ПРИГОЛОСНІ ДЗВІНКІ ТА ГЛУХІ. ВИМОВА ЗВУКІВ, ЩО ПОЗНАЧАЮТЬСЯ БУКВАМИ Ґ І Г

Про матеріал
Мета: більш поглибити знання учнiв про дзвінкі й глухі приголоснi; домогтися засвоєння в школярів особливостей вимови дзвінких й глухих приголосних; формувати орфоепiчні навички; навчити правильно вимовляти звуки, що позначаються бувами ґ і г;
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПРИГОЛОСНІ ДЗВІНКІ ТА ГЛУХІ. ВИМОВА ЗВУКІВ, ЩО ПОЗНАЧАЮТЬСЯ БУКВАМИ Ґ І Г

Номер слайду 2

Мета: більш поглибити знання учнiв про дзвінкі й глухі приголоснi; домогтися засвоєння в школярів особливостей вимови дзвінких й глухих приголосних; формувати орфоепiчні навички; навчити правильно вимовляти звуки, що позначаються бувами ґ і г; розвивати в учнів логічне мислення, пам'ять, фонематичний слух, культуру усного і писемного  мовлення. 

Номер слайду 3

Гра «Жартівливий мішечок»1. З чого починається день? 2. Вечір чим кінчається, а ранок починається? 3. Як з буряка зробити бурю? 4. Чого багато має болото, менше озеро, ще менше море, а зовсім не має річка? 5. Яке слово об’єднує 33 букви? 6. Слова, що різняться одним звуком глухим і дзвінким. Перше означає сильний дощ, друге – фруктове дерево.

Номер слайду 4

ІСТОРІЯ ЛІТЕРИ «Ґ»З давніх-давен, аж до тридцятих років XX століття, українська абетка мала дві літери для передачі «г» гортанного (гомоніти, гори, доганяти) й зімкненого «ґ», яке вживали в словах переважно іншомовного походження або в діалектних (ґанок, аґрус, інтеліґент, ґелґотати, ґирлиґа, ґвалт). Окремо графічне зображення «ґ» вживали видатні українські культурні діячі й філологи. Літера «ґ» в українському правописі історично виправдана. Без неї не тільки важко пояснити походження того чи іншого слова, а часом неможливо навіть розкрити його зміст. Словник української мови, що його впорядкував Борис Грінченко, фіксує мало не двісті п’ятдесят слів, що починаються цією літерою (За Я. Дзирою). За допомогою тлумачного словника з’ясувати значення незрозумілих слів і запам’ятати їх.

Номер слайду 5

Творче завдання. Скласти 3 речення використовуючи слова з літерою ґ

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Розподільний диктантрозподілити слова на дві колонки і записати слова, що починаються дзвінким приголосним та глухим приголосним звуком. Кігті, нігті, боротьба, приказка, легкий, ніжка, стежка, важко, редька, загадка, кізка, зубки, шубка, кігтик, солодко, ліжко, дужка, сад, безлад, близький.

Номер слайду 8

Гра «Організуйте звуки»Зберіть розсипані звуки в слова. Складіть розповідь про свою домівку, використовуючи ці слова. Зразок. [о], [а], [н], [р], [и], [д] – родина.1.[а], [а], [м], [м]. 2.[т], [т], [о], [а]. 3.[н], [и], [с]. 4.[а], [о], [ч], [к], [д]. 5.[а], [а], [х], [т]. 6. [л], [с], [к], [а], [а].

Номер слайду 9

До поданих  слiв додати приголосний звук (на початку чи у кінці слова). Лiд, мак, хід, радник, доти, байка, аптека, буря, буква, дія, кома, пожива, кварта.

Номер слайду 10

«Мікрофон»1. Чим звук відрізняється від букви?2. Які голосні є в українській мові?3. Що нового дізналися про  приголосні звуки?4. Назвіть слова, які ви запам’ятали з літерую Г?5. Що для себе взяли із сьогоднішнього уроку?

Номер слайду 11

Домашнє завдання. Повторити вивчені правила. Виконати вправу за посиланням https://learningapps.org/view1169138

pptx
Додано
1 грудня 2023
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку