Цифра 1.
Друзі сонечка.
Мета: розвивати увагу, мислення, пам’ять, уяву, дрібну моторику рук; формувати поняття про число «1»; ознайомити з цифрою, яка позначає число «1», учити умовно зображувати її, викладати цифру з різного матеріалу, знаходити «1» у навколишніх предметах, співвідносити цифру з кількістю предметів, вправляти в умінні працювати із трафаретом та дидактичними картками; закріпити орієнтацію у просторі (зліва, справа); поняття «довгий», «короткий». Виховувати інтерес до математики.
Матеріал: дидактична гра «Уяви і покажи», «Знайди цифру», «Друзі цифри», картки з кружечками, цифра «1», картка з цифрою «1» для штрихування, матеріал для викладання цифри, прийоми ейдетики – предметні , вільні асоціації.
Хід заняття.
Вихователь розказує дітям про сонечко, яке засмутилося, бо воно одне і не має друзів.
Давайте доведемо сонечку, що воно має друзів.
Завдання 1.
Дидактична гра «Уяви і покажи »
Вихователь пропонує дітям розміститися на килимі, закрити очі і уявити небо. Виложити на голубих аркушах паперу усе, що вони уявили. Декілька дітей розповідають про своє небо: на небі світить сонечко, пливуть цікаві хмаринки, високо літають птахи.
Яка картинка у всіх однакова? (Сонечко). Подивіться уважно на сонце, і скажіть про що ви подумали (вільні асоціації). Діти пояснюють свій вибір і знаходять друзів сонечка.
Завдання 2.
Вихователь пропонує дітям позначити предмети на картині картками, кількість кружечків на яких відповідають кількості предметів.
- Якою карткою позначили хмаринки, птахів, літака?
- Що ви позначили одним кружечком, чому?
- Як ще можна позначити сонечко? Цифрою «1».
- Щоб запам’ятати цифру «1», давайте її уважно розглянемо (вихователь виставляє картку з цифрою «1» і читає вірш)
Подивіться – ось вона
Одиничка чарівна.
Хоч і ніжку одну має,
Вправно ряд розпочинає.
- Скільки паличок має цифра?
- Де розміщена коротка паличка?
- З якого боку приєднується коротка паличка до довгої?
Давайте цифру «1» намалюємо вказівним пальцем правої руки у повітрі.
Завдання 3.
Вихователь пропонує дітям вибрати матеріал, для того, щоб виложити цифру «1».
Завдання 4.
Штрихування. Дітям дається картка , де показано напрямок штрихування. Проводиться гімнастика для очей і вправа на розвиток дрібної моторики.
Завдання 5.
Дидактична гра «Знайди цифру»
На столах лежать картки із зображенням предметів. Дітям пропонується знайти предмет, схожий на цифру «1» і пояснити свій вибір( предметні асоціації
Дидактична гра «Друзі цифри».
Дітям потрібно розглянути картинки і вияснити, яка цифра є другом для всіх і чому.
Підсумок заняття.