Природознавство
Тема уроку: КЛАС КОМАХИ (за програмою Інтелект України)
Мета. Закріпити знання учнів про Царство тварин. Продовжити знайомство із представниками живої природи, класом Комах, особливостями їх будови, способом и живленням, роллю в житті людини. Збагачувати знання учнів. Вчити учнів працювати з додатковою літературо. Виховувати бережне ставлення до природи. Розвивати пам’ять, увагу мислення.
Обладнання: ПК, телевізор, таблиці, виставка книжок, презентація, відео та аудіофайли, малюнки казкових героїв.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Відгадування загадки. Створення проблемної ситуації. Доведіть, що комаха належить до живої природи.
ІІІ. Повторення та узагальнення вивченого.
За якими ознаками тварин віднесли до птахів? Риб? Плазунів? Назвіть представників кожного класу. Робота з таблицею.
ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Вступне слово вчителя:
- Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитися з представниками Царства тварин Класом комах. Розглянемо особливості їх будови, спосіб живлення, роль в живій природі і житті людей. А для початку послухайте лічилочку, якої навчить нас бортовий Адаптер.
Доброго дня, друзі!
Послухайте лічилку, якої мене навчив Адаптер.
Раз — метелик, два — жучок,
три — невтомний павучок,
а чотири — бабка спритна,
п'ять — то сонечко привітне,
шість — потішний світлячок,
сім — то джмелик-дивачок,
вісім — бджілка-трудівниця,
дев'ять — мушка-танцівниця,
десять — коник-стрибунець.
Тут лічилочці кінець!
невеликі розміри
наявність крилець
три пари ніжок
уміє стрибати
сировина
бджоли
гусінь
метелик
шовкопряд
одомашнити плодово-ягідні культури
садівництво
шкідники переносники
Тлумачний словничок
Сировина — вихідний матеріал, призначений для подальшої обробки й одержання готових виробів.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
6.
Прочитай і перекажи довідку від Адаптера.
Комахи відіграють важливу роль у житті людини. Тому деяких із них — бджіл, шовкопрядів — людина одомашнила. І якщо в давні часи, щоб поласувати медом, людині потрібно було шукати бджолине гніздо в лісі в дуплах дерев, то сьогодні вона створює пасіки. До того ж бджоли запилюють плодово-ягідні культури, а отже, дуже корисні в садівництві.
Тисячі років тому китайці навчилися виготовляти дивовижну тканину — шовк із сировини, яку створює гусінь метелика шовкопряда. Гусениця плете кокон із нитки, довжина якої може становити два кілометри. На фабриці кокони розмотують і одержують шовк-сирець.
чимало шкідників
Проте серед комах є переносників захворювань.
Вправа «Вчитель». Робота в парах.
7. Виконай завдання Питайлика.
Укажи, до якого класу належать бджола та шовкопряд:
Б до класу Птахи;
А до класу Комахи;
В до класу Ссавці.
8. Виконай вправу «Фотоапарат».
Комахи мають шість ніжок.
9. Розгадай кросворд.
|
|
6 |
|||
|
|
5 |
|
||
|
2 |
|
4 |
|
|
к |
О |
ЗМ |
А |
X |
И |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4)У живого гвинтокрила на спині прозорі крила. Кольорові шати, любить мандрувати.
10. Робота з виставкою книжок.
11.ЧЕРВОНА КНИГА!!!
12. Перегляд фільму «Сонечко-мандрівниця»
V. Підсумок уроку.
1