Пригоди Капітошки Заняття для дітей раннього віку

Про матеріал
Мета: розвивати увагу, пам’ять, асоціативне та логіко – математичне мислення, дрібну моторику рук, тактильні відчуття, мовну активність; вміння радіти своїм досягненням. Закріпити знання дітей про геометричні фігури : круг, трикутник, квадрат. Узагальнити знання дітей про круг. Удосконалювати вміння дітей підбирати асоціації за кольором та формою (прийоми ейдетики), знаходити предмети за допомогою тактильного обстеження з використанням маски для очей (прийоми ейдетики), розміщувати фігури за карткою – схемою і вказівками вихователя. Виховувати інтерес до гри, взаємодопомогу.
Перегляд файлу

                                              Пригоди  Капітошки

 

                                      Заняття для дітей раннього віку

 

Мета: розвивати увагу, пам’ять, асоціативне та логіко – математичне мислення, дрібну моторику рук, тактильні відчуття, мовну активність; вміння радіти своїм досягненням. Закріпити знання дітей про геометричні фігури : круг, трикутник, квадрат.  Узагальнити знання дітей про круг. Удосконалювати вміння дітей підбирати асоціації за кольором та формою (прийоми ейдетики), знаходити  предмети за допомогою тактильного обстеження  з використанням маски для очей (прийоми ейдетики), розміщувати фігури за карткою – схемою і вказівками вихователя. Виховувати інтерес до гри,  взаємодопомогу.

 

Матеріал: ноутбук, мультфільм «Капітошка», іграшка Капітошка,  розвивально – ігрове середовище,  д.ігри:  « Знайди друзів»,  «Покажи  білет», «Перегони», «Хованки», басейн з кульками, клубок ниток. 

 

Хід заняття

 У групі облаштоване   розвивально – ігрове середовище .

Вихователь запрошує дітей провести весело час в ігровій зоні.  Раптом звучить весела мелодія і чути дзвінкий спів.

Вихователь.  Хто так гарно і весело співає?

Діти.  Здивовано переглядаються, пожимають плечима .

Вихователь.  Ось хто співає. Це ж Капітошка ( транслюється епізод мультфільма), по закінченню з’являється іграшка Капітошка.

Капітошка. Привіт, малята, як вас багато.  Я грався, веселився і раптом помітив, що  загубив  одну  свою  кульку. Ви не знаходили кульки?

Діти.   Як вона виглядає?

Капітошка. Кругла, маленька , жовта.

 Діти.  Ні.

Вихователь. Пропоную  разом пошукати твою кульку. Ось у мене є помічник –  клубочок,  він проведе нас всіма куточками групи і допоможе знайти твою кульку.

 

Усі знаходять  клубочок і починається гра.

 

Вихователь. Щоб рухатися нам далі потрібно пройти цією доріжкою, але наступати  лише на великі круги. Остання дитина змотує частину мотузки на клубочок і передає вихователю.

Капітошка. Скільки іграшок , які вони гарні, кольорові. Може тут моя кулька заховалась?

Вихователь. Давайте разом пошукаємо. Не має. Діти, давайте пригадаємо, яку кульку ми шукаємо, якої вона форми? Так, кругла.

 Проводиться дидактична гра «Знайди друзів»

Мета: закріпити вміння дітей підбирати асоціації за формою  і кольором – жовтий круг (прийоми ейдетики).

Хід гри: діти знаходять іграшки, які мають жовтий колір і  круглі деталі. Вихователь спонукає дітей до пояснень свого вибору.

 

 

 

 

Капітошка. Всі іграшки оглянули, а моєї кульки не має.

Вихователь. Не сумуй. Давайте вирушимо далі і пошукаємо кульку. Наш клубочок (клубочок змотує слідуюча дитина) веде нас  до тунеля. Щоб пройти тунель, необхідно показати білет. А білет має форму отвора – великий круг. Діти в повітрі обводять пальчиком отвір і називають фігуру.

 

Проводиться дидактична гра «Покажи білет»

Мета: закріпити вміння дітей знаходити задану фігуру – великий  круг.

Хід гри: діти знаходять на тунелі великі круги, від’єднують іх від тунеля і показують вихователю.

Діти пролізають тунель і вирушають далі.

 

Капітошка. Як весело з вами, цікаво.  Ми з моїми кульками теж часто веселимось – вони ховаються , а я шукаю.

Вихователь дає клубочок слідкуючій дитині і вони підходять  до столу з кульками. Погляньте, скільки кольорових кульок, давайте пошукаємо кульку Капітошки.

Капітошка. І тут  її не має

Вихователь  навмисно голосно зітхає і разом з тим дмухає на одну з кульок. Кулька котиться і привертає увагу дітей.

 

Проводиться дидактична гра «Перегони»

Мета: вчити дітей правильно дихати, при цьому рухати предметами.

Хід гри: діти розміщуються навколо столу, вибирають собі кульку. Вдихнувши повітря носом, видихають повітря , спрямовуючи його на свою кульку. Кулька котяться. Вихователь підводить дітей до висновку: кульки котяться, бо їм нічого не заважає, вони круглі.

 

Капітошка. Ваші кульки такі ж рухливі, як і мої. Ми ще вміємо гратися в хованки, а ви вмієте?

Діти. Так . Дитина змотує клубочок і всі підходять до столу.

Проводиться дидактична гра «Хованки»

Мета: вчити дітей впізнавати геометричні фігури за допомогою тактильного обстеження (прийом ейдетики)

Хід гри: на столі перед дітьми лежать тарілочки з геометричними фігурами. Діти одягають маски для очей і обстеживши фігури дотиком мають знайти круг. Знайшовши круг, дитина знімає маску.

 

Капітошка. Як  мені хочеться погратися зі своєю кулькою.

Вихователь. Діти, Капітошка, ви чуєте, хтось  сміється.

Сміх посилюється і клубочок веде всіх до басейну з кульками. Діти занурюють руки в басейн, насолоджуються грою з кульками і знаходять маленьку жовту кульку Капітошки.

Капітошка. Ура! Моя кулька знайшлася. Дякую вам, малята. Мені дуже сподобалося з вами гратися. Мені час вирушати додому.  А на згадку про мене я залишу вам  мультфільм «Капітошка». До нових зустрічей.

Вихователь. Діти, ми зробили добру справу – допомогли  Капітошці знайти друга.

                             Давайте разом переглянемо мультфільм.

docx
Додано
5 квітня 2023
Переглядів
1625
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку