Про працелюбність і лінь

Про матеріал
Виховна година допоможе учити дітей розуміти поняття «працьовитість» і «ледарство», оцінювати вчинки ледачих і працьовитих людей, формувати уявлення про працю дорослих і дітей, розвивати мислення, увагу, виховувати прагнення позбутися лінощів і допомагати батькам, ціннісне ставлення до праці дорослих.
Перегляд файлу

Виховна година у 1 класі

Тема: Про працелюбність і лінь

Мета: учити дітей розуміти поняття «працьовитість» і «ледарство», оцінювати вчинки ледачих і працьовитих людей, формувати уявлення про працю дорослих і дітей, розвивати мислення, увагу, виховувати прагнення позбутися лінощів і допомагати батькам, ціннісне ставлення до праці дорослих.

Обладнання: прислів’я про працю і лінь оповідання А.Григорук «хочеш бути щасливим не будь ленивим», головні убори, дидактична гра «Професії», презентація заходу

Хід заходу

І. Організаційна частина (робота в групах)

ІІ. Мотивація виховного заходу

Повідомлення теми заходу

  1. Бесіда вихователя
  •           Діти, ви любите ледарів? Я теж їх не дуже шаную. До нас за допомогою звернулась матуся справжнього ледаря, просить навчити його працювати. Вона не може сама з цим впоратись. А звуть його якось дивно –Невмійко. Хіба з таким ім’ям можна жити?
  •           Отже, сьогодні ми поговоримо про працю.

Праця, труд, робота – усі ці слова означають одне – працьовитість.

Народна мудрість учить: «Без труда нема плода».

ІІІ. Основна частина.

  •           Діти, хто з вас не прогодиться з тим, що бувають випадки,коли нам не дуже хочеться братися щось робити? Ми вагаємось, думаємо «А може я відкладу цю справу н а завтра?» Але є таки й вислів «сьогоднішньої роботи не відкладай на завтра!» А іншим разом трапляється навпаки: нас вабить цікаве заняття, у той час як ми повинні займатися зовсім іншим – важким і не дуже цікавим ділом, але важливим і необхідним. Наприклад: мама наказала вам навести лад у своїй кімнаті, а друзі кличуть на вулицю погратися.
  •           Хто з вас зробив справу, доручену мамою?
  •           Хто не певен, що зможе встояти перед цікавою грою з товаришами?
  •           Які варіанти розв’язання цієї ситуації ви пропонуєте? (Відповіді дітей)
  •           Добре, що у ваших відповідях, діти, прозвучало слово «потрібно». Так, у цьому слові – обов’язок. Ніхто з вас не хоче підвести самого себе!  Не треба засмучувати батьків, які хвилюються про те, щоб ви все встигли, зібралися як слід і не спізнились до школи.

IV. Хоч малі, а роботящі.

  •      Вихователь: Можливо ми переконаємо Невмійка, що  допомагати мамі та працювати потрібно? Розповімо цьому хлопчикові, які ми роботящі, хоч і малі. Серед нас ледарів нема?

 

Хоч на зріст я ще маленька,

В мене кіска ще тоненька

Та робити дещо вмію:

Ось тарілочку помию.

 

Ось кімнату замітаю

Вранці квіти поливаю.

Всього я сама навчуся,

Бо роботи не боюся.

 

Мої руки незупинні ,

То у фарбі, то у глині,

Я навчаюся у тата.

 

Я навчаюсь  в дідуся

Молоток в руках тримати

Що не вміють руки нині,

Перейнять скоріш повинні.

 

  •      Вихователь: Бачиш, Невмійку, які у нас роботящі діти? Хоч малі, зате, помічники. 
  •      Діти, а хто ща як допомагає батькам?
  •      Як ми можемо назвати діток, які працюють?
  •      А як можна сказати про тих діток, які не хочуть працювати ?
  •      А чому потрібно працювати? Можна ж нічого й не робити, цілий день дивитись телевізор і бити байдики?

V. Праця й лінощі в казках.

— Засуджувала ледарство і українська казка. (слово бібліотекаря)

  •      Пригадаймо знайому нам з дитинства казку «Півник і двоє мишенят» , «Дідова дочка і бабина дочка», «Золотий черевичок»

Перегляд мультфільму «Колосок» з обговоренням

Запитання до учнів:

  •      Які працьовиті персонажі є в цих казках?
  •      Які герої казок були ліниві?
  •      Яка доля спіткала всіх казкових ледарів?
  •      Чому лінь не приносить щастя в житті?

 

VI. Слухання оповідання.

  •      Робота з оповіданням А. Григорука «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим» Запитання до учні:
  •      Чи можна вважати Дениска роботящим хлопчиком? Чому?
  •      Які лінощі завадили Денискові добре виконати прохання бабусі?
  •      Чи зрозумів Дениско, що не треба було лінуватися?
  •      Як би ви вчинили на місці хлопчика?

VII. Прислів’я. Робота в групах

  •           Більше  робити, а менше говорити.
  •           Без охоти нема роботи.
  •           Зробив діло, гуляй сміло.
  •           Навчання і труд поруч ідуть.

(Діти пояснюють, обговорюють)

  •      Вихователь: Ну, Невмійку, переконали ми тебе, що не потрібно бути ледарем, а вчитись все робити самому?
  •      Невмійко: Та переконали! А коли я виросту, то зможу кимось стати? Бо мій брат Умійко – у великій пошані, він військовий, боронить нашу землю від ворогів. Я теж хочу бути корисним для людей, щоб мама мною пишалась.
  •      Вихователь: Звісно, діти, обмірковуйте: коли ви виростете, чи потрібно, щоб кожен із вас обрав собі якесь діло?
  •      Діти, щоб усім усе було зрозуміло, і Невмійко теж усе з’ясував, завітаємо до Чарівної Країни професій.

VIII. Мандрівка до Чарівної Країни професій

  •           Відгадайте, хто ким працює?

Ти на лікаря не сердься,

Бо у нього добре серце.

Відчуває біль чужий

Він так само, як і свій.

 

  •      Мандруємо далі

Я учу всі букви, знаки,

Щоб книжки зумів читати

Рахувати і писати,

І задачі розв’язати.

 

  •      Тут працює  (хлібороб)

Честь і слава хліборобам,

Що живуть в моїм селі.

Хлібороби хліб нам роблять.

Знайте й ви про  це, малі!

  •           Згадаймо всім потрібну професію кухаря

 Наш кухар ніби боровик,

Надів біленьку шапку.

Готує всім смачний пиріг,

І запікає  бабку.

 

  •           Переходимо далі.

Будівельник плечима торкнувся хмаринки,

Дім нам будує, не гає хвилинки,

Рівно виводить всі стіни в будові

В нього підручний напоготові.

    Вихователь:

Ось, діти, ми й помандрували Країною Професій.

А вам потрібно дуже гарно вчитись зараз, щоб досягнути у майбутньому своєї мрії.

Учні:

Ах, скільки різної мороки:

І те зробити, і те зробить.

Та сідаю за уроки,

Бо час, як та вода біжить

 

А треба встигнути багато

Завдання зовсім не прості

А завтра — в школу, бо не свято,

Знання ж потрібні у житті

 

Я зосереджено працюю,

Як бджілка, в дома я труджусь.

І за столом не байдикую,

Старанно вчуся, вчусь і вчусь!

 

Учениці:

Нам професію, ще в школі треба вибирати,

Щоб на радість мамі, тату й людям виростати.

 

Якщо вчитись будемо добре і старанно,

То всі виростемо гідними і гарними.

 

Все з доброго чи злого —

Починається з малого.

 

Проганяй мерщій дрімоту

І берися за роботу.

 

І роби не втомно, вміло,

Хоч мале, та добре діло.

 

IX. Підсумок заходу

  1. Підсумкова бесіда. Вихователь.
  •      Ви добре працювали?

Я дуже задоволена вашою роботою

Умійко і Невмійко нагороджує кожного чарівною квіткою

  •      Діти, ви повинні пам’ятати, що вам потрібно не тільки гарно вчитися, але й допомагати мамі, татові, бабусі з дідусем
  •      Хто з вас допомагає? Зараз проведемо змагання.

 

Конкурс 1 «Одягни маленьку сестричку» (перша група)

2 «Допоможи зібати іграшки»(друга група)

3 «Попелюшка»(третя група)

4 «Збери портфель»(четверта група)

 

Молодці усі із завданнями впоралися добре!Тепер я впевнена, що ви допомагаєте своїм батькам.

4. Гра «Закінчи рядок»

— Щоб город перекопати, треба взяти нам …(Лопату)

— Щоб забить в стіні гвіздок, треба мати… (Молоток)

— Щоби дрова нарубати, треба нам…(Сокиру) мати.

  •      Багато ви знаєте, вмієте, але стільки ще потрібно дізнатися і навчитися.

І в цьому вам допоможуть дорослі, які щоденно надають вам добрі поради.

Тема: «Про працелюбність та лінь.»

(виховна година з елементами …)

Мета: учити дітей розрізняти драматизації поняття «Працьовитість» і «Ледарство»,

оцінювати вчинки ледачих і працьовитих людей, формувати уявлення про працю дорослих і дітей, розвивати мислення, увагу, виховувати прагнення позбутися лінощів і допомагати батькам, цінніше ставлення до праці дорослих.

Обладнання: —  прислів’я про працю і лінь;

  •      оповідання «Діло на безділля не міняють.»
  •      А. Григорук «Хочеш бути щасливим — не будь лінивим.»
  •      Головні убори ;