Приклади завдань для активізації пізнавального
інтересу учнів на уроках біології в 6 класі при
вивченні теми « Гриби»
Завдання для активізації пізнавального інтересу учнів на уроках біології в школі включають завдання та вправи, основним призначенням яких є навчити учнів систематизувати, узагальнювати матеріал і виділяти головне з великого обсягу матеріалу, сприяти розвитку логічного та критичного мислення; застосовуючи різні цікаві форми роботи, досягти якісного засвоєння знань. Надалі наведені приклади таких завдань та вправ.
Постановка і вирішення проблемних питань завдання полягає у тому, щоб заперечити або довести всім відомі ознаки отруйності грибів.
Кожне речення доцільно почати словами: «Чи правда, що….»
Пояснення: личинки їдять, як їстівні, такі отруйні гриби.
2. “Якщо у каструлі є отруйний гриб, срібна ложка або монета, опущена у відвар, почорніє”.
Пояснення: потемніння срібла залежить від наявності амінокислот, що містять сірку, внаслідок чого утворюється сірчане срібло чорного кольору. Такі амінокислоти є і в їстівних, і в отруйних грибах.
3. “Якщо голівка цибулі або часнику змінить колір під час приготування грибів, серед них є отруйний".
Пояснення: потемніння цибулі чи часнику можуть викликати як отруйний, так і їстівний гриби, залежно від наявності у них ферменту тирозиназу.
4. "Отруйні гриби викликають скисання молока".
Пояснення: молоко скисає під впливом ферментів типу пепсину1 і органічних кислот, які можуть міститися як у їстівних, так і в отруйних грибах.
5. "Отруйні гриби обов'язково мають неприємний запах, а їстівні –приємний".
Пояснення: запах смертельно отруйного гриба – блідої поганки не відрізняється від запаху печериці.
6. "Усі гриби молодими їстівні".
Пояснення: бліда поганка однаково отруйна як молодою, так і старою.