"Про реагування на випадок булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладі освіти "

Про матеріал
"Про реагування на випадок булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладі освіти", з метою безпечного освітнього середовища в закладі освіти
Перегляд файлу

https://ips.ligazakon.net/l_flib1.nsf/LookupFiles/TSIGN.GIF/$file/TSIGN.GIF

 

ЗАКЛАД ОСВІТИ

 

НАКАЗ - ЗРАЗОК

 

 

     25.08.2023                                                                                       № ____

 

Про реагування на випадок булінгу (цькування)

та застосування заходів виховного впливу

в закладі освіти

 

 Відповідно наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 №1646 «Про деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти, відповідно до абзацу дев’ятого частини першої статті 64 Закону України «Про освіту», згідно з пунктом 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №630 (із змінами), Роз’яснення щодо застосування наказу з метою безпечного освітнього середовища в закладах освіти Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 №1646 «Про деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти

 

НАКАЗУЮ:

  1.               Адміністрації закладу освіти затвердити:
    1.           Порядок реагування на випадки булінгу (цькування).
    2.           Порядок застосування заходів виховного впливу.
  2.               Порядок реагування на випадки булінгу (цькування).

2.1. Використання термінів у Порядку реагування на випадки булінгу (цькування) – кривдник (булер) – учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, яка вчиняє булінг (цькування) щодо іншого учасника освітнього процесу;

 потерпілий (жертва булінгу) –  учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, щодо якої було вчинено булінг (цькування);

 спостерігачі – свідки та (або) безпосередні очевидці випадку білінгу (цькування);

 сторони булінгу (цькування) – безпосередні учасники випадку: кривник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності).

 Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України «Про освіту», «Про соціальні послуги», «Про соціальну роботу з сім’ями,  дітьми та молоддю», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні».

  1. Проявами, які можуть бути підставами для підозри в наявності випадку булінгу (цькування) учасника освітнього процесу в закладі освіти є:

замкнутість, тривожність, страх або, навпаки, демонстрація повної відсутності страху, ризикована, зухвала поведінка, неврівноважена поведінка, агресивність, лють, схильність до руйнації, нищення, насильства, зміна поведінки, уповільнене мислення, знижена здатність до навчання, втомленість, демонстрація страху перед іншими учасниками освітнього процесу, схильність до пропуску навчальних занять, депресивні стани, аутоагресія (самопошкодження), суїцидальні прояви, прихованість, погане самопочуття і т.д.

  1.               До булінгу (цькування) в закладі освіти належать випадки, які відбуваються безпосередньо в приміщенні закладу освіти та прилеглих територіях, за межами (екскурсії, поїздки).
  2.               Ознаками булінгу (цькування) є застосування електронних комунікацій та правопорушення насильницького характеру (принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, образи, жарти, погрози, штовхання, щипання, кусання, завдання ударів і т.д).
  3.               Суб’єктами реагування у разі настання випадку булінгу (цькування) в закладі освіти є:

- служба освітнього обусмена (за потреби);

- __________________ (засновник);

- служба у справах дітей ____________________;

- директор та адміністрація закладу освіти;

- територіальні органи (підрозділи) Національної поліції України.

Суб’єкти реагування діють у межах повноважень, передбачених законодавством та цим Порядком.

  1.               Суб’єкти реагування здійснюють заходи, спрямовані на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти згідно Плану заходів.
  2.               Педагогічні працівники (науково-педагогічні) та інші працівники закладу освіти у разі, якщо вони виявляють булінг (цькування), зобов’язані:

вжити невідкладних заходів для припинення небезпечного впливу;

за потреби надати домедичну допомогу та викликати бригаду екстреної швидкої медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;

звернутись (за потребою) до територіальних органів (підрозділів)
Національної поліції України;

повідомити директора закладу освіти та принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

  1. Подання заяв або повідомлень про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

9.1. Учасники освітнього процесу можуть повідомити про випадок булінгу (цькування), стороною якого вони стали або підозрюють про його вчинення стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу або про який отримали достовірну інформацію, директора закладу освіти або інших суб’єктів реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти.

9.2. У закладі освіти заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) або підозру щодо його вчинення приймає директор закладу освіти.

9.3. Повідомлення можуть бути в усній та (або) письмовій формі, в тому числі із застосуванням засобів електронної комунікації.

10. Директор закладу освіти у разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування):

 невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України, принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування);

 за потреби викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;

 повідомляє службу у справах дітей (за потребою, інші служби) з метою вирішення питання щодо соціального захисту малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування), з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування) та вжиття заходів для усунення таких причин;

 скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення.

  1. Склад комісії, права та обов’язки її членів:

Голова – директор закладу освіти – ______________;

Заступник директора з навчально-виховної роботи – _______________ (заступник голови);

Заступник директора з навчально-виховної роботи – _________________;

Заступник директора з навчально-виховної роботи – _________________;

Психолог – _________________;

Соціальний педагог – _________________;

Представник у справах дітей – _________________;

Представник батьківського комітету  – _______________;

Секретар – соціальний педагог – _________________.

11. Завдання комісії:

11.1. Голова комісії організовує роботу комісії, відповідає за виконання покладних на комісію завдань.

11.2. Секретар комісії забезпечує підготовку проведення засідань комісії та матеріалів, що підлягають розгляду на засіданнях комісії, ведення протоколу засідань комісії.

12. Члени комісії:

ознайомлюються з матеріалами, що стосується випадку булінгу (цькування), подають пропозиції та рекомендації, не розголошують інформацію, беруть участь у голосуванні.

  1. Порядок роботи комісії.

13.1. З’ясувати та усунути причини, що стосується випадку булінгу (цькування), оцінити потреби сторін та забезпечити послуги.

  1.      Працювати на принципах: відкритості та прозорості, поваги та дотримання прав і свобод людини.
  2.      Керуватися у своїй діяльності Законами України «Про інформацію», «Про захист персональних даних».
  1.          До завдань комісії належать:

14.1. Збір інформації щодо обставин випадку булінгу.

14.2. Розгляд та аналіз зібраних матеріалів, прийняття рішень відповідно заяви, оцінка потреб сторін булінгу (цькування).

14.3. Залучення фахівців (за потребою).

14.4. Визначення причин булінгу (цькування).

14.5. Визначення заходів виховного впливу за закріпленими педагогічними працівниками – моніторинг ефективності соціальних та психолого-педагогічних послуг.

14.6. Надання рекомендацій для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

15. Голова комісії доводить до відома учасників освітнього процесу рішення комісії згідно з протоколом засідання та здійснює контроль за їхнім виконанням.

16. Строк розгляду комісією заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) в закладі освіти та виконання нею своїх завдань не має перевищувати десяти робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення директором закладу освіти.

17. Запобігання та протидія булінгу (цькуванню) в закладі освіти.

17.1. Систематично проводити системну інформаційну роботу щодо запобіганню булінгу (цькуванню) зі здобувачами освіти.

17.2. Проводити різноманітні виховні заходи.

17.3. Розвивати соціальний та емоційний інтелект учасників освітнього процесу.

17.4. Створювати безпечне освітнє середовище в закладі освіти, що включає психологічну та фізичну безпеку учасників освітнього процесу.

17.5. Підвищувати рівень поінформованості булінгу (цькування) – порушення прав людини, насильницька поведінка.

17.6. Розробити план відповідних заходів, включаючи: зустрічі, бесіди, консультації, лекції, круглі столи, тренінги, тематичні заходи, конкурси, спільні перегляди та обговорення тематичних відеосюжетів, літературних творів, матеріалів ЗМІ, особистого досвіду, запрошення гостей та ін.

17.7. Використовувати засоби електронних комунікацій.

17.8. Критично аналізувати виховну роботу з подальшими інноваційними ідеями та планами розвитку особистості в закладі освіти.

 

Термін виконання: протягом 2023/2024 навчального року.

Відповідальні особи: працівники закладу освіти.

 

  1.  Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

Директор                                                                        ______________

 

З наказом ознайомити весь колектив.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток
до Порядку реагування
на випадки булінгу (цькування)
(пункт 8 розділу IV)

ПРОТОКОЛ №_____
засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування)

________________________________________________________________________________

                                                                                            (Найменування закладу освіти)
 

«___» _______________ 20___ р. ___________________________________ Час ____ год ___ хв

Підстава: ________________________________________________________________________________

(від кого і коли надійшло заява або повідомлення про випадок булінгу (цькування)
 

________________________________________________________________________________

(стислий зміст заяви або повідомлення)
 

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Присутні: _______________ осіб

Члени комісії (_____ осіб) згідно з наказом про склад комісії від _____________ №_______:

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Інші особи ( ______ осіб):

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

СЛУХАЛИ:

І. Затвердження Порядку денного засідання

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

ІІ. Розгляд питань Порядку денного засідання1

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                         ІІІ. Ухвалили рішення про2

потреби сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах

________________________________________________________________________________

                                                                   (опис відповідних послуг та відповідальні за їх надання)
 

заходи для усунення причин булінгу (цькування)

________________________________________________________________________________

                                                              (опис заходів та відповідальні за їх виконання)

 

заходи виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування)

________________________________________________________________________________

                                                              (опис заходів та відповідальні за їх виконання)
 

рекомендації для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладу освіти щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками

________________________________________________________________________________

                                                       (опис рекомендацій і суб’єктів призначення цих рекомендацій)
 

рекомендації для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування)

________________________________________________________________________________

                                               (опис рекомендацій і суб’єктів призначення цих рекомендацій)

Голова комісії                                                                                         ______________

Секретар                                                                                                  ______________

 

_____________________
1 Розділ II доповнюється окремими сторінками.

2 Розділ III доповнюється окремими сторінками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 грудня 2023
Переглядів
492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку