’являються паростки, кришку знімають, а зелень зволожують кілька разів на день.
- Яку користь має пророщене насіння?
- Що можна пророщувати?
- Які страви можна приготувати з зеленню?
- Чи можна виростити мікрогрін в домашніх умовах?
- Що для цього потрібно?
- Зараз ми самі спробуємо проростити насіння. Для цього беремо приготовані лотки, розкладаємо попередньо замочене насіння і оприскуємо його водою. Закриємо кришкою і будемо чекати і спостерігати за тим, коли зернятко «прокинеться».
- Якщо вам було цікаво на уроці, ви дізналися нову інформацію.
- Якщо ви вже самі пророщували зелень на підвіконні.
- Якщо ви вже їли пророщені зернята.