Прийоми вербального оцінювання
учнів початкових класів на уроках інформатики
Прийоми вербального оцінювання
учнів початкових класів на уроках інформатики
Рівень |
Фігура |
Пояснен- |
Почат-ковий
(відтворення почутого, прочита- |
|
У тебе все вийде, тільки зверни увагу на...! Вірю, можеш краще!
|
Середній
(розуміння сприйня- |
З успіхом тебе! Дуже добре! Досить вдало! Дуже добре! |
|
Достат- (застосування знань у практичній діяльності) |
Ти вже багато вмієш, молодець! Чудово!
|
|
Високий (вияв творчих здібностей)
|
Блискуча відповідь! Пречудово! Розумник (розумниця)! Відмінно! Прекрасно! Бездоганно! |
Оцінювання має ґрунтуватися на позитивному принципі, що передусім передбачає врахування рівня досягнень учня, а не ступеня його невдач. [2, с.296]
Аналізуючи перші кроки навчання дітей у школі, В.О.Сухомлинський з великим застереженням радив вчителям вдумливо і обережно ставитися до використання оцінки в системі навчання. «З перших днів шкільного життя на тернистому шляху навчання перед дитиною з’являється ідол – оцінка. До одного він добрий, милостивий, до іншого – жорстокий, безжалісний, невмолимий. Чому це так, чому цей ідол за одного заступається, захищає, а другого тиранить – дітям це не зрозуміло. Адже не може семирічна дитина зрозуміти залежність оцінки від своєї праці, від особистих зусиль – цього їй ще не збагнути. Вона намагається задовольнити або – в гіршому випадку – обдурити ідола і поступово звикає вчитися не для особистої радості, а для оцінки. Я далекий від того, щоб взагалі вилучити оцінку з шкільного життя. Ні, без оцінки не обійтися. Але вона повинна прийти тоді, коли дитина вже розумітиме залежність якості своєї розумової праці від особистих зусиль, затрачених на навчання.» [1, c.132]
Діти не готові до оцінювання, бо не всі розуміють значимість оцінки. В школі можливо обійтися без оцінок, але не можна без оцінювання навчати дітей. По мірі того, як у дітей накопичується навчальний досвід, конкретні знання і вміння, їм стає недостатньо словесних оцінок. Їм необхідна похвала, і в тій же мірі їм потрібні вказування на помилки, неточності. Тому я розробила систему оцінювання учнів початкових класів у вигляді таблиці де вказано рівень навчальних вмінь та навичок учня, фігурка з пояснення до неї - це свого роду психотерапія невстигання, спрямована на зміну відношення дитини до своєї праці, до своїх можливостей і перспектив.
На своїх уроках намагаюся розвивати в дітей навички до самостійного оцінювання своїх досягнення, пропоную не лише вербально оцінити себе, а й обґрунтувати самоприсвоєний рівень. Даний вид роботи завершується рекомендаціями – «порадами самому собі».
Список використаних джерел: