Проект – дослідження : «Чи щаслива я людина» на основі теми з підручника О. Карпюк , 8 клас « Ми хороша команда» ( розділ 2, ст 80-84 та 96 )
Мета : визначити психоемоційний стан учнів в умовах, що склалися , і знайти шляхи подолання проблем для покращення якості навчання і повсякденного життя.
Тривалість: 1-2 тижні ( в залежності від кількості уроків на тиждень)
Реалізація:
Учні заводять окремий зошит ( можна красивий блокнот ), який підписують « Щоденник мого щастя» ( My happiness diary). У ньому можна малювати , лишати замітки , писати нові слова і граматичні правила . Туди переписуються усі етапи роботи по мірі їх виконання, або ж він заповнюється в кінці усього проекту.
І етап : « Люди ,які мене оточують в школі» ст.80-84 . Читаємо текст про школу і людей , які в ній працюють , щоб краще зрозуміти їхню точку зору на освітній процес і труднощі, з якими вони стикаються на роботі. Для закріплення виконуємо усі подані вправи і вчимо лексику .
II етап : « Хороший учитель- який він ?» За основу беремо вправу, в якій перелічені професійні і особистісні якості вчителя. Учні записують відповіді на чотири запитання для роздумів, використовуючи пункти зі списку на свій розсуд , у порядку від найбільш до найменш важливого саме для них .
Питання 1 : It’s important to me that the teachers:
Питання 2 : It’s preferable that the teachers:
Питання 3 : In my opinion it’s inappropriate when the teachers:
Питання 4: It’s an absolute no for me if a teacher :
Завдання виконується в зошиті/ на окремому листку/ в онлайн – групі .
Важливo! Дати поняття про Subjunctive mood і нагадати правило написання дієслів в третій особі однини і множини в Present Simple .
Приклад виконання робіт у вкладеному файлі. Роботи можуть містити помилки , тому що це навчальний процес. Також ці роботи можна використати як один з видів семестрового контролю , а саме письмо, і оформити у вигляді міні – твору.
III етап . « Поговоримо про мене». Працюємо на дошці і на листках формату А4 , який ділимо на три колонки. Перша 8 см шириною, дві інших однакові – по 11 см. Першу колонку називаємо vocabulary , другу «What makes me sad», та третю «What helps me feel better». Першу колонку у довільному порядку заповнюємо на дошці і на аркушах разом з учнями. Учитель пише сам ( якщо клас слабший) , або викликає учнів до дошки. Серед речей, які засмучують підлітків , найчастіше з’являються loneliness, boredom, absence of friends , fights with parents, difficult school classes and tests , у той час як приводами для радості стають good weather, enough sleep, going out with friends. Далі на основі поданих варіантів учні заповнюють дві колонки від найбільш до найменш важливого. В кінці уроку учитель і учні систематизують виконану роботу і на основі відповідей складають загальну таблицю . Її можна оформити у вигляді постера і повісити в / біля класу. Заголовок варто зробити клікбейтним , вигадавши разом з учнями .
IV етап: фотопроект « Моє улюблене місце «. Учні фотографують улюблений куточок міста чи села і пишуть декілька речень, за що їм подобається це місце. Це може бути парк , магазин, майданчик , власний сад – не треба обмежувати їх у виборі. Роботи оформлюються у вигляді стінівки або презентації.
V етап : спільна творчість. Цей етап не є обов’язковим , але дуже покращує емоційний клімат і згуртовує клас. Учитель з учнями вивчає і співає пісню англійською, можна разом зіграти на музичних інструментах або зобразити уявний ансамбль/ музичку групу. Пісня обирається оптимістична і легка , з урахуванням вікових особливостей учнів.
Підсумок: в умовах епідемій , війни і вимушеного переходу на дистанційне навчання важливою є згуртованість усіх учасників навчального процесу і робота однією командою задля покращення психоемоційного стану учнів і вчителів і створення атмосфери радості і задоволення життям навіть в складних життєвих обставинах.