Мета: більш поглибити знання учнiв про дзвінкі й глухі приголоснi; домогтися засвоєння в школярів особливостей вимови дзвінких й глухих приголосних; формувати орфоепiчні навички; навчити правильно вимовляти звуки, що позначаються бувами ґ і г; розвивати в учнів логічне мислення, пам'ять, фонематичний слух, культуру усного і писемного мовлення.
Гра «Жартівливий мішечок»1. З чого починається день? 2. Вечір чим кінчається, а ранок починається? 3. Як з буряка зробити бурю? 4. Чого багато має болото, менше озеро, ще менше море, а зовсім не має річка? 5. Яке слово об’єднує 33 букви? 6. Слова, що різняться одним звуком глухим і дзвінким. Перше означає сильний дощ, друге – фруктове дерево.
ІСТОРІЯ ЛІТЕРИ «Ґ»З давніх-давен, аж до тридцятих років XX століття, українська абетка мала дві літери для передачі «г» гортанного (гомоніти, гори, доганяти) й зімкненого «ґ», яке вживали в словах переважно іншомовного походження або в діалектних (ґанок, аґрус, інтеліґент, ґелґотати, ґирлиґа, ґвалт). Окремо графічне зображення «ґ» вживали видатні українські культурні діячі й філологи. Літера «ґ» в українському правописі історично виправдана. Без неї не тільки важко пояснити походження того чи іншого слова, а часом неможливо навіть розкрити його зміст. Словник української мови, що його впорядкував Борис Грінченко, фіксує мало не двісті п’ятдесят слів, що починаються цією літерою (За Я. Дзирою). За допомогою тлумачного словника з’ясувати значення незрозумілих слів і запам’ятати їх.
Розподільний диктантрозподілити слова на дві колонки і записати слова, що починаються дзвінким приголосним та глухим приголосним звуком. Кігті, нігті, боротьба, приказка, легкий, ніжка, стежка, важко, редька, загадка, кізка, зубки, шубка, кігтик, солодко, ліжко, дужка, сад, безлад, близький.
Гра «Організуйте звуки»Зберіть розсипані звуки в слова. Складіть розповідь про свою домівку, використовуючи ці слова. Зразок. [о], [а], [н], [р], [и], [д] – родина.1.[а], [а], [м], [м]. 2.[т], [т], [о], [а]. 3.[н], [и], [с]. 4.[а], [о], [ч], [к], [д]. 5.[а], [а], [х], [т]. 6. [л], [с], [к], [а], [а].