Матеріал складений за модельною навчальною програмою
«Етика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Кришмарел В.Ю.)
Фрагмент підручника для 5 класу ЗЗСО, частина 1; автори Л. Давидюк, А. Мельник (за редакцією О. Пометун). Видавництво : Київ. Видавничий дім "Освіта" 2021
Діагностувальна робота з теми: «Вступ. Унікальність і неповторність людини»
І-В
І. Початковий рівень (1 – 3 бали)
1.Етика – це:
а) правила поведінки; б) наука про мораль;
в) наука про правила поведінки в суспільстві та в особистому житті.
2. Норми і правила поведінки у ставленні людей одне до одного та до суспільства – це…
а) етика; б) мораль; в) етикет.
3. Термін етика вперше вжив давньогрецький філософ Арістотель. Основною метою етики він вважав:
а) виховання людини; б) знання людини; в) щастя людини.
Середній рівень (4-6 балів)
4. Оберіть ознаки, які складають неповторність людини:
а) мова; б) зовнішність; в) темперамент; г) здібності; д) риси характеру.
5. Дайте визначення поняттю чеснота. Наведіть 3 приклади.
6. Напишіть, які є потреби людини.
7-8. Прочитай прислів’я. Визнач тему, яка їх об’єднує. Наведи приклади життєвих ситуацій, які ілюструють ці прислів’я. (2 б.)
Вчися доброму — погане на ум не піде.
Добрій людині — що день, то свято.
Добро не лихо — ходить тихо.
9. Створи хмарку слів «Мої інтереси». (1б.)
Високий рівень (10-12 балів)
10. Поясніть, у чому полягає головна мета людини?
Етика. 5 клас.
Діагностувальна робота з теми: «Вступ. Унікальність і неповторність людини»
ІІ-В.
І. Початковий рівень (1 – 3 бали)
1. Етичні поняття, що дають можливість людині оцінювати життя та орієнтуватися в ньому називаються:
а) моральними цінностями; б) життєвими цінностями; в) матеріальними цінностями.
2. Термін «етика» вперше вжив давньогрецький філософ:
а) Сократ; б) Арістотель; в) Діоген.
3. Неповторна своєрідність людини називається:
а) унікальність; б) особливість; в) індивідуальність.
Середній рівень (4-6 балів)
4. З даного переліку оберіть духовні потреби людини:
а) читання художньої літератури ; б) колективна діяльність; в) здобуття освіти; г) заняття творчістю; д) житло, одяг.
5. Дайте визначення поняттю вада. Наведіть 3 приклади.
6. Поясніть, що таке світогляд.
Достатній рівень (7-9 балів)
7-8. Прочитай прислів’я. Визнач тему, яка їх об’єднує. Наведи приклади життєвих ситуацій, які ілюструють ці прислів’я. (2б.)
Що людям бажаєш, те сам отримуєш.
Не плюй в колодязь — самому доведеться водиці напитися.
Роблячи людям зло, не чекай від них добра.
9. Створи хмарку слів «Мої інтереси». (1б.)
Високий рівень (10-12 балів)
10. Поясніть, у чому полягає головна мета людини?