Прийоми вітагенної технології та їх застосування в освітньому процесі

Про матеріал
Умовами застосування поданих прийомів є відповідність поставлених завдань на актуалізацію життєвого досвіду віковим можливостям учнів. Будь-яка форма актуалізації вітагенного досвіду учнів має супроводжуватися ситуацією успіху та створити в дитини оптимістичну перспективу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Наші діти - користувачі[ 24 января 2020 г. 17:07 ] David: Наталя-Клас. Рук[ 24 января 2020 г. 17:06 ] 💰🤑mar4ik🤑💰: Наталя Олександрівна-вчитель[ 24 января 2020 г. 17:07 ] 🥑Nastya🥑: ,, Наталья Олександровна - школа''[ 24 января 2020 г. 17:07 ] Егор: Наталя Олександрівна-вчитель української [ 24 января 2020 г. 17:09 ] Боря: Наталя Украiнка[ 24 января 2020 г. 17:10 ] 🦄🦄Ксюша🦄🦄: Наталя Олександрівна-вчитель.«школа»[ 24 января 2020 г. 17:10 ] Masha Fursenko🤸🦊🦜♍: Фотосообщение[ 24 января 2020 г. 17:10 ] Елизавета: Наталя Олександрівна вчителька😂[ 24 января 2020 г. 17:29 ] Артем: Наталя Олександрівна - Вчителька української мови та літератури 🌼[ 24 января 2020 г. 18:12 ] Илюха: Н О укр мова[ 24 января 2020 г. 18:21 ] ❤️Настюша❤️: Наталя Олександрівна Вчителька української мови (smiley)(flower)[ 24 января 2020 г. 18:42 ] Katerina: Вчителька української мови та літератури

Номер слайду 3

У працьовитого на тижні сім «сьогодні», у ледаря - сім «завтра».

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Упровадження технології вітагенного навчання на уроках української мови та літератури

Номер слайду 7

Вітагенне навчання«vita» – лат. життя; « genes» - ген, генний – грец.– народжений Вітагенне - грунтується на актуалізації життєвого досвіду особистості.

Номер слайду 8

Досвід. Досвід  життя– вітагенна інформація, пов'язана з розумінням тих чи інших станів життя і діяльності. Життєвий досвід-  вітагенна інформація, що стала надбанням особистості, знаходиться в пам'яті в стані постійної готовності та самоактуалізації в адекватних ситуаціях.

Номер слайду 9

Прийоми вітагенної технологіїприйом стартової актуалізації життєвого досвіду учнів;прийом вітагенної проекції;вітагенне конструювання ( моделювання схем, таблиць, алгоритмів);вітагенна аналогія: «У житті немає нічого такого, щоб ще не було». Це порівняння життєвих ситуацій, дій, вчинків героїв із  своїм життям, сьогоденням. Аналіз і висновки ситуації.прийом вітагенного натхнення передбачає олюднення об'єктів живої і неживої природи.вітагенний синтез – поєднання, об'єднання різних понять, речей в одне ціле.голографічна проекція – інформація, яка йде від будь-якого додаткового джерела: вітагенний досвід інших, книга, повідомлення ЗМІ, твори мистецтва, зустрічі з фахівцями різних галузей тощо.

Номер слайду 10

Прийом стартової актуалізації життєвого досвіду учнів. Суть прийому полягає в тому, щоб з'ясувати, яким запасом знань на рівні повсякденної свідомості володіють учні, перед тим, як вони одержать необхідний запас освітніх знань. Реалізація даного прийому дає можливість визначити інтелектуальний потенціал як окремих учнів, так і колективу в цілому, створити психологічну установку на одержання нової інформації, використовувати отриману інформацію для створення проблемної ситуації. Технологія використання даного прийому може бути пов'язана з кількома формами організації діяльності учнів: Пряма постановка питання «Що ви знаєте про...». Постановка проблемного питання у вигляді опису якоїсь життєвої ситуації. Опора на письмові роботи учнів, у яких вони викладають вітагенні знання з наступним аналізом викладачем ступеня їхньої поінформованості в галузі навчальної дисципліни. Актуалізація вітагенного запасу практичних умінь, звичок у тому чи іншому виді навчальної діяльності .

Номер слайду 11

Умовамидля ефективності прийому відповідність поставлених завдань на актуалізацію життєвого досвіду віковим можливостям учнів;будь-яка форма актуалізації вітагенного досвіду учнів має супроводжуватися ситуацією успіху та створити в дитини оптимістичну перспективу.

Номер слайду 12

Прийом додаткового конструювання незакінченої освітньої моделі«Я пропоную вам ідею, незакінчений твір. Ваше завдання: доповнити, наситити змістом. Опора - ваш життєвий досвід»

Номер слайду 13

Прийом вітагенних аналогій в освітніх проекціях. Формула цього прийому: «У житті немає нічого такого, чого б іще не було». Суть прийому полягає в тому, щоб використовувати життєвий досвід учнів у плані історичних проекцій. Він необхідний у тих випадках, коли важливо показати значущість накопичення досвіду життя на відміну від життєвої інформованості. «Життя треба прожити, а не пробігти» - такий виховний зміст афоризму. Знання, що лежали на поверхні, давно освоєні людством. Тільки глибоке вивчення, завзята праця можуть дати якісь нові знання. Правильно оцінити теперішнє можна з позиції минулого, а минуле оцінювати з позиції майбутнього.

Номер слайду 14

Вітагенний висновок передбачає підсумок спостережень, розгляду міркувань з обговорюваного питання, зведення вітагенних знань з освітніми полягає – це цінна вітагенна інформація, що має стати життєвим досвідом учня.

Номер слайду 15

Перехід вітагенної інформації у вітагенний досвід Перша стадія - первинне сприйняття вітагенної інформації, нерозчленоване, не диференційоване. Друга стадія - оціночна фільтрація інформації. Учень визначає значущість отриманої інформації. Третя стадія - установча. Учень створює, або стихійно, або осмислено, установку на запам'ятовування даної інформації з приблизним терміном «збереження».

Номер слайду 16

Прийоми вітагенного натхнення Твори з тем: «Світ людей очима коня», «Про що співає струмок»; бесіди на природі: «Про що думає травинка, по якій повзе комашка», «Про що думає комашка, що повзе по травинці», «Твори про…Велику роль у технології натхнення відіграють казки, що складаються учнями з будь-якої обраної ними теми.

Номер слайду 17

Голографічний метод. Поняття голографії - фізичне. Означає розгляд об'єкта у відбитому багатомірному просторі не менше ніж у трьох проекціях. Вітагенна проекція - це вітагенна інформація, що необхідна вчителю у процесі навчання для підготовки до викладу нового матеріалу. Вектор: учень - знання - учитель. Стереопроекція - інформація, що йде від учителя, який використовує вітагенну інформацію, до учнів Вектор: учитель - знання - учень. Голографічна проекція - інформація, що йде від будь-якого додаткового джерела: вітагенний досвід інших людей, книга, засоби масової інформації, твори мистецтва, наукові дані, зустрічі з фахівцями різних галузей тощо.

Номер слайду 18

Каліграма - запис у формі малюнка. Графічна загадка, яка стимулює образне мислення, розвиває спостережливість. Скрапбукінг –альбом з фотографіями фотоколаж, декорований елементами, картинками, афоризмами. Кроссенс - «перетин значень» Зображення розташовують так , що кожна картинка має зв'язок із попередньою і наступною, а центральна поєднує за змістом решту картинок. Колаж - це прийом, який полягає у створенні творів за допомогою наклеювання різних матеріалів або предметів на обрану основу.

Номер слайду 19

Амфора мудростіМудрість – церозум, поєднаний з добротою. Розум без доброти - хитрість.

Номер слайду 20

8 речей, про які варто пам’ятати

Номер слайду 21

1. Біль є частиною зростанняІноді життя закриває двері, тому що пора рухатися. І це добре, тому що ми часто не починаємо рух, якщо обставини не змушують нас. Коли настають важкі часи, нагадуйте собі, що жоден біль не прибуває без мети. Рухайтеся від того, що завдає вам болю, але ніколи не забувайте урок, який він викладає вам. Те, що ви боретеся, не означає, що ви зазнаєте невдачі. Кожен великий успіх вимагає, щоб була присутня гідна боротьба. Добре займає час. Залишайтеся терплячими і впевненими. Все налагодиться; швидше за все не через мить, але в кінцевому рахунку все буде… Пам’ятайте, що є два види болю: біль, що ранить, і біль, що змінює вас. Коли ви йдете по життю, замість того, щоб чинити опір болю, допоможіть йому розвивати вас.

Номер слайду 22

2. Все в житті є тимчасовим Завжди, коли йде дощ, ти знаєш, що він закінчиться. Кожен раз, коли вам заподіюють біль, рана заживає. Після темряви завжди з’являється світло — вам нагадує про це щоранку, але тим не менш часто здається, що ніч триватиме завжди. Цього не буде. Ніщо не триває вічно. Таким чином, якщо все добре прямо зараз, насолоджуйтеся цим. Це не буде тривати вічно. Якщо все погано, не хвилюйтеся, тому що це теж не буде тривати вічно. Те, що життя нелегке в даний момент, не означає, що ви не можете сміятися. Те, що щось турбує вас, не означає, що ви не можете усміхнутися. Кожен момент дає вам новий початок і нове закінчення. Кожну секунду ви отримуєте другий шанс. Просто використовуйте його.

Номер слайду 23

3. Хвилювання і скарги нічого не змінять Ті, хто скаржаться більше всіх, домагаються менше всіх. Завжди краще спробувати зробити щось більше і зазнати невдачі, ніж спробувати досягти успіху, нічого не роблячи. Ніщо не закінчено, якщо ви програли; все закінчено, якщо ви насправді тільки скаржитеся. Якщо ви вірите в щось, продовжуйте намагатися. І незалежно від того, що станеться в кінцевому рахунку, пам’ятайте, що справжнє щастя починає прибувати тільки тоді, коли ви припиняєте скаржитися на ваші проблеми і починаєте бути вдячними за всі ті проблеми, яких у вас немає.

Номер слайду 24

4.  Ваші шрами є символами вашої сили. Ніколи не соромтеся шрамів, залишених вам життям. Шрам означає, що болю більше немає, і рана затягнулася. Це означає, що ви перемогли біль, витягли урок, стали сильнішими і просунулися. Шрам є татуюванням тріумфу. Не дозволяйте шрамам тримати вас в заручниках. Не дозволяйте їм змушувати вас жити в страху. Почніть розглядати їх як ознаку сили. Джалаладдін Румі одного разу сказав: «через рани в вас проникає світло». Ніщо не може бути ближче до істини. Зі страждання з’явилися найсильніші душі; найвпливовіші люди в цьому великому світі позначені шрамами. Подивіться на свої шрами як на гасло: «так! Я ЗРОБИВ ЦЕ! Я вижив, і у мене є шрами, щоб довести це! І тепер у мене є шанс стати ще сильнішим».

Номер слайду 25

5. Кожна маленька битва — це крок вперед У житті терпіння не дорівнює очікуванню; воно є здатністю зберігати гарний настрій, наполегливо працюючи на ваші мрії. Тому, якщо ви збираєтеся пробувати, йдіть до кінця. Інакше в старті немає ніякого сенсу. Це може означати втрату стабільності та комфорту на деякий час, і, можливо, навіть вашого розуму. Можливо, вам доведеться не їсти те, що ви звикли, або не спати стільки, скільки ви звикли, протягом багатьох тижнів поспіль. Це може означати зміну вашої зони комфорту. Це може означати жертвування відносинами і всім, що вам знайоме. Це може означати появу насмішок. Це може означати самотність. Самотність, тим не менш, є подарунком, який робить багато речей можливими. Ви отримаєте простір, в якому потребуєте. Все інше — тест на вашу витримку, на те, наскільки ви дійсно хочете досягти мети. І якщо ви цього хочете, ви зробите це, незважаючи на невдачі та розбіжності. І кожен крок ви будете почувати себе краще, ніж ви можете уявити. Ви зрозумієте, що боротьба — не перешкода на шляху, це — шлях

Номер слайду 26

6. Негативна реакція інших людей — це не ваша проблема. Будьте впевнені, коли погане оточує вас. Усміхайтеся, коли інші спробують перемогти вас. Це — легкий спосіб підтримати власний ентузіазм. Коли інші люди будуть говорити про вас погано, продовжуйте бути собою. Ніколи не дозволяйте будь-яким розмовам змінювати вас. Ви не можете приймати все занадто близько до серця, навіть якщо це здається особистим. Не думайте, що люди роблять щось заради вас. Вони роблять щось заради себе. Перш за все, ніколи не змінюйтеся для того, щоб справити враження на когось, хто говорить, що ви не досить гарні. Міняйтеся, якщо це робить вас краще і веде вас до більш яскравого майбутнього. Люди будуть говорити незалежно від того, що ви робите або як добре ви робите це. Хвилюйтеся про себе, а не про думку інших. Якщо ви вірите в щось, не бійтеся боротися за це. Велика сила прибуває з подолання неможливого.

Номер слайду 27

7. Те, що має статися, відбудеться Ви отримуєте силу, коли відмовляєтеся від криків і скарг і починаєте усміхатися і цінувати ваше життя. Є благословення, приховані в кожній боротьбі, з якою ви стикаєтеся, але ви повинні бути готові відкрити серце і розум, щоб побачити їх. Ви не можете змусити речі відбуватися. Ви можете тільки намагатися. У певний момент ви повинні відпустити ситуацію і дозволити тому, що призначене, трапитися. Любіть ваше життя, довіряйте інтуїції, ризикуйте, втрачайте і знаходите щастя, вивчайте через досвід. Це — довга поїздка. Ви повинні припинити хвилюватися, задаватися питаннями і сумніватися в будь-який момент. Смійтеся, насолоджуйтеся кожним моментом свого життя. Ви можете не знати точно, куди ви мали намір піти, але ви в кінцевому рахунку прибудете туди, де ви повинні бути.

Номер слайду 28

8. Просто продовжуйте рух Не бійтеся розсердитися. Не бійтеся полюбити знову. Не дозволяйте тріщинам в своєму серці перетворюватися в рубці. Зрозумійте, що сила збільшується щодня. Зрозумійте, що хоробрість прекрасна. Знайдіть у вашому серці те, що змушує інших усміхатися. Пам’ятайте, що ви не потребуєте багатьох людей у своєму житті, тому не прагнете мати більше «друзів». Будьте сильні, коли буде важко. Пам’ятайте, що всесвіт завжди робить те, що є правильним. Визнайте, коли ви будете неправі і отримуйте уроки з цього. Завжди озирайтеся назад, дивіться, чого ви домоглися, і пишаєтеся собою. Не змінюйтеся ні для кого, якщо ви не хочете. Робіть більше. Живіть простіше. І ніколи не припиняйте рух.

Номер слайду 29

pptx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
1825
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку