Природознавство КЛАС КОМАХИ (за програмою Інтелект України)

Про матеріал
Тема уроку: КЛАС КОМАХИ (за програмою Інтелект України).Мета уроку. Закріпити знання учнів про Царство тварин. Продовжити знайомство із представниками живої природи, класом Комах, особливостями їх будови, способом и живленням, роллю в житті людини. Збагачувати знання учнів. Вчити учнів працювати з додатковою літературо. Виховувати бережне ставлення до природи. Розвивати пам’ять, увагу мислення.
Перегляд файлу

 Природознавство

Тема уроку:  КЛАС  КОМАХИ (за програмою Інтелект України)

Мета. Закріпити знання учнів про Царство тварин. Продовжити знайомство із представниками живої природи, класом Комах, особливостями їх будови, способом и живленням, роллю в житті людини. Збагачувати знання учнів. Вчити учнів працювати з додатковою літературо. Виховувати бережне ставлення до природи. Розвивати пам’ять, увагу мислення.

Обладнання: ПК, телевізор, таблиці, виставка книжок, презентація, відео та аудіофайли, малюнки казкових героїв.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.  

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Відгадування загадки. Створення проблемної ситуації.  Доведіть, що комаха належить до живої природи.

ІІІ. Повторення та узагальнення вивченого.

  • А які царства живої природи ви знаєте?
  • Назвіть ОЗНАКИ живої природи.
  • Яке царство найбільше?
  • Які класи тварин ви знаєте?

За якими ознаками тварин віднесли до птахів? Риб? Плазунів? Назвіть представників кожного класу. Робота з таблицею.

ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Вступне слово вчителя:

-  Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитися з представниками Царства тварин Класом комах. Розглянемо особливості їх будови, спосіб живлення, роль в живій природі і житті людей. А для початку послухайте лічилочку, якої навчить нас бортовий Адаптер.


Доброго дня, друзі!

Послухайте   лічилку,    якої    мене навчив Адаптер.

Раз — метелик, два — жучок,

три — невтомний павучок,

а чотири — бабка спритна,

п'ять — то сонечко привітне,

шість — потішний світлячок,

сім — то джмелик-дивачок,

вісім — бджілка-трудівниця,

дев'ять — мушка-танцівниця,

                 десять — коник-стрибунець.

                 Тут лічилочці кінець!

  • Допоможи Центаврику відшукати в тексті назву тварини, яка випадково потрапила в лічилку про комах. Поясни свій вибір. Вивчи лічилку напам'ять.
  1. Обери з перелічених ознак ту, яка доводить, що коник та бабка належать до класу Комахи.



невеликі розміри

наявність крилець

три пари ніжок

уміє стрибати


  1.     Переглянь фрагмент мультфільму про бджілку Майю.
  2. Уважно розглянь малюнки. Яка з комах зображена правильно? Якої помилки припустився художник, коли малював бжілку Майю?  (Робота в зошиті)

  1. Вправа «Повітряні кульки». Прочитай   слова,   сполучення   слів  у   колонках.

сировина

бджоли

гусінь

метелик

шовкопряд

одомашнити плодово-ягідні культури

садівництво

 шкідники   переносники

 

 Тлумачний словничок

 Сировина — вихідний матеріал, призначений для подальшої обробки й одержання готових виробів.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. 

Прочитай і перекажи довідку від Адаптера.

Комахи відіграють важливу роль у житті людини. Тому деяких із них — бджіл, шовкопрядів — людина одомашнила. І якщо в давні часи, щоб поласувати медом, людині потрібно було шукати бджолине гніздо в лісі в дуплах дерев, то сьогодні вона створює пасіки. До того ж бджоли запилюють плодово-ягідні культури, а отже, дуже корисні в садівництві.

Тисячі років тому китайці навчилися виготовляти дивовижну тканину — шовк із сировини, яку створює гусінь метелика шовкопряда. Гусениця плете кокон із нитки, довжина якої може становити два кілометри. На фабриці кокони розмотують і одержують шовк-сирець.

чимало    шкідників

Проте    серед    комах    є переносників захворювань.

 

Вправа «Вчитель». Робота в парах.

7. Виконай завдання Питайлика.

Укажи, до якого класу належать бджола та шовкопряд:

Б до класу Птахи;

А до класу Комахи;

В до класу Ссавці.

8. Виконай вправу «Фотоапарат».

Комахи мають шість ніжок.

9. Розгадай кросворд.

  1. Невидимка-вереда все дзижчить та набрида. Як з'являється цей гість, скрізь лунає «лясь» та «трісь».

 

 

6

 

 

5

 

 

 

2

 

4

 

 

к

О

ЗМ

А

X

И

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. У червоного малятка на спині краплинки-цятки, Чорні вуса, голова, любить лагідні слова.
  2. Серед лісу горбик-дім, тисячі живуть у нім. Працелюбні ці комахи: добрі, щирі розумахи...

4)У живого гвинтокрила на спині прозорі крила. Кольорові шати, любить мандрувати.

  1. Тонкі ніжки, два крила, і за розміром мала. У кімнаті, на дворі, рідна нам, як комарі.
  2. По травичці, по землі коні бігають малі. Іподромом для них луг, не поставиш їх у плуг!

 

10. Робота з виставкою книжок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.ЧЕРВОНА КНИГА!!!

12. Перегляд фільму «Сонечко-мандрівниця»

V. Підсумок уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
29 вересня 2022
Переглядів
486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку