Матеріал презентації дасть змогу повторити, поглибити знання семикласників про прислівник , як незмінну частину мови, використовуючи різні форми пояснення матеріалу.
Прислівник як частина мови веселотамтутщорокузавтращасливосьогодні
Номер слайду 3
Мета:- пригадати відоме та поглибити знання учнів про прислівник як частину мови; - формувати вміння відрізняти прислівники від інших частин мови, визначати їх морфологічні ознаки, синтаксичну роль; - удосконалювати навички доречного використання прислівників у мовленні; розвивати пам’ять, увагу, аналітичне мислення, мовлення; виховувати любов до природи
Номер слайду 4
Епіграф до уроку: Знання збираються по краплині, як вода в долині народне прислів'я
Номер слайду 5
Номер слайду 6
зупинка «Пізнавальна» Евристична бесіда - Що ви пам’ятаєте про прислівник? (частини мови) - Яка це частина мови самостійна чи службова? (самостійна) - Яка найголовніша ознака прислівника? (незмінність) - Яким членом речення виступає найчастіше ця частина мови? (обставиною) Із наведених слів визначити прислівники: сьогодні, ввечері, тисяча, перший, працювати, наполегливо, там , сусід, напоказ, спросоння, зопалу, гарний, спересердя, поки, іноді, вечір, тривога, день, чи, завжди, інколи, ледве-ледве,
Номер слайду 7
Колективне опрацювання схеми
Номер слайду 8
ПРИСЛІВНИК - це самостійна незмінна частина мови, яка означає ознаку дії, ознаку предмета або ознаку іншої ознаки і відповідає на питання як? де? куди? коли? чому? скільки? У реченні виконує найчастіше синтаксичну роль обставини.
Номер слайду 9
Фізкультхвилинка: Руки на парти, пальці в кулак,Зробимо вправу ми так: Пальці стискаємо і розтискаємо,Мов пластилін розминаємо. Будемо вправу з вами кінчати,Буде тепер нам легше писати.зупинка «Спортивна»,
Номер слайду 10
«Лінгвістичний волейбол» Той, хто одержує м’яч, має дати відповідь на поставлене йому запитання, і передати м’яч іншому гравцю , поставивши своє запитання (запитання задавати за темою уроку) Інтерактивна вправа «Робота в парах» Вибірковий диктант: виписати словосполучення з прислівником:1. Перша група. Прислівник позначає ознаку предмета2. Друга група. Прислівник позначає однаку ознаки3. Третя група. Прислівник позначає ознаку діїнавчатися добре, приїхати завчасно, тихо кружляючи, ніколи не сумніватися, надзвичайно весело, дуже далеко, зовсім інший, зовсім близько, надто старий, утричі більше, надзвичайно гарно, завжди приємно, занадто принциповий, на диво добрий, вивчити напам’ять, стежка навпростець. читання мовчки,. котлета по.-київськи, кава по- французькому, ледве живий, надзвичайно влучно,..
Номер слайду 11
Творча робота Написати твір-мініатюру на тему « Скоро весна », використовуючи прислівники
Номер слайду 12
Закріплення знань Вправа-гра «Світлофор»Кожен учень має картки двох кольорів – червоного і зеленого. Учитель зачитує твердження, а школярі піднімають картки відповідного кольору: якщо згодні – зеленого, ні – червоного. Прислівник – службова частина мови (червоний ) Прислівник – самостійна змінна частина мови (зелений). Прислівником називається самостійна незмінна частина мови, яка означає ознаку дії, ознаку предмета або ознаку іншої ознаки ? (зелений) Прислівник відповідає на питання який ? чий? (червоний) Чи має ця частина мови спільні ознаки з дієприслівником? (зелений)Прислівник у реченні виступає найчастіше означенням ? (червоний )«Ти - редактор» (самостійна робота) Використовуючи прислівники, записати речення. Небо затягло чорними хмарами ще…, і ми …боялися. що піде дощ.,,, було … а … вже … . Ноги … грузнуть у болоті, але дорога веде… … настануть морози.
Номер слайду 13
Підсумки уроку: «Метод ПРЕС» - Чи досягли ми мети, яку ставили перед собою на початку уроку-подорожі?- Чи цікавим був урок? Пізнавальним?Домашнє завдання: 1. Вивчити правила, таблицю , виконати вправу 373 (письмово) 2. За бажанням – скласти кросворд з опорним словом «прислівник».