Прийоми вербального оцінювання учнів початкових класів на уроках інформатики

Про матеріал

Прийоми вербального оцінювання
учнів початкових класів на уроках інформатики

Перегляд файлу

Прийоми вербального оцінювання

учнів початкових класів на уроках інформатики

Рівень

Фігура

Пояснен-
ня

Почат-ковий

(відтворення почутого, прочита-
ного, побаченого)

 


Доклади більше старань!

У тебе все вийде, тільки зверни увагу на...!

Вірю, можеш краще!

 

 

Середній

(розуміння сприйня-
того)

 

 

З успіхом тебе!

Дуже добре!

Досить вдало! Дуже добре!

Достат-
ній

(застосування знань у практичній діяльності)

 

 

Ти вже багато вмієш, молодець!

Чудово!

 

Високий

(вияв творчих здібностей)

 

 

Блискуча відповідь! Пречудово!

Розумник (розумниця)! Відмінно! Прекрасно! Бездоганно!

 

 

Оцінювання має ґрунтуватися на позитивному принципі, що передусім передбачає врахування рівня досягнень учня, а не ступеня його невдач. [2, с.296]

  Аналізуючи перші кроки навчання дітей у школі, В.О.Сухомлинський з великим застереженням радив вчителям вдумливо і обережно ставитися до використання оцінки в системі навчання. «З перших днів шкільного життя на тернистому шляху навчання перед дитиною з’являється ідол – оцінка. До одного він добрий, милостивий, до іншого – жорстокий, безжалісний, невмолимий. Чому це так, чому цей ідол за одного заступається, захищає, а другого тиранить – дітям це не зрозуміло. Адже не може семирічна дитина зрозуміти залежність оцінки від своєї праці, від особистих зусиль – цього їй ще не збагнути. Вона намагається задовольнити або – в гіршому випадку – обдурити ідола і поступово звикає вчитися не для особистої радості, а для оцінки. Я далекий від того, щоб взагалі вилучити оцінку з шкільного життя. Ні, без оцінки не обійтися. Але вона повинна прийти тоді, коли дитина вже розумітиме залежність якості своєї розумової праці від особистих зусиль, затрачених на навчання.» [1, c.132]

Діти не готові до оцінювання, бо не всі розуміють значимість оцінки. В школі можливо обійтися без оцінок, але не можна без оцінювання навчати дітей. По мірі того, як у дітей накопичується навчальний досвід, конкретні знання і вміння, їм стає недостатньо словесних оцінок. Їм необхідна похвала, і в тій же мірі їм потрібні вказування на помилки, неточності. Тому я розробила систему оцінювання учнів початкових класів у вигляді таблиці де вказано рівень навчальних вмінь та навичок учня, фігурка з пояснення до неї - це свого роду психотерапія невстигання, спрямована на зміну відношення дитини до своєї праці, до своїх можливостей і перспектив.

На своїх уроках намагаюся розвивати в дітей навички до самостійного оцінювання своїх досягнення, пропоную не лише вербально оцінити себе, а й обґрунтувати самоприсвоєний рівень. Даний вид роботи завершується рекомендаціями – «порадами самому собі».

 

 

Список використаних джерел:

  1. Сухомлинський В.О. Серце віддаю дітям. К.: Радянська школа, 1985
  2. Амонашвілі Ш. О. Виховна та освітня функція оцінки школяра - М.: Педагогіка, 1984.
  3.  http://blanki-ua.com.ua/other/9234/index.html


 

 

doc
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
1453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку