Планета Авокріз
Мета: розвивати уяву, інтерес дітей до знань про небо і Землю, як частини Всесвіту, про зірки, як небесні світила, спонукати до спонукати до спостережень. Розвивати вміння коректно виражати свої емоції й почуття. Сприяти розвитку виразності міміки жестів. Учити коригувати власну поведінку залежно від настрою довколишніх, стримувати негативні емоції. Формувати вміння розслаблятися, знімати психологічне напруження. Закріпити вміння рахувати в межах десяти, та виділяти перший і останній звук в словах. Розвивати мовлення, увагу, пам’ять, творчі здібності. Удосконалювати обривну техніку; зображувати «хвости комети» і вогонь із сопла ракети; розвивати комбінаторні здібності, прищеплювати інтерес до пізнання навколишнього світу і відображення отриманих уявлень в образотворчій діяльності. Виховувати емпатію, бажання творити добро, чуйність, сміливість, упевненість у собі.
Матеріал: ноутбук, аудіо записи спокійної « космічної мелодії « відео лист з планети Авокріз, зірочки із зображенням різних емоцій, повітряні кульки, гладенький камінець, скринька, смайлики, ЛЕГО, камінь з паперу, кольорові олівці, клей кольоровий папір, заготовки для аплікації.
Хід заняття
Звучить тиха спокійна космічна музика, Діти стоять при вході в групу.
Вихователь:- Діти, всі ми тут зібралися?
Діти ( по черзі)
Ми раді вас стрічати.
Готові дарувати.
Як ви б того бажали.
Любили й поважали.
Вас радо привітаємо
А також одне одному
Успіху побажаємо.
В-ль: А успіх та удача
Потрібні нам малята!
Бо у космічну подорож
Ми будем мандрувати.
В-ль: Малята, чи часто ви піднімаєте голівки вгору, вдивляючись у небо, і запитували: « А що там у небі?» А щоб відповісти на це запитання, відгадаймо загадки:
В-ль: Що таке сонце? ( Велика зірка); Де живе все людство, і ми з вами? ( Ми живемо на планеті Земля); А де знаходиться планета Земля? ( Планета Земля знаходиться в Космічному просторі) А саме де? ( В Галактиці- Чумацький Шлях); А наше планета Земля , що робить в космосі? (Рухається по своїй орбіті навколо Сонця);
Планета Земля одна рухається навколо Сонця 9 планет) ? ( Ні, рухаються , ще 9 планет); А чи можете ви назвати ці планети? (Так, Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон).
В-ль: Молодці малята. Ой, чуєте? Цей дзвін означає, що на нашу електронну пошту надійшов відео-лист. Переглянемо його!
Відео звернення інопланетян
« Велетень – робот Хартс з планети Алз, тобто на мові землян робот Страх з планета Зла, прилетів на нашу планету Авокріз(Зіркова) і розсіяв по ній Сум, І тепер всі мешканці нашої планети лише сумують та плачуть. Ми дуже хвилюємся,
Що планета Авокріз може загинути від горя. У старих мудрих книгах записано, що нас можуть врятувати, ви маленькі-земляни. Ваші усмішки, радість, сміх, може нам допомогти. Тому просимо вашої допомоги»
В-ль: Малята, так допоможемо мешканцям цієї незвичайної планети? ( Так)На чому ми можемо дістатися до цієї планети? ( На ракеті). Вірно. Ви готові до польоту? ( Так). Для того, щоб наша ракета злетіла, ми повинні зробити відлік часу, але спочатку пограймо в д/гру « Продовж далі». Почнемо рахувати від 1 до 10, один починає інший продовжує. Молодці! А тепер рахуємо від 10 до 1, також по-черзі. Так, відлік ви зможете зробити, тож заходьте до ракети! У космосі дуже багато таємничого, несподіваного, та для нас політ буде безпечним, адже ми дуже дружні! Починаймо відлік від 5 до 1 промовляємо всі гуртом.( 5, 4, 3, 2, 1- Старт).
Світло гасне, звучить космічна музика
В-ль: Погляньте, ось і планета Авокріз. Виходячи з ракети, кожен з вас бере любу цифру та незвичайний знак ( Друдлі), піднімаєте цифру і називаєте сусідів свого числа, та на що схожий ваш знак, та помахаємо привітно рукою.
Любі мої, як ви гадаєте, чому не видно мешканців планети? Мабуть вони так сумують, що й на зустріч виходити не хочуть. А може бояться? Та дарма, як тільки інопланетяни побачать, що ми їм не загрожуємо. Вони одразу потоваришують з нами. А поки подивимось, Що ми можемо зробити. Погляньте на столах лежать, незвичайні , цікаві карточки « Нісенітниці «. За допомогою ЛЕГО, ви повинні накрити ті предмети, які ви вважаєте , що в тому чи іншому місці вони не можуть бути, тобто це нісенітниця.
Вправа « Зігріймо камінь»
В-ль: Малята, станьмо в коло. Погляньте, в мене в руках невеликий камінь. Я хочу, щоб ми спробували зігріти цей камінь, ви повинні по черзі стискати камінь в руках, промовляючи слова:
« Каменю, каменю, візьми тепло моїх рук та жар мого серця, і поділися ними з моїм другом» Відчуваєте, яким став камінь!( По черзі прикладаю до щоки кожної дитини).Бачите, ми передали йому часточку свого тепла, і від цього він зігрівся, немов ожив. І якщо ми, люди, будемо дарувати одне одному тепло, кожен відчує себе затишніше, стане веселішим і добрішим.
В-ль: А це що? Погляньте, карточки, на яких різні предмети. Давайте пограймо в д/гру « Назви перший та останній звук «.
А мешканців – інопланетян досі не видно, навколо лише зірочки. Дітки, уважніше подивіться- це не звичайні, а мешканці планети Авокріз. Вдивіться у їхні обличчя. ( Діти підходять до першої зірочки із сердитим виразом обличчя, яка наклеєна на кульку)
В-ль: Дітки, як ви гадаєте, який настрій у цієї зірочки? Чи приємно дивитися на людей у такому настрої? Чому? ( Відповіді дітей). Усі ми хочемо бути добрими, веселими, слухняними. Проте не завжди це вдається. Поміркуймо, чому? ( Припущення дітей).Ви вже знаєте, що людина може переживати багато емоцій. Гнів, злість, образа – також людські емоції. Ми всі здатні їх відчувати, і це нормально. Головне - правильно позбуватися поганих емоцій, випускати їх так, щоб не псувати настрій іншим. На жаль, не всі це вміють. У тоді стаються сварки, бійки, ламаються речі…А що вас найчастіше сердить? (Відповіді дітей). Зараз ми спробуємо побачити, що відбувається, коли людина гнівається, і рохібратися, як це можна виправити.
Вправа « Сердиті кульки»
В-ль: Дітки, сіли на килимок, Здається, що уявна наша «людина» от-от лусне від злості. Як ви гадаєте, чи довго буде цілою повітряна кулька, якщо її дуже сильно надути. Так і людина не може дуже довго тримати у собі роздратування. Що можна зробити, щоб кулька луснула? (, міцно Сильніше надути стиснути, проколоти)
Так, дітки і людина, якщо довго гніватиметься чи потрапить у якусь нову неприємну ситуацію. Може вибухнути. Ось так. ( Пробиваю кульку). Любі мої, як ви вважаєте, це безпечний вихід поганих емоцій? Чому? ( Можна зашкодити іншим і налякати їх). А якщо ви бачите роздратовану людину, чи можна накричати на неї, вдарити, образити? (Ні, бо такий вчинок спрацює, як шпилька для кульки – провокую вибух ).
Малята, візьміть ще одну кульку, надуйте, і міцно тримайте, щоб повітря з неї не виходило. А тепер потроху випускайте зі своїх кульок повітря ( спостерігають, що відбувається з кулькою).
В-ль: любі мої, погляньте, кулька зменшилась. Чи залишилася вона при цьому цілою? Чи налякала когось із вас? Отак і людина, яка заспокоюватиметься потроху, не тримати злість у собі і не виплескуватиме її на інших, нікому не зашкодить ( Демонструю, випускаю повітря з кульки, приклеюю їй привітне обличчя). Наша зіронька стала усміхненою, засяяла радісним промінчиком.
Релаксаційна вправа « Промінчик радості»
/ Діти довільно розміщуються на килимі/
Оркестр з частівками з ЛЕГО
В-ль: Ну що ж, подорожуємо далі. Погляньмо, ось на цю зіроньку. Які у неї очі, брови, рот? Яку емоцію переживає вона? ( Страх)
Які ви знаєте прислів’я про страх? Що означає ось це прислів’я « У страха очі великі?» (обговорюємо буквальне і переносне значення прислів’я) Дітки, якої шкоди завдає страх? ( Заважає знайомитися з людьми вивчати довкілля, робить людину невпевненою у собі). Малята, як ви вважаєте, а чи може страх бути корисним? ( Страх, може не дозволити потрапити під машину, випасти з вікна, впасти з великої гірки, заблукати в лісі).
А чого найбільше хочеться, коли страшно? ( Заховатися ). Тож давайте заховаємо нашу зіроньку, нехай вона почуватиметься в безпеці і перестане боятися.
/ Розміщуємо зіроньку в дім з ЛЕГО /
Фізкультхвилинка « Роби все як я»
Гра « Хто розсмішить зіроньку»
В-ль: Дітки, уже всі зірочки радісні. Це означає, що ми мої дорогенькі перемогли сум на планеті, і тепер як ви гадаєте який настрій буде в мешканців планети Авокріз? Час нам повертатися додому. А погляньте, хто вийшов нас проводжати, та це ж наші друзі-роботи Весельчак та Смільчак. / зроблені із ЛЕГО /
Давайте з ними пограємо в д/ гру « До сонця «.
Малята, а ще я пропоную вам за допомогою ЛЕГО на кольоровому піску відобразити нашу подорож по Космосу, і це показати нашим друзям- роботам. Працювати з піском будемо невеличкими командами по чотири чоловіки.
Які ви всі –молодці! Що ж , наші роботи вам приготували? Які чарівні солодощі, давайте подякуємо їм. Ну що ж, час настав прощатися з нашими друзями. Скажемо нашим друзям : « До побачення, до скорої зустрічі».
Сідаймо в ракету і полетіли на нашу планету, планету Земля.
В-ль: Любі мої, візьміться за руки, заплющте очі, прислухайтеся одне до одного. Правда ж, добре, що ми зібралися у такому дружному колі? Я бажаю вам добра, тепла, гарного настрою. Я дуже люблю всіх вас.
Візьміть ось ці гарненькі зіроньки, і за допомогою фломастерів намалюйте на них свій настрій, наші дорогі гості також намалюють свій настрій на зіроньках.
Не забуваймо самим щодня знаходити час для радості.