Природознавство "Шкіра - захисник організму"

Про матеріал

Пропоную розробку уроку природознавства для 3 класу на тему : " Шкіра - захисник організму". Учні обирають об*єкт дослідження та , співпрацюючи в групах, вирішують навчальну проблему. Основною діяльністю на уроці є дослідницька.

Перегляд файлу

                                                         Природознавство

Тема. Шкіра – захисник організму.

Мета: формувати уявлення про ознаки людини як живого організму, про відмінні ознаки людини, про орган як частину тіла людини; формувати елементарні поняття «шкіра — захисник організму», «гігієна шкіри»; вчити надавати першу допомогу у випадку незначних ушкоджень; формувати вміння виконувати практичну роботу з метою перевірки висловлених суджень; виховувати спостережливість, допитливість, дбайливе ставлення до свого здоров'я.

Обладнання: таблиці «Органи людини», «Шкіра», конверти із завданням для групової роботи, лупа, скарбничка досягнень (у вигляді таблиці) підручник , тлумачний словник.

                                                             ХІД  УРОКУ

І. Організація класу.

 Із гарним настроєм розпочнемо наш урок. Бажаю вам, діти, на уроці досягти успіху. Як ви вважаєте, що для цього необхідно?(Відповіді дітей.)

 Щоб досягти успіху, треба старанно і наполегливо працювати, долати труднощі.

Хай перешкоди вас не лякають,

А труднощі не зупиняють:

Хто шлях важкий обирає,

Той справжнього успіху досягає!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 Проблемне питання.

 Сьогодні на уроці ми розпочнемо чергове дослідження і перегорнемо першу сторінку нового проекту. Чи можемо ми одразу взятися за його розробку? (Ні, тому що не знаємо об'єкт дослідження.)

 Допоможе його визначити аналіз вивченого матеріалу.

 Вчасно оцінюючи свої знання під час уроку, ви заповните скарбничку досягнень і вам буде легко визначити свій рівень в кінці уроку.

 Отже, перша спроба для заповнення скарбнички.

1. Яка буває природа? (Жива і нежива.)

2. Що належить до живої природи? (Люди, тварини, рослини, гриби, бактерії, віруси.)

3. Як вчені поділили живі організми? (На п 'ять царств: рослини, тварини, гриби, дроб'янки, віруси.)

 Кого із живих організмів не приєднали до відомих нам царств? (Людину.)

 Виникла проблема: чому ж людину не приєднали до відомих нам царств? Можливо, у неї немає ознак живих організмів? Нагадайте їх, будь ласка. (Усі живі організми дихають, живляться, ростуть, розмножуються, вмирають.)

 Сподіваюся, ви вже здогадалися, про кого йтиметься на уроці? Чи так це, дізнаємося  завдяки незакінченому реченню:

Об'єктом дослідження на уроці є... (людина).

 Чи всі погоджуються?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 Спробуйте сформулювати тему нашого проекту. ( Шкра – зхиснк органзму..)

 А мету уроку допоможе визначити таблиця

Таблиця «Організм людини».

 Її називають захисником організму, його бронею. (Діти намагаються сформулювати мету за цими підказками.)

 Ми спробуємо на уроці дослідити відмінність людини від тварин. Дізнаємось, з чого складається організм людини, яке значення для організму має шкіра.

IV. Сприйняття і осмислення  нового матеріалу.

Пошукова групова робота.

 Сьогодні вам доведеться виконувати багато різних ролей: дослідників, учителів, а також ролі, які ви обрали в групі. Матеріалу багато, а часу обмаль, тому під час виконання завдань дотримуйтесь правил групової роботи, допомагайте один одному.

Завдання для вас приготував Барвінок. Спікери груп коротко ознайомлять нас з їх змістом.

1- ша група — проблема «Чим відрізняється людина від тварин?».

2- га група — проблема «З чого складається організм людини?».

3- тя група — «Будова шкіри». Практична робота.

4- та група — проблема «Яке значення мають пори?». Практична робота.

5- та група — проблема «Як надати першу допомогу у випадку незначних ушкоджень шкіри».

6- та група — довідкове бюро: додаткова інформація.

(Групи отримують картки із проблемним питанням; вказано сторінку, абзац підручника, яку необхідно опрацювати.)

 Запрошую всіх до пізнавальної розвідки. Працюйте дружно — вийде швидше! На виконання цієї роботи — 5 хвилин.

Результат пошукової роботи.

 Час закінчився. Усі групи, припиніть, будь ласка, роботу. Велике прохання до всіх уважно слухати і запам'ятовувати результати пізнавальної розвідки.

Вчені довели, що предками людини були звірі — людиноподібні мавпи. Але вони давно вимерли. Чим же відрізняється людина від тварин? Саме так звучить проблема першої дослідницької групи.

1- ша група (виступ доповідача)

 Чи вірно група виконала завдання, ми дізнаємось, порівнюючи зміст таблиці групи з таблицею науковців.

 Про що ви хотіли б запитати своїх товаришів?

 Чи сподобалася вам відповідь?

2- га група

 Перш ніж заслухати доповідача наступної групи, довідкове бюро ознайомить нас із термінами.

Організм — це наше тіло;орган — частина організму, яка виконує певну роботу.

 Хто зрозумів дані тлумачення і зможе повторити їх своїми словами?

 Перевіримо, чи збігаються погляди науковців та учнів другої групи за «відчиненою» таблицею .

 Чи все правильно виконала група?

 Як перевірити, чи зрозуміли вас слухачі?

 Вас задовольняє відповідь?

Фізкультхвилинка. 

 Щоб органи працювали злагоджено, що потрібно берегти? (Здоров'я.)

 Усі, мабуть, чули про легендарного Геркулеса. Щоб зняти напруження і втому під час тривалого сидіння, він виконував 10 нахилів і 10 присідань. Виконаймо і ми їх.

3-тя група

 Що таке шкіра? Про це нам повідомить довідкове бюро.(Зачитують термін зі словника)

 Хто зможе повторити це тлумачення?

 Яку роботу виконували практики?

 Що ви зрозуміли під час виконання роботи? (Шкіра м 'яка, гладенька, пружна — це її властивості. Саме тому вона не заважає людині рухатись.)

 Про будову шкіри ми дізнаємося з вашої схеми. Уважно слухаймо доповідача і стежмо за таблицею на дошці.

 Яке запитання ви підготували?

 Що цікавого запропонували практики?

4-та група

 Четверта група теж не лише дослідники, а й практики. Я спостерігала за вами, у вас була цікава практична робота. До якого висновку прийшла група, виконавши її? (Торкнувшись пальцем люстерка, ми побачили пляму й зрозуміли, що шкіра щось виділяє. Нас це зацікавило. Ми розглянули шкіру через лупу й помітили малесенькі отвори. Прочитавши текст, стало зрозуміли, що це пори.)

 Довідкове бюро розтлумачить значення слів «пори», «лупа».

 Яке значення мають пори для організму людини, ми зрозуміємо, прослухавши цікаву інформацію з енциклопедії.

—Доповідач групи озвучить таблицю «Значення пор».

 Що вам сподобалося в роботі групи?

5-та група

 Шкіра — захисник організму. Наше завдання — захищати її від різних ушкоджень. Та іноді цього не уникнути. Якими бувають ушкодження і як надати першу допомогу  у такому випадку, повідомить наступна група.

 Перевірте, чи правильно вас зрозуміли?

 Яка група допомагала всім, хто виступав?

 Якою б була наша робота без довідкового бюро?

V. Узагальнення знань.

- Барвінок уважно стежив за роботою груп. Він хоче впевнитися в тому, що ви добре засвоїли новий матеріал, тому приготував тест-пастку. За хвилину вам необхідно знайти «пастки» (неправильні твердження) і поставити біля них знак «мінус».

 Час вийшов.

Самоперевірка з дошки.

 Якщо ви правильно визначили всі три пастки, оцініть свої знання жовтогарячим кольором, дві — жовтим, одну — зеленим, жодної — залишіть клітинку порожньою.

Домашнє завдання. І в.- опрацювати матеріал підручника, ІІ в. добір прислів'їв про здоров'я.

VII. Підсумок уроку.

 Нарешті ми наблизилися до моменту істини. Хто нагадає тему нашого проекту?

- Працюючи на уроці, ми досягли мети, як ви вважаєте?

 Що з почутого на уроці ви вже знали раніше?

- Що нового дізналися?

- Які знання нам знадобляться в житті?

Самооцінювання.

- Всі  працювали на уроці,  заповнювали свою скарбничку. Зараз визначте свій рівень досягнень і за критеріями оцініть свої знання. Якщо ви не наважитеся оцінити себе сьогодні, зробіть це наступного разу.

 Хто спробує в Кріслі Очікувань висловити свою думку про урок?

 На початку уроку ми обрали складний, але цікавий шлях до успіху. Я вважаю, що всі його досягли. Привітаємо з успіхом кожну групу оплесками.

Я дуже вдячна за гарний настрій, який ви мені сьогодні подарували.

 

docx
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
3857
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку