Про роботу ШМО вчителів початкових над науково – методичною проблемою району «Від інноваційного змісту і технології освіти через майстерність учителя до формування життєвої

Про матеріал
Про роботу ШМО вчителів початкових класів над науково – методичною проблемою району «Від інноваційного змісту і технології освіти через майстерність учителя до формування життєвої компетентності учасників освітнього процесу»
Перегляд файлу

Про роботу ШМО вчителів початкових класів над науково – методичною проблемою району «Від інноваційного змісту і технології освіти через майстерність учителя до формування життєвої компетентності учасників освітнього процесу»

                                   

           ШМО вчителів початкових класів протягом 5 років працювало над проблемою району«Від інноваційного змісту і технології освіти через майстерність учителя до формування життєвої компетентності учасників освітнього процесу».

            У період, коли освіта України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик до процесу формування в учнів предметних та життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, творчо підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми, самоконтролювати та самооцінювати результати своєї діяльності.

              Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей учнів, а й самоосвітніх. Тому всі аспекти навчання повинні бути спрямовані на розвиток творчої особистості, розкриття обдарованості кожної дитини.

               Мета початкової школи – формування людини, яка хоче і вміє самостійно вчитися, сприймати інформацію, працювати з нею, сортувати її, осмислювати, творити. Щоб учень став рівноправним учасником процесу освіти, необхідно озброїти його техніками та прийомами, спрямованими на розвиток пам’яті, уваги та образного мислення, сформувати навички дослідницької поведінки. Лише за такого розвитку кожна дитина відповідно зі своїми особистими властивостями та здібностями знайде себе і самореалізується. Як розвинути індивідуальні можливості кожної дитини й зберегти її психічне й фізичне здоров’я – ось проблема, над якою завжди замислювались і працювали педагоги.

           Тому метою роботи нашого педагогічного колективу є створення умов для розкриття інтелектуального та творчого потенціалу дитини. На протязі попередніх 5 років методичне об’єднання вчителів початкових класів працювало над проблемою «Від інноваційного змісту і технології освіти через майстерність учителя до формування життєвої компетентності учасників освітнього процесу». Належну увагу педагоги приділяли науково-методичному, інформаційному забезпеченню навчально-виховного процесу, новим освітнім технологіям, вдосконаленню змісту виховання, вивченню комплексних інноваційних підходів до організації життєдіяльності сучасної початкової школи. Для підвищення рівня ефективності сучасного уроку класні керівники широко впроваджують у практику своєї роботи елементи педагогічного досвіду своїх шкільних колег, використовують інтерактивні технології навчання для формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності.

          Кожен вчитель брав участь у роботі МО: готували доповіді, давали відкриті уроки, виховні заходи. Педагоги вміло передають знання, формують уміння і навички, виховують своїх учнів добрими, самостійними, працьовитими дітьми. Робота методичного об’єднання була спрямована на забезпечення потреб вчителів, протягом навчального року проходило взаємовідвідування уроків, виховних заходів, вирішувались проблемні питання, що виникали в процесі навчання та виховання.

                Фундаментальність початкової освіти – не лише у міцно засвоєних учнями уміннях, навичках, а й ключових компетентностях, які мають стати найважливішим надбанням розвивальної шкільної освіти. Це такі компетентності: уміння вчитися, здоров’язбережувальна, загальнокультурна, громадянська, підприємницька, соціальна, інформаційно-комунікативна. Протягом навчального року молодші школярі брали участь в різноманітних конкурсах. Це: • конкурс знавців рідної мови ім. П. Яцика; • шкільні конкурси малюнків; • всеукраїнський математичний конкурс «Кенгуру»; • всеукраїнський природничий інтерактивний конкурс «Колосок»;

• всеукраїнський мовознавчий конкурс «Соняшник»;

• конкурс «Ялинка без ялинки»

А ще учні взяли участь у акціях «П’ять картоплин», «Допоможи солдату» та інших. Та головне, до чого прагнуть вчителі початкових класів,– це здружити школярів між собою та зробити шкільне життя дітей цікавим і захоплюючим.

Згідно складеного плану,цього року, було проведено 5 засідань методичного об”єднання вчителів початкових класів:

1.Нова українська школа – новий зміст освіти.

2.Системно-діяльнісний підхід як філософія освіти початкової школи.

3.Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової української школи. Математична освітня галузь.

4.Модернізація змісту освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової освіти. Природнича освітня галузь.

     5.  Підсумок роботи методичного об’єднання за рік.

 

 Вчителями були підготовлені виступи (всі протоколи в наявності) Також на засіданнях методоб”єднання було розглянуто питання про стан ведення документації, проведено аналіз підсумкових контрольних робіт з метою виявлення прогалин у знаннях учнів та визначення рекомендацій щодо їх усунення. Вчителями початкових класів був проведений тиждень початкової школи.

В 2019-2020 н.р. наше методичне об’єднання  працювало за такими завданнями:

• Забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів; виконання нормативних вимог до навчання і виховання.

• Впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти.

• Використання інтерактивних технологій навчання для формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності.

• Формування здоров’язбережувальної компетентності учнів .

• Застосування диференційованого підходу як засобу формування соціальної компетентності учнів.

• Забезпечення взаємодії в освітній роботі з дітьми старшого дошкільного і молодшого шкільного віку.

                 Одним із основних впроваджень освітньої реформи є програма Нової української школи.

Особливістю НУШ є організація такого освітнього середовища, що сприяє вільному розвитку творчої особистості дитини. З Цією метою змінилися просторово-предметне оточення, програми та засоби навчання, зросла частка проектної, командної, групової діяльності у педагогічному процесі.

                 

                 У школярів не згасає мотивація до навчання, кожен потребує  уваги на особистісному рівні. 

 Учням подобаються ранкові зустрічі, які спрямовані на розвиток, співпрацю, вчать працювати в команді, мають гарний емоційний вплив на дітей. Вихованці  виконують багато цікавих групових завдань, практикують обговорення в колах, зближуються і не бояться один одного, вчаться толерантно спілкуватися та мислити критично.

 У свою чергу, зміни відчули в освітньому процесі не лише учні, а й батьки та вчителі.                 Вчителі нашої школи досить відповідально відносяться до змін і стандартів методики НУШ, активно впроваджують із дітьми.

З 03.09.2018 року в школі учні  першого класу здійснювали навчання  за програмою Нової української школи.

 Було організовано проходження підготовки для роботи за програмою НУШ  учителів початкових класів. Це дало змогу сповна забезпечити кадрову складову впровадження Нової української школи в освітній простір. Вчитель отримав свободу дій – самостійно обирає навчальні матеріали, імпровізує та експериментує.

                Нова українська школа має на меті формувати сучасну людину, успішність якої в наш час передбачає наявність громадянської, соціальної компетентностей, уміння спілкуватися з людьми, збереження власного здоров’я, вміння володіти своїм емоційним станом, навчатися впродовж життя, критичне мислення, підприємливість та інноваційність. І всі ці компетентності знайшли своє відображення  в Концепції НУШ.

                 Дітей за програмою Нової української школи вчителі навчали читанню з розумінням, висловлювати власну думку усно і письмово, критично та системно мислити, конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, співпрацювати з іншими людьми.

 Школа стає наближеною до реального життя. Учні зможуть практично застосовувати набуті знання в повсякденному житті. 

          Всі першокласники України прийшли у Нову українську школу та навчаються за новим Державним стандартом початкової освіти. Ключовими особами реформи середньої освіти є вчителі, які мають реалізувати зміни – кожен у власному класі.

          Учителі 1-х класів закладу в інтерактивній формі вивчили освітні галузі нового Державного стандарту, визначили систему управління змістом освіти через стандарт, ознайомлені з модельними програмами, складено календарне планування, змодельовано навчальне середовище, 

              Крім цього, учителі нашої школи пройшли навчання на експрес - курсах «Компетентнісно орієнтована освіта як інструмент формування конкурентоспроможного випускника Нової української школи», закінчили курси підготовки вчителів «Вчимося жити разом»  та «Основи здоров’я », пройшли навчання на онлайн - платформі EdEra.

  Наші вчителі не зупиняються на досягнутому та активно займаються самоосвітою.

              Нова українська школа - це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета - створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті.

               НУШ - це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, навчають критично мислити,не боятися висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами.

Ключова зміна для учнів стосується підходів до навчання та змісту освіти. Тому ми, учителі повинні направити всі зусилля на навчання дитини.

 Одним із ключових компонентів концепції Нової української школи є педагогіка партнерства, яка ґрунтується на тісній співпраці, спілкуванні, взаємодії  між учнем, учителем і батьками.

 Батьки учнів нашої школи тісно співпрацюють з учителями  у такий спосіб:

        беруть участь у постійному діалозі, у тому числі –  під час ранкових зустрічей, тренінгів, батьківських зборів, круглих столів, конференцій тощо;

        організовують додаткову комунікацію («батьківські зустрічі», обміни книжками та іграми);

        допомагають в організації виховних заходів, проведенні класних і позашкільних занять, є учасниками конкурсів, змагань.

 Коли батьки беруть участь у шкільних заходах, співпрацюють з учителем, дитина бачить, що всі значимі для неї дорослі піклуються про неї. Відтак зростає мотивація до навчання, самоповага.

  Об’єднання зусиль учителів і батьків сприяє особистісному зростанню дитини і полегшує засвоєння матеріалу. Ось чому педагогічний колектив  намагається  зробити школу і дім одним цілим для дитини.             

 

doc
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку