Урок5
Тема: Кровоносна система
Мета: ознайомити учнів з кровоносною системою; вивчити правила вимірювання частоти пульсу;
розвивати мислення, дотримуватися режиму дня; формувати вміння встановлювати взаємозв'язки між системами органів в організмі людини;
виховувати бажання піклуватися про своє здоров'я, розуміння необхідності берегти власне здоров'я, доброзичливо ставитися до інших людей.
Методи та прийоми : «Незакінчене речення», робота в парах.
Навчально-методичне забезпечення: мультимедійне забезпечення, підручник Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак «Природознавство» для 3 класу.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку.
I ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1 Фронтальне опитування
— Для чого існує дихальна система?
— Чому важко дихати у непровітреному приміщенні, де знаходиться багато людей?
— Поясніть: чому на перервах учням потрібно виходити із класної кімнати, щоб добре її провітрити?
— Доведіть, що чисте повітря — це запорука здоров'я.
2 Робота в парах
Вправа «Незакінчене речення»
• Органи дихання — це... (ніс. гортань, трахея, бронхи, легені, легеневі пухирці, кровоносні судини).
• Диханням керує... (головний мозок).
• Правильно дихати — через ніс тому, що... (у носі повітря очищається від пилу і зігрівається).
— Ви, мабуть, часто помічали: якщо порізати палець чи подряпатись, то з'являється кров. Чому? (слайд2)
III ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про кровоносну систему, необхідність бережливого ставлення до серця та його тренування.
IV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1 Ознайомлення з системою кровообігу (слайд3-9)
2 Робота за підручником (с. 155-157)
— Запам'ятайте! Система кровообігу складається із серця та кровоносних судин, якими рухається кров.
— Дізнайтеся! Яка нормальна температура тіла здорової людини?
— Як рухається кров по тілу людини?
Висновки
• Кров дуже важлива для організму.
• Кровоносна система утворена органами кровообігу — судинами і серцем.
• Кровоносна система забезпечує рух крові, яка переносить в організмі різні речовини.
3 Фізкультхвилинка(слайд10)
4 Як зміцнювати серце (слайд11)
V УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1 Практичне завдання. Вимірювання частоти пульсу
—Нащупай у себе на лівій руці пульс. Легенько притисни судину, щоб відчути ритмічні поштовхи току крові.
Полічи свій пульс, тобто встанови, скільки разів за 1 хвилину скорочується твоє серце.
Зроби висновок щодо частоти свого пульсу.
2 Для допитливих
— Кров — наче швидкий потік, що омиває твоє тіло. Вона переносить поживні речовини з їжі, яку ми споживаємо, до кожної частини твого тіла. Вона також допомагає тілу боротися з мікробами.
В організмі дитини — 3 л крові; в організмі дорослої людини — 5-6 л крові, а в немовляти — до 1 л. Якщо додати довжину всіх кровоносних судин однієї людини, утвориться лінія завдовжки 100 тисяч кілометрів. Нею можна два з половиною рази огорнути Землю.
Яким би ти не був на зріст, твоє серце трохи більше від твого кулачка.
3 Робота в парах
Вправа «Віднови речення»
Кров рухається завдяки роботі... (серця).
Серце має вигляд... (мішечка).
Його стінки утворені... (м'язами).
Під час... (скорочення) м'язів із серця кров виштовхується в судини.
При... (розслаб ленні) м'язів кров із судин надходить до серця.
Від серця кров несуть... (артерії), а до серця — ... (вени).
Серце, артерії, вени, капіляри — це... (органи кровообігу).
4 Словничок с.156
VI ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що ви робите для зміцнення свого серця?
— Яке значення для організму має кров?
— По яких судинах рухається кров?
— Як працює серце?
— Який обмін відбувається в капілярах?
— Як потрібно зміцнювати своє серце?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С.155-157.