"Прислівник. Узагальнення й систематизація знань".

Про матеріал
Узагальнення й систематизація знань з теми прислівник. Інтегрований урок, який допоможе підготувати учнів до контрольної роботи та в цікавій форм і закріпити вивчений матеріал.
Перегляд файлу

Вчитель : Подкопаєва Ю.В

Клас: 7

Тема: Прислівник. Узагальнення й систематизація знань.

 

Мета: узагальнити й систематизувати знання й уміння учнів з теми «Прислівник»; виробити вміння знаходити прислівники в реченнях; використовувати їх в усному і писемному мовленні; розвивати творчі вміння самостійно розв*язувати нові пізнавальні завдання; перевірити знання і вміння , необхідні для правильного використання прислівників у мовленні.

 

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок; урок узагальнення й систематизації вивченого.

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент

ІІ. Ознайомлення з темою, метою й завданнями уроку.

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань шляхом виконання творчих вправ і завдань.

Слово вчителя. Життя кожної людини починається з казки – чарівної, доброї, неповторної. І називається вона радісним і щасливим словом дитинство! І сьогодні ви станете героями і творцями дивовижної казки, бо ми відправляємося у подорож до країни «Прислівник». Вам знайома ця країна, але від того, як ви засвоїли тему, залежить наша мандрівка.

Отже, уперед! На пошуки пригод! Попереду таємнича печера, щоб пройти через неї, ми повинні розшифрувати написи на її стінах.

 

  1.     Гра «Приховані слова»

Утворити з кожної групи наведених складів прислівники.

Тем, най, ше, ні - найтемніше

Ве, не, ло, се – невесело

Но, не, руш, по – непорушно

Є, по, мо, му – по-моєму

Будь, не, де – де-небудь

У, рік, рік – рік у рік

Рож, до, че - дорожче

Як, ні – ніяк

Нець, кі, цем, кін – кінець-кінцем

Пер, по, ше – по-перше

День, з, на, дня - з дня на день

Ків, ськи, бать, по – по-батьківськи

 

Слово вчителя. Друзі! Ви добре справили з першою перешкодою. Щоб безперешкодно пройти через село, ми повинні його мешканцям правильно відповісти на питання.

 

-         Яка частина мови називається прислівником? (Самостійна частина мови, що означає ознаку дії або ознаку іншої ознаки).

-         На які питання відповідає прислівник? (Як? Де? Коли?).

-         Які ступені порівняння має? (Вищий, найвищий).

-         Назвіть способи творення прислівника? (суфіксальний, префіксальний, префіксально-суфіксальний, складання слів чи основ, перехід з однієї частини мови в іншу)

 

  1.     Замінити словосполученням прислівниками.

Кожного дня – щодня

У три рази – утричі

По праву руку – праворуч

Кожний рік – щороку

Босими ногами – босоніж

Дуже тихо – тихо-тихо

Своїми руками – власноруч

 

Слово вчителя. Перед нами заборонений ліс, у якому живуть лісові духи , ельфи, лісовики, а керує ними Той-Кого-Не-Можна-Називати. Він не любить непроханих гостей. Але, щоб пропустити нас через цей ліс, він вимагає знайти чарівний ключ від таємної хатинки.

 

  1.     Дібрати антоніми до прислівників.

Швидко - повільно

Знизу - зверху

Мало – багато

Уночі – удень

Улітку – узимку

Усерйоз – жартома

Дешево – дорого

Раніше – пізніше

 

  1.     Відгадати загадки: Виписати в одну колонку прислівники вищого ступеня, в другу – найвищого.

-         В якому місяці найменше люди хліба їдять? (У лютому)

-         Що старше від розуму? (Увага)

-         Що у світі найситніше, найпрудкіше, наймиліше?(Земля, думка, сон)

-         Що тепліше одного кожуха? (Два кожуха)

 


Вищий              Найвищий.

Старий               Найменше.

Тепліше            Найситніше.

                           Найпрудкіше.

                           Наймиліше.

 

 

Слово вчителя. Ви молодці! Господар лісу хотів би запросити нас до таємничої хатинки на чашечку чаю, але не може розшифрувати таємничі сліди, що ведуть до неї і просить нас допомогти.

 

  1.     Гра «Куди ведуть сліди чарівника». (Замість слідів чарівника, вставити відповідні прислівники ).

Осінь вступила в свої права.  …. ще інколи …. світило сонце, втікали за обрій хмари. Та знову з-за лісу  …. дув студенний вітер, то вилітали в розвідку худючі хмаринки.

Хмурились густі крони пожовклих осокорів, радились про щось …. Застерігали …. вимережану неспокійну берізку.

 

Довідка: вдень, нахабно, пошепки, по-святковому, яскраво.

 

Слово вчителя. Ось ми і завітами до чарівної хатинки. І що ми бачимо? Хтось надіслав нам телеграму! Щоб її прочитати і допомогти товаришам, які потрапили в біду, треба розкрити дужки в тексті телеграми.

Отже, за роботу, друзі!

 

  1.     Самостійна робота. (Розкрити дужки, записати текст, пояснити правопис прислівників).

Шановні мандрівники! Ми (давним)давно знаходимось у полоні Забудькуватості, яка сказала, що відпустить нас, коли ми навчимося правильно писати прислівники .(По)справжньому хвилюємось, (по)переду і (по)заду море без (кінця)краю, (хтозна)як виберемось. (На)перекір усьому сподіваємось, що (десь)таки знайдуться ті, хто ( по )дружньому допоможе нам. Віримо, що ваші знання врятують нас.

 

Слово вчителя. Ось ми й дійшли до графства «Прислівник». Подорож була довгою і цікавою. Ви всі молодці, показали, як добре знаєте країну «Прислівник» .

 

  1. Підсумок уроку.

 

  1. Домашнє завдання.

Підготуватися до контрольної роботи за темою «Прислівник».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
2 жовтня 2023
Переглядів
83
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку