Тема : Приготування їжі. Характерні особливості української та британської кухонь. У ресторані.
Мета уроку: вдосконалення навичок , читання та письма , розширювати кругозір , формувати вміння працювати в команді та в парах допомагаючи один одному, сприяти повторенню та активізації лексичних та граматичних структур , 2 nd Conditionals (умовні речення 2 типу) .
Задачі:
Освітні : формувати культуру мовлення,розширювати кругозір здобувачів освіти, навчати мовленнєвої взаємодії по комунікації в парах, учити застосовувати отримані знання в конкретній ситуації .
Розвиваючі: розвивати навички усного та писемного мовлення ,читання та аудіювання , розвивати активність,увагу,логічне мислення,розввати пізнавальний інтерес учнів.
Виховні: мотивувати та підтримувати до вивчення іноземної мови, толерантно та шанобливо ставитись до іншої культури , виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань щодо кулінарних традицій світу,
Тип уроку: застосування умінь,знань та навичок.
Обладнання:підручник, картки із завданнями , додатковий матеріал , зошит .
Procedure
I Introduction
1 Greetings
T. Good morning. I’m glad to see you . How are you today? I think you’re well. Let’s begin our lesson. .” So, today we are going to talk about cooking, and about Ukrainian and British cuisine, learn how to cook some dishes.
2Warm-up
Game “ Give me a sentences ,please” Students have to write 3 words – a noun,a verb and an adjective- on the topic. Then ,in pairs , students exchange their words and make up a sentence using all the three ones.
For example
Student 1 carrot , to cut , tasty
Student 2 I like to cut carrot for salad , it is very tasty.
II Main part
Перевірка домашнього завдання
1 Vocabulary practice (cards)
Work in pairs . List as many food items as you can for 3 minutes.
Find the winner with the longest list.
2 Speaking
Microphone
Using vocabulary on cooking meals, complete the chart below by adding the words in the list. (Розподіли слова по категоріям)
5 Складання карти думок (Mind-map)- Why do we go to the restaurants?
to celebrate holidays; to communicate; not to cook at home; it’s convenient; for enjoyment; for fun;
to eat tasty things; to make new friends; to have a nice evening; to listen to a good music.
6 Reading
A paragraph is a basic unit of organization in writing . It consist of 3 parts :
1 the topic sentence 2 the body 3 the concluding sentences .
Read the text and indentify the type of each paragraph
ex 4 p. 102
7 Writing
Read the list of topic sentences and choose one to write. Use appropriate type of paragraph and the corresponding type of ordering .
1Breakfast with the President started as perfect day .
2 A substantial breakfast is an essential foundation for a successful day for Ukrainians.
3 In recent years a number of restaurants , bars, cafes have opened in Ukraine , offering excellent food with high standards of service.
Ex 5 p. 103
ІІІ. Заключна частина уроку
1.Homework.
T: Creative Work .Do the project .
2.Summarizing
T: I hope that the useful phrases concerning eating-out experience will help you to communicate effectively with native speakers abroad.