Приготування їжі. Характерні особливості української та британської кухонь. У ресторані.

Про матеріал
Тема : Приготування їжі. Характерні особливості української та британської кухонь. У ресторані. Мета уроку: вдосконалення навичок , читання та письма , розширювати кругозір , формувати вміння працювати в команді та в парах допомагаючи один одному, сприяти повторенню та активізації лексичних та граматичних структур , 2 nd Conditionals (умовні речення 2 типу) .
Перегляд файлу

Тема : Приготування  їжі. Характерні особливості української та британської кухонь. У ресторані.

Мета уроку:  вдосконалення навичок , читання та письма , розширювати кругозір , формувати вміння працювати в команді та в парах   допомагаючи один одному, сприяти повторенню та активізації  лексичних та граматичних структур , 2 nd Conditionals (умовні речення 2 типу) .

 

Задачі:

Освітні : формувати культуру мовлення,розширювати кругозір здобувачів освіти, навчати мовленнєвої взаємодії  по комунікації в парах, учити застосовувати отримані знання в конкретній ситуації .

Розвиваючі: розвивати навички  усного та писемного мовлення ,читання та аудіювання , розвивати активність,увагу,логічне мислення,розввати пізнавальний  інтерес учнів.

Виховні: мотивувати  та підтримувати до вивчення іноземної мови, толерантно та шанобливо ставитись до  іншої культури , виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань щодо кулінарних традицій світу,

Тип уроку: застосування  умінь,знань та навичок.

Обладнання:підручник, картки із завданнями , додатковий матеріал , зошит .

Procedure

I Introduction

1 Greetings  

T. Good morning. I’m glad to see you . How are you today?   I think you’re well. Let’s begin our lesson.  .”  So, today we are going to talk about  cooking, and about Ukrainian and British cuisine, learn how to cook some dishes.

 2Warm-up

Game “ Give me a sentences ,please” Students  have to write 3 words – a noun,a verb and an adjective- on the topic. Then ,in pairs , students exchange their words  and make up a sentence using all the three ones.

 For example

 Student 1 carrot , to cut , tasty

Student 2 I like to cut carrot  for salad , it is very tasty.

II  Main part

Перевірка домашнього завдання

1 Vocabulary   practice (cards)

Work in pairs . List as many food items as you can for 3 minutes.

Find the winner with the longest  list.

2  Speaking

  Microphone

What is your favourite dish?

Do the national Ukrainian  dishes differ  from the English ones?

 

3 Work in groups

Divide into 2 groups and discuss .

1        What do you think  an  English  restaurant would be success  if it opened in your town ? Why?  Why not?

2        What do you think   an Ukrainian  restaurant  would be success  if it opened in your town ? Why?  Why not?

 

4Vocabulary  practice

Using vocabulary on cooking meals, complete the chart below by adding the words in the  list. (Розподіли слова по категоріям)

Starters       Main courses     Soups      Dessert

frogs legs , snail ,  pigs feet , shellfish, brains, grilled songbirds, bat stew, horsemeat,  shark fin soup , sea-weed soup, chocolate – covered ants , Ice cream, Grilled whitefish , fruit salad, Meat dishes ,Fresh strawberries .

5  Складання карти думок (Mind-map)-  Why do we go to the restaurants?

to celebrate holidays; to communicate; not to cook at home; it’s convenient; for enjoyment; for fun;

to eat tasty things; to make new friends; to have a nice evening; to listen to a good music.

 

6 Reading  

A paragraph is a basic unit  of organization in writing  .  It consist of 3 parts :

1 the topic sentence    2 the body    3 the concluding sentences .

Read  the text  and indentify the type of each  paragraph 

 ex 4  p. 102

 

 

 

7 Writing 

Read the list  of topic sentences and choose one to write. Use  appropriate type of paragraph and the corresponding type of ordering .

1Breakfast with the President started as perfect day .

2 A substantial  breakfast is an essential foundation for a successful day for Ukrainians.

3 In recent years  a number of restaurants , bars, cafes have opened in Ukraine , offering  excellent food with  high   standards  of service.

Ex 5  p. 103

 

ІІІ. Заключна частина уроку

1.Homework.

T: Creative Work .Do the project .

2.Summarizing

T: I hope that the useful phrases concerning eating-out experience will help you to communicate effectively with native speakers abroad.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 лютого 2023
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку