Природознавство "Організм людини" Опорно-рухова система

Про матеріал

Розробка уроку за підручником Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак «Природознавство» для 3 класу до теми "Організм людини "

Перегляд файлу

Урок2

Тема: Опора тіла і рух

Мета: розширити знання учнів про опорно-рухову систему та ЇЇ функції; визначити значення правильної постави для здоров’я людини, уміння розрізняти основні частини скелета на своєму тілі, правильно сидіти за партою, запобігати викривленню хребта і кісток, формувати вміння застосовувати знання у новій ситуації;

розвивати пізнавальні процеси, формувати потребу в здоровому способі життя;

виховувати інтерес до предмета, бажання піклуватися про своє здоров'я, тобто бажання правильно сидіти, ходити, займатися фізичною працею і спортом.

Методи та прийоми : «Мікрофон», робота в групах, розгадування кросворду.

Навчально-методичне забезпечення: мультимедійне забезпечення, картки, підручник Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак «Природознавство» для 3 класу, таблиця

Тип уроку: комбінований

Хід уроку.

I ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Хвилинка синоптика

II АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1 Фронтальне опитування

— Для чого потрібно вивчати будову тіла людини?

— Доведіть, що людина є частиною живої природи.

— Чим люди відрізняються від тварин?

2. Розгадування кросворда (слайд2)

1 Не годинник, а цокає. (Серце)

2 Нескінченний потяг, що розвозить по тілу поживні речовини. (Кишківник)

3 Коли ситий, він мовчить. Коли голодний — бурчить. (Шлунок)

4 Орган дихання людини. (Легені)

5 Повен хлівець білих овець. Що це за хлівець? (Рот)

— Яке слово вийшло по вертикалі? (Скелет)

—Скелет — це сукупність кісток організму людини або тварини.

3 Робота в групах

Учитель пропонує учням об'єднатися в групи і спробувати відповісти на запитання (запитання — на картках):

1) Навіщо людині скелет, і які функції він виконує?

2) Що ще потрібно людині для руху?

3) Від чого залежить правильна постава? (Постава — це положення тіла лю дини при ходьбі, сидінні.)

4) Чим небезпечне порушення постави? Заслуховуються відповіді кожної групи.

— На які запитання було складно відповісти?

— Що необхідно зробити, щоб відповісти на поставлені запитання?

III ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про опорно-рухову систему, формування постави.

IV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1 Робота за підручником (с 144-146)

Розповідь про скелет і м'язи (слайд3-8)

— Як потрібно піклуватися про правильність своєї постави?

— Як перевірити власну поставу?

2 Словничок на с.146

3 Фізкультхвилинка (слайд9)

— Постава буває не тільки у людей, а й у тварин. Відтворіть поставу деяких тварин:

• встати, розправити плечі й покрутити головою, як лев;

• потягнутися вгору, як жирафа;

• побігати на місці, як страус;

• сісти за парту і потягнутися вгору, як котик.

— Постава якої тварини вам найбільше сподобалася?

— Яку поставу було легко показувати, а яку — складно?

— Удома ви можете копіювати поставу різних тварин. Це дуже корисно.

А тепер будемо вчитися визначати правильну поставу в людей.

V УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1 Практичне завдання

1) Стань перед дзеркалом і визнач:

а) чи пряма в тебе спина;

б) чи піднятою ти тримаєш голову;

в) чи на одному рівні знаходяться в тебе обидва плеча. Зроби висновок про те, яка в тебе постава.

2) Зігни ліву руку в лікті, а правою помацай м'яз. Що відчуваєш? Опусти руку. Тримай її вільно. Помацай м'яз. Які зміни відбулися?

2 Робота в групах

У групах учні розробляють правила «Як виробити правильну поставу?».

  • рівно сидіти під час письма,
  • не сутулитися під час ходьби;
  • спати на пласкому ліжку,
  • носити рюкзак за плечима;
  • сидіти чи ходити по кілька хвилин із книжкою на голові

VI ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Що вам найбільше сподобалося ?

— Прочитайте розділ «Для допитливих» на с.146.

— З яких частин складається скелет людини?(слайд10)

— Яке значення має скелет в організмі людини?

— Яке значення для людини мають м'язи?

VII ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С.144-146.

 

docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
2551
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку