20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Сортування даних у таблицях

Про матеріал

Конспект уроку інформатики у 11 класі "Сортування даних у таблицях" з теми "Системи опрацювання табличних даних. Аналіз даних у середовищі табличного процесора"

Перегляд файлу

                                                                                              Дата

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ ІНФОРМАТИКИ В          КЛАСІ 

 

Тема уроку: Сортування даних у таблицях.

Мета:

навчальна: сформувати поняття сортування даних у таблицях; пояснити: правила впорядкування і пошуку даних;

розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;

виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

Обладнання та наочність: комп’ютери із встановленими ОС і Microsoft Office Excel, підручники, презентація уроку, електронні матеріали.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап. Оголошення теми і мети уроку.

Епіграф сьогоднішнього нашого уроку:

“Розум полягає не тільки у знанні, але й у вмінні застосувати знання на ділі” (Арістотель).

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Учні виконують завдання тесту з папки класу.

 

IІІ. Актуалізація опорних знань

Виконання вправи в мережі Інтернет за адресою https://learningapps.org/2048868 (Форматування об'єктів електронної таблиці)

Фронтальне опитування:

  1. Що таке електронна таблиця?
  2. З яких елементів складається електронна таблиця?
  3. Які дані можуть зберігатися у клітинках  електронної таблиці?
  4. Що таке табличний процесор?
  5. Який табличний процесор ми вивчаємо?
  6. Що таке формула?
  7. З чого починається запис формул?

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Ви вже знаєте, що завдяки автоматизації можна виконувати і спрощувати математичні розрахунки, які здійснюються за допомогою MsExcel. Ми працювали з найпростішими формулами, з основними математичними діями.

Часто виникає потреба впорядкувати дані: чи відобразити прізвища в алфавітному порядку, чи поставити числа в порядку зростання. Як правильно це зробити, — ми вивчатимемо на сьогоднішньому уроці.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації.

Робота з підручником: §14.2.

Впорядкування будь-яких даних застосовується для прискорення пошу­ку. Наприклад, якщо список із прізвищами впорядковано за алфавітом, то в ньому шукати дані про людину з конкретним прізвищем легше, ніж у невпорядкованому списку. Але коли список даних достатньо великий, наприклад, у ньому багато родичів або тих, хто має однакові прізвища, відшукати відомості складніше.

Дані списку в табличному процесорі можна впорядковувати за значенням вмісту одного або кількох стовпців за зростанням (від найменшого до найбільшого для числових значень, від А до Я) або за спаданням (від найбільшого до найменшого для числових значень, від Я до А).

Сортування даних – це процес зміни порядку розташування даних в рядках або стовпцях.

Якщо виникає потреба впорядкувати дані (розташувати в ал­фавітному порядку, поставити числа в порядку зростання), то для цього на панелі інструментів є кнопки або .

Також можна скористатися командою меню Дані → Сортування...

Діалогове вікно Сортування діапазону служить для вибору поля, на якому відбувається сортування. Якщо задані заголовки полів, то як позначення використовуються саме вони, якщо заголо­вки відсутні, як заголовки використовують позначення стовпців. Перше з обраних полів визначає режим первинного сортування. Якщо в разі збігу значень у цьому полі існують додаткові критерії, що визначають порядок записів, то можна також задати поля для вторинного і третинного сортування. На кожному з полів сортуван­ня може виконуватися в порядку зростання чи спадання.

Звичайне сортування

                                              

Настроювання режиму сортування

VI. Формування практичних умінь і навичок

  •       Інструктаж з ТБ
  •       Релаксація (в ході роботи за комп’ютером учні виконують вправи для зняття втоми м’язів та очей).

Учні виконують практичну роботу за комп’ютерами

 Завдання та матеріали для самостійної практичної роботи у папці класу.

 

Практична робота

 

Робота з таблицею

1. Створити  електронну таблицю вказаного зразка. Зробити видимими всі лінії електронної таблиці. Зафарбувати фон заголовків стовпців сірим кольором, а стовпці з сумою – червоним. Виділіть останній рядок таблиці синім кольором. Зберегти створену електронну таблицю на Робочому столі під своїм прізвищем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Введіть формули для розрахунку початкової ціни (D) в гривнях (гривні = ціна в $*курс долара в комірці А1) та формули розрахунку початкової суми (E, F) в доларах і гривнях (сума = кількість*ціну відповідно в $ або в грн). Зберегти створену таблицю.

3. Введіть формулу розрахунку знижки 10%. (знижка = ціна за 1 шт.*0,1) в доларах та гривнях.  Зберегти створену таблицю.

4. Ввести формулу розрахунку нової ціни товарів (нова ціна=ціна за 1 шт.-знижка 10%) в доларах і гривнях та нової суми грошей (нова сума=кількість*нову ціну відповідно в $ або в грн). Зберегти створену таблицю.

5. Введіть формули розрахунку рядка “Всього” для кожного стовпчика. Зберегти створену таблицю з імям «Ваше прізвище». Відправте електронну таблицю на електронну адресу вчителю.

 

Сортування даних у таблицях.

  1. Відкрийте файл Кредитування.xls з папки: Робочий стіл\ 11 клас\Електронні таблиці та файл Завдання до уроку 20.doc з папки класу.
  2. Впорядкуйте дані у файлі Кредитування.xls, проаналізуйте результати та дайте відповіді на запитання у файлі  Завдання до уроку 20.doc
  3. У файлі Завдання до уроку 20.doc у ході виконання практичного завдання дайте відповідь на запитання та  внесіть відповідні зміни і збережіть відкорегований файл з ім’ям «Ваше прізвище».  Відправте текстовий файл на електронну адресу вчителю.

 

Файл «Завдання»:

Заповніть таблицю:

Запитання

Відповідь

1

Який позичальник має найменшу суму кредиту?

 

2

Яка найбільша сума кредиту?

 

 

3

Чи є позичальники, які взяли кредит у декількох банках? (якщо є, то вкажіть назву позичальника і назву банків через пробіл)

 

4

Вкажіть банк, в якого найменший відсоток річних в гривнях

 

5

Чи є банк у таблиці, у якого немає позичальників з відсотками в доларах? (якщо є, то вкажіть назву банку (-ів)

 

6

Вкажіть назви позичальників, в яких сума кредиту понад 100 000 грн.

 

 

 

 

VII. Домашнє завдання

Опрацювати п. 14.2,  повт. п.10

 

VIIІ. Підсумки уроку

Оцінювання обсягу та якості виконання практичної роботи. Формулювання висновку: для чого використовують сортування даних у таблицях. Оголошення  оцінок за практичну роботу.

Рефлексія

  •   що нового сьогодні дізналися?
  •   чого навчилися?
doc
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку