Виховна година у 1 класі
Тема: Про працелюбність і лінь
Мета: учити дітей розуміти поняття «працьовитість» і «ледарство», оцінювати вчинки ледачих і працьовитих людей, формувати уявлення про працю дорослих і дітей, розвивати мислення, увагу, виховувати прагнення позбутися лінощів і допомагати батькам, ціннісне ставлення до праці дорослих.
Обладнання: прислів’я про працю і лінь оповідання А.Григорук «хочеш бути щасливим не будь ленивим», головні убори, дидактична гра «Професії», презентація заходу
Хід заходу
І. Організаційна частина (робота в групах)
ІІ. Мотивація виховного заходу
Повідомлення теми заходу
Праця, труд, робота – усі ці слова означають одне – працьовитість.
Народна мудрість учить: «Без труда нема плода».
ІІІ. Основна частина.
IV. Хоч малі, а роботящі.
Хоч на зріст я ще маленька,
В мене кіска ще тоненька
Та робити дещо вмію:
Ось тарілочку помию.
Ось кімнату замітаю
Вранці квіти поливаю.
Всього я сама навчуся,
Бо роботи не боюся.
Мої руки незупинні ,
То у фарбі, то у глині,
Я навчаюся у тата.
Я навчаюсь в дідуся
Молоток в руках тримати
Що не вміють руки нині,
Перейнять скоріш повинні.
V. Праця й лінощі в казках.
— Засуджувала ледарство і українська казка. (слово бібліотекаря)
Перегляд мультфільму «Колосок» з обговоренням
Запитання до учнів:
VI. Слухання оповідання.
VII. Прислів’я. Робота в групах
(Діти пояснюють, обговорюють)
VIII. Мандрівка до Чарівної Країни професій
Ти на лікаря не сердься,
Бо у нього добре серце.
Відчуває біль чужий
Він так само, як і свій.
Я учу всі букви, знаки,
Щоб книжки зумів читати
Рахувати і писати,
І задачі розв’язати.
Честь і слава хліборобам,
Що живуть в моїм селі.
Хлібороби хліб нам роблять.
Знайте й ви про це, малі!
Наш кухар ніби боровик,
Надів біленьку шапку.
Готує всім смачний пиріг,
І запікає бабку.
Будівельник плечима торкнувся хмаринки,
Дім нам будує, не гає хвилинки,
Рівно виводить всі стіни в будові
В нього підручний напоготові.
Вихователь:
Ось, діти, ми й помандрували Країною Професій.
А вам потрібно дуже гарно вчитись зараз, щоб досягнути у майбутньому своєї мрії.
Учні:
Ах, скільки різної мороки:
І те зробити, і те зробить.
Та сідаю за уроки,
Бо час, як та вода біжить
А треба встигнути багато
Завдання зовсім не прості
А завтра — в школу, бо не свято,
Знання ж потрібні у житті
Я зосереджено працюю,
Як бджілка, в дома я труджусь.
І за столом не байдикую,
Старанно вчуся, вчусь і вчусь!
Учениці:
Нам професію, ще в школі треба вибирати,
Щоб на радість мамі, тату й людям виростати.
Якщо вчитись будемо добре і старанно,
То всі виростемо гідними і гарними.
Все з доброго чи злого —
Починається з малого.
Проганяй мерщій дрімоту
І берися за роботу.
І роби не втомно, вміло,
Хоч мале, та добре діло.
IX. Підсумок заходу
Я дуже задоволена вашою роботою
Умійко і Невмійко нагороджує кожного чарівною квіткою
Конкурс 1 «Одягни маленьку сестричку» (перша група)
2 «Допоможи зібати іграшки»(друга група)
3 «Попелюшка»(третя група)
4 «Збери портфель»(четверта група)
Молодці усі із завданнями впоралися добре!Тепер я впевнена, що ви допомагаєте своїм батькам.
4. Гра «Закінчи рядок»
— Щоб город перекопати, треба взяти нам …(Лопату)
— Щоб забить в стіні гвіздок, треба мати… (Молоток)
— Щоби дрова нарубати, треба нам…(Сокиру) мати.
І в цьому вам допоможуть дорослі, які щоденно надають вам добрі поради.
Тема: «Про працелюбність та лінь.»
(виховна година з елементами …)
Мета: учити дітей розрізняти драматизації поняття «Працьовитість» і «Ледарство»,
оцінювати вчинки ледачих і працьовитих людей, формувати уявлення про працю дорослих і дітей, розвивати мислення, увагу, виховувати прагнення позбутися лінощів і допомагати батькам, цінніше ставлення до праці дорослих.
Обладнання: — прислів’я про працю і лінь;