Про матеріал
Проблемне питанн:"Навіщо допомагати іншим"
Мета:обговорити з дітьми,чому потрібно думати про інших людей,допомагати їм;вияснити,хто такий справжній друг;поглибити та систематизувати знання про річки;обговорити проблему зникнення питної води;збагачувати словниковий запас учнів відповідно до тематики тижня;удосконалювати вміння ділити текст на частини і називати їх;активізувати пізнавальну діяльністьучнів;розвивати доказове мовлення;розвивати критичне мислення і навички вільного спілкування;виховувати повагу і вміння дружити;виховувати дбайливе ставлення до водних ресурсів планети.
Обладнання:картки для групової роботи,презентація,цеглинки конструктора,олівці.
I ЧАСТИНА
(Читання)
1.Ранкова зустріч.
Разом з сонечком встаємо ми.
На ранкову зустріч в школу поспішаємо.
Поділившись настроєм своїм
Ми частинку серця друзям залишаємо.
Другу руку простягни
І міцніше обніми,
Подаруй йому тепло своїх долонь.
З добрим ранком привітай.
2)Привітання.
3)Вправа"Крісло автора"-"Я-ангел-помічник"
Пропоную дітям уявити себе ангелом-помічником.Учні обирають.кому вони хочуть допомогти.
4)Діагностична вправа"Кольоровий настрій".
- Прислухайтеся до себе.Що ви уявляєте:радість,сум,тривогу,спокій.Якого кольору уявляєте свій настрій?З чим ви асоціюєте обраний колір?
2.Робота над змістом оповідання В.Сухомлинського "Бо я - людина".
-Що означає на вашу думку бути людиною?
Після прочитаного діти заповнюють таблицю.Обмінюються інформацфєю.
3.Робота над коміксом "Моя хата скраю".
4.Вправа"Фішбоун".Робота в групах.
-Чи кожен може мати друга?( Проблемне питання)
(Учні в групах обговорюють недоліки цієї проблеми та її переваги)
5.Складання сенкану до слова"Друг".
6.Вправа "Віднови приказку"
7.Робота у Щоденнику вражень.
II ЧАСТИНА
(Я досліджую світ + Математика)
1.Мотивація навчально - пізнавальної діяльності.
-Щоб дізнатися який природній об,єкт Дніпропетровщини ми будемо досліджувати , відгадайте загадку.
- Отже,ми досліджуватимемо річки Дніпропетровщини.
2.Робота з географічною картою Дніпропетровської області.Робота в групах.
3.Пояснення вчителя з елементами бесіди.Будова річки.
4.Вправа "Дискусійна шкала"
( Ставлю перед дітьми проблемне запитання - чи потрібно берегти річки).
5.Вправа "Доповни міркування".
6.Гра "Впізнай рибу".
- Чи бачили ви цих рибок? Підпишіть назву.
7.Цікава математика."Рибальські історії".
---Троє рибалок пішли ловити рибу і впіймали рибу-пилу,рибу-молот і рибу-меч. Риба-меч довша за рибу-молот і коротша за рибу-пилу. Яка риба поміж з них найдовша?
---Троє рибалок тягають з озера коропів і кидають їх у човен. Човен перевозить до 500 кг вантажу .Кожний рибалка має масу 70 кг. Скільки коропів масою по 5 кг можуть упіймати рибалки , не ризикуючи потопити човен?
---На річці перший рибалка впіймав 3 щуки ,другий -16 карасів,а третій -40 пліток. Чий улов важчий, якщо 1 щука важить стільки ж , скільки 5 карасів або 13 пліток?
8.Складання розповіді за малюнком.
- Що може статися на планеті Земля, якщо зникнуть річки? Розгляньте малюнок , складіть цікаву історію за малюнком.
9.Опрацювання тексту Галини Ткачук "Нуль відходів".
10.Вправа "Кошик ідей".
- Запишіть три нові ідеї про дбайливе ставлення до довкілля, що у вас виникли під час читання цього уривку.
11.Вправа "Фотограф"
-Уявіть,що ви фотографи.Вам потрібно зробити фотографію з уроку. Що зафіксуєте на фото?
12.Підсумок уроку.