: « Прийоми усного додавання і віднімання у межах 100. Додавання і віднімання чисел частинами. Розпізнавання геометричних фігур. Задачі на різницеве порівняння»

Про матеріал
Повторити прийоми усного додавання і віднімання чисел у межах 100; розпізнавання геометричних фігур; формувати вміння додавати і віднімати числа частинами, розв’язувати задачі на різницеве порівняння чисел; розвивати логічне мовлення, просторове уявлення, математичне мовлення; виховувати старанність, інтерес до уроків математики.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

         Урок  математики  в інклюзивному  класі

                                      3 клас

Тема: Прийоми  усного  додавання  і віднімання  у  межах  100. Додавання  і  віднімання  чисел  частинами. Розпізнавання  геометричних  фігур. Задачі  на  різницеве  порівняння.

   

 

 

 

 

 

 

                                                                                             

 

 

 

                                                                                              Підготувала  вчитель

                                                                                       початкових  класів

                                                                                       Оленівської гімназії

                                                                                         Фастівського району

                                                                                    Київської області

Стеблюк Людмила Василівна

Мета: повторити  прийоми  усного  додавання  і  віднімання  чисел  у  межах  100; розпізнавання  геометричних  фігур; формувати  вміння  додавати  і  віднімати  числа  частинами, розв’язувати задачі  на  різницеве  порівняння  чисел;

розвивати  логічне  мовлення, просторове  уявлення, математичне  мовлення;

виховувати  старанність, інтерес  до  уроків  математики.

Хід  уроку

І. Організаційний  момент.

Відлунав шкільний дзвінок

Він покликав на  урок.

У  світ  знань  полинем  ми

Дізнатись  нове  залюбки!

ІІ. Актуалізація  опорних  знань

1. Усна лічба

1.1.Чарівна фігура ( швидко  знайти  відповідь). Кого нагадує  вам  ця фігура?

 

  

   4                                     5

                                                                          5

 

                                   3                          6                

8                     2                           1              7

        9                                                  

 

 

 

 

1.2. Казковий годинник ( обчислити  вирази, відповіді  яких  відповідають цифрам  циферблата)

      21-20;                     33-22;                         68-60;                          8+4;

47-40;       15-6;        100-95;      70-60;       39-37;      18-14;     56-50;      30-27;  

 

C:\Users\1\Desktop\год.jpg

 

Учню  із  ЗПР пропонується  на  годиннику  пальчиком  показати  цифри, називаючи їх.

 

2.Каліграфічна хвилинка

Запишіть  всі  двоцифрові  числа, які  закінчуються цифрою – 3.

Учню  із ЗПР пропонується  написати  цифру – 3, попередньо  обвівши  її  пальцем на  картці.

 

ІІІ. Повідомлення  теми  уроку

-         Сьогодні  на  уроці  ми  згадаємо  прийоми  усного  додавання  і  віднімання  у  межах 100, дізнаєтеся , як  додавати  та  віднімати числа  частинами, закріпимо  знання  вже  відомих  геометричних  фігур  та  пригадаємо  порядок  виконання  задач  на  різницеве  порівняння.

 

ІV. Робота  над  темою  уроку

  1. Підготовча робота ( пояснення  вчителя)

37+9=( 37+3)+6=40+6=46                                37-9=(37-7)-2=30-2=28

   3     6                                                                  7     2

37+9=30+ ( 7+9)=30+16=46                            37-9=20+(17-9)=20+8=28

26+17=(26+10)+7=36+7=43                            42-26=(42-20)-6=22-6=16

26+17=(20+10)+(6+7)=30+13=43                    42-26=(42-2)-24=40-24=16

  1. Обчислення  виразів зручним  способом з  коментуванням ( вправа №26)

34+7= 30+(4+7)=30+11=41                           73-45=(73-40)-5=33-5=28

62-5=(62-2)-3=60-3=57                                  56-17=(56-10)-7=46-7=39

55+8=(55+5)+3=63                                        22+29=(20+20)+(2+9)=40+11=51

43-9=30+ (13-9)=30+4=34                             48+36=(48+30)+6=78+6=84

17+15=(10+10)+(7+5)=20+12=32                  93-27=(93-20)-7=73-7=66

 

Учню  із ЗПР пропонується  з  допомогою  роздаткового  матеріалу  обчислити  вирази  в  межах  10 і підібрати  відповідне число  з  поданих 10.

 

 

C:\Users\1\Desktop\гр2.jpgC:\Users\1\Desktop\гр2.jpg  C:\Users\1\Desktop\гр2.jpg+C:\Users\1\Desktop\гр2.jpgC:\Users\1\Desktop\гр2.jpg =

  •        -C:\Users\1\Desktop\пол.jpg=

 

 

 

Фізкультхвилинка (1)

Були  у  мами-білки

Чудові  білки-дітки.

Весь  день  вони  стрибали,

Хвостиками  собі  махали.

Та ось  вони  втомились

Поїсти  захотілось.

Лапки –  вгору, лапки – вниз ( 3 рази)

За  шишечками  потяглись.

Зубки  свої  поточили, -

Гарненько перекусили.

Мордочки  лапками  помили,

вушками  поворушили.

Пора  й  за  книжечку  згадати

Спокійно  сісти  й пригадати.

-         А  пригадаємо  ми, як  виконуються  порівняння  чисел.

  1. Порівняння  чисел ( вправа 27)

12>8 на__        19<23на__      34>17на__

28<35на__       47>29на__      41<63на__

-         Як  ви  шукаєте  невідомі  числа?

-         Які  прийоми  застосовуєте?

 

Учню  із ЗПР пропонується  з  допомогою  роздаткового  матеріалу  виконати  порівняння, підказуючи, який  знак  потрібно  взяти. Дитина  лише  показує, де  більше,а  де  менше. Знаки « більше», « менше» запам’ятати  їй  тяжко.

 

 

 

 

V. Розвиток  математичних  знань

1.Усне  розв’язування задачі (№28)

1) читання задачі учнем;

2) бесіда  по  змісту  задачі:

 - Скільки  літер налічувалося  в  азбуці Кирила  та  Мефодія  понад  тисячу  років  тому? (43);

 - Скільки  літер  у  сучасній  абетці? (33)

 - На  скільки  літер  менше  в  сучасній  абетці, ніж  у  тій, що  створили монахи? (10)

 - Як  ви  дізналися?

Ось  подивіться  і  порівняйте  ці  абетки.

 

C:\Users\1\Desktop\аз.jpg               C:\Users\1\Desktop\аз2.jpg

 

Учню  із ЗПР пропонується  на  абетці  назвати  відомі  йому  букви.

 

2. Усне  розв’язування задачі ( №29)

1) читання  задачі вчителем;

2) бесіда  по  змісту  задачі:

 - Скільки  років  живе  мавпа?

 - Скільки  років  живе  верблюд?

- На  скільки  років  довше  за  верблюда  може  прожити  мавпа?

 - Як  дізналися?

 

 

C:\Users\1\Desktop\мав.jpg     C:\Users\1\Desktop\вер.jpg

           40 років                                         35 років

 

Учень із ЗПР  на  картинках  серед  багатьох  тварин  шукає  мавпу  і  верблюда, знаходить  їх  і  називає.Також  знаходить цифру – 5.

 

3.Робота  над задачею ( №30)

1. Читання  задачі  самостійно.

2.Аналіз  задачі:

1) Скільки  летіло  гусей? (35)

2) Що  означає  число – 12? ( сіли  відпочити)

3) Скільки гусей  було  вже  на  воді? (27)

4) Яким  є  головне  запитання  задачі? ( На  скільки  більше  гусей  стало  на  озері, ніж  тих, які  полетіли  далі?)

 

C:\Users\1\Desktop\гус4.jpgC:\Users\1\Desktop\гус1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

3. Складання  короткої  умови:

На  озері – 12 гус. і  27 гус.                          

Летіло – 35  гусей                                             

На скільки більше  стало - ?

4.Розв’язання задачі:

1) Скільки  гусей  полетіло далі?

     35-12=23(гуски)

2. Скільки  стало  гусей  на  озері?

    27+12=39 (гусей)

2) На  скільки  більше  гусей  стало  на  озері, ніж  тих, які  полеліли  далі?

    39-23=16 (гусей)

 

Фізкультхвилинка (2)

Плів  павутинку  павучок,

Заболів  йому  бочок.

Лапки  вгору, лапки  вниз ( 2р.)

Вліво, вправо  повернись.

Сіли, встали,сіли, встали,

Павучата  застрибали.

У  долоньки  заплескали

І  за  парти  посідали.

  

 Учень із ЗПР  на  картинках  рахує  гусей  і знаходить  на  картці  відповідну  цифру.

 

VІ. Закріплення  вивченого  матеріалу

1.Вправа 31 ( Самостійно)

1) виміряти довжину  відрізка;

2) накреслити  2 відрізки: перший  коротший  даного  на  2 см, а  другий – довший  на  2  см;

3) позначити  кінці  відрізків  буквами  латинського  алфавіту.

 

Учню із ЗПР  пропонується  взяти  лінійку  і  олівець, і з  допомогою  дорослого  учень  проводить  лінію  олівцем  до  даної  цифри.

 

2. Вправа 32 ( Робота  в  групах)

1) назвати  всі  фігури;

2) відшукати  прямокутник;

3) виміряти  сторони;

4) знайти  периметр

 

Учень  із  ЗПР  рахує  кутики  геометричних  фігур,  повторює  назви  геометричних  фігур  ( трикутник, квадрат, прямокутник)

 

 

 

 

 

 

 

3.  Вправа 33 ( Робота  в  парах)

1) накреслити  прямокутник ABCD зі  сторонами  - 2 см і 6 см;

2) знайти  периметр  фігури.

 

Учень  із ЗПР обводить  шаблон  прямокутника  з  даними  сторонами  або  креслить  з  допомогою  дорослого.

 

VІ. Підсумок  уроку

1.Вправа « Мозковий  штурм»

-         Як  називаються  числа  при  додаванні?

-         Як  називаються  компоненти  віднімання?

-         Як  знайти  невідоме  зменшуване?

-         Якою  дією  знайти  невідомий  доданок?

-         Що  означає  виконати  дію  віднімання  та  додавання  частинами?

-         Чим  відрізняється  квадрат  від  прямокутника?

-         А  що  між  ними  спільного?

-         За формулою  а x 4  периметр якої фігури, прямокутника чи квадрата, ми можемо знайти?

-         За  якими   формулами  можливо  знайти  периметр  прямокутника?

-         Якщо  стоїть  запитання – на  скільки  більше, то  яка  це  дія?

-         Скільки  літер  налічувала  азбука  1000 років  тому?

-         Яка  кількість  літер  в  сучасній  абетці?

Скільки  міліметрів  в 1 см, дайте  відповідь  буквою: а) 5;  б) 10;  в) 100.

2.Гра  « Відгадай  задумане  число»

Число  задумали, взяли

Й до нього трійку додали.

На  шість  помножим  результат.

Ще треба  вісімку  віднять.

Тепер  віднімем  те  число.

Що  в  нас  задумане  було.

Тепер  усе  на  п’ять діліть

І  результат  мені кажіть,

А я вгадаю те число,

Що в нас задумане було.

( Віднявши від результату 2, назвати задумане  дитиною  число)

VІІ. Домашнє  завдання: с.10, №34, 35.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
8 квітня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку