Зміст завдань та організація перебігу квесту
Cтанція |
Зупинка |
Завдання |
Назва |
Час |
Бали |
|
І етап: Початок гри |
Лінійка |
|
Акровислів |
10 |
- |
|
ІІ етап: |
Старт квест |
№ 1 |
Пошук станції № 1 |
5 |
1 |
|
ІІІ етап: № 1. психолог / актова зала |
|
№ 2 |
Перша цифра телефону |
2 |
1 |
|
№ 3 |
Пошук станціі № 2 |
2 |
2 |
|||
№ 2. Спортивна зала |
Бувалі туристи |
№ 4 |
Збери туристичний наплічник |
4 |
9 |
|
№ 5 |
Пошук станції № 3 |
2 |
1 |
|||
№ 3. Кабінет географії |
Геобіоленд |
№ 6 |
Мапа світу на твоєму столі |
10 |
9 |
|
№ 7 |
Пошук станціїї № 4 |
2 |
2 |
|||
№ 4. Кабінет біології |
Хвилинка ерудита |
№ 8. |
Незвичайні назви |
8 |
9+2 |
|
№ 9 |
Пошук станції № 5 |
2 |
1 |
|||
№ 5 Кабінет математики |
Абакова псифофорія |
№ 10 |
Добрати рахуби |
8 |
10 |
|
№ 11 |
Пошук станції № 6 |
2 |
1 |
|||
№ 6 Кабінет фізики |
Екологічна |
№ 12 |
Розрахунок до «10» |
7 |
4 |
|
№ 13 |
Пошук станції № 7 |
2 |
1 |
|||
№ 7 Бібліомеми |
Віртуальний гурман-тур |
№ 14 |
Екзотичні фрукти |
10 |
10 |
|
№ 15 |
Пошук станції № 8 |
2 |
1 |
|||
№ 8 Кабінет історії |
|
№ 16 |
Два державних свята |
6 |
1 |
|
№ 17 |
Пошук станції № 9 |
2 |
1 |
|||
№ 9 Кабінет української мови та літератури |
Фразеоскриня |
№ 18 |
Крилаті вислови |
5 |
10 |
|
№ 19. |
Пошук станції № 19 |
4 |
1 |
|||
№ 10. Кабінет хімії |
Веселі задачі для кмітливого розуму |
№ 20. |
Знак питання? |
5 |
1 |
|
№ 21 |
Пошук станції № 11» |
1 |
1 |
|||
Підсумковий бал |
Завдання № 22, 23, 24,25 виконуються без оцінювання |
110 хв. |
80 балів |
|||
VI етап: № 11 Кабінет Захисту Вітчизни |
|
№ 22 |
Скриня вдячності |
5 |
|
|
№ 23 |
Побажання на майбутнє |
10 |
||||
№ 12 Здорове харчування |
Лабораторія їжі |
№ 24 |
Користь чи отрута про яку варто знати! |
5 |
||
Неформальна частина квесту |
|
№ 25 |
Гра «Цукринка є всюди!»: |
5 |
||
СВЯТО НЕПОСЛУХУ |
(20) |
|||||
Всього - 2 години: 110 хв. квесту + 10 хв. резерву ( + 20 хв. неформальної частини квесту без урахування часу спілкування) |
||||||
Веселих пригод !!! |
||||||
Додаток № 3.
спрямування руху команд за маршрутними листами
Маршрут команди № 1 |
Кількість станцій |
Маршрут команди № 2 |
||
Ви можете ЖИТИ так, ніби все на цьому світі ДИВО |
«РОЗВ’ЯЖИ ВПРАВи-ПОДЗВОНИ!» Лінійка |
Природничо-математичний STEAM–GUEST |
||
|
||||
|
1 |
|
||
|
2 |
|
||
|
3 |
|
||
|
4 |
|
||
|
5 |
|
||
|
6 |
|
||
|
7 |
|
||
|
8 |
|
||
|
9 |
|
||
|
10 |
|
||
|
11 |
|
||
|
science is fun! наука – це весело! |
|
||
|
|
|
||
«Кожен фініш–це, по суті, старт!» Ліна Костенко
|
||||
Методичний супровід відкритого освітнього заходу
Вільний час - безумовна цінність для кожної людини, оскільки цей час відведений для її розвитку, будь-який вид освітнього заходу повинен бути носієм функцій навчання. Організація змістовного дозвілля учнів як соціального феномена повинна здійснювати перехід від простих форм діяльності до складніших, від пасивного відпочинку до активного, від задоволення до більш глибоких соціальних і культурних прагнень, від фізичних форм рекреації до духовних насолод, від пасивного засвоєння загальнолюдських цінностей до творчості, креативності.
Головним критерієм освіти ХХІ століття є підготовка учнів до успішної самореалізації в житті: людина, яка самостійно мислить критично, логічно, креативно – діє, аналізує, досліджує, планує, робить вибір, приймає рішення. Висвітлення законів, що розкривають будову, функціонування і розвиток живих систем, визначає ставлення учнів до різних проявів життя, впливає на їх вчинки, орієнтує на дотримання біотичних норм і правил екологічної поведінки для збереження життя і здоров’я.
Саме тому, для відкритого освітнього заходу обрано впровадження поєднання елементів інтерактивної технології STEАM із квестом.
Акронім STEAM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering), мистецтво (Arts) та математику (Mathematics): посилюється природничонауковий компонент + інноваційні технології, які сприймаються учнями як єдність наукових знань на основі практики та глибокого розуміння процесів; розвиток в учнях «мейкерські» здібності, які сприятимуть безперешкодному втіленню в життя ідей новітніх технологій. Мейкер – це людина, яка щось створює. Мейкерські здібності – щось робити своїми руками – є практично у всіх. Просто в одних ці здібності треба розвивати, а в інших підтримувати.
Використання провідного принципу STEАM-освіти – інтеграції, дозволяє здійснювати модернізацію методологічних засад, змісту, обсягу навчального матеріалу предметів природничо-математичного циклу, технологізацію процесу навчання та формування навчальних компетентностей якісно нового рівня; які мають ґрунтуватися на патріотизмі й любові до своєї країни.
Квест (від англ. quest – пошук, пошук щастя (знання, істини, пригод) – різновид активних інтелектуально-логічних ігор, синонім активного відпочинку, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань. В нашому випадку учні мають можливість вирішувати логічні, розрахункові задачі, головоломки, інтерактивні вправи, завдання з використанням смартфонів у формі аматорської спортивно-інтелектуальної гри-змагання.
Рекомендації щодо перебігу квесту
Перебіг гри – «розшифрувати» певне місце на обумовленій території (зупинці), виконати на цьому місці завдання та одержати конверт із завданням щодо пошуку наступної станції та виконання нового завдання. Гра триває, поки всі завдання не буде виконано. За результатами квесту команди отримують призи, відбувається корпоративне чаювання, фото на згадку.
З метою зменшення кількості часу на перебіг освітнього заходу, інформацію від координатора доцільно оформити у вигляді стіннівок.
Окремі завдання квесту мають диференційований зміст, містять підказки. Деякі завдання не потребують обов’язкового виконання для того, щоб отримати відповідь, але команда має вибір – накопичувати бали чи ні.
Квест розраховано на пошук двох номерів телефона адміністратора, окремо кожній команді, але це не є обов’язковою умовою.
Оскільки гра командна, вона передбачає певні правила для членів команд:
Інструкція для квестерів: Для успішного руху команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте почергово і дотримуйтесь правил:
Інструкція для координаторів станцій:
• слідкують за дотриманням правил;
• не мають права давати підказки і надавати допомогу командам;
• за порушення правил гри штрафує команду на 2 бали, які відраховуються від загальнокомандних після успішного виконання фінішного завдання;
• роблять відповідні записи у маршрутних листах команд;
• координатори мають пояснювати значення певних понять, що використовуються у завданнях (поняття та додаткову інформацію визначено для кожної станції у розробці).
До початку гри: викладач-організатор (далі адміністратор квесту) складає та узгоджує сценарій, здійснює підбір завдань для роботи на станціях, контролює процес підготовки учасників забезпечує заохочення для команд.
Початок квесту:
Місце збору –лінійка у вестибюлі закладу.
Місце проведення квесту – приміщення навчального закладу.
В разі потреби надання медичної допомоги координатори проінформовані про номер телефону та місцезнаходження медичної сестри.
Організація перебігу квесту.
І. Етап "Візитна картка"-10 хв. У вестибюлі закладу шикуються команди, які обрали свій колір - у кожного учасника відповідний кольоровий бейдж; прапорець (для визаченная руху команди). Гра починається з урочистого привітання команд учасників, які презентують свою назву і гасло.
ІІ. Ет ап старту – 5 хв. :
2.1.Координатори стацій займають свої місця на станціях.
- команди шикуються у вестибюлі закладу на лінійку, де перед ними виступає викладач-администратор квесту.
2.2.Ознайомлення із правилами гри:
- на старті: після привітання кожна команда отримуює маршрутний лист, який протягом всього квесту знаходиться у капітана.
- пункти з координаторами знаходяться в навчальних кабінетах, назву яких команди повинні визначити зазавданням.
- на кожному етапі координатори заносять в маршрутний лист бали, зароблені командою.
ІІІ. Проходження етапів квест -1 година 10 хвилин:"На старт! Увага! Руш!" – подається умовний сигнал і команди вирушають в подорож.
- прибувши на cтанцію, капітан команди віддає координатору маршрутний лист: всі члени команди слухають інструктаж щодо виконання завдання, обговорюють розв’язання вправ, дотримуючись правил роботи в групі, капітан записує відповідь у маршрутний лист, якщо в цьому є необхідність.
- координатори перевіряють правильність виконання завдань, оцінюють балами роботу команди, дисципліну під час проходження етапу, заносять відомості до маршрутного листа, ставлять підпис, надають наступний конверт із завданням.
- команда відправляється до наступного етапу.
IV. Етап "Фініш"- 25 хв. Після проходження останньої станції, капітан команди здає повністю заповнений маршрутний лист журі, для підрахування балів і визначення переможця.
-Команди, що відвідали всі станції, а також учні, що працювали на станціях, виконують позаквестові завдання фротальной організації подачі навчального матеріалу.
V. Неформальна частина квесту (цей час не входить у врахування виконання завдань квесту; за бажанням учнів час можна збільшити) – 20 хв. :
Події за сценарієм, нагородження переможців, побажання учасникам, чаювання. Доцільно встановити номінації «За креативність і неординарність», «Веселим і кмітливим», «Найрозумнішим», «Найтолерантнішим» та інші.
Свято закінчується колективним фото на пам'ять.
Тема освітнього заходу:
Природничо-математичний STEAM-guest «Розв’яжи вправи- подзвони!»
Змістова лінія квесту включає наступні компоненти:
Дидактична мета освітнього заходу: Сформувати засобами інтерактивної ігрової форми предметного та міжпредметного змісту навчання ключові компетенції, рівень засвоєння яких дозволяє учневі діяти адекватно у певних навчальних і життєвих ситуаціях за умов консолідації зусиль педагогічного колективу закладу у справі виховання молоді.
Методична мета: Застосування на практиці методики організації інноваційних освітніх технологій та інтерактивних методів навчання.
Очікувані результати природничо-математичного квесту:
відповідно до мети базової загальної середньої освіти завдання заходу передбачає розвиток і соціалізацію особистості учнів, формування їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення та поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання
Форма організації заходу: STEAM-GUEST.
Міжпредметні зв’язки: біологія; математика, географія, екологія; фізика, хімія, українська мова та література, іноземна мова, історія; фізіологія харчування, комп’ютерна грамотність; образотворче мистецтво.
Матеріально-технічне забезпечення заходу: маршрутні листи (для гравців та координаторів), назви станцій, фліпчар, мультимедійна дошка, компютер, конверти із завданнями, стіннівки з інформацією для координаторів, географічні атласи світу, мобільні телефони, призи, солодощі для чаювання.
Учасники заходу: команди учнів груп ІІІ курсу.
Кількість команд: 2 (4) по 6-10 учнів (можливе залучення педагогів). Кожна команда подає заявку на участь у грі, погоджується з правилами та
зобов'язується їх дотримуватись.
Компетентнісна спрямованість освітнього природничо-математичного квесту «Розв’яжи вправу- подзвони!»:
Біологія разом з іншими дисциплінами природничо-математичного циклу робить свій вагомий внесок у формування ключових компетентностей учнів: |
|||
№ з/п |
Формування компетентностей |
Компетентнісний потенціал освітнього заходу (мета): формування навчальних компетентностей якісно нового рівня мають ґрунтуватися на патріотизмі й любові до своєї країни |
Реалізація використання навчальних ресурсів на етапах квесту: методи, прийоми |
I |
Інтегральна компетентність |
Здатність самостійно виконувати завдання у сфері біології та екології у процесі навчання, зокрема в нестандартних ситуаціях |
Виконання інтерактивних завдань на 12 станція з інтегрованого природничо- математичного STEАM - квесту |
II |
Ключові компетентності: Такі ключові компетентності як вміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здорове життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами всіх навчальних предметів і є метапредметними. Спільними для всіх компетентностей є наступні вміння: висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми. |
||
2.1 |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях: |
Формувати: наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності; уміння застосовувати науковий метод, формулювати гіпотези, збирати дані, спостерігати, проводити прості експерименти, аналізувати, формулювати висновки |
Виконання завдань біологічного змісту, ситуативних вправ, пов’язаних з біорізноманіттям, охороною природи: станції № 1,2, 4, 5,7,9,12
|
2.2 |
Екологічна грамотність і здорове життя: |
Формувати: розуміння раціонально користуватися природними ресурсами в рамках збалансованого розвитку; усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя. |
Розв’язання розрахункових задач екологічного змісту; виконання вправ здоров’язберігаючого змісту: станції № 6, 12, гра «Цукринка всюди» |
2.3 |
Уміння вчитися впродовж життя: |
Формувати: здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових умінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками; вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою освітньо-професійну траєкторію; оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя. |
Виконання інтерактивних завдань; використання маршрутних листів, які надають змогу учням здійснити самооцінку діяльності |
2.4 |
Інформаційно-цифрова компетентність: |
Формувати: вміння застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією у навчальній діяльності; розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо). |
Мультимедійний супровід освітнього заходу, використання гаджетів для пошуку інформації та розв’язання завдань квесту: станції № 3,4,7, 12 |
2.5 |
Спілкування Державною мовою |
Формувати: здатність усно і письмово описувати факти, пояснювати явища живої природи, формулювати та аргументувати, зрозуміло для слухачів доносити власні погляди на актуальні наукові та суспільні проблеми у сфері біології та екологічної безпеки, у тому числі з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. |
Роз’яснення біологічних термінів, коментовані відповіді для вправ, що розв’язувались, впровадження літературних додатків: на всіх станціях квесту |
2.6 |
Спілкування іноземними мовами |
Формувати: вміння використовувати іншомовні навчальні джерела для отримання інформації біологічного та екологічного змісту; описувати іноземними мовами, аналізувати та оцінювати роль природних явищ у сучасному світі, доречно використовувати біологічні поняття та найуживаніші терміни в усних чи письмових текстах, читати й тлумачити біологічну термінологію іноземною мовою. |
З’ясування значень та походження іншомовних (латинських, гречеських, англійських) термінів та слів: станції № 4,5,6,7,9, методичний супровід |
2.7 |
Математична компетентність |
Формувати: вміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань та проблем у сферах біології та екології; здатність до розуміння і використання простих математичних моделей природних явищ і процесів. |
Розв’язання задач з екології, генетики; вправ з математичними розрахунками: станції № 5,6,8,10 |
2.8 |
Ініціативність і підприємливість |
Формувати: генерувати нові ідеї й ініціативи щодо проектної та винахідницької діяльності, ефективного використання природних ресурсів; уміння раціонально вести себе як споживач; прогнозувати вплив біології на розвиток технологій, нових напрямів підприємництва; керувати групою (надихати, переконувати й залучати до діяльності, зокрема природоохоронної чи наукової). |
Зустрічі з викладачем фізіології: практичне завдання, спрямоване на раціональне споживання вуглеводів: вимірювання вмісту цукру в продуктах харчування – станція 12; завдання з природоохоронною тематикою: станція № 3 |
2.9 |
Соціальна та громадянська компетентності |
Формувати: уміння працювати в команді з метою досягнення спільного результату при проведенні екологічних заходів та здійсненні просвітницької діяльності; відповідальність за ухвалення виважених рішень щодо діяльності в довкіллі, під час реалізації проектів і дослідницьких завдань; готовність брати участь у природоохоронних заходах; громадянську відповідальність за стан довкілля, пошанування розмаїття думок і поглядів. |
Співпраця учнів в команді; завдання патріотичної спрямованості: станції № 8,9,11;
|
2.10 |
Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Формувати: усвідомлення причетності до національної та світової культури через вивчення біології й екології; розуміння гармонійної взаємодії людини й природи. Глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших. |
Використання поезії, творів образо-творчого мистецтва як ілюстрацію до вивчення явищ і процесів природи: станції № 2,6,7,8,11,12 |
Тривалість заходу: 2 астрономічні години.
Місце проведення: приміщення навчального закладу за певним маршрутом для кожної команди (бібліотека, спортивна зала, актова зала, їдальня, кабінети: Захисту Вітчизни, математики, біології, хімії, української мови, історії, психолога).
Попередня підготовка учнів: повторити основні типи розв‘язання задач з екології та генетики; повторити теми: «Центри походження культурних рослин», «Червона Книга», перечитати фразеологічний словник, переглянути в Інтернеті різноманітність екзотичних фруктів, отруйних рослин України.
Девіз: Жага пізнання поруч з активним рухом - кличе до пригод: science is fun - наука – це весело!
Перебіг квесту:
Всі учасники заходу збираються в залі, де проводиться інструктаж, знайомство з командами (назва, девіз, емблему, капітан), роздаються: маршрутні листи кожній команді; конверти із завданнями на кожній станції.
При виставленні балів враховується правильне виконання завдань, точність підрахунків, толерантність, злагодженість.
Після закінчення проходження всього маршруту команди збираються в їдальні. Журі підводить остаточні підсумки, оголошує переможців.
Вступне слово адміністратора: Добрий день, шановні учасники гри! Сьогодні наші викладачі пропонують вам здійснити науково-пригодницьку подорож у формі квесту. Чи знаєте ви, що таке квест? Квест – це спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами заздалегідь підготовлених завдань.
Для успішної подорожі та просування до мети вам знадобляться знання з природничих дисциплін, спритність, кмітливість і згуртованість. Допомагати вам будуть незалежні координатори.
Капітанам команд вручаються конверти із завданнями. Після виконання завдань, на кожній станції капітан отримує конверт із зазначенням наступної станції та наступними завданнями.
9
Початок гри: Учні починають старт після лінійки, на якій викладач провів інструктаж перебігу гри. Капітани команди отримали: інструкцію для учнів, маршрутний лист, конверт № 1 із напрямком руху до наступної станції.
Конверт для команди № 1.
Завдання № 1.
Пошук станції№ 1 «Старт-квест» -1 бал
У цьому приміщенні навчального закладу відбувається багато загадкових подій: звучать голоси різних героїв та персонажів, відомі світові музичні хіти переспівувалися і не один раз неповторними голосистими учнями, тут проходять безкінечні репетиції, один раз на рік сюди можуть завітати Дід Мороз та Снігуронька. Знайдіть це місце.
Координатор станції «Актова зала» видає завдання для команди № 1
Конверт№ 1 для команди № 2.
Завдання № 1: Пошук станції№ 1 «Старт-квест» - 1 бал.
У цьому приміщенні навчального закладу відбувається багато таємничих подій: в будь-який момент тут ви можете розповісти «все про все», поговорити «по душам» …і вам за це нічого не буде, а навпаки, ви отримаєте пораду і підтримку. Знайдіть це місце.
Координатор станції «Психолог» видає завдання для команди № 2
Конверт № 2. Завдання № 2 (однакове для обох команд)
«Перша цифра номера телефону » – 1 бал: Згадайте дивовижну цифру, на яку не можна ділити! А як що помножити будь-яке число на цю цифру, то завжди дістанемо однаковий добуток. Ця цифра є початком номера телефону, на який потрібно подзвонити. (Відповідь: 0-ноль)
Координатор станції «Актова зала» видає наступний конверт № 3 для команди № 1 із подальшим напрямком руху:
Конверт № 3. Завдання № 3: «Пошук станції № 2»–2 бала.
Щоб знайти станцію потрібно розв’язати ребус:
“за“
Станція № 2 «Спортивна зала». Конверт № 4. Зупинка «Бувалі туристи». Завдання № 4: «Збери туристичний наплічник»: Зараз ми з вами відправимося у віртуальний похід. Кожен досвідчений турист знає, що необхідно взяти з собою: наплічник, фломастери, книги, ліхтар, ліки, годинник, кубики, ложку, кружку, сукню, кеди, компас, касети, глобус, акордеон, кеглі, ананас, віник. |
|||
Завдання для команди № 1 |
Завдання для команди № 2 |
||
Ви повинні швидко вибрати, що візьмете із собою в двотижневий похід |
Ви повинні швидко вибрати, що не візьмете із собою в двотижневий похід. |
||
За правильно виконане завдання учасники команд отримують таку кількість балів, що відповідає наступній цифрі номера телефону. За кожен пункт, який не виконано в завданні з команди знімається 1 штрафний бал. |
|||
Примітка: Ви повинні отримати число, яке відповідає великому параду планет, котрі вишиковуються в один ряд в сонячній системі (це рідкісне явище відбувається приблизно раз в 25 тисяч років). Навіть у відомому творі Данте Аліг'єрі «Божественна комедія» саме стільки кіл пекла і це число є числом Беатриче. Також це число характеризує найбільший ступінь сили хвилі, фатальної для мореплавців (Картина художника-мариніста Івана Айвазовського «___ вал» – гімн мужності людини, що бере верх над силами стихії, наскільки страшної, настільки і прекрасної у своїй величі). А ще це число відповідає найвищому балу достатнього рівня критеріїв оцінювання. |
|||
Відповіді команди № 1 |
|
Відповіді команди № 2 |
|
Стародавні греки Цю науку, описали: Її назва з двох частин: Є земля і опис з тим |
Відповідь для обох команд – цифра 9.
Координатор станції «Спортивна зала»
видає наступні завдання для команд.
Конверт № 5.
Завдання №5 «Пошук станції № 3» - 1 б.
Щоб знайти станцію потрібно знайти зашифроване слово назви предмета у віршованих рядках, який вивчають в цьому кабінеті:
Станція № 3. «Кабінет географії».
Зупинка «Геобіоленд або подорожуємо з користю»
Конверт № 6. Завдання № 6
«Мапа світу на твоєму столі»
Завдання для команд (умова завдання однакова, зміст різний): На малюнку впізнайте культурну рослину (0,5 бала); користуючись політичною картою світу (смартфоном та системою Інтернет) за наданими географічними координатами встановіть країну походження визначеної рослини (0,5 бала). Максимальна кількість балів – наступна цифра телефону (за умов повного виконання завдання). Як що якесь завдання не вдалось виконати, то знімаються штрафні бали відповідно умов їх нарахування.
Підказка: Пригадайте центри походження культурних рослин за М.Вавіловим.
№ з/п |
Завдання для команди № 1 |
Географічні координати |
Регіон походження |
Назва рослини |
Завдання для команди № 2 |
Географічні координати |
Регіон походження |
Назва рослини |
Примітка! Щоб отримати наступну цифру номера телефону потрібно до числа, що визначає суму балів з усіх завдань додати половину від результату і здобути відповідь – найвищий бал достатнього рівня навчальних критеріїв оцінювання |
Примітка! Щоб отримати наступну цифру номера телефону потрібно набрати максимальну кількість балів- середній бал середнього рівня навчальних критеріїв оцінювання |
|||||||
1. |
|
2°пд.ш. 80°зх.д. |
|
|
|
42°пн.ш. 15°сх.д. |
|
|
2. |
|
25°пд.ш. 40°зх.д. |
|
|
|
38°пн.ш. 25°сх.д. |
|
|
3. |
|
3°пн.ш. 75°зх.д. |
|
|
|
12°пн.ш. 105°сх.д. |
|
|
4. |
|
0°ш. 20°сх.д. |
|
|
|
18°пн.ш. 98°зх.д. |
|
|
5. |
|
35°пн.ш. 53°сх.д. |
|
|
|
8°пн.ш. 10°зх.д. |
|
|
6. |
|
15°пн.ш. 43°сх.д. |
|
|
|
15°пн.ш. 43°сх.д. |
|
|
Відповідь для координатора на завдання команди № 1: 1. ананас (Греція);
2. кава (Бразилія); 3. картопля (Колумбія); 4.банани (Конго); 5. виноград (Іран);
6. рис (Суматра) - цифра 9.
Відповідь для координатора на завдання команди № 2: 1. олива (Італія);
2. цукровий буряк (Греція); 3. бавовник (Індокитай); 4. кукурудза (Мексика);
5. кавун (Ліберія); 6. пшениця (Ємен) - цифра 6.
Координатор станції «Кабінет географії» видає наступні завдання для команд.
Конверт № 7. Завдання № 7.1 «Пошук станціїї № 4» - 2 б.
Щоб перейти до наступної станціїї потрібно розвязати ребус, якій визначатиме наку, що вивчають у кабінеті:
4 =і
Завдання № 7.1: От же, дізнайтесь з Інтернету за допомогою смартфонів:
-Цей термінзом був вперше вжитий вжитий в 1797 р. німецьким професером анатомії Теодором Рузом (1771-1803); пізніше в 1800 р. термін застосував професором Дерптського університету Фрідрих Бурдах 1776-1803), а в 1802 р. – Жан Батіст Ламарк (1744-1829) і Рудольф Тревіранус (1779-1864).
Дізнавшись про термін, ви отримаєте напрямок руху.
Відповідь для координатора: Т.Руз ввів у 1797 р. поняття «біологія», а Ф.Бурдах, Ж.Ламарк, Р.Тревіранус почали використовувати у своїх роботах.
Станція № 4. «Кабінет біології». Зупинка «Хвилинка ерудита».
Конверт № 8. Завдання № 8 «Незвичайні назви».
Основне завдання: Командам роздаються аркуші з тестовими завданнями. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів – наступна цифра номера телефону(за умов повного виконання завдання). Як що якесь завдання не вдалось виконати, то з команди знімається 1 штрафний бал. Користування смартфоном дозволено.
Додаткове завдання, бали за яке не зараховуються у визначення номера телефону, але додаються до загального результату – 2 бала: вказати тварину, яка занесена до Червоної Книги. Учні мають можливість здійснити самоперевірку за відповідями на завдання, наданими для журі.
№ |
Завдання для команди № 1 |
Завдання для команди № 2 |
1 |
Землерийка: а) ссавець; б) кріт; в) змія |
Тупик: а) тюлень; б) птах; в) дерево |
2 |
Карибу: а) олень; б) чагарник; в) павук |
Ківі: а) птах; б) антилопа; в) риба. |
3 |
Криль: а) птах; б) креветка; в) тюлень |
Лугова собачка: а) скорпіон; б) гризун; в) рослина |
4 |
Португальський кораблик: а) молюск; б) метелик; в) медуза |
Трубкозуб: а)найбільша землериюча тварина б) дика кішка в) миша |
5 |
Скат: а) риба; б) жук; в) черв'як |
Ізопод: а) мокриця; б) риба; в) птах |
6 |
Морський коник: а) акула; б) риба; в) ящірка |
Іван-чай: а) жаба; б) рослина; в) олень. |
7 |
Молох: а) ящірка; б) гризун; в) риба |
Бандикут: а) сумчастий кролик; б) колючка; в) змія. |
8 |
Кроншнеп: а) кінь; б) птах; в) змія |
Кукабарра: а) квітка; б) птах; в)риба |
9 |
Дюгонь: а) дельфін; б) рослина в) морська корова |
Мінога: а) злак; б) птах; в) непаразитична прісноводна тварина |
Відповіді на завдання № 8 для журі:
№ |
Відповіді на завдання команди№ 1 |
Відповіді на завдання команди № 2 |
1 |
ссавець Землерійка |
Птах Тупік |
2 |
олень Карибу |
птах Ківі: |
3 |
креветка Криль: |
гризун Луговасобачка |
4 |
Медуза Порту гальський кораблик |
найбільша землериюча тварина Трубкозуб |
5 |
риба Скат |
мокриця Ізопод |
6 |
риба Морський коник |
рослина Іван-чай |
7 |
ящірка Молох |
сумчастий кролик Бандикут |
8 |
Птах Кроншнеп |
птах Кукабарра |
9 |
Дюгонь – морська корова |
Мінога |
Інформація від коорднатора |
||
Дюгонь(фр. duong — морська діва-корова) –рослиноїдний морський ссавець ряду сиреноподібних; поширений переважно в Індійському океані; найближчий «родич» знищеної людиною за 27 років (1741-1768 рр.) Стеллерової корови або капусниці. Прощай, морська корово із Командорських островів! Чудовисько, релікт, створіння ластогруде. Десь бачили тебе, останню із корів. Ти вимерла як вид. Тебе уже не буде. Ліна Костенко Вид занесено до Червоної Книги Міжнародного Союзу Охорони природи зі статутом «вразливий вид»; вилов заборонено. |
Українська мінога: Eudontomyzon mariae, непаразитична прісноводна тварина класса круглоротых (Cyclostomata), еволюційно є поперед-никами риб: один з 5 видів роду і один з 2 видів роду у фауні України. Реліктовий вид, занесений до Червоної книги України (статус зникаючий) та списку Бернської конвенції. У Харківській області за останні 10 років знахідки міног-піскорийок було знайдено у басейні річки Оскіл, головному руслі Сіверського Дінця (Зміївський та Ізюмський райони; суміжному з ним Слов’янському районі Донецької області). |
|
|
Координатор станції «Кабінет біології» видає наступні завдання для команд.
Конверт № 9. Завдання № 9 «Пошук станції № 5» - 1 бал.
В наступному кабінеті можна зрозуміти, що: Цифри не керують світом, але вони показують як керується світ. Й.В.Гете |
Станція № 5 «Кабінет математики». Зупинка «Абакова псифофорія»
Інформація від координатора: Абак (від грецького abax – дошка) – рахункова дошка; камінчик для грецького абаку називали псифос;
псифофорія – «розкладання камінців».
Римський та китайський абаки (рахівниці)
Відповідь 50( %) -20 (амінокислот) = 30:10=3.
Відповідь – 50( %) +20 (амінокислот) = 70:10=7).
Пояснення: добрати рахуби - (застаріле) зрозуміти, розібратись в чомусь.
Координатор станції «Кабінет математики» видає наступні завдання для команд.
Конверт № 11. Завдання № 11 «Пошук станції № 6» - 1 б.
Жартівливі крилаті вислови приведуть вас до наступної зупинки:
Станція № 6 «Кабінет фізики».
Зупинка «Екологічна»
Слово “фізика” походить від грецького “фізіс” – природа, тобто це наука про природу. Біологія, хімія, геологія, астрономія вивчають природу і разом з фізикою називаються природничими науками. Навіть найбільші відкриття в біології – генна інженерія, клонування, розшифрування будови молекули ДНК, яка передає код спадковості, – були б неможливі без таких фізичних приладів, як рентгенівські апарати, ультрацентрифуги, холодильні установки, електронні мікроскопи та багато інших. Цікаво, що існування молекули ДНК задовго до її відкриття передбачили австрійський фізик Ервін Шредінгер та американський фізик українського походження Георгій Гамов.Фізика є основою техніки і технології.
Сьогоднішнє завдання пов’язане із розрахунками екологічного змісту.
Конверт № 12 для команди № 1. Завдання № 12 «Розрахунок до «10»
Пропонуємо вам розв’язати наступну задачу - 4 бала:
Розв’язок для координатора:
==1000
Розв’язок для координатора:
==10000 м3;
Відповідь: нуль (жаби над Україною не літають)
Інформація від координатора:
Існує летюча жаба Яванська, яка при стрибках здатна долати відстань між деревами до 20 м ).
Конверт № 12 для команди № 2. Завдання № 12 «Екологічна фізика» -
Пропонуємо вам розв’язати наступну задачу - 4 бала:
Розв’язок для координитора:
1.Визначаємо суху масу людини (30 %):50 кг х 0,3 = 15 кг
2.На підставі правила екологічної піраміди, знаходимо суху масу інших компонентів трофічного ланцюга:
трава→ корова → людина: 1500 кг 150 кг 15 кг
3.Продуктивність поля з травою відома — 187,5 г/м2. Виходячи з цього, визначаємо, яка площа поля необхідна для прогодування одного школяра:1м2 — 0,1874 кг (0,1875г)
х м2 — 1500 кгх = 8000 м2 (0,8 га)
Відповідь: щоб прогодувати одного школяра масою 50 кг, необхідно 0,8 га поля; цифра 8.
Координатор станції «Кабінет фізики» видає наступні завдання для команд.
Конверт № 13. Завдання № 13 «Пошук станції № 7» - 1 б.
Вважають, що ці місця виникли 800 років тому в стародавній Месопотамії. В давньому Єгипті вони знаходились в храмах - їх охороняли священники. Стародавні римляни першими здогадалися зробити їх публічними. В епоху середньовіччя вони стали розміщуватися в церквах і соборах. Такими, якими ми їх знаємо сьогодні, вони існують всього близько 150 років. В 1850 році англійський парламент їх узаконив. В Київській Русі їх створив Ярослав Мудрий. Дізнавшись про що йдеться, ви вгадаєте місце де знаходиться наступна станція.
Підказка! Цей вірш, шановні квестери, підкаже вам дорогу:
Читайте та будьте уважними!
.
Станція № 7 «Бібліомеми».
Зупинка «Віртуальний гурман-тур».
Конверт № 14. Завдання № 14 «Екзотичні фрукти».
Інформація від координатора: (Мем (англ. meme) - одиниця культурної інформації. Мемом може вважатися будь-яка ідея, символ, манера або образ дії, свідомо чи несвідомо передаються від людини до людини за допомогою мови, листи, відео, ритуалів, жестів). Завдання однакове для обох команд:
Крок. 7.1: До екзотичного фрукту, який зображений на малюнку необхідно вказати назву. Одна правильно підібрана назва – 1 бал.
Примітка: З команди може бути знято кількість штрафних балів, що відповідають кількості невиконаних пунктів завдання.
Для команди № 1. Крок 7.2: Максимальна кількість балів – 10; від отриманого результату відніміть число помножене на 2, що визначає найпоширенішу групу крові серед мешканців європейської популяції людей – так ви отримаєте наступну цифру номера телефону.
Для команди № 2. Крок 7.2: Максимальна кількість балів – 10; від отриманого результату відніміть половину від числа, яке використовується при розв’язанні задач на правило екологічної піраміди і визначає відсоток енергії при переході на наступний трофічний рівень у піраміді біопродуктивності - так ви отримаєте наступну цифру номера телефону.
|
Увага! Завдання однакові для обох команд! |
||
№ |
Зображення екзотичних фруктів |
||
1. |
|
6. |
|
2. |
|
7. |
|
3. |
|
8. |
|
4. |
|
9. |
|
5. |
|
10. |
|
Картки для перевірки відповідей:
А. Хурма – «їжа богів»; родина Ебенові; Євразія, Китай, Японія, Австралія Країни Азії |
|
Б. Гранат – родина Дербенникові; Країни Близького Східу, Кавказу, узберіжжя Чорного моря, Іспанія, Туніс. |
|
В. Карамбола, родина Квасеницевих; Шри-Ланка, Індія, Індонезія, Бразилія, США, Ізраїль |
|
Г. Ківіано: африканський огірок, родина гарбузових; Каліфорнія, Ізраїль, Африка, Нова Зеландія |
|
Д. Дуріан, родина Мальвові; тропічні ліси Південно- Східної Азії |
||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||
Е. Папайя – хлібне дерево; родина Карикові, Країни тропічної Америки, Мексика |
|
Є. Аннона, родина Аннонові; Африка, Центральна і Південна Америка |
|
Ж. Рамбутан: волосатий фрукт; родина Сапіндові, Тайланд, Південно -Східна Азія, екваторіальна Африка, Австралія |
|
З. Джаботікаба (Жаботикаба) родина Миртові; Бразилія, Болівія, Парагваїй, Аргентина, Уругвай, Колумбія, Панама, Перу, Куба, Філіппіни. |
|
І. Пітайа - драконовий фрукт; плоди кількох видів кактусів з родів Hylocereus і Stenocereus; Мексика, США країни Південно- Східної Азії, Японія |
||||||||||||||
Бланк для відповіді. Команда № ______________ |
||||||||||||||||||||||
Відповідь(літера відповідна цифрі) |
Перевірено |
|||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Набрано балів |
Штрафні Бали |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
Перевірено журі: |
||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
Загальні підрахунки журі |
|
|
||||||||||||||||||||
Відповідь: 1 – І; 2 – Г; 3 – Ж; 4 – Є; 5 – З; 6 – Д; 7 – Б; 8 – А; 9 – В; 10 – Е.
Відповіді для журі з розрахунків: команда № 1:10-1 х 2=8;
команда № 2: 10- (10: 2)=5.
Координатор станції «Бібліотека» видає наступні завдання для команд.
Конверт № 15. Завдання № 15 «Пошук станції № 8» - 1 бал.
Координатор станції «Кабінет історії» видає наступні завдання для команд.
Конверт № 17. Завдання № 17 «Пошук станції № 9» - 1 бал.
Наступна станції – в чудовому кабінеті творчості і натхнення:
Станція № 9. «Кабінет Української мови та літератури».
Зупинка «Фразеоскриня»!
Для наступного етапу квесту, ми підготували для вас повідомлення про нього: у лексиці української мови поряд з окремими словами існують стійкі словосполучення, вирази і навіть цілі речення, які мають одне лексичне значення, подібне (синонімічне) до значення окремого повнозначного слова: байдики бити (ледарювати), ні пари з уст (мовчати), замилювати очі (брехати). Такі стійкі вирази називають фразеологізмами. Часто ці крилаті вислови не мають автора, та й авторство не має особливого значення. Ці "родзинки" міцно увійшли в нашу мову, і сприймаються як природний елемент мови, що йде від народу, з глибини віків.
Завдання № 18 «Крилаті вислови». Крок 1.1: квестерам необхідно «розгадати» фразеологізми в малюнках; кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів – 10.
Для команди № 1. Крок 1.2: Від максимальної кількості балів, отриманої від завдання відняти число, що визначає кількість законів, що відкрив «батько генетики» Ґрегор Йоганн Мендель, отримаєте наступну цифру телефону.
Для команди № 2. Крок 1.2: Від максимальної кількості балів, отриманої від завдання відняти число, що визначає кількість пагорбів, на яких побудовано місто Харків; до речі, у людини стільки ж почуттів і за рахунком планет Сонячної системи – це Юпітер.
Завдання для команди № 1. |
|||||
№ |
Візуалізація фразеологізму |
Відповідь |
№ |
Візуалізація фразеологізму |
Відповідь |
1. |
|
|
6. |
|
|
2. |
|
|
7. |
|
|
3. |
|
|
8. |
|
|
4. |
|
|
9. |
|
|
5. |
|
|
10. |
|
|
Відповіді для координатора: 1.Вовк у овечій шкурі. 2. Накивати п’ятами. 3. Як кіт наплакав. 4. Хитрий лис. 5. Знайти у капусті. 6. Як бита собака.7.Взяти бика за роги. 8. За двома зайцями. 9. Купувати кота у мішку. 10. Водою не розіллєш. |
|||||
Завдання для команди № 2. Крок 1.2: |
|||||
№ |
Візуалізація фразеологізму |
Відповідь |
№ |
Візуалізація фразеологізму |
Відповідь |
1. |
|
|
6. |
|
|
2. |
|
|
7. |
|
|
3. |
|
|
8. |
|
|
4.
|
|
|
9. |
|
|
5. |
|
|
10. |
|
|
Відповіді для координитора: 1. Стріляний горобець. 2.Водити за ніс. 3. Як кіт наплакав. 4. Як куриця лапою. 5. З‘їсти пуд солі. 6. Проливати крокодилячі сльози.7. Зробити з мухи слона. 8. Крутитьсь як білка в колесі. 9. Біла ворона.10. Розвісити вуха. |
Відповідь: команда № 1: 10 – 3=7; команда № 2: 10-5=5.
Координатор станції «Кабінет української мови та літератури» видає наступні завдання для команд.
Конверт № 19. Завдання № 19.1 «Пошук станції № 10» - 1 б.: Наука відома з давнини, в стародавній Греції була натурфілософією. Єгиптяни зробили з неї чародійство; араби, завоювавши Єгипет, розвивали цю науку. Потім наукові переконання у 12 ст. проникли у Середньовічну Європу через Північну Африку, Сицилію, Іспанію. Вчених довгий час цікавили лише перетворення. Але на початок Відродження ця наука відійшла від окультизму і знову стала практичною. З 1680 по 1800 вона отримала офіційний статус у навчальних планах провідних університетів поряд з медициною та натурфілософією. У 1695 році вийшов перший підручник Ніколя Лемері (1645-1715). В 19 ст. наука розвивалась як ряд теорій, до основної із яких має пряме відношення відомий російський вчений. З 20 ст. і понині ця наука «Широко простягла руки свої в справи людські». Як що ви зрозуміли, про що йде мова, то напрямок руху далі вам відомий. Але ви повинні перевірити свої міркування:
Завдання 19.2 – 1 б: Скористайтеся свічкою та сірниками і ви відкриєте підказку про подальший рух: текст написаний молоком.
(Координатор видає аркуш з підказкою «кабінет хімії» написану молоком, свічку, сірники та допомагає учням)
Пам´ятайте про правила пожежної безпеки!!!
Станція № 10. «Кабінет хімії».
Зупинка «Веселі задачі для кмітливого розуму»
Конверт № 20. Завдання № 20 для команди № 1 «Знак питання?» – 1 бал.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
8 |
|
Завдання: Вам необхідно продовжите числовий рядок, пов’язаний з цими тваринами, щоб знайти наступну цифру телефону. Підказка: у 1299 році у Флоренції цю цифру, як і інші арабські, було заборонено, тому що вважали її знахідкою для шахраїв; - пройшло цілих два тисячоліття, перш ніж цю цифру, при всій її математичної значущості, стали сприймати як справжнє число. І сталося це в Індії. - ця найважливіша цифра за індійською міфологією символізує життєвий цикл, «змію вічності, що пожирає свій хвіст»; - це була геніальна ідея - зробити щось з нічого, дати цьому щось ім'я і винайти для нього символ; - саме округле і всесильне «нескінченно» парне число в історії, досконала форма числа позначає поняття вічності, яка не має ні початку, ні кінця. - не дивлячись на те, що форма усіх інших цифр, що використовуються сьогодні, суттєво видозмінювалась за час їх існування, то форма цієї цифри лишалася незмінною. Відповідь - у шедеврах спілкування… |
Конверт № 20. Завдання № 20 для команди № 2«Знак питання?» – 1 бал.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
8 |
|
Завдання: Вам необхідно продовжите числовий рядок, пов’язаний з цими тваринами; щоб знайти наступну цифру телефону, із слова, яке є відповіддю візьміть кількість літер, які двічі повторюються. Підказка:-В мудрому братському Китаї цю цифру взагалі заборонено, так як вона аналогом числа 13. - У Китаї, Японії і Кореї є фобія (страх) цього числа, тому у готелях і лікарнях Східної Азії поверхи цим числом не нумерууються. -У китайській мові цей числівник (кит. 四- si) і дієслово «вмирати» (кит. 死- si) є омофонами, а в Японії і Кореї ці слова були запозичені з китайського. (омофони –( грец. Homós однаковий, phōn ē звук, голос) - різні за змістом і написанням слова, що збігаються за своєю вимовою, відрізняються лише тонами (наприклад, плід і пліт). -Nokia не використовує цю цифру в назвах моделей телефонів, призначених для азіатських ринків - як ввічливий жест азіатським клієнтам. -підказка для знавців у біології: загальний результат мейозу - кількість дочірніх клітин з гаплоїдним набором однохроматидних хромосом, утворених з однієї материнсткої диплоїдної клітини. Відповідь - у шедеврах спілкування… |
Координатор станції «Кабінет хімії» видає наступні завдання для команд.
Конверт № 21. Завдання № 21 «Пошук станції № 11» - 1 бал.
Станція № 11. Ваша зупинка – кабінет, в якому вивчають предмет, назва якого
є покликом душі і серця кожного українця:
В цьому кабінеті навчать військовим законам:
Тут ні до чого афоризми,
Це кабінет - ______ ____________.
Інформація від координатора: Афоризм — це «роман одним рядком», короткий влучний оригінальний вислів, що виражає узагальнену думку у виразній, легкій для запам'ятовування формі.
Слово адміністратора: Вітаю Вас, шановні квестери і вельмишановні гості в кабінеті Захисту Вітчизни! Номери телефону ви вже певно знайшли і, навіть, подзвонили, щоб засвідчити виконання завдань квесту. Ви всі - переможці, тому що успішно пройшли випробування. Але змагання є змаганням, для журі потрібен час, щоб підрахувати бали, що отримали команди: надаємо журі таку можливість.
Завдання адміністратора: А ми продовжимо і пригадаємо поради виживання:
Конверт № 22. Завдання № 22 "Користь чи отрута про яку варто знати!"
(фото рослин представлено на мультимедійній дошці):
Не дивлячись на те, що багато людей є гурманами, все ж таки деякі рослини треба знати, щоб не вжити, бо вони мають отруйні властивості.
Перевіримо себе: Назвіть за зображеннями отруйні рослини та гриби нашої місцевості. От же, ви зможете добавити до командних досягнень бали – 1 бал за кожну правильну відповідь, який відповідає додатковому солодкому призу.
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7.
|
8. |
9.
|
10 |
11 |
12 |
Отруйні рослини |
||
1.Беладона звичайна (лікарська) |
2) Блекота чорна (собачий мак) |
3) Вовче лико (Во́вчі я́годи звич́айні) |
4) Вех отруйний (цикута) |
5) Болиголо́в плями́стий |
6) Конва́лія звича́йна (конва́лія травне́ва) |
7) Золотушник (золотарник) звичайний |
8)Дурма́н звича́йний (насіння) |
9) Борщівни́к Сосно́вського |
10) Вороняче око звичайне |
11)Амброзія полинолиста |
12) Гриб Бліда поганка |
Здійснюючи прогулянки в лісі чи на полі, не використовуйте ці рослини для ігор та не зривайте: можна отримати отруєння, від деяких – опікі.
Слово адміністратора: Ми довго подорожували. Настав час згадати найдорожчих нам людей, яким ми завжди вдячні просто за те, що вони є у нашому житті і поруч з нами. Але як часто ви говорите близьким та друзям приємні слова? Чи уважні до рідних?
На ці питання голосно відповідати не потрібно…
Конверт № 23. Завдання № 23 «СКРИНЯ ВДЯЧНОСТІ» (однакове для команд): От же, незвичайне завдання - безцінне
і ви зрозумієте чому:
1.Отримайте смайлики;
2.Надішліть SMS рідним чи друзям (які проживають разом із вами, навіть у гуртожитку або зараз далеко), про те, що ви їх насправді дуже-дуже любите і розумієте, поважаєте, що часом буваєте нестерпні.
Не потрібно передавати зміст спілкування.
3. Якщо ви відправили СМС, то покладіть, будь ласка, веселий смайлик у Скриню вдячності на знак підтвердження виконаного завдання.
Можливо хтось з вас бажає голосно висловити власні враження.
Конверт № 24. Завдання № 24 «Побажання на майбутнє».
Слово адміністратора: Говорити один одному слова вдячності і бажати всього найкращого потрібно якомога частіше! Кожне слово має особливу вагу і звичайно, особливу, чарівну силу – вони мають властивість збуватися!
То ж нехай збудуться наші побажання для вас – бути, щасливими, успішним у будь-якій справі й любимими найкращими людьми!
Наступне завдання нашого квесту – скласти колективне побажання!
Від майбутнього кожного з нас залежить майбутнє нашої держави! |
||
Гра-вікторина «Палітру побажань ладнати–не теревені правити!» |
||
Запитання до квестерів |
Відповідь, коментар адміністратора |
Побажання квестерам |
Що завжди перед нами, а ми його ніколи не бачимо? |
Як правило, відповідають що ніс, але є наш версія - це майбутнє |
Бажаю вам процвітання і щастя в сьогоденні, а на майбутнє – блискучих перспектив! |
Всі українські жіночі імена закінчуються буквою "а" або "я" (Марія, Ольга, Тетяна). Але є одне, яке не закінчується жодною з цих букв. Яке саме? |
Жіноче імя, якє не закінчуються на «А і Я» - це Любов
|
Саме любов дає зміст нашому існуванню: “Чому живу, задля чого?” Саме любов наповнює життєвістю наші мрії, утримує в єдності наші сім’ї та родини. Любовь - найвища і найпрекрасніша чеснота. Нехай ваші серця наповнює любов – безкорислива і вічна, непроминаюча і невичерпуюча! |
Вам це дали, і воно і зараз належить Вам. Ви нікому, ніколи цього не передавали, але ним користуються всі ваші знайомі. Що це?
|
Це – ім’я
|
Як влучно сказав І. Котляревський: «Все багатство є моє добре ім’я»! В епоху інформаційних технологій можна заховатися під будь-яким ніком в Інтернеті та робити там що хочеш, що бажаєш говорити, писати, навіть з`явилося поняття “троля” - людини, яка у Інтернет-спільноті затіває скандали, ображає інших, нецензурно висловлюється. Але ніяка епоха не дає права паплюжити добре ім'я — не посором свого імені, бережіть честь змолоду! |
Коли ти уважно дивишся ти його не бачиш. Якщо ти його бачиш, то не бачиш більше нічого. Іноді він говорить правду, але частіше бреше. Він може заставити тебе гуляти, навіть якщо ти цього не хочеш. Його бачать всі люди, але не всі пам'ятають. Що це? |
Це – сон!
«Сон» картина Пабло Пікассо |
Відомий хронобіолог Рассел Фостер попереджає: брак сну матиме тяжкі наслідки не лише для здоров'я окремої людини, але й для економічного потенціалу цілих держав. Повноцінний сон - фактор здоров'я. Саме під час сну наш організм починає активно відновлюватися. Спіть на здоров'я!
(Морфей – бог сну) |
У великого Гіппократа запитали: «Чи правда, що геніальність - це хвороба?», «Безумовно, - відповів Гіппократ, - але дуже рідкісна». Яку ще властивість цієї хвороби зазначив з жалем Гіппократ? |
Відповідь: хвороба незаразна |
Від словом «зараза» розуміють - хвороботворний початок, який розповсюджується мікроорганізмами; у сучасній мові найчастіше використовують як українську лайку. Але так було не завжди. Слово "заразити" мало не тільки медично-інфекційний сенс. Спочатку це був все-таки комплімент жінці про красу і її чарівность, синонімом "справити враження, |
|
англ. сontagion-«зараження» |
приголомшити", а ще визначало вірну жінку: «прилипла як зараза...». У першій половині XVIII століття поети навіть фіксували це у віршах: «Прекрасный пол, о, коль любезен вам наряд …Когда блестят на вас горящие алмазы, Двойной кипит в нас жар сугубые заразы!» «Письмо о пользе стекла» М.В. Ломоносов (1711-1765 гг.) То ж нехай ваша творчість завжди буде «заразною» в найкращому сенсі цього слова! |
Давньогрецький поет Евріпід, якого так люблять цитувати, ще до нашої ери сформу-лював: «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу тобі, хто ти». Звичайно, це не завжди працює в житті. Процитуємо францу-зького філософа Поля Валері: «Не судіть про людину по її друзях. У Іуди вони були …» (завершіть фразу) |
Відповідь: Бездоганні
Іуда Іскаріот |
Хочеться вірити, що це все-таки виняток із правил. Щоб перевірити друга на вірність зовсім необов’язково чекати, коли лихо або нещастя постукає у ваші двері. Досить побачити щирість в очах і доброту в серці, коли ви ділитеся радістю з людиною. Бажаю вам тих, хто робить наше життя яскравішим, людей, які, в саму важку хвилину, навіть просто своєю присутністю, зможуть підтримати, заспокоїти і підняти настрій, не підведуть і не зрадять. Нехай у вашому житті будуть лише щирі, чесні, вірні друзі! |
Китайські майстри бойових мистецтв говорили: що бійка - для дурнів, для розумних - перемога. А що, на їхню думку - для мудрих? |
Це – мир |
Три найсолодші літери в житті - Як колискову, що співала мати, У стомленому самозабутті - МИР на землі ми вині зберігати. Щастя, здоров’я кожній родині, миру й достатку нашій країні! Хай буде мир довіку і віднині! |
Яке чарівне місто є навіть у компоті?
|
Ізюм - місто в Україні в Харківській Області
|
Де б ви не були, завжди хочеться повертатися у своє рідне місто. Незабаром ви станете дорослими, то ж бажаємо вам розумних рішень, вдалих втілень, реалізації яскравих та корисних задумів, підтримувати в собі той юнацький запал, дбати про місто та працювати, щоб робити його ще кращим для нас та майбутнього! |
Рибі потрібна вода, пташці – повітря, звірові – ліс, гори, степ.А людині – Батьківщина! |
||
нехай всі побажання здійсняться! |
Слово адміністратора: Ми виконали майже всі завдання. Заслухаємо висновки журі (журі оголошує підрахунок балів за маршрутними листами команд).
Слово адміністратора: А зараз капітани команд отримають зі Скрині вдячності дві картки жовтого і синього кольору із запитаннями, швидкість відповіді на які можуть вплинути на перемогу! От же, команда, яка перша надасть відповідь, за кожне завдання отримаєте по 1 додатковому балу. До речи, й поглянемо на кількість смайликів, які стали приємним подарунком близьким людям.
Дякуємо всім небайдужим!
Відповідь: оплески.
Тож давайте привітаємо всіх нас бурхливими оплесками на знак завершення нашого квесту, що подарував приємне спілкування!
Відповідь: чай.
Інформація від координатора: У 1904 році американський комерсант Томас Саліван вперше запропонував своїм замовникам партії різних сортів чаю в шовкових мішечках, у кожному з яких містилась кількість чайного листя, яке необхідно для заварювання однієї кружки чаю. Це були пробники, щоб замовники могли порівняти різні сорти чаю, не купуючи великих партій.
Через кілька років, під час першої світової війни, чайна фірма в Дрездені Teekanne (Чайник) цю ідею видозмінила і стала організовувати поставки в армію у вигляді пакетиків з марлі. Солдати називали їх «чайними бомбами»: при бажанні можна було в будь-який момент швидко випити чашечку чаю.
Запрошення адміністратора: Шановні учні і гості, зарощуємо вас до останнього пункту дислокації - станції, що є об'єктом соціальної інфра-структури, працівників якої у Давній Греції зобов'язували майже чи не професійно вивчати мистецтво та філософію, а їх майстерність греки ставили в один ряд із музикою та поезією. Здогадались? Так, це… їдальня, майбутнє місце праці кухарів, і ви також станете майстрами кулінарної справи. Вітаємо вас в оазисі здорового харчування – їдальні! Крокуємо до кінцевої станції.
Станція№ 12 «Здорове харчування».
Зупинка «Лабораторія їжі».
Завдання № 25 «Свято непослуху»
Інформація від координатора: Древні римляни мистецтво кулінарії та хлібопечення запозичили у греків. Горох, бобові, ячмінь використовувались ними для приготування каші і коржиків. Уже у ІІІ столітті до н. е. у Римі існували кулінарні школи. Кулінарні пристрасті інколи у Давньому Римі розгорялись так, що питання кулінарного мистецтва обговорювались навіть у сенаті. Меню давньоримських цезарів складалися інколи з 60 страв.
Нажаль, професія кухара у царській Росії завжди була однією з найбільш принижених, особливо при кріпосному праві. У Франції кухарами вищих рангів ставали лише знатні люди. У князя Гліба був "старійшина кухар" на ім'я Торчин - перший з відомих нам кухарів.
Стисла хронологія кулінарії: За 2500 років людство повільно удосконалювало як свої смаки, так і тонкощі технології приготування їжі: приблизно 10 тис. років до н.е. у раціоні людини з'явилися пиво і хліб (пиво в пляшки розлили в 1568 році); 3 тис. років до н.е. люди навчилися варити суп; у 1000 році до н .е. вперше засолили огірки; у 500 році до н.е. приготовлена перша ковбаса; 2 століття н.е. почали готувати суші (японське блюдо); з 7 століття створено рецепт знаменитої корейської квашеної капусти кім-чи; у 15 столітті вперше виготовлені млинці. Пізне середньовіччя – поява українського борщу, який потрапив до кухонь сусідніх країн шляхом культурних запозичень. 1924 – перші заморожені продукти, початок індустрії напівфабрикатів.
Цікаво: Чарльз Дарвін мав до тварин не тільки науковий, але й гастрономічний інтерес. У Кембриджі він був головою Клубу ненажер, де щотижня влаштовувалися дегустації незвичайних страв (одного разу студенти з'їли навіть старого пугача). Подорожуючи на кораблі "Бігль", Дарвін поїдав безліч екзотичної живності - від папуг до броненосців.
Інформація від координатора: Гастрономія (від грец. Γαστήρ - шлунок і νομός - закон, звичай) - наука, що вивчає зв'язок між культурою і їжею. Часто помилково ставиться до кулінарії, однак остання - лише невелика частина дисципліни. Гастрономія відноситься і до мистецтва (витончений смак в їжі, розуміння тонкощів кулінарного мистецтва, також мистецтво готувати смачні і витончені страви) і соціальних наук.
Запрошення організатора квесту: Шановні учні! Ви витратили багато енергії, тому запрошуємо вас скуштувати вишукані тістечка виробництва наших учнів-кухарів з ароматним чаєм. Саме з цієї хвилини починається Свято непослуху! Ви самі обираєте собі сусіда, солодощі, іншими словами, «свято квесту продовжується вже без змагань»!
Настав час нагородити команду, яка подолала завдання трішечки краще. Але переможених немає! Нехай святковий стіл об’єднає всіх учасників! Поспілкуйтесь, поділіться своїми враженнями і насолодіться прекрасним чаюванням у душевній компанії друзів. Смачного!
А щоб бути компетентними у шкідливості надмірного вживання вуглеводів, пропоную вам веселу кулінарну гру «Цукринка є всюди!»: Потрібно обрати двох учнів, які будуть виконувати ролі: 1-й учень-споживача, 2-й учень - хіміка-аналітика; роль науковця люб'язно запропонуємо нашій гості, члену журі, викладачу фізіології харчування.
Споживачу запропонуємо відверто зізнатися, скільки нижче вказаних продуктів харчування за день він з’їсть (50, 100 чи 200 г).
Хімік-аналітик у прозору мірну посудину буде насипати ту кількість цукру, що відповідає вмістові вуглеводів у вказаній кількості 100 г продукту, що еквівалентно певній кількості цукру (споживачу вміст вуглеводів у можна визначити за позначеннями на етикетках продуктів харчування):
Продукт |
Кількість продукту (г) |
Вміст вугле- водів |
еквівалент цукру (ложка) |
|
Вівсяні пластівці |
100 |
57 |
3 столові |
|
Кава з молоком |
150 |
35 |
1,5 столові |
|
Бутерброд із сиром |
100 |
54 |
3 столові |
|
Картопля варена |
150 |
30 |
1,5 столова |
|
Чай |
200 |
10 |
1 чайна |
|
Булочка |
100 |
50 |
2,5 столові |
|
Йогурт фруктовий |
100 |
18 |
2 чайні |
Науковець: порівнює наповнену цукром посудину з добовою потребою людини у вугле-водах (вона становить 200 г). |
Яблуко |
200 |
24 |
3 чайні |
|
Шоколадний батончик |
50 |
28 |
1,5 столова |
|
Рисова каша молочна |
200 |
16 |
2 чайні |
|
Банан |
100 |
19 |
2 чайні |
Науковець: Шановні квестери! Ви наочно змогли порівняти добову потребу людини з фактичним використанням продуктів, що містять вуглеводи. Навіть корисні продукти у ненормованому споживанні можуть привести до порушення обміну речовин, а потім і до розвитку захворювань серцево-судинної системи, цукрового діабету типу Б та інших. Памятайте про раціональне харчування!
Слово адміністратора: Не забувайте, будь ласка, що надмірне споживання вуглеводів небезпечно для организму! Але це тема наступного квесту!
Сьогодні ви витратили значну кількість енергіїї, яка вимірюється кілокалоріями, тому насолоджуйтесь відновленням ароматним чаєм із солодощами. Дякую всім учасникам квесту, журі, які, попри власну завантаженість навчанням та працею, знайшли вільний час на виконання не дуже легких, але цікавих, на мій погляд, завдань! До наступних зустрічей!
До речі, яблука відносяться до родини рожевих, тобто, вони «родичі» троянд…
На згадку про сьогоднішній день пропоную зробити спільне фото.
«Кожен фініш–це, по суті, старт» Ліна Костенко
Маршрутний лист для команди № 1 Додаток №1.
Назва команди_____________________________________________________________
Капітан___________________________________________________________________
Відповідальний за маршрутний лист__________________________________________
Шановне й дороге товариство квестерів! Якщо читаєте ці слова, то, напевно, ви у грі! |
|||||||||||||||||||||
№ з/п |
Назва станції (заповнюють учні) |
Конверт
|
Завдання №… |
Кількість балів за завдання |
Час (хв.) |
Оцінка за дисципліну |
Відповідь (отримана цифра) |
Підпис Координататора |
|||||||||||||
можливі
|
Отримано
|
Штраф |
Всього |
||||||||||||||||||
До нових зустрічей і розваг, цікавих подорожей, очікувань! |
|||||||||||||||||||||
1 |
Початок гри-лінійка
|
№ 1 |
№ 1 Пошук станції № 1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
2 |
Станція №1 ________ |
№ 2 |
№ 2 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
№ 3 |
№ 3 Пошук станції № 2 |
1 |
|
|
|
|
|
||||||||||||||
3 |
Станція №2 ________ |
№ 4 |
№ 4 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
№ 5 |
№ 5 Пошук станції № 3 |
1 |
|
|
|
|
|
||||||||||||||
4 |
Станція №3 ________ |
№ 6 |
№ 6 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
№ 7 |
№ 7 Пошук станції № 4 |
2 |
|
|
|
|
|
||||||||||||||
5 |
Станція №4 ________ |
№ 8 |
№ 8 |
9+2 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
№ 9 |
№ 9 Пошук станції № 5 |
1 |
|
|
|
|
|
||||||||||||||
6 |
Станція №5 ________ |
№10 |
№ 10 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
№11 |
№ 11 Пошук станції № 6 |
1 |
|
|
|
|
|
||||||||||||||
7 |
Станція №6 ________ |
№12 |
№ 12 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
№13 |
№ 13 Пошук станції № 7 |
1 |
|
|
|
|
|
||||||||||||||
8 |
Станція №7 ________ |
№14 |
№ 14 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
№15 |
№ 15 Пошук станції № 8 |
1 |
|
|
|
|
|
||||||||||||||
9
|
Станція №8 ________ |
№16 |
№ 16 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
№17 |
№ 17 Пошук станції № 9 |
1 |
|
|
|
|
|
||||||||||||||
10 |
Станція №9 |
№18 |
№ 18 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
________ |
№19 |
№19 Пошук станції № 10 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
11 |
Станція №10 ________ |
№20 |
№ 20 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
№21 |
№21 Пошук станції № 11 |
1 |
|
|
|
|
|
||||||||||||||
|
Маршрутний лист здати журі для підрахунків балів |
||||||||||||||||||||
Підсумковий бал |
Завдання №№ 22,23,24,25 Виконуються без оцінювання |
80 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Найактивніші члени команди за висновком координаторів станції: ____________________________________________________
|
Номер телефона адмістратора:
|
Номер телефона адмістратора для команди № 1: 0999308070.
Маршрутний лист для команди № 2 Додаток №2.
Назва команди_____________________________________________________________
Капітан___________________________________________________________________
Відповідальний за маршрутний лист__________________________________________
Шановне й дороге товариство квестерів! Якщо читаєте ці слова, то, напевно, ви у грі! |
||||||||||||||||||||||
№ з/п |
Назва станції (заповнюють учні) |
Конверт
|
Завдання №… |
Кількість балів за завдання |
Час (хв.) |
Оцінка за дисципліну |
Відповідь (отримана цифра) |
Підпис Координататора |
||||||||||||||
можливі
|
Отримано
|
Штраф |
Всього |
|||||||||||||||||||
До нових зустрічей і розваг, цікавих подорожей, очікувань! |
||||||||||||||||||||||
1 |
Початок гри-лінійка
|
№1 |
№ 1 Пошук станціі |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
2 |
Станція №1 ________ |
№2 |
№ 2 |
1 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
№3 |
№ 7 Пошук станціі № 2 |
2 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
3 |
Станція №2 ________ |
№4 |
№ 8 |
9+2 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
№5 |
№ 3 Пошук станціі № 3 |
1 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
4 |
Станція №3 ________ |
№6 |
№ 4 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
№7 |
№ 9 Пошук станціі № 4 |
1 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
5 |
Станція №4 ________ |
№8 |
№ 10 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
№9 |
№ 11 Пошук станціі № 5 |
1 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
6 |
Станція №5 ________ |
№10 |
№ 12 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
№11 |
№ 5 Пошук станціі №6 |
1 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
7 |
Станція №6 ________ |
№12 |
№ 6 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
№13 |
№17 Пошук станціі № 7 |
1 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
8 |
Станція №7 ________ |
№14 |
№ 18 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
№15 |
№19 Пошук станціі № 8 |
1 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
9 |
Станція №8 ________ |
№16 |
№ 20 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
№17 |
№13Пошук станціі № 9 |
1 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
10 |
Станція №9 ________ |
№18 |
№ 14 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
№19 |
№15 Пошук станціі № 10 |
1 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
11 |
Станція №10 ________ |
№20 |
№16 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
№21 |
№21 Пошук станціі №11 |
1 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
Маршрутний лист здати журі для підрахунків балів. |
|||||||||||||||||||||
Підсумковий бал |
Завдання «№ 22,23,24,25 виконуються без оцінювання |
80 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
Найактивніші члени команди за висновком координаторів станції: ___________________________________________ _________
|
Номер телефона адмістратора:
|
|||||||||||||||||||||
Номер телефона адмістратора для команди № 2: 0997865450.
МАТЕРІАЛИ ДЛЯ НАТХНЕННЯ:
Список
використаних джерел
1. Нова українська школа: “Концептуальні засади реформування середньої освіти” / МОН — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2016. — 40 с.
2. Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. і голов. ред. В.Т. Бусел. – К.; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2004. – 1440 с.
3. Сокол І. М. Квест як сучасна інноваційна технологія навчання. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Збірник наукових праць. Наукові записки Рівенського державного гуманітарного університету. Випуск 7 (50). – Рівне: РДГУ, 2013. – 168 с.
4. Гриневич М. С. Медіаосвітні квести //Вища освіта України. 2009. № 3.
Дод. 1. Тем. Вип. Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології,Київ: Гнозис, 2009.С. 153 – 155.
5. Інститут модернізації змісту освіти: Науково – практична конференція «STEM – світ інноваційних можливостей» у рамках ІХ Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті» та VІ Міжнародної виставки «WorldEdu – 2017»: https://imzo.gov.ua/?s=STEM.
6. Мішагіна О.Д. Використання квесту як засобу активізації навчальної діяльності учнів/ О.Д. Мішагіна [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/34730/
7. «STEAM-освіта: інноваційна науково-технічна система навчання»: http://ippo.kubg.edu.ua/content/11373.
8. Видавництво педагогічної преси та літератури URL: http://www.osvitaua.com/2017/07/dyj-2017-006/
9. STEM-освіта:http://iteach.com.ua/news/mass-media/?pid=2621.