"Природа-наш дім,ти господар в нім"

Про матеріал
Дана розробка допоможе в цікавій формі провести урок ЯДС в 3 класі. Діти зможуть повторити та засвоїти вивчений матеріал в ігровій формі.
Перегляд файлу

Тема”Природа-наш дім, ти господар в нім”

Урок-гра.

                                          ХІД УРОКУ-ГРИ

І.ВСТУПНА ЧАСТИНА

Вчитель: У природі все буденне і святкове,

                     І дивне, й незвичайне, і просте.

                 Є сенс в листку і у пташиній мові,-

                 В усьому, що зів`яло і цвіте.

Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

-Усе ,що ми називаємо словом « природа»- це синє небо, швидкі води, рівнини і гори, родючі грунти, рослини і тварини. Спілкування з природою дає найбільшу насолоду і радість, викликає найпалкішу любов до рідного краю, до життя. Всі ми – діти природи, та не всі однаково добре ставляться до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатства. ( На екрані краєвиди   природи рідного краю.)

C:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\images.jpgC:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\download.jpgC:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\555.jpg

 

 

 

Сьогодні наш урок трохи незвичний

У світ природи ще один крок

Допоможе зробити квест- урок .

Це час міркувань, наполегливий час

Й завдання давно вже чекають на вас.

Сьогодні  в нас цікава гра –

Змагатись буде дітвора.

В умінні  міркувати

Дружно й плідно  працювати.

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Вчитель: Протягом уроку-гри вам потрібно зібрати на станціях слова-підказки, та скласти з них ключове речення про природу. На станціях ви виконуватимете завдання та отримуватимете ключики за правильні відповіді. Виграє та команда, яка отримає протягом подорожі, найбільше ключів і складе ключове речення.

/Клас ділиться на дві команди. Кожна придумує свою назву. /

Правила гри:

1.Працювати дружно та завзято.

2. Думати швидко. Відповідати чітко.

3. Друзям не заважати. Хвилини не марнувати.

4.Отримати  всі ключики та здобути перемогу.

5. Прозвітувати про виконану роботу.

 

 -Щоб подорожувати вам потрібно відшукати  конверт, в якому знаходиться  маршрутний лист. Відшукати його допоможе загадка- підказка.

                    Світло в дім несе воно,

                     Називається……(вікно).

 На вікні учні відшукують маршрутний лист і карту.                   

C:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\pohod.jpg- А зараз кожна команда отримає маршрутний лист і вирушить у подорож станціями.

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ

1.Станція «Ребусидія».              

2. Станція «Рідна природа».

3.Станція «Гора загадкова».

4.Станція «Народна мудрість».

5.Станція «Квіткова галявина.»

6.Станція «Лісові стежини».

7.Станція «Розважальна».

 

 Вчитель  - Перша станція- « Ребусидія».(Розшифрувати ребуси зображені  на екрані.)

-Ви завітали на станцію «Ребусидія»

Що тут ховаються за таємниці?

Може, грім і блискавиці?

Треба добре вам поміркувати,

Щоб ребуси розшифрувати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\images.jpgC:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\88.jpgC:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\56.jpg

/ За  виконання  завдань  5 ключів. Команди отримують слово  Природа./

 

-Вирушаймо далі в путь!

Весело гуртом нам мандрувати,

Ми можемо  друзями  природи стати!

 

 

Друга станція- «Рідна природа».

-Ця станція інтелектуальна

Можливо, буде для вас тріумфальна,

Якщо міцні знання показати зможете,

То всі ви дружно переможете.

Щоб відкрити завдання потрібно розшифрувати слово .  

                             235461

                             ервеоД  (Дерево)

/ За виконання всіх завдань- 10 ключів. Команди після відповідей отримають слово (наш)./

 

Завдання для команди «Дослідники»:

1.На якій планеті ми живемо?/На планеті Земля/.

2. Що належить до живої природи?

3. Дерева і кущі бувають листяні і  / хвойні/

4. При охолодженні повітря / стискається/.

5. Направлений рух повітря – це / вітер/.

6.Усі гірські породи, що використовуються людьми це- / корисні копалини/.

7.Верхній шар землі ,на якому ростуть рослини називається / грунтом/.

8. Основна властивість грунту- / родючість/.

9.Джерело світла і тепла на Землі- / сонце/.

10.Риби-це тварини, тіло яких укрите / лускою/ .

 

 

Завдання для команди «Кмітливі»:

1. Рослини постачають у повітря / кисень/.

2. Рослини, які мають корінь, стебло ,листок, квітку, плід і насіння- це /квіткові рослини/.

3. Найчисленніша група тварин на Землі/ комахи/.

4. Риб поділяють на два види/ морських та прісноводних/.

5.Тіло птахів укрите/пір’ям/.

6. За допомогою передніх крил птахи/літають.

7.Тварини, які живуть в умовах господарства або вдома, приносять користь людям і потребують піклування./Свійські тварини/

8.Рослинам властиві…/ живлення, розмноження, ріст і розвиток/.

9.Дихають, ростуть, а ходити не можуть. /Рослини/.

10.Тварини,тіло яких вкрите шерстю./Звірі./

 

-Дуже добре! Міцні знання ви маєте,

Тож  далі вирушаєте!

 

Третя станція- « Загадкова».( Відгадати загадки.)

-Для того, щоб далі подорожувати

Загадки вам потрібно буде відгадати.

Тож  ви часу не гайте

І до роботи швидше приступайте!

/ За виконання всіх завдань -10 ключів. Команди отримають слово (дім -)./

 

Завдання для команди «Дослідники»:

1. Взимку горою ,а влітку водою. /Сніг/

2.Без ніг, а біжить, без рук, а рукави має./Річка/

3.Куди ступиш-всюди маєш ,хоч не бачиш – споживаєш./Повітря/

4.Крил не має, скрізь літає, та ще й куряву здіймає./Вітер/

5.Що то за гість, що темряву їсть? /День/

6.Зимою білим цвітом сад зацвів неначе літом./Іній./

7.Синій кожух покрив увесь світ./Небо/

8.Вдень у небі гуляє, а ввечері на землю сідає./Сонце/

9.У воді не тоне, у вогні не горить./ Лід./

10.Сам на собі хатинку возить./Равлик./

 

Завдання для команди «Кмітливі»:

1.Чорне сукно лізе у вікно./Ніч./

2.Без рук, без ніг на гору побіг./Вітер/

3.Сиві воли усе поле затягли./Туман/

4.Маю жовтий вусок, запашний колосок./Пшениця./
5.Висить сито не руками вито. /Павутина./

6.Є шапка, але немає голови. Є нога, але без черевика./Гриб/

7.Влітку наїдається, а взимку відсипається./Ведмідь/

8.Двічі народжується, а раз помирає./Птах/

9.Що сходить без насіння?/Сонце/

10.Хто на зиму роздягається ,а на літо одягається?/Дерево./

 

Четверта станція- «Народна мудрість».( Скласти прислів`я. Кожна команда отримує написані на аркуші частини  прислів`я ,які потрібно з`єднати стрілочками)

 

-Радо вас вітає станція наступна

Але вона може бути і підступна

Прислів`я вам підготувала

І їх частини  зруйнувала.

 

/ За виконання всіх завдань- 4 ключі. Команди отримають слово (ти)./

 

Прислів`я для команди «Дослідники»:

Як листя жовтіє,                         там нема комашок.

Коли сонечко пригріє                 другому мачуха.

Природа одному мати,              то й трава позеленіє.

Де багато пташок,                      то поле німіє.

                 

Прислів`я для команди «Кмітливі»:

Поле має вуха,                             нема України.

Місяць-батько ,зірка- мати,         а бджоли цвіту.

Без верби і калини-                      сонце їх дитятко.

Раді люди літу,                             а ліс очі

.

-Ви всі молодці! 

Багато читаєте і про природу знаєте!

 

П`ята станція- «Квіткова галявина».(Назвати назви квітів зображених на малюнку.)

-Ви квітів багато знаєте,

Тож вмить їх назви відгадаєте.

 

/За виконання всіх завдань- 5 ключів. Команди отримають слово (господар)/

 

 

 

 

 

Завдання для команди «Дослідники»:

 

C:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\c0a61bed3fe005a8dc95f74584f93aab.jpgC:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\6546545.jpg C:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\21545.jpg    

 

C:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\2209460_800x600_2206106_800x600_101_3969.jpg

 

Завдання для команди «Кмітливі»:

C:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\indexpren0.jpgC:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\download.jpgC:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\0_7d9ad_f2fbb429_XXL.JPGC:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\f471433534b35ac7e432a861e48de69f.jpg

 

C:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\images.jpg

-Молодці! Треба далі вирушати.

Слово ще одне вручаю

Й перемоги вам бажаю!

 

 

Шоста станція- « Лісові стежини».(Розподілити тварини на групи.) Картинки на екрані.

 

  - Вас вітає станція наступна.

   Ви звірів і птахів багато знаєте,

   То ж цю перешкоду швидко подолаєте.             

/ За виконання всіх завдань-4 ключі. Команди отримають слово ( в )/

 

C:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\download.jpgC:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\4.jpgC:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\butterfly-38.jpgC:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\zayac.jpgC:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\8888.jpgC:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\images.jpg

C:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\images.jpgC:\Users\dex0\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\589.jpg

 

 

 

Сьома станція- «Розважальна».( З «цеглинок» LEGO  скласти фантастичного звіра, назвати його і розповісти про нього.)

 -Ви потрапили на станцію «Розважальна»

 Це відпочити можливість ідеальна.

 Потім трішки пофантазувати,

 Диво-звіра презентувати.

 

 

 За виконання завдання-3 ключі. Команди отримають  слово ( нім .)

-Трішки ми порозважались,

 разом дружно насміялись!

 

ІІІ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Підсумок уроку- квесту.

                    - Завдання нелегкі вдалося подолати.

                    Природознавство дуже цікава наука-

                    Вона вашого успіху запорука.

                    Тож вивчайте її завзято,

                     І буде легко всюди мандрувати!

 

 

Кожна команда з’ясовує кількість ключів, з отриманих слів складають ключове речення.

              Природа наш дім- ти господар в нім.

Визначається переможець.

  1. Рефлексія.

-Чи з’явилося почуття самоповаги від роботи на уроці?

 

- За що можна похвалити свою команду?

 

docx
Додано
19 жовтня 2023
Переглядів
125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку