Природознавство "Організм людини" Кровоносна система

Про матеріал
Розробка уроку за підручником Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак «Природознавство» для 3 класу до теми "Організм людини "
Перегляд файлу

Урок5

Тема: Кровоносна система

Мета: ознайомити учнів з кровоносною системою; вивчити правила вимірювання частоти пульсу;

розвивати мислення, дотримуватися режиму дня; формувати вміння встановлювати взаємозв'язки між системами органів в організмі людини;

виховувати бажання піклуватися про своє здоров'я, розуміння необхідності берегти власне здоров'я, доброзичливо ставитися до інших людей.

Методи та прийоми : «Незакінчене речення», робота в парах.

Навчально-методичне забезпечення: мультимедійне забезпечення, підручник Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак «Природознавство» для 3 класу.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку.

I ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1 Фронтальне опитування

— Для чого існує дихальна система?

— Чому важко дихати у непровітреному приміщенні, де знаходиться багато людей?

— Поясніть: чому на перервах учням потрібно виходити із класної кімнати, щоб добре її провітрити?

— Доведіть, що чисте повітря — це запорука здоров'я.

2 Робота в парах

Вправа «Незакінчене речення»

• Органи дихання — це... (ніс. гортань, трахея, бронхи, легені, легеневі пухирці, кровоносні судини).

• Диханням керує... (головний мозок).

• Правильно дихати — через ніс тому, що... (у носі повітря очищається від пилу і зігрівається).

— Ви, мабуть, часто помічали: якщо порізати палець чи подряпатись, то з'являється кров. Чому? (слайд2)

III ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про кровоносну систему, необхідність бережливого ставлення до серця та його тренування.

IV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1 Ознайомлення з системою кровообігу (слайд3-9)

2 Робота за підручником (с. 155-157)

— Запам'ятайте! Система кровообігу складається із серця та кровоносних судин, якими рухається кров.

— Дізнайтеся! Яка нормальна температура тіла здорової людини?

— Як рухається кров по тілу людини?

Висновки

• Кров дуже важлива для організму.

• Кровоносна система утворена органами кровообігу — судинами і серцем.

• Кровоносна система забезпечує рух крові, яка переносить в організмі різні речовини.

3 Фізкультхвилинка(слайд10)

4 Як зміцнювати серце (слайд11)

V УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1 Практичне завдання. Вимірювання частоти пульсу

—Нащупай у себе на лівій руці пульс. Легенько притисни судину, щоб відчути ритмічні поштовхи току крові.

Полічи свій пульс, тобто встанови, скільки разів за 1 хвилину скорочується твоє серце.

Зроби висновок щодо частоти свого пульсу.

2 Для допитливих

— Кров — наче швидкий потік, що омиває твоє тіло. Вона переносить поживні речовини з їжі, яку ми споживаємо, до кожної частини твого тіла. Вона також допомагає тілу боротися з мікробами.

  В організмі дитини — 3 л крові; в організмі дорослої людини — 5-6 л крові, а в немовляти — до 1 л. Якщо додати довжину всіх кровоносних судин однієї людини, утвориться лінія завдовжки 100 тисяч кілометрів. Нею можна два з половиною рази огорнути Землю.

Яким би ти не був на зріст, твоє серце трохи більше від твого кулачка.

3 Робота в парах

Вправа «Віднови речення»

Кров рухається завдяки роботі... (серця).

Серце має вигляд... (мішечка).

Його стінки утворені... (м'язами).

Під час... (скорочення) м'язів із серця кров виштовхується в судини.

При... (розслаб ленні) м'язів кров із судин надходить до серця.

Від серця кров несуть... (артерії), а до серця — ... (вени).

Серце, артерії, вени, капіляри — це... (органи кровообігу).

4 Словничок с.156

VI ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що ви робите для зміцнення свого серця?

— Яке значення для організму має кров?

— По яких судинах рухається кров?

— Як працює серце?

— Який обмін відбувається в капілярах?

— Як потрібно зміцнювати своє серце?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.155-157.

 

docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
2244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку