Призначення і будова свердлильного верстата, 6 клас

Про матеріал
Засвоєння учнями знань про будову свердлильного верстата, процес його керування, кінематичну схему; формування вмінь раціональної та безпечної праці. Розвивати технічний кругозір, уяву. Виховувати інтерес до техніки, бережливе ставлення до обладнання та інструментів, культуру праці.
Перегляд файлу

Урок 11. Призначення і будова свердлильного верстата (1 год.), 6 клас

 

Мета уроку: Засвоєння учнями знань про будову свердлильного верстата, процес його керування, кінематичну схему; формування вмінь раціональної та безпечної праці. Розвивати технічний кругозір, уяву. Виховувати інтерес до техніки, бережливе ставлення до обладнання та інструментів, культуру праці.

Об’єкт навчальної праці: механізми свердлильного верстату тощо.

Обладнання: свердлильний верстат.

Дидактичні матеріали: плакати із зображенням верстату, кінематичні схеми.

Тип уроку: Комбінований.

 

Орієнтовний план проведення уроку

І. Організаційна частина (2 хв.)

ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу (5 хв.)

ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності (3 хв.)

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (1 хв.)

V. Вивчення нового матеріалу ( 9 хв.)

VІ. Практична робота (20 хв.)

VІІ. Підсумок уроку ( 5 хв.)

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

  •                 Перевірка присутніх;
  •                 Призначення чергових.

ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу (методом бесіди з’ясовують питання):

  1.    Що таке механізм?
  2.    Які ви знаєте механізми для перетворення руху?
  3.    Наведіть приклади застосування рейкових (гвинтових, кулачкових) механізмів.

ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності

Свердління є одним із найрозповсюдженіших способів отримання отворів різанням. Тому на сьогоднішньому уроці ми намагатимемося вивчити будову, механізми, способи роботи на свердлильному верстаті.

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

V. Вивчення нового матеріалу.

План вивчення.

1) призначення й будова верстату;

2) основні рухи різання.

1) Свердління – це різання металу за допомогою свердла. Під час свердління утворюються круглі отвори. Вони можуть бути наскрізні, коли їх просвердлено крізь усю товщину матеріалу, і глухі, якщо матеріал просвердлено не наскрізь. На заводах і майстернях найчастіше роблять отвори на свердлильних верстатах.

Типовий свердлильний верстат складається з таких основних частин: стіл 1, на якому кріпляться деталі для свердління, колона 10 із зубчастою рейкою 12. на колоні кріпляться решта частин верстату. В чавунному корпусі 4, який закріплений на колоні розміщені механізм подачі шпинделя 3 та сам шпиндель 5. На верхній частині корпусу знаходиться клинопасова передача, яка закрита захисним кожухом 6. В рух дану передачу приводить електродвигун 7. Для запускання електродвигуна на верстаті є пусковий пристрій 8 з двома кнопками.

На нижньому кінці шпинделя встановлений трьохкулачковий патрон 2. В ньому за допомогою ключа затискується свердло.

2) Свердління отворів у металі чи в будь-якому іншому матеріалі здійснюється свердлом, якому одночасно надається обертальний рух навколо своєї осі та поступальний – вздовж осі. Необхідний обертальний рух свердло отримує завдяки його зв’язку з двигуном за допомогою механізму передач. Для передавання необхідного обертального руху призначена пасова (клинопасова) передача.

Переміщення свердла вздовж осі, яке називається подачею, на шкільних верстатах виконується вручну, за допомогою рейкового механізму подачі свердла.

VІ. Практична робота

6.1. Вступний інструктаж

Завдання 1. Вивчення будови та взаємодії окремих вузлів свердлильного верстату.

Завдання 2. Підготовка свердлильного верстату до роботи та відпрацювання прийомів керування ним.

6.2 Поточний інструктаж (під час виконання завдання 2):

  •                  показати (методом демонстрації) прийоми роботи на верстаті.

VІІ. Підсумок уроку

7.1. Учитель просить кожного учня повідомити:

  1.     Що ми робили?
  2.     Чи досягнута мета цього уроку?
  3.     Що нового ви дізналися на уроці?

4.  Чи може він отримані завдання використати у своєму житті?

7.2.Підбиття підсумків:

  •     виставлення оцінок за роботу на уроці;
  •     домашнє завдання: накреслити деталь об’ємної форми, що виготовляється з тонколистового металу.

 

 

docx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
4055
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку