«Про що розповідають герби та емблеми. Створення емблеми классу».

Про матеріал

«Про що розповідають герби та емблеми.

Створення емблеми классу».

Колективно - групова форма роботи методом проектів.

Перегляд файлу

Урок у 5 класах

вчителя образотворчого мистецтва ХЗОШ № 146

Журавльової Майї Володимирівни

за темою

«Про що розповідають герби та емблеми. 

Створення емблеми классу».

Колективно - групова форма роботи методом проектів.

Мета:

   Навчальна - ознайомити з напрямками в графіці, формування  представлень про символічний характер мови герба як відмінного знака; навчити аналізувати і групувати висунуті ідеї; виділяти серед них найбільш вдалі, застосовувати навички у конкретному проекті; навчити захищати свою роботи, переконливо відстоювати свою позицію;

   Розвиваюча - формувати навички організації робочого часу, вміння розподіляти обов'язки в колективі, розвивати аналітичні здібності, вміння робити висновки і коротко викладати суть роботи, формувати почуття відповідальності за доручену справу; розвивати навички самооцінки, критичного ставлення до своєї роботи, розвиток критичного мислення  на основі осмислення символічного характеру мови герба як розпізнавального знака, структури його складових частин, символічного значення образотворчих елементів і кольору в мистецтві геральдики;

  Виховна – формувати  розуміння ролі образотворчого мистецтва як частини культури; формувати   вміння розуміти символічний характер герба як відмінний знак. Сприяти  розвитку естетичного смаку, художнього мислення  учнів,  виховання інтересу до історії,  дотримання культури та символіки своєї країни. Виховувати толерантне ставлення до думки однокласників в процесі спільної роботи.

Очікувані  результати:

Знаннєвий компонент:  учні знають види графіки, засоби художньої

виразності графіки (лінія, штрих, крапка, пляма); основні закони композиції;

Діяльнісний компонент: учні відтворюють об’єкти навколишнього світу

засобами художньої виразності графіки;  дотримуються основних законів

композиції; застосовують різні графічні техніки та матеріали;

Ціннісний компонент: учні аналізують власні графічні творчі розробки та

 роботи однолітків; усвідомлюють значення графіки як основи інших

 видів образотворчого мистецтва;

Особистісні результати: - виявляють цікавість до теми, що вивчається;

- виявляють активність в навчально-пізнавальної діяльності;

- висловлюють власну думку, обґрунтовують  свою позицію;

Предметні: - дають визначення поняттям «герб», «геральдика»;

- називають основні елементи герба;

- розуміють символіку кольору і геральдичних елементів.

Практичні результати:

- застосовують раніше отримані знання і навички.

Оснащення:

Матеріали і інструменти: альбом, олівці, фломастери, кольоровий папір,

 кольоровий картон, ножиці, клей.

Компьютер, мультимедійний проектор, екран; презентація.

Музичний ряд: П.І.Чайковський «Вальс квітів» («Щелкунчик»)

Тип уроку: комбінований.

 

Структура  уроку:

1.Організація навчальної діяльності. (2 хв.)

2.Актуалізація опорних знань. (5 хв.)

3.Мотівація навчальної діяльності. (4 хв.)

4. Оголошення теми і мети уроку. (1 хв.)

5. Вивчення нового матеріалу. (5 хв.)

6.Актуалізація набутих знань. (2 хв.)

7. Физкультхвилинка. (1 хв.)

8. Самостійна практична робота. (15 хв.)

9.Подведеніе підсумків уроку. (10 хв.)

Словничок.

Герб (от немецкого Erbe - наследие) - емблема, наследний відмітний знак, збіг фігур та предметів, що приділяють символічне значення, виражає історичні традиції власника. Герби зображені на знаменах, печатах, монетах, розміщуються як знак власності на архітектурних конструкціях, домашніх утвореннях, предметах вооружения, творах мистецтва, рукописах, книгах тощо. Вони підрозділяються на наступні основні групи: державні, земельні (міста, обласні, губернські, обласні), корпоративні, родовські

 Геральдика - це наука, яка пояснює розташування та колір

     символів на гербах.

Емблема (від грец. Emblema - умовне або символічне зображення якого-небудь поняття, ідеї.

     1) емблема складається з трьох частин (написи, малюнка, підписи),

     2) В емблемі текст і малюнок мають рівнозначні смисли, швидше за

         підсилюючи один одного, ніж доповнюючи.

    3) Емблема висловлює якусь загальну ідею, концепцію.

 

Перебіг  уроку.

1.Організація  навчальної  діяльності.

Привітання. Перевірка готовності до уроку. Створення ситуації успіху.

Вчитель пропонує учням розташуватися по групах:

А).  Група, яка займається формою емблеми;

Б).  Група, яка займається кольоровим декоруванням емблеми;

В).  Група, яка займається символами емблеми;

Г).   Група, яка займається шрифтовим написом.

 

2.Актуалізація  опорних  знань.

КРОСВОРД

  1. Вид мистецтва, завдяки якому створюються будівлі та споруди.

    (Архітектура)

2. Малюнок складений із шматочків різнобарвних каменців.

    (Мозаїка).

  1. У живописі зображують предмети і явища реального світу за

 допомогою          … (фарб)

  1. Вид образотворчого мистецтва, твори якого мають

      об’ємну форму.  (Скульптура)

  1. Прозора фарба, що розводиться на воді й легко змивається нею.

 (Акварель)

6. Зображення предметів, квітів, овочів, фруктів.  (Натюрморт)

7. Вид образотворчого мистецтва, для якого характерна перевага ліній і

    штрихів.  (Графіка)

 

3.Мотівація  навчальної  діяльності.

Інтермедія.

Вчитель: - Хто це шумить в коридорі? Що відбувається?

Входять два «глашатая».

Перший: Ми прийшли запросити вас на турнір лицарів!

Другий: Козаків! Змагання юних козаків!

Учень: А що потрібно для участі?

Другий: Команда сміливих і спритних козаків.

Перший: Лицарів! Ще команда підтримки і емблема класу.

Учень: Сміливі і спритні у нас є, але немає емблеми.

Другий: Треба зробити!

Учень: Залишайтеся і допоможіть нам.

4. Оголошення  теми  уроку.

Вчитель:  Сьогодні на уроці ви створите емблему вашого класу.

5. Вивчення  нового  матеріалу.

Герб - це композиція з різних символів, яка відображала ступінь знатності роду, основні заняття і заслуги представників роду перед державою. З'явилися вони в середні століття в Європі і розміщувалися на щитах і прапорах лицарів. Кожен лицар мав свій девіз, який відображав життєві принципи лицаря. Розпізнавали заслуги лицаря і основні заняття роду по символам, таким як зображення людини, тварин, рослин, кораблів, будівель, предметів побуту, зброї, фантастичних тварин, формі герба, кольору. Композиція герба зазвичай була симетрична. Найважливішу інформаційну частину герба поміщали в центр і називали щитом. По боках щит підтримують фігури щитодержателя - люди, птахи, звірі. Колір мав символічне значення: золотий - символ багатства і справедливості; срібло - символ невинності і чистоти, темно-червоний - символ любові, сміливості; блакитний - символ краси і величі; зелений - символ достатку і надії; пурпурний (малиновий) - могутність; чорний - мудрість і печаль.

 

6.Актуалізація  набутих  знань.

Питання для турніру:

Що таке герб? - (Герб - це композиція з різних символів, яка відображала ступінь знатності роду, основні заняття і заслуги представників роду перед державою)

Де і коли з'явилися перші герби? - (В середні віки в Європі)

Хто такий герольд? - (Людина, що вивчає герб)

Де містилися зображення герба? - (На щиті і прапорі лицаря)

Навіщо потрібен девіз? - (Девіз відбивав життєві принципи лицаря)

Як читати герб? - (по символам на гербі: композиції - на гербі вона складалася з негеральдичні фігур, зображення людини, тварин, рослин, кораблів будівель, предметів побуту, зброї, фантастичних тварин, формі герба, кольору)

Як складають композицію герба? - (Композиція герба зазвичай була симетрична. Найважливішу інформаційну частину герба поміщали в центр і називали щитом. По боках щит підтримують фігури щитодержателя - люди, птахи, звірі. Герб прикрашала стрічка з девізом)

 

7. Фізкультхвилинка.

Учитель оголошує вправи:

  1. Вправа для тренування м'язів очей: повільно переводити погляд

справа наліво і назад; повторити 5 разів. Закрити і відкрити очі.

  1. Початкове положення - сидячи на стільці, ноги зігнуті, стопи паралельні.

 Піднімати п'яти одночасно і по черзі, розводити стопи в сторони.

 

8. Самостійна  практична  робота.

А. Бесіда - інструктаж з безпеки. (Інструкцію вчитель роздає по групам).

Б. Учні працюють в групах, взаємодіють з іншими групами, вибирають кращі варіанти. Учитель надає необхідну допомогу.

 

9. Підведення  підсумків  уроку.

 - Сьогодні на уроці ми спільно зробили спробу перетворити

   придуманий образ в реальне зображення емблеми класу.

Рефлексія.

- З якими новими термінами ми познайомилися сьогодні на уроці?

- Чи були нами виконані поставлені на початку уроку завдання?

- Що ви хотіли б додати?

Оцінювання роботи груп на уроці. Самооцінка учнів.

Учитель роздає анкети самооцінки учням і пропонує намалювати

лінію в кружочках в формі посмішки чи смутку, або пряму, нейтральну.

Учитель звертається до командирів груп з проханням переглянути анкети

і доповісти про результати. Командири доповідають. Учитель оцінює

роботу груп.

Домашнє завдання.

 Приготуйте на наступний урок кольоровий папір, ножиці, клей, кольорові олівці і фломастери. На наступному уроці ми будемо робити об'ємний календарик.

 

     

 

     

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Zhuravleva Maya
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
2494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку