Тема”Природа-наш дім, ти господар в нім”
Урок-гра.
ХІД УРОКУ-ГРИ
І.ВСТУПНА ЧАСТИНА
Вчитель: У природі все буденне і святкове,
І дивне, й незвичайне, і просте.
Є сенс в листку і у пташиній мові,-
В усьому, що зів`яло і цвіте.
Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
-Усе ,що ми називаємо словом « природа»- це синє небо, швидкі води, рівнини і гори, родючі грунти, рослини і тварини. Спілкування з природою дає найбільшу насолоду і радість, викликає найпалкішу любов до рідного краю, до життя. Всі ми – діти природи, та не всі однаково добре ставляться до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатства. ( На екрані краєвиди природи рідного краю.)
Сьогодні наш урок трохи незвичний
У світ природи ще один крок
Допоможе зробити квест- урок .
Це час міркувань, наполегливий час
Й завдання давно вже чекають на вас.
Сьогодні в нас цікава гра –
Змагатись буде дітвора.
В умінні міркувати
Дружно й плідно працювати.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Вчитель: Протягом уроку-гри вам потрібно зібрати на станціях слова-підказки, та скласти з них ключове речення про природу. На станціях ви виконуватимете завдання та отримуватимете ключики за правильні відповіді. Виграє та команда, яка отримає протягом подорожі, найбільше ключів і складе ключове речення.
/Клас ділиться на дві команди. Кожна придумує свою назву. /
Правила гри:
1.Працювати дружно та завзято.
2. Думати швидко. Відповідати чітко.
3. Друзям не заважати. Хвилини не марнувати.
4.Отримати всі ключики та здобути перемогу.
5. Прозвітувати про виконану роботу.
-Щоб подорожувати вам потрібно відшукати конверт, в якому знаходиться маршрутний лист. Відшукати його допоможе загадка- підказка.
Світло в дім несе воно,
Називається……(вікно).
На вікні учні відшукують маршрутний лист і карту.
- А зараз кожна команда отримає маршрутний лист і вирушить у подорож станціями.
МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
1.Станція «Ребусидія».
2. Станція «Рідна природа».
3.Станція «Гора загадкова».
4.Станція «Народна мудрість».
5.Станція «Квіткова галявина.»
6.Станція «Лісові стежини».
7.Станція «Розважальна».
Вчитель - Перша станція- « Ребусидія».(Розшифрувати ребуси зображені на екрані.)
-Ви завітали на станцію «Ребусидія»
Що тут ховаються за таємниці?
Може, грім і блискавиці?
Треба добре вам поміркувати,
Щоб ребуси розшифрувати.
/ За виконання завдань 5 ключів. Команди отримують слово Природа./
-Вирушаймо далі в путь!
Весело гуртом нам мандрувати,
Ми можемо друзями природи стати!
Друга станція- «Рідна природа».
-Ця станція інтелектуальна
Можливо, буде для вас тріумфальна,
Якщо міцні знання показати зможете,
То всі ви дружно переможете.
Щоб відкрити завдання потрібно розшифрувати слово .
235461
ервеоД (Дерево)
/ За виконання всіх завдань- 10 ключів. Команди після відповідей отримають слово (наш)./
Завдання для команди «Дослідники»:
1.На якій планеті ми живемо?/На планеті Земля/.
2. Що належить до живої природи?
3. Дерева і кущі бувають листяні і / хвойні/
4. При охолодженні повітря / стискається/.
5. Направлений рух повітря – це / вітер/.
6.Усі гірські породи, що використовуються людьми це- / корисні копалини/.
7.Верхній шар землі ,на якому ростуть рослини називається / грунтом/.
8. Основна властивість грунту- / родючість/.
9.Джерело світла і тепла на Землі- / сонце/.
10.Риби-це тварини, тіло яких укрите / лускою/ .
Завдання для команди «Кмітливі»:
1. Рослини постачають у повітря / кисень/.
2. Рослини, які мають корінь, стебло ,листок, квітку, плід і насіння- це /квіткові рослини/.
3. Найчисленніша група тварин на Землі/ комахи/.
4. Риб поділяють на два види/ морських та прісноводних/.
5.Тіло птахів укрите/пір’ям/.
6. За допомогою передніх крил птахи/літають.
7.Тварини, які живуть в умовах господарства або вдома, приносять користь людям і потребують піклування./Свійські тварини/
8.Рослинам властиві…/ живлення, розмноження, ріст і розвиток/.
9.Дихають, ростуть, а ходити не можуть. /Рослини/.
10.Тварини,тіло яких вкрите шерстю./Звірі./
-Дуже добре! Міцні знання ви маєте,
Тож далі вирушаєте!
Третя станція- « Загадкова».( Відгадати загадки.)
-Для того, щоб далі подорожувати
Загадки вам потрібно буде відгадати.
Тож ви часу не гайте
І до роботи швидше приступайте!
/ За виконання всіх завдань -10 ключів. Команди отримають слово (дім -)./
Завдання для команди «Дослідники»:
1. Взимку горою ,а влітку водою. /Сніг/
2.Без ніг, а біжить, без рук, а рукави має./Річка/
3.Куди ступиш-всюди маєш ,хоч не бачиш – споживаєш./Повітря/
4.Крил не має, скрізь літає, та ще й куряву здіймає./Вітер/
5.Що то за гість, що темряву їсть? /День/
6.Зимою білим цвітом сад зацвів неначе літом./Іній./
7.Синій кожух покрив увесь світ./Небо/
8.Вдень у небі гуляє, а ввечері на землю сідає./Сонце/
9.У воді не тоне, у вогні не горить./ Лід./
10.Сам на собі хатинку возить./Равлик./
Завдання для команди «Кмітливі»:
1.Чорне сукно лізе у вікно./Ніч./
2.Без рук, без ніг на гору побіг./Вітер/
3.Сиві воли усе поле затягли./Туман/
4.Маю жовтий вусок, запашний колосок./Пшениця./
5.Висить сито не руками вито. /Павутина./
6.Є шапка, але немає голови. Є нога, але без черевика./Гриб/
7.Влітку наїдається, а взимку відсипається./Ведмідь/
8.Двічі народжується, а раз помирає./Птах/
9.Що сходить без насіння?/Сонце/
10.Хто на зиму роздягається ,а на літо одягається?/Дерево./
Четверта станція- «Народна мудрість».( Скласти прислів`я. Кожна команда отримує написані на аркуші частини прислів`я ,які потрібно з`єднати стрілочками)
-Радо вас вітає станція наступна
Але вона може бути і підступна
Прислів`я вам підготувала
І їх частини зруйнувала.
/ За виконання всіх завдань- 4 ключі. Команди отримають слово (ти)./
Прислів`я для команди «Дослідники»:
Як листя жовтіє, там нема комашок.
Коли сонечко пригріє другому мачуха.
Природа одному мати, то й трава позеленіє.
Де багато пташок, то поле німіє.
Прислів`я для команди «Кмітливі»:
Поле має вуха, нема України.
Місяць-батько ,зірка- мати, а бджоли цвіту.
Без верби і калини- сонце їх дитятко.
Раді люди літу, а ліс очі
.
-Ви всі молодці!
Багато читаєте і про природу знаєте!
П`ята станція- «Квіткова галявина».(Назвати назви квітів зображених на малюнку.)
-Ви квітів багато знаєте,
Тож вмить їх назви відгадаєте.
/За виконання всіх завдань- 5 ключів. Команди отримають слово (господар)/
Завдання для команди «Дослідники»:
Завдання для команди «Кмітливі»:
-Молодці! Треба далі вирушати.
Слово ще одне вручаю
Й перемоги вам бажаю!
Шоста станція- « Лісові стежини».(Розподілити тварини на групи.) Картинки на екрані.
- Вас вітає станція наступна.
Ви звірів і птахів багато знаєте,
То ж цю перешкоду швидко подолаєте.
/ За виконання всіх завдань-4 ключі. Команди отримають слово ( в )/
Сьома станція- «Розважальна».( З «цеглинок» LEGO скласти фантастичного звіра, назвати його і розповісти про нього.)
-Ви потрапили на станцію «Розважальна»
Це відпочити можливість ідеальна.
Потім трішки пофантазувати,
Диво-звіра презентувати.
За виконання завдання-3 ключі. Команди отримають слово ( нім .)
-Трішки ми порозважались,
разом дружно насміялись!
ІІІ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Підсумок уроку- квесту.
- Завдання нелегкі вдалося подолати.
Природознавство дуже цікава наука-
Вона вашого успіху запорука.
Тож вивчайте її завзято,
І буде легко всюди мандрувати!
Кожна команда з’ясовує кількість ключів, з отриманих слів складають ключове речення.
Природа наш дім- ти господар в нім.
Визначається переможець.
-Чи з’явилося почуття самоповаги від роботи на уроці?
- За що можна похвалити свою команду?