Проект "Бережи здоров’я змалку"

Про матеріал
Розробка практико-орієнтованого шкільного проекту «Бережи здоров′я змалку» у межах програми Міністерства освіти і науки України з «Основ здоров′я». Посібник адресований педагогам, які мають бажання працювати за проектною технологією та цікавляться інноваціями в освіті. Рекомендується для використання на уроках та в позакласній роботі загальноосвітніх навчальних закладів.
Перегляд файлу

практико-орієнтований Проект        

    «Бережи здоров’я змалку»

Девіз проекту:

Зрозуміло, всім відомо,

Що приємно буть здоровим.

Тільки треба знати,

Як здоровим стати. 

Тип проекту: спільний, середньої тривалості

Мета проекту:

- закріпити уявлення учнів про те, що найбільше багатство людини – це здоров’я;

  • викликати бажання займатися спортом;
  • розучити комплекси ранкової зарядки, рухливі ігри;
  • розширити й узагальнити знання школярів про особисту гігієну;
  • виховувати санітарну культуру, бажання завжди бути охайними;
  • підвищувати відповідальність за особисте здоров’я та здоров’я своєї сім’ї;
  • долучити дітей до пошукової роботи з теми, до спільної роботи з батьками;
  • вчити працювати в групах;
  •  вчити учнів  працювати за планом, ставити конкретні завдання і виконувати їх;
  • вчити аналізувати, робити висновки;
  • розвивати творче мислення, зв’язне мовлення, комунікативні навички в нових  ситуаціях спілкування;
  • сприяти вихованню відповідальності за результати власної колективної діяльності, самостійності школярів;
  • виховувати любов і повагу до батьків, однокласників.

 

Об’єкт пізнання: інформація про здоровий спосіб життя, значення фізичних вправ, правил особистої гігієни, правил здорового харчування для зміцнення здоров’я.

Навчальні предмети: читання, природознавство, основи здоров’я, фізкультура, позакласна виховна робота, години здоров′я в групі продовженого дня.

Провідна проблема: формування важливих рухових вмінь та навичок, необхідних для розвитку опорно-рухового апарату та зміцнення здоров’я учнів; виховання охайності, культурно-гігієнічних навичок.

Спосіб розв’язання проблеми: збір та аналіз інформації, поширення її серед учнів початкових класів та їх батьків.

            План виконання проекту

  1. Обговорення ідеї проекту в групі продовженого дня.
  2. Висловлення міркувань щодо форми подання проекту.
  3. Визначення джерел потрібної інформації.
  4. Розподіл обов’язків між учасниками в класах-групах.
  5. Визначення форми подання результату.
  6. Презентація проекту. Оцінка своєї роботи та роботи інших учасників проекту.

 

          Етапи проекту

  1. Формування проектних груп:

1  клас - «Здоров’ятко»,

2 клас - «Вимпел»,

3 клас - «Динамо»,

4 клас - «Олімп»

  1. У кожній групі працюють:
  • спортсмени,
  • аналітики,
  • дослідники,
  • народознавці,
  • казкарі.
  1. Формулювання теми.
  2. Визначення проблемного завдання: зібрати інформацію про вплив на здоров’я людини різних чинників, навчитися бережливо ставитися до власного здоров’я.
  3. Обирання методів дослідження:
  • спостереження,
  • зустрічі, інтерв’ю,
  • розучування вправ;
  • бесіди з лікарем, медсестрою;
  • екскурсії, прогулянки, ігри на свіжому повітрі;
  • консультативна робота.
  1. Розробка плану дослідження:
  • опрацювання наукової і художньої літератури;
  • перегляд мультфільмів, телепередач;
  • записування прислів’їв, приказок, загадок про здоров’я;
  • зустріч зі старожилами, записування спогадів старожилів села про здоровий спосіб життя;
  • проведення свят «Здоров’я – найбільший скарб», «Подорож до країни чистоти», «Безпека на вулиці»,  розучування комплексів ранкової зарядки, рухливих ігор.
  • підготовка зібраних матеріалів, малюнків, фотографій,
  • творчий звіт.

7. Реалізація проекту.

План роботи групи «Олімп»

«За здоровий спосіб життя»

     1. Дізнатись, чи є старожили серед ваших сусідів, родичів. Взяти в них інтерв’ю на тему «Що допомогло вам  зберегти здоров’я»

     2. Провести зустріч з медсестрою на тему «Режим дня школяра. Його значення для здоров’я»

     3. Дізнатись про вплив фізичних вправ на здоров’я, розучити комплекси вправ ранкової зарядки.

     4. Скласти казку «Здоров’я – найбільший скарб».

     5. Зібрати прислів’я про здоров’я.        

 

План роботи групи «Вимпел».

«Чистота - запорука здоров’я»

1.  Вивчити вірші на тему «Чистота - запорука здоров’я»

2.  Зібрати загадки про засоби гігієни.

3.  Провести зустріч з шкільною медсестрою, дізнатись про профілактику інфекційних хвороб. 

4.  Намалювати малюнки на тему: «Я росту, підростаю, про здоров’я дбаю».

 

План роботи групи «Динамо»

«Безпечне довкілля»

      1. Вивчити вірші, загадки, прислів’я про правила безпечної поведінки.

      2. Розфарбувати малюнки на тему «Про безпеку дбаємо - здоров’я зберігаємо!»

      3. Дізнатися, куди можна звернутися по допомогу, коли трапилась біда.

      4. Розучити народні ігри.

 

План роботи групи «Здоров’ятко»

«Я здоров’я збережу – сам собі допоможу»

      1. Провести зустріч з шкільною медсестрою, дізнатись, що їсти корисно, а що шкідливо.

      2. Вивчити вірші про корисні продукти харчування.

      3. Розфарбувати малюнки на тему «Казкові герої дбають про здоров’я»

      4.  Провести  зустріч з лікарем-стоматологом, дізнатись про правила догляду за зубами.

 

 

 

8. Очікувані результати.

Виготовлення освітнього продукту.

Група «Олімп»

  1.                  Виготовити книгу «Прислів’я про здоров’я».
  2.                  Створити «Храм здоров’я».
  3.                  Розучити комплекси вправ ранкової гімнастики.

 

Група «Вимпел»

  1.                  Виготовити книгу «Загадки про здоров’я».
  2.                  Створити логічну павутину «Здоров’я моєї сім’ї».
  3.                  Виготовити панно «Засоби гігієни».

 

Група «Динамо»

  1.               Виготовити панно з малюнків на тему «Пригоди на дорозі».
  2.               Скласти «Абетку безпечної поведінки ».
  3.               Розучити рухливі ігри.

 

Група «Здоров’ятко»

      1.  Створити «квітку здоров’я».

      2.  Виготовити панно з малюнків на тему «Казкові герої дбають про здоров’я».

      3.  Виготовити панно «Продукти, корисні для здоров’я».

 

Всім групам потрібно підготуватись до спортивних свят, які будуть проводитись у групі продовженого дня, вивчити вірші, пісні, прислів’я, загадки, робити вранці зарядку, займатися спортом, гуляти на свіжому повітрі, гратись у рухливі ігри.

 

 

 

 

 

 

 

 

Обговорення та презентація групами проекту

Позакласні виховні заходи в групі продовженого дня на тему:

«Бережи здоров’я змалку»

 (обговорення та реалізація проекту).

Мета:

  • формувати та розвивати духовний, моральний, фізичний, психічний та інтелектуальний потенціал кожної дитини;
  • створювати умови,  які сприяють збереженню та зміцненню здоров’я дітей;
  • поглиблювати знання учнів про народні традиції здорового способу життя;
  • виробляти стійку звичку до систематичних занять спортом і фізичною культурою;
  • формувати позитивну мотивацію щодо здорового способу життя;
  • знайомити дітей з правилами безпечної поведінки вдома, в школі, в дворі, на вулиці, в природному оточенні.

 

  • стимулювати навички громадської та особистої гігієни;

 

  • розвивати уявлення про ознаки здоров'я і хвороби та шляхи їх запобігання;

 

  • виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання. Ілюстрації, фотографії, прислів’я, приказки, прикмети, загадки, малюнки, вислови відомих людей по здоров’я, спортивне спорядження, виготовлені учнями панно, таблиці, памятки.

На стінах спортивного залу – плакати:

 В.Гюго

«Треба підтримувати міцність тіла, щоб зберегти міцність духу.»    

Арістотель

«Здоров'я людини – щастя.»

 Народна мудрість                                                        

«Здоров'я дитини – багатство родини!

 Здоров'я народу – багатство країни!

Заняття I

«За здоровий спосіб життя»

Похожее изображение

Вступне слово вчителя:

- Діти, ви всі знаєте прислів’я «Здоров’я – всьому голова». В Україні люди часто вітаються словами: «Здрастуйте!», «Доброго здоров'я», прощаючись кажуть: «Бувайте здорові!», «Ходіть здорові!». «Міцного здоров'я» бажають, вітаючи друзів, рідних.

- Як ви думаєте, чому люди бажають один одному здоров'я? (відповіді дітей). А від чого залежить здоров’я, нам сьогодні розкажуть дослідники й народознавці з груп-команд:

1  класу - «Здоров’ятко»,                        2 класу -«Вимпел»,

3 класу - «Динамо»,                                 4 класу - «Олімп»


Ведучий.                       Привіт вам, друзі!

                                      Всіх вітаю!

                                      І успіхів вам всім бажаю!

                                      Хай вам щастить!



Привітання груп-команд.

Група «Олімп».        Девіз:  Здоров’я бережіть, доки малі.

                                                 Мудрими йдіть по цій землі.

                                                 Хай кожен з нас в житті запам’ятає,

                                                 Що без здоров’я щастя не буває.

Група «Динамо»      Девіз:  Здоров’я – це прекрасно,

                                                Здорово, чудово, ясно!

                                                І доступні для людини

                                                 Всі дороги і стежини!

Група «Вимпел»       Девіз:  Хто здоровий, той не плаче,

                                                Жде його в житті удача.

                                                 Він уміє працювати,

                                                 Вчитись і відповідати.

Група «Здоров’ятко»   Девіз:  Здоров’я – це сила!

                                                      Здоров’я – це клас!

                                                      Хай будуть всі здорові

                                                      У вас і у нас!

                                           

Звіт групи «Олімп»

                                                     

Народознавець. Ми зустрічалися із старожилами нашого села і взяли в них інтерв’ю. Вони розповіли, що прожити багато років і бути зараз жвавими й бадьорими їм допомогло те, що вони:

  1.                                           працювали, найчастіше на свіжому повітрі;
  2.                                           їли корисну їжу, не переїдали;
  3.                                           не мали шкідливих звичок, тобто не курили, не пили спиртних напоїв;
  4.                                           не сварилися з рідними людьми, з сусідами;
  5.                                           вставали дуже рано, ще до сходу сонця;
  6.                                           босоніж ходили по росі.

 

Дослідник. Ми провели дослідження і зрозуміли, що фізична праця допоможе нам  стати сильними і дужими, зміцнить наше здоров’я. Отже, потрібно допомагати мамі й татові. Їм буде приємно, а ми станемо здоровішими.

А якщо ми працюватимемо на свіжому повітрі, то ще й загартуємо своє тіло. Бо сонце, повітря і вода – наші найкращі друзі.

Гра «Мікрофон»

Дорожчого за здоров'я нічого немає!

Хай дорослі й діти про це пам’ятають.

Хай  здоров'я бережуть ввечері і вранці:

На роботі, в школі, вдома й на гулянці.

Фізкультура й чистота – наша запорука.

У здоров'ї – наше щастя, у хворобі  - мука.

 

Всім відомо це чудово,

Коли кожен з нас здоровий:

Треба тільки знати, як здоровим стати.

Лиш один рецепт на світі

Всім-усім підходить дітям:

Спорт любити слід –

Проживеш сто літ.

Народознавець. Коли наставала зима, наші дідусі і бабусі влаштовували веселі ігри, змагання, вечорниці зі співами й танцями, ходили колядувати й щедрувати.

Дослідник. Нам з них потрібно брати приклад. Не можна цілими днями сидіти перед телевізором або гратися в комп’ютерні ігри. Взимку є багато забав, корисних для здоров’я. Ану впізнайте, що допоможе нам гарно відпочити взимку, набратися сил і здоров’я?

Гра «Відгадайко»

Влітку відпочивають,а взимку дітей катають.  (Санчата, лижі, ковзани)

                                                             Бігли два пси, позадирали носи  (Лижі)

Ллється річка – ми лежимо, лід на річці – ми біжимо.  (Ковзани)

                                                Все літо стояли – зими чекали.

                                           Діждалися пори – помчалися з гори.(Санчата)

У білій свитці баба стояла, на світ позирала.  

Як змотала з сонця ясні волоконця,

то десь і пропала – сліду не стало.   (Снігова баба)

 

Дослідник. Ви правильно відгадали загадки. А якщо взимку будете кататися на лижах, санчатах, ковзанах, ліпитимете сніговиків, гратиметесь у сніжки – то обов’язково будете здоровими. Але треба знати правила поведінки взимку і дотримуватись їх.

 

Рольова гра «Поради лікаря»

 

Картинки по запросу безпека в школі 1 клас презентація

                                          Правила поведінки взимку

  •                       Кататися на ковзанах на замерзлих водоймах можна лише з дорослими.
  •                       Не можна кататися з гори біля проїзної частини дороги.
  •                       Не можна кататися на зламаних санчатах, ковзанах.
  •                       Треба триматися на відстані під час катання на лижах, санчатах, ковзанах, щоб не травмувати іншого.
  •                       На льоду, гірці, де катаєшся, необхідно підтримувати чистоту.
  •                       Йти по льоду краще в тому місці, де є свіжі сліди.
  •                       На льоду не можна збиратися групами на одному місці.
  •                       Якщо лід почав тріщати, негайно повертайся назад.
  •                       Не ходи по льоду під час відлиги там, де росте очерет, кущі.

 

Якщо ти сильно змерз:

  •                       Негайно зайди в тепле приміщення.
  •                       Не розтирай обморожені місця, не мий їх теплою водою.
  •                       Випий чогось теплого (чаю, молока).
  •                       Якщо дуже боляче і шкіра потріскалась, повідом дорослих, звернись до лікаря.

Гра «Мікрофон»

          Здоров'я – основа всього на світі,

Здоровими бути бажають всі діти.

Для цього потрібно щоденно вмиватись,

Робити зарядку і тепло вдягатись.

 

Себе гартувати водою і сонцем,

І солодко спати з відкритим віконцем.

І їсти усе, що на стіл подають,

Бо ж страви нам росту і сил додають.

Спортсмен. Дуже важливою для здоров'я є звичка дотримуватись режиму дня. Про це нам розкаже наша медсестра Алла Петрівна.  (Розповідь медсестри про значення режиму дня, вироблення корисних звичок. Ознайомлення з  режимом дня молодшого школяра (слайд)).

Картинки по запросу режим дня

Вихователь. Ми проводили конкурс казок про режим дня. Переможцем став учень 4 класу Малявко Владислав. Послухайте цю казку.

Режим дня  бурундучка

   Бурундучок прокидається вранці, робить зарядку, чистить зуби, вмивається і старанно витирається рушничком.

   Потім він застеляє своє ліжко і йде снідати. Поснідавши, звірок чемно дякує мамі, одягається і поспішає до лісової школи.

    Навчається бурундучок старанно, уважно слухає вчительку-сову, ретельно виконує всі завдання. На перервах разом з друзями грається в різні ігри.

    Після уроків обідає, гуляє на свіжому повітрі, допомагає мамі і виконує домашні завдання. Коли всі уроки вивчені, читає книжки, дивиться телевізор, грається.

    Перед сном звірок вмивається, чистить зуби, бажає всім гарних снів і лягає в своє зручне ліжечко.

    Бурундучок майже ніколи не хворіє, бо дотримується режиму дня.


Кожен день по розпорядку

Маємо робить зарядку.

Для здоров’я вона плюс,

Намотай собі на вус!

Тож часу не гаймо,

зарядку починаймо.


(Виконують всі учні)


  1. Буратіно потягнувся,

Раз – нагнувся, два – нагнувся.

2. Руки в сторони розвів,

Мабуть, ключик загубив.


  3. А щоб ключик цей дістати,

Треба нам навшпиньки стати.

  4. Раз, два, три, чотири, п’ять!  Будем ключик ми шукать.

  5. Тож піднімем руки вгору,

      6. А тепер всі руки в боки,

      Як зайчата, скоки-скоки!

7. Десять, дев’ять, вісім, сім!

 Час закінчувати всім.


І подивимось на зорі.


Народознавець. Наш мудрий український народ склав дуже багато прислів’їв про здоров’я. Ми зібрали їх дуже багато, вийшла ціла книжка з прислів’ями. Пропонуємо вам скласти прислів’я, правильно поєднавши  їх половинки.

Гра «Склади прислів’я»

Треба знати, як здоровим стати.

Чисте повітря – ворог хвороб.

Багато ходити – довго жити.

Праця - здоров’я, лінь – хвороба.

Будеш зарядку робити – нічого не буде боліти.

Здорова дитина – щаслива родина.

У здоровому тілі – здоровий дух.

Ходи більше – проживеш довше.

Казкар розказує складену казку «Здоров’я – найбільший скарб».

    Не за дальніми високими горами, не за синіми глибокими морями, а в мальовничому українському селі жили собі дівчатка Марійка і Софійка.    Марійка вставала дуже рано, разом із сонечком. Вибігала на подвір’я, робила зарядку, милувалася квітами, слухала пташиний спів, допомагала мамі і старенькій бабусі Ганні, яка жила неподалік. В школі дівчинка добре навчалась, мала багато друзів, весело гралась на перервах. Тому й росла здоровою, легко виконувала шкільні завдання і домашню роботу

   А Софійка любила довгенько поніжитись в постелі. Сонце уже високо піднялось, випило всю росу на травичці, квіти під вікном розпустили свої пелюстки, а дівчинка ще лежить.

- Соню, -  бувало гукає мама, - вставай, бо запізнишся до школи.

Лише тоді Софійка починала збиратися. Снідала вона неохоче, навчалася теж. Після уроків дівчинка дивилась телевізор, гралась в ігри на планшеті. А тому була млявою, часто хворіла. І все мріяла, що зустріне Чарівницю, яка допоможе їй  знайти скарб.

Познайомилась з дівчатками добра Чарівниця. І вирішила допомогти Софійці стати здоровою. Тільки сонечко пошле на землю перші промінці,  чарівниця перетвориться на пташку, сяде у дівчинки під вікном і співає, будить Соню своєю піснею. А коли дівчинка встане і хоче подивитись на пташку, вона перелітає далі. Ось Софійка й біжить за нею. І так кожного ранку. Бачить Чарівниця, що  Марійка стрибає через скакалку, підлетіла до неї. Софійці теж захотілося пострибати.

    Чи багато, чи мало часу минуло, але звикла Софійка разом з Марійкою доглядати за квітами, допомагати мамі, вчасно лягати спати і рано прокидатись. На щоках у дівчинки з’явився рум’янець, вона перестала хворіти.

Мама раділа, що донечка одужала і говорила: «Здоров’я – найбільший скарб».

 

Дидактична гра «Храм здоров’я»

Аналітик. На закінчення звіту ми хочемо продемонструвати наш «Храм

здоров’я». Фундаментом цього храму є здоровий спосіб життя, а саме:

  •                       займайся фізкультурою і спортом;
  •                       роби ранкову зарядку;
  •                       гуляй на свіжому повітрі:
  •                       грайся в рухливі ігри;
  •                       займайся фізичною  працею;

-    тримай в чистоті своє тіло;

  •                       двічі на день чисть зуби;
  •                       відмовся від куріння та алкоголю;
  •                       не зашкоджуй довкіллю;
  •                       піклуйся про рідних, вчись робити добро.

Підводяться підсумки роботи над проектом, учні розповідають, що вдалося зробити, а над чим потрібно ще попрацювати. Вчитель дає оцінку роботі групи «Олімп».

 


Заняття II

«Чистота - запорука здоров’я»

 

Картинки по запросу чистота запорука здоров'я

Звіт групи «Вимпел»

 

Народознавець. В Україні ще з давніх часів дбали про чистоту своїх домівок. Жінки білили помешкання, розмальовували піч, стіни. Прикрашали його вишитими рушниками, скатерками, витинанками. Національний одяг теж був вишитий, чистий.

Дослідник. Українці дбали про чистоту свого тіла, житла, одягу, бо розуміли, що чистота – запорука здоров’я.

Гра «Мікрофон»


1. Щоб міцне здоров’я мати,      

Треба добре-добре знати

                Дітям правила прості,

                А  за змістом – золоті.


                                               


 


2. Щоб нічого не боліло,

Полюбити треба мило!

                 Чисто-чисто руки мити

                 Та охайними ходити.


                                                 


3. Щоб здоровим довго жити,

Воду слід усім любити,

Мило, пасту, гребінець –

Будеш справжній молодець.


 

Дослідник. А  хто не любить вмиватися, купатися, мити руки, може захворіти. Бо разом із брудом на нашому тілі збираються мікроби – збудники багатьох хвороб. Ось послухайте, що сталося із замазурою-поросятком.


 


                                      Поросятко захворіло


Поросятко захворіло,

Бо ніколи рук не мило,

Їло яблука гнилі,

Що валялись на землі.

І болить живіт у нього,

Маму зве на допомогу,

Стогне, гратися не хоче,

Плаче навіть серед ночі.

Мама-свинка воду гріє,

Варить ліки з деревію,

Міряє температуру,

Пить дає гірку мікстуру.

Порося поклала в ліжко,

Казку прочитала з книжки.

І сказала мама- свинка:

- Пам’ятай гарненько,синку,

Треба руки з милом мити,

Щоб ніколи не хворіти.

Вимий вушка, носик, шию

Не в калюжі, не в помиях,

А чистенької водички

Набери собі з кринички.

Мий всі овочі та фрукти,

Тільки свіжі їж продукти.

І тоді, моє свинятко,

Буде все у нас в порядку!

                                  Т.Лисенко


Дослідник. Про гігієну свого тіла, як профілактику інфекційних хвороб, нам розповіла медсестра Алла Петрівна. Разом з нею ми склали пам’ятки.

Рольова гра «Поради лікаря»

Правила особистої гігієни

  1.                           Тримай своє тіло в чистоті. Ванну і душ можна приймати щодня.
  2.                           Руки мий вранці після сну, після прогулянки і відвідування туалету, перед їдою.
  3.                           Вмивайся вранці і ввечері перед сном.
  4.                           Мий ноги щодня.
  5.                           Нігті на руках і ногах підрізай не рідше одного разу на тиждень.
  6.                           Слідкуй за чистотою волосся, зачіскою.
  7.                           Тримай свій одяг і взуття в чистоті.

 

Тренінг                           «Як треба мити руки»

  •                       змочи руки водою;
  •                       старанно намили руки;
  •                       не забувай про зворотні сторони рук та місця між пальцями;
  •                       виконуй колові, повздовжні рухи, розтирання;
  •                       добре промий руки водою;
  •                       витри їх чистим рушником.

Похожее изображение

Правила догляду за волоссям

  1.                           Голову треба мити раз на тиждень.
  2.                           Щоранку і при потребі розчісувати волосся
  3.                           Причісуватися треба тільки своїм гребінцем
  4.                           Дуже корисно мити волосся відварами любистку і лопуха.
  5.                           Споліскувати волосся можна відваром ромашки, польового хвоща.

Дослідник. А тепер відгадайте загадки.

                                         Гра «Відгадайко»


Хто завжди правду каже,

Яким є, таким покаже?  (Дзеркало)

                                                           В домі нашому живе цікавий дощик.

                                                 Часто він мене вмиває і полоще.   (Душ)

Я хлюпочу, я дзюркочу,

Чисто всіх помити хочу.  (Вода)

                             В мене щетина пружненька,

                                       Бореться з брудом швиденько.

                                       Поміж зубів пролізає,

                                       Гарно так їх вичищає. (Зубна щітка)                                                 

Береги над озером, ніби сніг, біліють,

Якщо хочеш, озеро зразу обміліє . (Ванна)

                         Мию, мию без жалю, мию там де брудно.

               А купатись не люблю, бо від того худну.  (Мило)

Я пухнастий і чистий, для всіх, хто миється, корисний.

Мокрих витирати звик, називаюся… (Рушник) 

Дослідник. Молодці! Яким словосполученням можна назвати речі, про які ми відгадали загадки? (Засоби гігієни)

Вони допоможуть нам знищити всі мікроби і бути здоровими.

Спортсмени проводять рухливі ігри.

Гра «Впізнай за голосом»

Гравці стають у коло, всередині якого ведучий із заплющеними очима. Діти йдуть по колу за керівником, який говорить:

Раз, два, три, чотири, п’ять –

Треба в коло всім вставать.

Діти повторюють його рухи, потім зупиняються і вигукують хором слова:

Кроків три праворуч йдемо.

Тут ліворуч повернемо.

Ти загадку відгадай,

Кличе хто тебе? Впізнай!

Керівник мовчки показує на якусь дитину, а та промовляє: «Впізнай, хто я?».

Якщо впізнав, то гравець стає ведучим.

Гра «Жвавий м’ячик»

Гравці стають в коло обличчям до центру й промовляють слова:

Різнобарвний круглий м’ячик

Без зупинки жваво скаче.

Його б’ють, а він не плаче,

Тільки веселіше скаче.

Діти передають м’яч по колу різними способами. Після слів: «Раз, два, три, до (ім’я гравця)ти лети!»

Аналітик. Ми створили логічну павутину «Здоров’я моєї сім’ї»

 

Вмиваємося щодня вранці і ввечері

 Часто миємо руки

Щоденно миємо ноги

Разом займаємось домашніми справами

Здоров’я моєї сім’ї

Часто купаємося

Щоденно робимо зарядку

Гуляємо на свіжому повітрі

Не маємо шкідливих звичок

 

 

Похожее изображение


Заняття II

«Безпечне довкілля»

Звіт групи «Динамо»

Народознавець:  Ми помітили, що українці – дуже кмітливий народ. Вони придумали приказки на різні теми. Ось і про подорожування і транспорт теж їх є дуже багато. (Діти пригадують приказки і прислів’я)

          Хто в дорозі буває, той розуму набуває.

Ідеш удвох – дорога коротша.

Новою дорогою іди, та старої не забувай.

У дорозі і голка важка.

Хто простує, той вдома не ночує.

Із гори вскач, та під гору не плач.

Доки воза не перекинув, дороги не полагодив.

          Навпростець тільки ворони літають.

          Хто збився з дороги – радий і стежині.

Дослідник. Загадок  ми теж знайшли багато.  Відгадайте деякі з них:

Гра «Відгадайко»

          Я не їм вівса і сіна, дайте випити бензину .

          Всіх коней обжену, кого хочеш наздожену.  (Автомобіль)

       Який чудовий, гарний дім! І вікна світяться у нім.

       Взуття із гуми носить він і, головне,  - він п’є бензин. (Автобус)

З рогами, а не коза. Є сідло, а не кінь.

З педалями, а не рояль. З дзвінками, а не двері.  (Велосипед)

Дослідник. Молодці! А як ці відгадки назвати одним словом? (транспорт)

- А що це таке?

Тягнеться нитка, а в клубок не змотаєш. (Дорога)

                               Я красивий, кольоровий, маю зір такий чудовий.

               Перехрестя регулюю та ще й правила диктую. (Світлофор)

 Дослідник. Світлофор, дорожні знаки, правила для водіїв і пішоходів регулюють рух на дорогах. Їх потрібно знати і виконувати,щоб уникнути біди.

 Правила руху вивчай повсякчас - будеш веселий, здоровий у нас.

Гра «Мікрофон»


                                  Правила руху знають малята,

Знають, що слід їм завжди пам’ятати,

Де переходити треба дорогу,

Щоб не зламати ні руки, ні ноги,

Де можна гратись і пустувати,

На світлофор як увагу звертати.


 


Як червоне світло сяє, -

Небезпечно! – кожен знає.

А якщо у світлофора

Жовте око блимне враз –

Почекайте: скоро-скоро

Світлофор пропустить вас.

А моргне зелене око. –

Руш вперед, прискорюй кроки!


На дорозі якось зрання

Готувались до змагання

Вовченя, лисичка й зайчик.

- Чи спортивний тут майданчик?

 Сполошилися машини:

«З проїзної йдіть частини:

Тут на вас наїдуть вмить,

Тут не стійте й не ходіть!»

І малеча зрозуміла,

Що неправильно вчинила:

На шляху – не можна гратись

Ні дорослим, ні малятам.

 

 

 І автобус на зупинку

На одну прибув хвилинку.

Є закон, а не порада –

Він стоїть – і ви постійте.

Ані спереду, ні ззаду

Обійти його не смійте.


                                               Дорогу виберіть до рідної вам школи,

                                    Щоб світлою й безпечною була.

                                    А навпростець ви не ходіть ніколи,

                                    Собі й нікому не бажайте зла.

             Самі у темряві ніколи не блукайте,

             А з друзями старайтеся іти.

             І людну вулицю на стежку вибирайте,

  Щоб і життя,  й здоров’я зберегти.

Аналітик. Небезпека може чатувати не лише на дорозі, а й дома. Іноді дуже потрібні речі несуть небезпеку, якщо  ними поводитись необережно. Що ж це таке? Ану, відгадайте!

                                              Гра «Відгадайко»


У коробці спочивають

Хлопці, наче близнюки.

В них коричневі голівки

І зовуть їх …     (Сірники)

 

Лісом він котився з ревом,

Їв кущі, траву, дерева.

А коли напивсь води –

Стих й заснув назавжди.  (Вогонь)


                                     Червоний гість дерево їсть. (Вогонь)

Аналітик. Побороти вогонь, який вийшов з-під контролю, допоможе прилад, котрий про себе каже:

                «До пори  вишу, до пори мовчу,

                 А вогонь зачую – сичу і лютую». (Вогнегасник)

Аналітик. Зараз ми пограємось у гру і подивимось, чи знаєте ви, як поводитись в різних складних ситуаціях.

Гра "Підкажи останнє слово"


Щоб здоров'я діткам мати,

Та уникнути біди,

Треба правила ці знати,

Пам'ятати їх завжди.

Як немає поруч мами,

Ви вирішуйте самі:

Можна грати сірниками?

Кожен скаже вірно ...(Ні).

В лісі вогнище розклали

Для забави навесні.

Аж до зір воно палало.      

Так робити можна? (НІ)  

Телевізор увімкнули,

Подивились і пішли.

А от вимкнути забули.

Так і треба, діти? ...(Ні)  

На плиті вогонь палає,

Мама вийшла, ви одні,

Коли хтось вогонь займає ,

То він робить вірно? ...(Ні)

Тож, щоб сонечку радіти

І дорослим і малим.

Від пожежі треба вміти захищатися самим!


Картинки по запросу безпека в школі 1 клас презентація

Гра «Мікрофон»

Якщо ти залишився вдома один,

Хоча б на годину чи кілька хвилин,

Будь пильним, а ще обережним завжди,

Щоб в дім не пустити страшної біди.                                                                                                                                          

 


Все ж, як трапилась біда,

Що тоді робити?

Не ховатись у куток,

А вогонь гасити!

Так, але спочатку,

Хлопчики й дівчатка,

Скористайтесь телефоном,

Якщо є поблизу він, -

Номер цей усім відомий:

101!  101!


 

Хтось дзвонить? Сторонніх у дім не впускай,

Приходу батьків дочекаються хай.

Буває біда від вогню і води.

Не бався, поводься слухняно завжди.


Як чудово – вже субота!

А в батьків ще є робота.

Ти один лишився вдома.

Ситуація знайома.

Ти читаєш чи співаєш

І нікого не чекаєш.

Раптом дзвоник дзеленчить,

За дверима хтось стоїть.

Ти сміливість не втрачай.

Так йому відповідай:

 

 

„Тато буде за хвилину,

Сірко гавка без упину –

Величезний пес кудлатий,

З ним не можна жартувати!”

Листоноші, тітці, меру,

Навіть міліціонеру

Просто так не довіряй

І дверей не відчиняй

 

 


 

 

Як до друзів поспішаєш,

На змагання не встигаєш,

Маму треба сповіщати.

           Потім де тебе шукати?

          Ти записку залишай,

Та на двері не чіпляй.

Злодій може прочитати

І у гості завітати.


Аналітик. Діти, а якщо трапилась така ситуація, як у вірші, ви залишилися самі вдома і хтось ламається у двері, куди потрібно телефонувати?

Аналітик. Так, потрібно телефонувати в поліцію, на 102. А ще до сусідів, номери  їх телефонів  запишіть заздалегідь.


101,102, 103 – добре вивчи, повтори,

Запиши їх на листок,

Почепи їх на гвіздок.

Пам’ять цифри хай згадає,

Пальчик номер набирає.


-  Діти, хто знає, в яку установу потрібно дзвонити за номером 103?


 


Хочеш їсти – не біда,

В домі – газова плита.

Запалив сірник – і вмить

 Їжа вариться, кипить.

 Але треба пам’ятати:

Не можна з газом жартувати!

Як лиш почуєш газ в квартирі,

 Дзвони мерщій на 104!

 


Похожее изображение

Гра «Подай сигнал»

Діти, давайте повторимо, куди потрібно телефонувати, коли:

-  почалась пожежа  (101);

-  хтось вдома захворів  (103);

-  зловмисники виламують двері  (102);

-  в будинку чути запах газу  (104).

1. «Горять електричні прилади й дроти!

Дзвони ( діти показують 101),

У вогонь сам не йди!

 2.  «Ой, порізала пальчик Оленка, і у друзів стільки турбот.                                У лікарню на …(103) подзвонити і промити ранку гарненько, і залити у ранку йод.»

3. « Хтось дзвонить? Хтось двері лама? Не гайся, швиденько дзвони на … (102)»

Підсумок.

  1.                           Будь уважним на вулиці.
  2.                           Дотримуйся правил дорожнього руху.
  3.                           Не відчиняй двері незнайомим людям.
  4.                           Не приводь незнайомих людей додому.
  5.                           Нікому не розповідай, що вдома є цінні речі.
  6.                           Будь обережним з вогнем, не грайся з сірниками.
  7.                           Запам’ятай необхідні номери телефонів і свою домашню адресу.

 

 

 

Заняття IV

«Я здоров’я збережу – сам собі допоможу»

Звіт групи «Здоров’ятко»

 

                 

Народознавець. Їжа в українців була простою, ситною й корисною. З особливою повагою вони ставились до хліба. Про це нам говорять прислів’я:

          Хліб – усьому голова.

          Сіль, хліб, вода – козацька їда.

           Риба – вода, ягода – трава, а хліб - усьому голова.

Що до чого, а борщ до хліба!

Де хліб і вода – там голоду нема.

Нема святішої святині, як хліб на нашому столі.

Земля – матінка, а хліб – батечко.

Дослідник. Коли хліб падав на землю, його піднімали, цілували й клали на стіл. Крихти хліба змітали у жменю і з’їдали.

  •                       А які ще страви вважаються  національними українськими? Учні називають).

Гра «Мікрофон»

  Вареники


Ми вареники вухаті,                                 

Скупані в сметані.

Білолиці і бокаті,

Всередині з вишнями,

І тому всі пишні ми.

У тарілці на столі –

Їжте діточки малі.

   П.Король


 


Українець змалку звик

До борщу товкти часник.

Купи держаться зубці,

Наче пальці на руці.


У нас на грядках виростає,

Все, чого душа бажає:

Огірки і помідори,

 

Гарбузів гладеньких гори,

Є редиска, є салати –

Овочів смачних багато.


         


          Ось червоний бурячок,

          Солоденький на смачок.

            Він на грядці уродився,

            З вами, діти, подружився.


         

      

          Пиріжечки- пиріжки,                               

          Має кожен два ріжки.

 

             Відкушу один ріжок,

              Бо смачненький пиріжок.


                                                                            А.М'ясківський


А ось братик – часничок,                   

Припікає язичок.

Він вбиває всі мікроби,

Береже нас від хвороби.



Ось цибулька для салату,

Вітамінами багата.

Не біда, що ніс щипаю,

Всіх від грипу захищаю



В овочах вітаміни смачненькі,

І солодкі і кисленькі.

Їжте, дітки, нас охоче

Кожний, хто кого захоче


.


Кучерява капустина,

Цибулина та морквина

Яблука та сливки

 Вам корисні, дітки.


 

Щоб були рум'яні щоки,

Треба пити з фруктів соки.


В горобині та калині

Теж багато вітамінів.

 І в картоплі, і в квасолі

 Вітамінів є доволі.

 В грушах, яблуках, горіхах

  Вітаміни всім на втіху.

  І солодкий мед бджолиний

  Містить безліч вітамінів.


 

  Слива


До сонечка сміється слива,

На ній сливки, вона щаслива.

Сливки солодкі, соковиті,

           Достиглі, сонечком налиті.


         Каша, аби не наша


„Я люблю гречану кашу,

рисову, пшоняну,

ще якусь, аби не нашу.

Їсти цю не стану”.

І сказала гарбузова,

Найсмачніша каша:

„Ну, тоді бувай здорова,

Вередо Наташо”.

Покрутилась по світлиці,

Стала на віконце

Гарбузова каша в мисці,

Золота, як сонце.

Потім – скік  до перелазу.

Вслід кричить Наташа:

„Почекай-но, з'їм відразу,

Ти ж уже не наша!”

                    П.Воронько


Допитливий наш хлопчик Саша

Хоче знати, навіщо треба їсти кашу?

І чому не можна цукерок багато?

Може це просто вигадка тата,

Ведучий. Ви послухали вірші про продукти харчування, страви українців. А тепер відгадайте загадки і скажіть, що їсти корисно, а  чим зловживати не можна?

 

Похожее изображение

Гра «Корисно – не корисно»

Жовте, кисле, на дереві висне. (Лимон).

                                                  Їде пані в золотім жупані,

                                                  Хай жупан той латка на латці,

                                                  Та приймають в кожній хатці. (Цибуля)

Що то за голова, що лиш зуби й борода? (Часник)

                               Ой, смачна вона, духмяна, рисова, гречана, манна…

                               Ложку в рот – і буде наша. Здогадалися? Це - …   (Каша)

Ми в окропі кипіли, велику муку терпіли;

Зате нас усі хвалять, та не всі варять. (Вареники)

                                                Як навколо об'їси – серединки не проси.

                                                 Ми такі гостинці: дірка в серединці. (Бублики)  В землю кидалося, на повітрі розгулювалося,

 В печі гартувалося, на стіл подавалося . (Хліб)

                                                                       

Рідке, а не вода, біле, а не сніг. (Молоко)

                                                  Маленьке, кругленьке, зі столу впало,

                                                  Нема таких ковалів, щоб його скували. (Яйце)

Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі.  (Морква)

                                             Сидить пані на грядках вся в латках . (Капуста)

Сам червоний, а чуб зелений .(Буряк)

                       Червоний Макар по полю скакав, а в борщ плигнув .(Перець)

Довгий, зелений, добрий солоний.

Добрий і сирий. Хто він такий? (Огірки)

                                                              Не кінь, не віл, а прив’язаний. (Гарбуз)

Хто ховає під кущі наші супи та борщі?  (Картопля)

                                                              Зелений, а не дуб, круглий, а не місяць,

                                                               з хвостиком, а не миша.  (Кавун)


Червоненька і смачненька,  дуже з вигляду гарненька,

І боки у неї пишні. Літом смачно їсти…  (Вишню)


                                   Десерт солодкий, запашний, надзвичайно він смачний.

                                    Кожна дитина радо з'їсть плитку …( Шоколаду)


Кругла, а не м’яч, біла, а не цукор, з хвостиком, а не миша. (Редька)


                            Радості у свято  принесе багато.

                            Смакота  - найвищий сорт, величезний з кремом … (Торт)

 Холодне, в  роті тане,  смак у нього незрівнянний.

 І можна з'їсти навіть озеро з чудового …  (Морозива)

Ведучий. Погляньте на панно, яке виготовила група «Здоров’ятко». На ньому зображені корисні для здоров’я овочі і фрукти, різні продукти харчування. Кожній групі потрібно вибрати ті, які потрібні для приготування страви, назва якої записана у вашому завданні.

Гра  «Звари страву»


Група   «Олімп» - борщ.

Група  «Вимпел» - суп.

Група  «Динамо» - каша.

Група «Здоров’ятко» - компот.


Учні  кожної групи називають продукти, необхідні для приготування страви.

Ведучий. Група виготовила «Квітку здоров’я», в пелюстках якої запишемо, що корисно їсти.  (Овочі, фрукти, рибу, м’ясо, молоко, кашу, суп,борщ)

Похожее изображение

 

Ведучий.

Після зустрічі з лікарем-стоматологом ми зрозуміли, що дуже важливо для здоров’я берегти з дитинства зуби.

 

Щоб здорові зуби мати,

Слід про них щоденно дбати:

Чистить, ротик полоскати

І твердого не кусати.

Разом з лікарем ми підготували пам’ятку «Правила догляду за зубами».


Рольова гра «Поради лікаря»


 

„Сім правил для здоров’я зубів”

  •                       Їж багато сирих овочів, фруктів, пісного м’яса, сиру, молока.
  •                       Не їж водночас холодну і гарячу їжу.
  •                       Не розгризай зубами горіхи, кістки, олівці.
  •                       Ходи і сиди прямо. Неправильна постава може зашкодити твоїм зубам.
  •                       Двічі на рік відвідуй стоматолога.
  •                       Ретельно полощи рот після прийому їжі.
  •                       Щодня вранці і ввечері чисть зуби пастою.
  •                       Не захоплюйся солодощами.

Ведучий. Погляньте на піраміду здорового харчування. Основою піраміди є хліб, крупи, з яких варимо кашу, макаронні вироби. Далі йдуть овочі і фрукти. Їх теж багато. М’ясні і молочні продукти займають менше місця, але ще досить значну частину піраміди. Отже, вони теж важливі для нашого організму. І, нарешті, малесеньку верхівку становлять солодощі. Їх потрібно їсти дуже мало, щоб не завдавати шкоди своїм зубам і всьому організму.

                                                                                  


Картинки по запросу здорове харчування правила

 

Організатор свята. Наше свято  наближається до кінця. Ви гарно до нього підготувалися.

1. Чого Ви навчилися під час проектних дій?

        2. Що Вам дала участь у виконанні проекту?

        3. Які вміння та навички здобули?

        4. Як працювали у групах?

        5. Що вдалося найкраще, чому?

        6. Що можна було б зробити краще, чому?

 


Щоб росли ви, дітки дужими,

Не будьте до себе байдужими.

Тіло своє бережіть,

З фізкультурою дружіть.

Про здоров’я треба дбати,

Обливатися, пірнати,

Щоб ніколи не хворіти.

На повітрі більш бувати,

                                                                     Вітамінчики вживати.

Щоб рости і гартуватись,

                                                       І міцніти, як броня,

Треба, друзі, піклуватись

Про здоров’ячко щодня!
 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Краснєєва Олександра Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
21 грудня 2019
Переглядів
3218
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку