Прикметник як частина мови

Про матеріал
Очікувані результати від уроку: учень/учениця повторює відомості про частини мови, їх класифікацію; формує вміння розпізнавати частини мови; повторює і поглиблює знання про прикметник як частину мови; формує загальнопізнавальні вміння використання прикметників у власних висловлюваннях; розвиває логічне мислення, уміння аналізувати й узагальнювати, творчу активність, збагачує власне мовлення, критично оцінює рівень власних знань.
Перегляд файлу

Тема. Прикметник як частина мови.

Мета: повторити й поглибити знання про прикметник як частину мови; закріпити навички визначення морфологічних ознак іменників; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити прикметники в текстах; розвивати творчі вміння використовувати прикметники у власних висловлюваннях; виховувати любов і повагу до рідної мови.

Обладнання:ТЗН, роздатковий матеріал.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Очікувані результати: учень/учениця повторює відомості про частини мови, їх класифікацію; формує вміння розпізнавати частини мови; повторює і поглиблює знання про прикметник як частину мови; формує загальнопізнавальні вміння використання прикметників у власних висловлюваннях; розвиває логічне мислення, уміння аналізувати й узагальнювати, творчу активність, збагачує власне мовлення, критично оцінює рівень власних знань.

Компетентності:

Загальнонавчальні уміння і навички, навчально-організаційні (опанування учнями раціональних способів організації свого навчання); загальномовленнєві (формування умінь висловлюватися, спілкуватися працювати з текстовою інформацією); загальнопізнавальні (уміння спостерігати, розмірковувати, запам’ятовувати, відтворювати, застосовувати й перетворювати навчальний матеріал, прогнозувати); інформаційно-цифрові; контрольно-оцінні (засвоєння учнями способів перевірки та самоперевірки, оцінювання здобутих результатів); рефлексивні (висловлювати емоційні, інтелектуальні, оцінювальні, рефлексивні судження).

Форма уроку: урок-мандрівка

І. Оргмомент

Рада всіх вітати на нашому уроці.

Який твій настрій сьогодні? (ментиметр).

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вдома ви повторювали відомості про частини мови.

Зараз ви отримали аркуші зі словами у конвертах. На зворотному боці визначіть і напишіть частини мови. Обміняйтеся конвертами. Але перед цим підпишіть, від кого і кому. Тепер ваше завдання - перевірити правильність, поставивши +. Здати конверт. Я перевірю іх на наступному уроці, прокоментую.

Виконавши це завдання, ви пригадали частини мови.

А тепер переходимо до сьогоднішньої теми.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Перед вами хмарка слів.

Паралельно викладаємо слово на дошці.

Отже, тема нашого сьогоднішнього уроку «Прикметник як частина мови».

Зверніть увагу на проблемне питання: «Навіщо потрібні прикметники?». Тримайте це питання на думці. Наприкінці уроку сформулюємо відповідь.

З іменником прикметник заодно,

Бо їм у парі йти у мові личить,

Але ось рід, відмінок і число

Прикметник в іменника

Позичить.

Цей  вислів є епіграфом до нашого уроку. І, дійсно, ви побачите, що іменник із прикметником дуже тісно пов’язані.

Слово вчителя.

Ми починаємо вивчати прикметник як частину мови. Кожній людині необхідно вміти грамотно спілкуватися, мати багатий лексичний запас. Досить часто виникає потреба використати прикметник  у нашому мовленні. Прикметник вживають під час опису предметів, істот або явищ. Тож,  сьогодні на уроці ви спробуєте застосувати на практиці набуті знання про прикметник і надалі зможете вдало використовувати їх у повсякденному житті.

Пропоную провести наш урок у дещо нестандартному форматі та перенестися в дивовижну країну під назвою «Прикметник». Тож, поринаємо у казкову подорож.

ІV. Поглиблення навчального матеріалу. Ознайомлення з правилами, вступні вправи, тренувальні вправи, творчі завдання.

Знайомство. Загальна характеристика.

Слайди 5-7, 8 (ПІДРУЧНИК С.118 № 284)

Уявіть

  • Незаселений острів. Жодного прикметника.

Розкажи про себе, не використовуючи прикметники (представся, згадай риси характеру, вподобання, чим займаєшся).

Додай у свою розповідь прикметники.

Зроби висновок (прикметник робить наше мовлення багатшим).

     МИ опинились

  • У гостях у казки

Виконай завдання, перейшовши за q-кодом. Створимо казку про маленького Прикметника разом (вставити прикметники).

Без прикметників зміст втрачається, мовлення позбувається образності.

     МИ переносимося на

  • Зимову галявину (q-код).

Допоможіть дібрати героям красиві, доречні прикметники, щоб описати їх.

Як багато прикметників можна використати для опису слова. І не обов’язково вживати завжди стандартні кліше, тобто фрази, до яких ми звикли.

     Що у нас тут?

  • Затишна оселя.

Намалюйте словесно опис будинку, використовуючи якнайбільше прикметників. Розкажіть, як цей об'єкт виглядає, які відчуття він викликає, що знаходиться в кімнатах.

Завдяки прикметникам ваші описи набули образності.

Подібні завдання є корисними для розвитку зв’язного мовлення.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Прикметник – руки вгору, іменник – плескаємо в долоні; дієслово – подивитись на сусіда; числівник – руки вперед; займенник – руки на поясі; прислівник – руки на парту.

Склеїти, кореспондент, хто, двісті, розумний, метро, шкільний, підготовка, охайний, конфлікт, зимовий, дві п’яті, ваш, двоє, шість десятих, злочин, десять, весна, зварити, четверо, сформувати, півтора, його, дві шості, тридцятеро, сорок п’ять, двадцятеро, мільйон, семеро, здобич, весело, грає, розкішно, спланувати, дерева, стерти , пальто, збігти, далеко, знайти, розписати, спурхнути, зламати, списати, скривдити, осінь, зцілити, скинути, зустріч, зоряно, сплатити.

 

     МИ

 

Завдяки таким завданням ви вдосконалюєте навички пов’язувати слова, добирати найбільш влучне слово із синонімічного ряду.

V Виконання вправ для закріплення матеріалу.

  • Успішна самопрезентація.

Допоможіть створити нашому головному героєві самопрезентацію (для цього учні отримують роздатковий матеріал, робота в парах).

 

  • ВУЗЛИК на пам'ять. Хмарка слів (ментиметр).

VІ. Рефлексія. Підсумки уроку. Самооцінювання. Повідомлення домашнього завдання.

Тож подорож наша добігає кінця. Ми мали змогу нагадати собі важливість вживання у мовленні такої поважної частини мови, як прикметник. Прикметник – оздоба нашого мовлення.

Ми будемо й далі знайомитися з володіннями науки Морфології, розпізнавати вивчені частини мови, знайомитися з новими. Знайте, що відомості про прикметник вам можуть знадобитися кожного дня під час виконання вправ, складання творчих завдань, усних відповідей, створення власних висловлювань на різноманітні теми. Прикметник  завжди вам стане у пригоді і у подальшому житті. А ви віддячуйте йому шанобливим ставленням та влучним вживанням у своєму мовленні. 

Навіщо потрібні прикметники:

  1. Для точного опису предметів, явищ, подій.
  1. У художньому мовленні виконують функцію епітетів, метафор, надаючи висловленню образності.

На аркушах  оцініть свою роботу.

Ви гарно попрацювали

Фідбек
ЗАПОВНИТИ ТАБЛИЦЮ

ДЗ: створити карту пам'яті “Прикметник

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Кекина Ольга
Додано
2 березня
Переглядів
213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку