Пріоритети сучасного безпечного освітнього середовища.

Про матеріал
В умовах воєнного стану формування безпечного освітнього середовища є надскладним завданням для всіх учасників освітнього процесу. Враховуючи реалії сьогодення, кожен має володіти інформацією щодо захисту життя і здоров’я та докладати максимум зусиль для створення безпечного середовища в умовах воєнного стану. Повномасштабна війна, яку Росія веде проти України, змушує суспільство перебувати у сильному напруженні. Здобувачі освіти також переживають стресові реакції від інформаційних впливів, внаслідок пережитих травматичних подій та втрат, що, безпосередньо, впливає на освітній процес.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ГОЛОВНІ АКЦЕНТИ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ У 2024/2025 Н. Р. Пріоритети сучасного безпечного освітнього середовища

Номер слайду 2

В умовах воєнного стану формування безпечного освітнього середовища є надскладним завданням для всіх учасників освітнього процесу. Враховуючи реалії сьогодення, кожен має володіти інформацією щодо захисту життя і здоров’я та докладати максимум зусиль для створення безпечного середовища в умовах воєнного стану.

Номер слайду 3

Базовим чинником функціональності освітнього середовища сьогодні є його безпечність, яка передбачає фізичну, психологічну та інформаційну стабільність кожного учасника освітнього процесу.

Номер слайду 4

Передумовами безпечного освітнього середовища є наявність чітких процедур реагування, знання їх усіма працівниками закладу та постійне повторення і засвоєння на конкретних ситуаціях правил із здобувачами освіти.

Номер слайду 5

Фізична безпекаоблаштування безпечного простору в закладі (укриття, запасні виходи, вентиляція тощо);розробку шляхів евакуації учасників освітнього процесу розробку та відпрацювання алгоритму дій працівників та здобувачів освіти ліцею у надзвичайних ситуаціях, під час евакуації;розробку протоколів безпеки;превентивні заходи щодо мінної безпеки (інформування ліцеїстів, спільні заходи із залученням ДСНС);офіцер безпеки в закладі освітигнучку зміну форми організації освітнього процесу та форми здобуття освіти (за потреби).

Номер слайду 6

Психологічна безпекадобір стратегій взаємодії педагогів із здобувачами освіти класу, зважаючи на їхній психоемоційний стан і травматичний досвід;заходи щодо адаптації здобувачів освіти в ліцеї;заходи щодо інтеграції дітей з внутрішньо переміщених родин у новий для них колектив і освітнє середовище;референтну значущість і причетність кожного суб’єкта освітнього процесу до конструювання й підтримки психологічної комфортності освітнього середовища;протидію булінгу (перегляд антибулінгових програм);створення служби медіації ліцею;розвиток культури комунікацій.

Номер слайду 7

Інформаційна безпекавикористання техніки чутливого підходу до вибору текстів для читання, тем для обговорення, зважаючи на травматичний досвід, який можуть мати діти (обстріли, втрата рідних, загибель батьків, батько на війні та інше);використання технік роботи з дезінформацією;розвиток критичного мислення в учасників освітнього процесу;забезпечення доступності інформації.

Номер слайду 8

знає та враховує вікові й індивідуальні особливості дитини, а також її психологічний стан;взаємодіє з дитиною «на рівних»;уміє розпізнавати потреби дитини, забезпечує захист прав та інтересів дитини;ставиться доброзичливо до дитини та проявляє емпатію;не несе загрози (відсутність будь-яких форм насильства);резильєнтний, стресостійкий;уміє турбуватися про себе. Безпечне місце + Безпечний дорослий прогнозоване для дитини, тобто коли дитина володіє повною інформацією, що з нею відбуватиметься, хто буде в цьому середовищі, яка роль кожного, хто присутній у цьому середовищі; так само дитина розуміє, чого чекають від неї;максимально підготовлене для взаємодії – наявність меблів, що відповідають віку дитини, а також додаткових предметів (олівці, папір, іграшки тощо);відсутнє будь-яке насильство стосовно дитини;фізично безпечне.= Дитина у безпеціØвідчуває себе захищеною та перебуває у стані спокою;Øмає контроль над власним життям — розуміє, що відбуватиметься, до кого може звернутися по допомогу, здатна диференціювати власні емоції та відтворювати події, що відбувалися з нею раніше;Øмає уважну та турботливу дорослу людину поруч;Øне має об'єктивних і суб'єктивних загроз.

Номер слайду 9

Психологічна безпека особистості проявляється у її здатності зберігати стійкість, урівноваженість, хороше самопочуття у соціальному середовищі з психотравмуючими впливами, в опірності деструктивним внутрішнім та зовнішнім загрозам.

Номер слайду 10

СТАН ВЧИТЕЛІВ Професійно вигорілий педагог не здатний якісно виконувати свої професійні обов’язки, мотивувати і зацікавлювати учнів своїм предметом, а також помітити ознаки психологічного неблагополуччя дитини і її підтримати. СТАН ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ Підтримка дитини можлива, якщо педагог сам має ресурси!

Номер слайду 11

Під час війни заклад освіти є осередком, який дає змогу дітям отримувати не лише знання,але й психолого-педагогічну підтримку,не втрачати відчуття приналежності до спільноти. Тому надзвичайно важливо гнучко підходити до організації роботи ліцею та налаштувати освітній процес так, щоб він був комфортним для дітей та педагогів.

Номер слайду 12

Важливо вже з першого уроку акцентуватиувагу на ментальномуздоров’ї учасників освітнього процесу. Ментальне здоров'я –основа стійкості

Номер слайду 13

Почніть з маленьких кроків. Легше виконувати невеличкі заплановані активності, аніж досягати грандіозних цілей. Водночас відчуття радості від результату є навіть від маленьких кроків, а це дає сили рухатися далі. Розвивайте індивідуальні ресурси. Регулярно робіть речі, які вас наповнюють . Плекайте добрі та змістовні стосунки. Люди — соціальні, тому їм важливо мати кола спілкування — сімейні, професійні, за інтересами. Що конструктивнішим буде це спілкування, то стійкішою буде людина. Погляньте на виклики під іншим кутом зору. Важливо вміти дистанціюватися від проблем, аби побачити несподівані та ефективні рішення. Спробуйте знайти сенс у труднощах. Попри негативні аспекти, будь-яка подія в житті має і позитивний вплив на нас — важливо вміти це помічати. Плекайте свої цінності. Дайте собі відповідь, для чого ви займаєтесь певною діяльністю. Дуже важливо час від часу нагадувати собі, що цінно саме для вас. Зосередьтеся на тому, що від вас залежить — що ви можете контролювати чи змінити. Людям важливе здорове відчуття контролю.І на завершення поради, як розвинути психологічну стійкість

Номер слайду 14

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Додано
28 жовтня
Переглядів
12
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку