Інтегрований урок з трудового навчання та англійської мови у 6 класі з теми "Короткі історичні відомості про культурний символ України – писанку, її місце в сучасному декоративно-

Про матеріал
Інтегрований урок з трудового навчання та англійської мови у 6 класі Селидівської загальноосвітньої гімназії Селидівської міської ради Донецької області виховує повагу до традицій святкування Великодня в Україні та Великій Британії, залучає до культурного розмаїття, виховує потяг до співпраці, взаємоповаги та взаємодопомоги, формує інтерес школярів до сучасних професій: художник – дизайнер(ка), писанкар(ка). Під час уроку учні навчаються вчитися, самостійно набувають знання, корисні вміння. Запропонований авторський урок побудовано на співпраці вчителів-предметників та учнів.Урок насичений різними формами роботи та методами навчання, спрямованими на розвиток в учнів творчого та критичного мислення, здатності до самонавчання, формування ключових компетентностей учнівської молоді.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з трудового навчання та англійської мови у 6 класі Селидівської загальноосвітньої гімназії Селидівської міської ради Донецької області

Вчитель трудового навчання: Борульник Валентина Геннадіївна

Вчитель англійської мови: Корнюхова Вікторія Леонідівна

Тривалість уроку: 90 хв.

Тема: Короткі історичні відомості про культурний символ України – писанку, її місце в сучасному декоративно- ужитковому мистецтві. Сучасна писанка в різних регіонах та країнах. Орнаменти та символи в писанкарстві.

Мета (з трудового навчання):

освітня: поглибити знання учнів про види декоративно- ужиткового мистецтва, ознайомити учнів з історією виникнення писанки, колірною гамою, орнаментами та символікою писанок України, формувати вміння читати символи на писанках.

виховна: виховувати інтерес до предмета, гарний смак, повагу до творчої праці, самостійність, охайність під час виконання практичної роботи, формувати національну самосвідомість, прищеплювати учням любов до народного мистецтва.

розвивальна: розвивати творчість, увагу, пам'ять, логічне та образне мислення, художні та естетичні здібності, удосконалювати вміння, узагальнювати та робити висновки.

профорієнтаційна: формування інтересу школярів до професій: художник – дизайнер(ка), писанкар(ка).

Мета ( з англійської мови):

освітня: познайомитись з новими ЛО з теми та навчитися вживати їх на рівні словосполучення та речення, практикувати усне мовлення з теми на рівні фрази.

виховна: виховувати повагу до традицій святкування Великодня в Україні та Великій Британії, залучати до культурного розмаїття, виховувати потяг до співпраці, взаємоповагу та взаємодопомогу.

розвиваюча: розвивати та розширювати лексичний і культурний кругозір, покращувати аналітичні здібності.

Методи: розповідь, евристична бесіда, демонстрування, ілюстрація, відеометод, діалог, гра, мозковий штурм, особистий показ, практична робота, самооцінювання.

Обладнання: для вчителя -  зразки писанок різних регіонів України, аудіозапис великодніх пісень, презентація «Українська писанка – символ Великодня» ; для учнів – стікери різного кольору, роздатковий матеріал.

Міжпредметні зв’язки: історія України, образотворче мистецтво.

Тип уроку: формування практичних умінь і навичок учнів.

Орієнтований план проведення уроку

І. Організаційний момент (4 хв.)

ІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку (10 хв.)

ІІІ.  Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів (10 хв.)

ІV. Мотивація навчально- трудової діяльності учнів (15 хв.)

V. Вивчення нового матеріалу (10 хв.)

VІ. Практична робота (15 хв.)

VІІ. Хвилинка релаксації (10 хв.)

VІІІ. Закріплення знань (5 хв.)

ІХ. Підсумки уроку (5 хв.)

Х. Домашнє завдання (3 хв.)

ХІ. Прибирання робочого місця та приміщення (3 хв.)

 

Перебіг уроку

Вислів до уроку: «Писанка – це неповторне багатство... Його треба берегти, як безцінний скарб! Нам слід пишатися ним перед усім світом»       

                                                                                                               О. Довженко

  І. Організаційний момент

1. Привітання.

2. Перевірка присутності учнів та їх готовності до уроку.

3. Створення у класі творчої атмосфери.

Вчитель трудового навчання: Шановні учні, мабуть,  ви здивовані, що два вчителя, які викладають різні предмети на уроці разом? Сьогодні, у нас пройде незвичайний урок. Усім відомо, що традиції українського народу пов’язані з символами та оберегами України. Так само в різних країнах Європи існують свої традиції, пов’язані з символами та звичаями, притаманні саме цій країні.

ІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

Тема нашого уроку: «Короткі історичні відомості про культурний символ України – писанку, її місце в сучасному декоративно- ужитковому мистецтві. Сучасна писанка в різних регіонах та країнах. Орнаменти та символи в писанкарстві».

Вчитель англійської мови: Dear students! Today at our lesson we are going to learn how British celebrate Easter, what customs and traditions they have. And is there any difference?

ІІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів

На столах у учнів лежать стікери у вигляді «лайк» різних кольорів. За бажанням учні відповідають на питання, висловлюють свої думки та прикріплюють «лайк» у відповідне місце.

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  • Що нового ви хотіли б дізнатися?

ІV. Мотивація навчально- трудової діяльності учнів

Вчитель трудового навчання: Ви вже здогадалися, що сьогодні ми з вами поговоримо про  Великдень, або Христове Воскресіння, — одне з найдавніших і найважливіших християнських свят, що було встановлене на честь Воскресіння Ісуса Христа. Та більше інформації дізнаєтеся про писанку - символ життя, сонця, краси, добра.

Вчитель трудового навчання використовує прийом «Чи вірите ви?», вислуховує та аналізує відповіді учнів.

  1. Чи вірити ви в те, що до сьогоднішнього дня збереглися пташині яйця, розписані в давнину? (Ні. Через крихкість матеріалу давні розписані пташині яйця не збереглися. Від XI -XIII століть до наших днів дійшли керамічні писанки, на які нерідко натрапляють археологи під час розкопок).
  2. Чи вірити ви в те, що єдиний у світі музей писанки знаходиться на Україні? (Так. Музей писанкового розпису — єдиний у світі музей писанки або писанкового розпису в місті Коломия Івано–Франківської області). 
  3. Чи вірити ви в те, що у 2018 році понад 700 дітей за дві години на Європейській площі у центрі Дніпра розфарбували величезну писанку? (Так. Представники Книги рекордів України зафіксували цей рекорд як єдину в Україні Великодню писанку з пап’є-маше, зроблену дітьми).

Вчитель англійської мови:

- презентація лексики, робота над фонетичним образом слів за допомогою відео та флеш-карток (виготовляються зі слайдів у відео)

Презентація лексики https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

- фронтальна гра на уважність, первинний контроль засвоєння лексики;

Гра на уважність https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8

- розповідь про великодні традиції у супроводі інформаційної презентації

Перегляд інформаційної презентації https://www.youtube.com/watch?v=ndEC9OK6kSc

- запропонувати учням попрацювати у парах та скласти постери з відмінностями та подібностями у святкуванні Великодня в Україні та Британії.

V. Вивчення нового матеріалу

Перегляд презентації з теми «Українська писанка – символ Великодня» за посиланням:

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-pisanka-simvol-velikodna-5894.html

VІ. Практична робота

Учні об’єднуються у 3 групи. Вчитель трудового навчання пропонує учням у групах виконати завдання, які знаходяться у кошиках.

1 кошик.  Які знаки використовували при написанні писанок та що вони  означали?  Яке значення мали кольори в писанках?  За допомогою інтернет джерел знайти вислови видатних людей про писанки.  

2 кошик.  Пригадайте легенду про писанку.  Яке значення мали кольори в писанках?  Як описував писанку у своїх творах Т. Г. Шевченко?  

3 кошик.  Розповісти про Великдень. Що означав кожний колір?  Розповісти як святкується Великдень в одній з родин учнів вашої групи .

Презентація роботи творчих груп.

VІІ. Хвилинка релаксації

The Bunny Hokey Pokey(Song+Dance)

https://www.youtube.com/watch?v=X2HL2oR94Sw

VІІІ. Закріплення знань

Вчитель англійської мови проводить з учнями гру «Магічний куб». Кожній команді кидається куб і учні відповідають на запитання на гранях кубу. Запитання:

  1. Say “ Великдень” in English.
  2. How do we call a coloured egg in Ukraine?
  3. When do we celebrate Easter?
  4. What eggs do English children look for in their gardens and yards?
  5. Who brings eggs in England?
  6. What else have we got in Ukraine for Easter? Besides eggs?

ІX. Підсумки уроку. Самооцінювання учнів

Вчитель трудового навчання пропонує учням оцінити свою роботу на уроці за допомогою таблиці:

Трудове навчання

Англійська мова

 

Бали

Види діяльності

Бали

Види діяльності

1-12

Робота в парах

1-12

Робота в парах

1-12

Активна робота в групі

1-12

Активна робота в групі

1-12

Активна участь на уроці

1-12

Активна участь на уроці

 

  • Рефлексія
  • Чи справдились ваші очікування?

Учні клеять на відповідне місце стікери (так- зеленого кольору, ні - рожевого)

Х. Домашнє завдання. Підготувати цікаві факти про писанку.

XІ. Прибирання робочого місця та приміщення

Використані джерела:

1). Презентація лексики https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

2). Гра на уважність https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8

3). Перегляд інформаційної презентації https://www.youtube.com/watch?v=ndEC9OK6kSc

4). Презентація «Українська писанка – символ Великодня»

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-pisanka-simvol-velikodna-5894.html

5). Хвилинка релаксації

The Bunny Hokey Pokey(Song+Dance)

https://www.youtube.com/watch?v=X2HL2oR94Sw

 

 

 

 

docx
Додано
17 червня 2020
Переглядів
597
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку