Про стан психологічної готовності малюка до школи

Про матеріал
Під час підготовчих занять з майбутніми першокласниками відбудеться перше знайомство, яке дозволяє вчителю оцінити психологічну готовність малюка до школи. Вчительці не стільки важливо почути правильну відповідь, скільки зрозуміти чи має дитина уявлення з даної галузі. До вашої уваги приблизний список питань, які можуть бути задані учням під час підготовчих занять з майбутніми першокласниками.
Перегляд файлу

Підготовчі заняття з майбутнім першокласником

 

         Батьки дуже переживають з приводу початку шкільного життя  майбутнього першокласника. Ці переживання часто передаються і дітям. А хвилюватися зовсім не потрібно. Нічого жахливого в цьому немає. До того ж не завадить підтримати дитину перед «першою розмовою» з вчителькою.

         Під час підготовчих занять відбудеться перше знайомство, яке дозволяє вчителю оцінити психологічну готовність малюка до школи.  І навіть якщо ваша дитина помилилась, неправильно додавши дві морквинки до трьох, не переживайте. Вчительці не стільки важливо почути правильну відповідь, скільки зрозуміти чи має дитина уявлення про кількість предметів.

         Завдання в різних школах свої, але складаються вони за єдиними принципами, які враховують три сторони психологічної готовності малюка до школи.

 

         До вашої уваги приблизний список питань, які можуть бути задані учням під час підготовчих занять з майбутніми першокласниками. 

 

І. Визначення рівня готовності до навчання грамоти

    -  Чи знаєш ти букви? Назви їх. ( Букви написані на карточках і розкладені в алфавітному порядку).

    -  Прочитай слово (дім, дим, сир, сом, сік, кінь, кіт, мама, мак, малина, машина і т.п.) Поясни, що означають ці слова, або покажи їх на малюнках, де зображені предмети з цими назвами.

    -  Прочитай речення («Мама мила раму»). Про кого розповідається в цьому реченні?

    -  Прочитай текст або вірш ( 3-4 простих речення, типу «Ми ідемо в ліс. Там багато дерев. Під кущем зайчик.»). Розкажи, про що ти прочитав?

    -  Розкажи за картинками казку або склади розповідь (4-5 сюжетних картинок, розташованих по порядку).

    -  Прочитай віршик напам’ять.

    -  Напиши друкованими буквами слово на слух (кіт, кит, рак, бик, стіл, мама, тато).

 

ІІ.   Визначення рівня готовності до навчання математики

-         Виявлення часових уявлень (Що зараз - ранок чи вечір? Що настає раніше ранок чи день?)

-         Виявлення просторових уявлень (Покажи праву руку. Хто сидить зліва від тебе? Що з цих предметів лежить посередині? Що висить зверху? Що лежить знизу?)

-         Перерахуй пальці на руках. На якій руці їх більше?

-         Поклади на стіл стільки паличок, скільки кружечків на малюнку.

-         Яких кружків більше? (Перед дитиною розкладають п’ять великих червоних кружечків і сім маленьких синіх).

-         Продовж рахунок 1,2,3,… (Вчитель визначає, до скількох вміє рахувати дитина).  

-         Назви цифри на малюнках.

-         Скільки це копійок? (Одна, дві, п’ять).

-         Розв’яжи задачу: У Сашка було 5 гривень. Він купив білет на автобус за 2 гривні. Скільки грошей у нього залишилось?

-         Назви фігури (перед дитиною викладають вирізані з картону круг, прямокутник, квадрат, трикутник).

-         Склади прямокутник з двох трикутників.

 

ІІІ. Виявлення уявлень про навколишній світ

-         Як називається країна, в якій ми живемо?

-         Назви місто, в якому ти живеш.

-         Назви свою адресу.

-         Як звуть твоїх батьків, бабусь, дідусів?

-         Де працюють твої мама і тато?

-         Яка зараз пора року? А яка пора року буде коли ти підеш до школи?

 

ІV. Визначення відношення до школи

-         Чи ходиш ти у дитячий садок?

-         Що тобі подобається у дитячому садку, а що не подобається?

-         Чим ти любиш займатися?

-         Чи хочеш ти ходити до школи?

-         Чи сподобалось тобі сьогодні у школі?

 

 

Грідюшко Ірина, вчитель початкових класів Краматорської ЗОШ №19

 

docx
Додано
29 серпня 2019
Переглядів
425
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку