Проєкт "Академія шкільної моди"

Про матеріал
Проєкт допоможе залучити до спільної діяльності здобувачів освіти, батьків. Пропонується "календар" пошукової діяльності, планування, заходи, умови реалізації проєкту
Перегляд файлу

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ АДМІНІСТРАЦІЇ

ІНДУСТРІАЛЬНОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Харківська спеціалізована школа I-III ступенів №119

Харківської міської ради

Харківської області

 

Міський конкурс учнівських проектів

«Харків очима небайдужих дітей»,

номінація - «Харків – місто щастя і добра»

 

 

 

ПРОЕКТ

«Академія шкільної моди»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконали: колектив

учнів та батьків  3-Г класу

Харківської спеціалізованої

школи I-III ступенів №119

Харківської міської ради

Харківської області

Керівник проекту:

Пєнкіна Олена Анатоліївна,

учитель початкових класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харків

 

 

ЗМІСТ

  1.  Паспорт проекту …………………………………………………………..3
  2. Вступ………………………………………………………..........................4
  3. Інформація про проект ……………………………………………………5
  4. Опис проекту…………………………………………………………….....6
  5. Етапи реалізації проекту ……………………………………………….....7
  6. Результати реалізації проекту ……………………………………………10
  7. Додатки…………………………………………………………………….11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПАСПОРТ ПРОЕКТУ

НАЗВА ЗНЗ

Харківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №119

Харківської міської ради Харківської області

ПІБ АВТОРА

Пєнкіна Олена Анатоліївна

НАЗВА

ПРОЕКТУ

«Академія шкільної моди»

МЕТА

ПРОЕКТУ

  1. Пропагувати збереження традицій носіння шкільної форми  як своєрідного коду національної культури, вписаних в систему етнічної історії.  
  2. Донести до молодого покоління харків’ян історію виникнення зазначеного виду одягу (шкільної форми)
  3. Формувати усвідомлення необхідності дотримання ділового стилю в одязі у навчальних закладах  як стратегії держави щодо виховання культури школярів, батьків, вчителів як підґрунтя освіченості, здоров’я нації.
  4. Сприяти усвідомленню можливості творчої самореалізації та самовдосконаленнямолодого покоління харків’ян в різних галузях культури та науки, освіти, державного управління
  5. Сприяти формуванню споживчої культури в учнів,  батьків й безпечної поведінки у «модному» просторі.
  6. Формувати позиції визнання цінності здоров'я, почуття відповідальності за збереження і зміцнення свого здоров'я.
  7. Розвивати патріотичні почуття, становити громадянську позицію.
  8. Виховувати дбайливе ставлення до  культурних традицій рідного міста, держав Європи

ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ

  1.               Розширити знання учнів про історію виникнення шкільної форми
  2.               Залучити до співпраці громадські організації, державні установи та приватні підприємства м. Харкова.
  3.               Провести анкетування колективу батьків та учнів 3-Г класу.
  4.               Здійснити моніторинг результатів опитування.
  5.               Залучити батьків  до вирішення актуальних проблем щодо пошиття дитячого одягу, у т. ч. шкільної форми
  6.               Прищеплювати навички культури поведінки, виховувати естетичне почуття у дітей шляхом впровадження нових форм роботи.

ТИП ПРОЕКТУ

За напрямом

історичний, дослідницький

За складом учасників проектної групи

груповий

За характером партнерських взаємодій між учасниками проектної діяльності

кооперативний

За рівнем реалізації міжпредметних зв’язків

міжпредметний

За кінцевим результатом

пізнавальний

За метою і характером проектної діяльності

інформаційний

За формою захисту

стендовий,мультимедійний

За тривалістю

довгоотривалий

АНОТАЦІЯ

Даний проект спрямований на вирішення проблеми, формування у школярів позитивного погляду на майбутнє Харкова, виховання активної громадянської позиції.

ДОДАТКИ

Зразки анкет, моніторинг анкетування, фото учасників проектної групи;фото проведених заходів, мультимедійна презентація.

УЧАСНИКИ ПРОЕКТУ

Колектив учнів та батьків  3-Г класу ХСШ № 119

КЕРІВНИК ПРОЕКТУ

Пєнкіна Олена Анатоліївна, вчитель початкових класів, класний керівник 3-Г класу ХСШ № 119.

 

 

Вступ

Важливим фактором впровадження знань та формування компетентностейНової української школи є стратегія держави щодо здоров'я дитини як підґрунтя здорової нації, яка послідовно здійснюється в системі освіти.

  1.               Обґрунтування вибору проекту та його актуальність

Питання поінформованості школярів, їх батьків та педагогічної громадськості з питань обов’язкового введення шкільної форми тісно пов'язане сьогодні з сучасними уявленнями про моду, культуру, інтеграційні процеси у середовище європейських країн, має значний вплив на споживчий вибір завдяки засобам масової інформації, серед якої зовнішня реклама, реклама на телебаченні та інформація, що міститься у мережі Інтернет.Адже сьогодні, покладаючись на рекламу модного одягу, діти та батьки нерідко опиняються перед складним вибором і часто роблять його не на користь натуральних тканин, ділового стилю в одязі, який вимагають навчальні заклади. Питання вибору одягу, який  діти шкільного віку використовують  щодня, є визначальним для їхнього здоров'я, прищеплення навичок культури, відповідальності, охайності, усвідомлення себе як особистості.  Батьки та педагоги повинні якомога змістовніше знайомити школярів з основами сучасної моди для дітей, традиціями різних країн, таким чином сприяючи їх повноцінному розвитку та підготовці до життя в умовах ринку, вимог роботодавців.Наш проект спрямований на вирішення конкретної актуальної проблеми - проблеми раціонального ставлення до носіння шкільної форми,  яка є достатньо суперечливою.  Вона є своєрідним відображенням соціального добробуту країни та населення і наразі в Україні остаточно не вирішена.

Зараз багато сперечаються про те, потрібна учням шкільна форма чи ні. У дискусію вступають як батьки, вчителі, учні, так і люди, зі школою ніяк не пов’язані. Деякі згадують своє дитинство і юність, коли шкільна форма була невід’ємним атрибутом школяра. З’являється відчуття ностальгії. Сучасне покоління молодих людей , як правило, негативно ставиться до даного виду одягу, вважаючи, що це буде обмежувати їхню індивідуальність. Саме тому, щоб відповісти на ці питання, спробувати розв’язати цю проблему, ми обрали проект «Академія шкільної моди».

Мета проекту:

  •              формування первинних знань та навичок про основні стилі одягу;
  •              дослідження історії виникнення шкільної форми;
  •              вивчення думок дітей та дорослих стосовно доречності використання учнівської форми у сучасній школі;
  •              популяризація використання школярами одягу у діловому стилі , сприяння формуванню споживчої культури в учнів,  батьків й безпечної поведінки у інформаційному просторі;
  •     залучення батьків  до вирішення поставленої проблеми;освіта батьківу питанняхраціонального підходу до вибору шкільної форми належної якості.
  1.     Гіпотеза:

Процес залучення дітей до свідомого вибору шкільної форми під час перебування у школі, на офіційних заходах поза стінами школи , визначення позитивних і негативних сторін використання цього виду одягубуде більш ефективним та продуктивним, якщо реалізація ідеї і задуму проекту буде проводитися за допомогою засобів ТЗН; художньо-ілюстративного матеріалу; бесід; спостережень; дискусій; продуктивної діяльності.

  1.                ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРОЕКТ
    1.           Назва проекту: «Академія шкільної моди».
    2.           Виконавці проекту:батьки та учні 3-Г класу ХСШ № 119.
    3.           Ресурси:
  1. Людські:
  • педагогічний та учнівський колективи ХСШ І-ІІІ ступенів №119 ;
  • батьки учнів 3-Г класу;  

1.4. Географічна територія: м. Харків

1.5. Термін реалізації виконання проекту: довгостроковий

 

II. ОПИС ПРОЕКТУ

2.1. Завдання проекту:

  • розширювати знання дітей про історію виникнення шкільної форми;
  • формувати вміння дітей визначати якість швейних виробів за певними показниками;
  •             вчити  усвідомлювати різницю  у призначенні видів одягу відповідно до ситуацій, подій; вчити розуміти особливості реклами та її негативні наслідки;
  •             знати основні типи тканин для пошиття дитячого одягу; розуміти особливості природних та синтетичних тканин;
  •             формувати у дітей інтерес і готовність до дотримання правил шкільного дрес-коду;
  •             залучити дітей та їх батьків до спільної діяльності із свідомого вибору одягу для відвідування школи, урочистих подій;  гігієнічних вимог до одягу, принципів безпеки та якості шкільної форми.

2.2.  Стратегія, методи та форми реалізації проекту

Стратегічна мета:

Створення сприятливих умов дітям, батькам для оволодіння навичками культури, прищеплення смаку, знання національних та європейських традицій у впровадженні шкільної форми


Тактична мета: Формування у дітей та їх батьків уявлення про необхідність дотримання ділової форми одягу в навчальному закладі, прищеплення бережливого ставлення до особистих речей


2.3. Мотивація:

  •                  можливість збереження та дотримання культури в одязі через моделювання реальних життєвих ситуацій;
  •                  усвідомлення необхідності введення шкільної форми як стратегії держави щодо виховання, організованості дитини;
  •                  усвідомлення зв'язку зовнішнього вигляду  людини з факторами сприяння формуванню споживчої культури в учнів,  батьків й безпечної поведінки у соціумі та інформаційному просторі;
  •                  можливість творчої самореалізації та самовдосконалення.

2.4. Необхідні умови: ініціативна група; залучення до співпраці громадськості,  батьків учнів, вчителів (трудового навчання, образотворчого мистецтва, етики).

ІІІ. ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ

  1.           І етап – підготовчий – вересень – жовтень
  •                   узгодження питань про проектну діяльність з адміністрацією навчального закладу, вчителями, які можуть надати допомогу при вирішенні навчальних завдань проекту, тощо;
  •                   формування групи учасників проекту;
  •                   визначення цілей, часу здійснення проекту та потрібних ресурсів;
  •                   планування роботи з урахуванням плану роботи навчального закладу;
  •                   колективне обговорення й вибір методів дослідження та пошуку інформації;
  •                   вивчення громадської думки щодо актуальності проекту: соціальне дослідження (анкетування): анкета: «Що ви знаєте про шкільну форму?».

ІІ етап - збір необхідної інформації - листопад 

  •                   планування діяльності груп

Модна розмова

Історія костюма

Фабрика тканини

Шкільна мода

  •                   Зустріч  батьків  з вчителем трудового навчання (демонстрація зразків тканини для дитячого одягу, обговорення моделей шкільної форми для хлопчиків та дівчаток молодшого шкільного віку)
  •                     Індивідуальні бесіди з батьками;

 

ІІІ етап - визначення напрямів діяльності – грудень  – січень 

  •                   узагальнення зібраного матеріалу, систематизація та аналіз отриманої інформації;
  •                   визначення найефективніших шляхів розв'язання проблеми;
  •                   планування діяльності для вирішення проблеми, прогнозування наслідків діяльності, розподіл завдань;
  •                   визначення часу, необхідного для їх виконання;
  •                   вивчення ефективних шляхів взаємодії з представниками ЗМІ, влади, Інтернет - спільнотою;
  •                   визначення необхідного бюджету, ресурсів;
  •                   випуск листівок, буклетів, плакатів із закликом до громадськості щодо підтримки запланованої діяльності;
  •     рефлексія, презентація результатів участі в проекті (відео звіти, публікація в шкільній газеті, на сайті).

IV етап - етап діяльності – лютий – березень

  •                   Круглий стіл «Шкільна форма очима дітей – шкільна форма очима батьків» (педагоги, учні, батьки).
  •                   Демонстрація шкільного одягу (дефіле) учнями класу в рамках проекту «Харків – місто щастя і добра» під гаслом «Мій вибір».
  •                   Оформлення   результатів участі у проекті у збірку «Історія шкільної форми».

V етап - презентація й оцінювання результативності проекту квітень – травень

  •                   обробка й оформлення результатів реалізації проекту (створення демонстраційного стенду, мультимедійної презентації);
  •                   презентація матеріалів роботи групи на учнівських зборах, конференції, семінарі вчителів, батьківських зборах;
  •                   поширення інформації про проведену роботу в пресі та Інтернет-ресурсах;
  •                   дослідження громадської думки щодо реалізованого проекту;
  •                   оцінювання результатів з огляду на початкові цілі;
  •                   визначення можливостей подальшого розвитку проектної діяльності.
    1. Очікувані результати проекту:

1.Свідомий вибір учнями і батьками форми для відвідування школи;

2. Формування навичок культури поведінки, спілкування в учнів та їх батьків і можливість застосовувати їх у повсякденній практичній діяльності.;

         3.Привернення уваги батьків, громадськості до ознайомлення з основами правильного вибору тканин, моделей шкільної форми, прищеплення смаку, загальної культури.

  1.                Продукт проекту:

Збірка «Шкільна форма: історія і сучасність».

 

ІV. РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ

4.1. Основні результати реалізації проекту

  1.     На даний момент проведені такі заходи:
  •    узгоджено питання про проектну діяльність з адміністрацією   навчального закладу й учителями ;
  •    сформовано групи учасників проекту;
  •    визначено цілі, термін реалізації проекту, складено список потрібних ресурсів; сплановано роботи з урахуванням плану роботи навчального закладу;
  •    вивчено громадську думку щодо актуальності проекту за допомогою  анкетування учнів та батьків школи й  інтерв’ювання мешканців мікрорайону;
  •    узгоджено питання про спільну проектну діяльність з вчителями трудового навчання, образотворчого мистецтва, етики, історії
  •    в рамках проекту «Харків – місто щастя і добра» виконані завдання проекту (див. вище);
  •    збільшилось число учасників проекту;
  •    до проекту залучені усі класи початкової школи Харківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №119.

4.2.  Вплив проекту

Сучасний навколишній світ мало сприяє природному освоєнню моральних цінностей, тому школа - це єдине місце, де дорослі люди можуть допомогти дітям сформувати і засвоїти такі цінності, як національні традиції, свідомий вибір, турбота про власне здоров’я, збереження  і використання позитивного досвіду попередніх поколінь (батьків, дідусів, бабусь).

Не варто забувати, що діти - майбутнє України, саме сьогодні формується їхня духовність та їх моральні цінності. Впровадження знань з основ моди,її тенденцій щодо використання шкільної форми в освітньому  процесі є відповіддю на виклики сучасності,  сприянням гармонійному фізичному та психічному розвитку дитини,  соціальній адаптації школярів. Таке навчання повинно розпочинатися з молодшого шкільного віку, продовжуватись у середній  та старшій школі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОЕКТУ

1. Проведення анкетування серед учнів 2-4-х класів

АНКЕТА «ЩО ВИ ЗНАЄТЕ ПРО шкільну форму»

Дорогий друже!

Просимо серйозно поставитися до заповнення анкети і відповісти на всі питання, підкресливши вибраний Вами відповідь прямою лінією.

Якщо Ви не впевнені у своїх знаннях з того чи іншого питання, то відповідь підкресліть хвилястою лінією або допишіть свою відповідь.

Можна підкреслити дві і більше відповідей.

Ваш вік? .........................років

1. Ваші захоплення у вільний від навчання час?

а) Спорт;   б)  Література;    в) Музика;г) інше

2. Чи вважаєте ви необхідним запровадження шкільної форми у навчальних закладах?

а) так          б) ні              в)за бажанням кожного окремого учня  г) інше

3. На Вашу думку, чи є складовою частиною успішного навчального процесу шкільна форма?

а) Так;   б)Ні;   в)Не знаю.

4. Чи щодня ви одягаєте до школи форму??

а) Так;     б) Ні.

5. На вашу думку, шкільна форма – це...?

а) весело    б) модно ;      в)некрасиво;г)красиво ґ) зручно.

6.Чи дослухаються батьки до вашої думки при виборі шкільної форми??

А)Так;   б)Ні;    в) Дуже рідко.

7.Чи хотіли б ви змінити шкільну форму? Як?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 2

ДОДАТОК 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 7

В РАМКАХ СПІВПРАЦІ З БАТЬКАМИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
581
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку