Тема уроку: “ Пригоди веселої крапельки. Як мандрує вода?”
Освітні галузі, які задіяні
Очікувані результати:
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, акварельні фарби, кольорові олівці та фломастери, повітряні кульки, обручі, вода,матеріали для дослідів.
Предмети, що інтегруються: я досліджую світ, мистецтво (музика і образотворче мистецтво), українська мова.
Зміст уроку:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Ранкова зустріч з теми: «Вода»
Мета: формувати в учнів почуття дружності та єдності, з’ясувати, важливість води, виховувати екологічну свідомість.
Матеріали: вода питна у стаканчиках, кольорові олівці, акварельні фарби, ватман, відеоматеріал з піснею Капітошка і Дощик, відеоруханка Хмаринка, відеоматеріали про воду, різні матеріали для проведення дослідів, тощо.
1.Вітання з гостями
Я всміхаюсь сонечку
Здраствуй золоте,
Я всміхаюсь квіточці,
Хай вона росте
Я всміхаюсь дощику,
Лий мов із відра,
Ми всміхаємось гостям,
Зичим їм добра.
2. Метод «Водний привіт»( на коврику в колі вирушаєм в подорож)
Чи знаєте ви цього персонажа? Так правильно це Капітошка. А давайте ми також станемо капітошками.
Кожна дитина отримує по дві повітряні кульки, щоб діти були схожими на Капітошку.
А тепер давайте всі разом заспіваємо пісеньку Капітошки.
https://www.youtube.com/watch?v=n41URdFYuCA
ІІ. Щоденні новини
Сьогодні ми з вами познайомимося з маршрутом води. Так, так, я не помилилася. Вода вміє мандрувати, а як саме ви дізнаєтесь з сьогоднішнього навчального дня.
ІІІ. Обмін інформацією
Діти стають у коло посередині стоїть столик на ньому стакан з водою.
ІV. Групове заняття
Намалюйте річку з-за допомогою своїх рук. Всі діти фарбують руки блакитним кольором і на ватмані роблять відтиски, щоб зафарбувати річку.( на попередньому уроці розпочатий малюнок )
Протягом навчального дня на ватман можна додавати різні елементи, малюнки та написи, які будуть розглядатися у освітньому процесі.
Проведення досліджень
Слухання вірша Лесі Вознюк «Непосида» .Відгадайте, яке слово заховалося за смайликом.( Це слово водичці)
Непосидливій
Любо плинути у річці,
Гомоніти у струмочку
Відпочити у ставочку.
А як сонечко пришкварить,
Непосида небом марить,
Щоб хмаринкою за вітром
Мандрувати понад світом Л.Вознюк
Запропоную учням пригадати прислів’я, загадки, пісні чи вірші про воду?
Послухайте їх.( учні по групах розказують і отримають нагороду краплинку )
Опис води за відповідними ознаками. Гра «Вода буває…» (Робота в групах0
-Якою може бути вода за певними ознаками? Групи по черзі озвучують слова, які характеризують воду (прозора, холодна, джерельна, дощова, живильна, каламутна, питна, смачна, чиста, кринична тощо). -Поясніть, як ви це розумієте?.( За правильну відповідь кожна група отримує паперову краплинку.)
Порахувати кількість отриманих паперових краплинок. Визначаємо переможця гри. Створюємо аплікацію з отриманих паперових краплинок.Кожна група кріпить краплинки під своєю хмаринкою.
Дослідження властивостей води.
Чарівна лабораторія ,рушаємо далі.
Дослід 1. Даю дітям два стаканчики, один – з водою, інший – порожній. Пропоную акуратно перелити воду з одного стаканчика в інший. –Чи ллється вода? Чому? (Тому, що вона рідка.). - Що було б, якби вода не була рідкою. (Якби вона не була рідкою, вона не змогла б текти в річках і потічках, не текла б з крана.)
Підсумуйте: Оскільки вода рідка і може текти ,тому її називають рідиною. Пропоную учням налити воду в іншу посудину. - Якої форми набула вода? (Підводжу учнів до висновку, що вода текуча і займає форму посудини, у яку її наливають.)
Дослід 2. Пропоную дітям спробувати воду через соломинку. - Який у неї смак? Для порівняння даю дітям спробувати, наприклад, сік. - Поміркуйте в групах, чому, коли людина хоче пити, то із задоволенням п’є воду і каже: «Яка смачна вода!», хоча насправді її смаку не відчуває.
Дослід 3. Пропоную дітям понюхати воду. Чи має вода запах? (Вислуховуємо відповіді груп учнів). Підводжу їх до висновку, що чиста вода не має запаху.
Дослід 4. Приготуйте дві склянки, одну – з водою, іншу – з соком). Опустіть ложку в стакан з водою, іншу – з соком..
-Що ви помітили?
Діти висловлюють свої думки (У склянці з соком ложечки не видно, а в склянці з водою її добре видно.) Учні формулюють ще одну властивість води: чиста вода прозора.
Метод «Асоціативний кущ»
(Разом з учнями описуємо властивості води, які дослідили: вода – рідина, яка не має власної форми, вона набуває форму посудини, у яку її наливають. Вода безбарвна, без смаку і запаху.)
-Які органи чуття допомогли вам визначити ці властивості води (ніс, язик, очі).
Руханка «Краплинки і хмаринки»
На підлозі розкладені обручі. Це хмаринки. Всі діти – це краплинки. Поки звучить музика, діти вільно переміщуються по класу. Як тільки музика зупиниться, кожна «крапелька» повинна зайняти будь-яку «хмаринку». «Краплинка», якій не вистачило «Хмарки» або вона не встигла знайти місце у хмаринці, «випаровується» (вибуває з гри). Гра проводиться 2-3 рази.
Бесіда «Вода – непосида»
Читання учням вірш.
- Поміркуйте над тим, чому воду називають непосидою? Кубик Блума- (поясни, поміркуй, вислови власні думки…)
З роси, з морів, річок і плес
Вода, як перейде у пару,
Одразу ж лине до небес,
Щоб утворити в небі хмари
І впасти з хмар на ниви
Як сніг, як град, як злива.
Знов перейти у пару
І повернутись в хмару,
І впасти з хмар на ниви
Як сніг, як град, як злива.
Цей шлях, що вона робить,
І зветься колообіг.
( Перегляд мультфільму Подорож хмаринки)
Розгляньте малюнок і обговоріть в групах, як «мандрує» вода в природі
https://www.youtube.com/watch?v=g9zrExiuDHg
https://www.youtube.com/watch?v=Y90xeoQf4Co
Позначіть напрям руху води за допомогою стрілок ( на ватмані з малюнком намальованого долоньками дітей і аплікацією)
Гра з використанням лего“ Кому потрібна вода “Лего ( синій так і жовтий- ні)
(Дерево, тарілка,квітка, людина,портфель, дошка,камінь, кіт,річка, хмарка.)
Гра “ Де знаходиться краплинка”(правила ті ж самі)
(Град , бурулька,папір,струмок,книга ,намет,будинок, чай, сніг…)
Виконання пісні з рухами ,, Дощик”
Рефлексія. Підсумок уроку
(Учні розповідають про те, що їх вразило, схвилювало).
-Що нового ви дізналися про воду?
(Робота за ватманом на якому за навчальний день зібралось багато малюнків, схем та зображень).
-Намалюйте смайлик свого настрою від уроку в кінці виконаного завдання.
1