Даний проект формує уявлення про рослини-первоцвіти, їх особливості та умови росту, підвищує мотивацію учнів для отримання нових знань засобами екологічного характеру. Матеріали проекту сприяють вихованню бережного ставлення до природи, відповідальності за стан довкілля, а також розвитку дослідницьких і творчих здібностей дітей.
Провідна проблема - спонукати учнів берегти перші весняні квіти і формувати правила поведінки в природі.
Заклад загальної середньої освіти І – ІІ ступенів № 21
військово – цивільної адміністрації міста Торецьк
ПРОЕКТ
«БЕРЕЖІТЬ ПЕРВОЦВІТИ!»
Керівник
вчитель початкових класів
Дрозд Наталія Вікторівна
2018 рік
АНОТАЦІЯ НА ПРОЕКТ «БЕРЕЖІТЬ ПЕРВОЦВІТИ!»
Даний проект формує уявлення учнів про рослини - первоцвіти , їх особливості та умови росту, підвищує мотивацію учнів для отримання нових знань засобами екологічного характеру. Матеріали проекту сприяють вихованню бережного ставлення до природи, відповідальності за стан довкілля, а також розвитку дослідницьких, комунікативних і творчих здібностей дітей, вмінню планувати свою роботу і час, презентувати результати своєї діяльності.
Провідна проблема : спонукати учнів берегти перші весняні квіти і привернути увагу жителів нашого селища до знищення цих рослин, розширювати знання дітей про рослини, занесені до Червоної Книги України , формувати правила поведінки в природі.
ЗМІСТ ПРОЕКТУ
Анотація ………………………………………………………………………….... 2
Зміст проекту ………………………………………………………………………3
Паспорт проекту ………………………………………………………………….. 4
Учасники проекту …………………………………………………………............. 4
База реалізації проекту ……………………………………………………............. 4
Мета і завдання проекту ………………………………………………………….. 4
Етапи реалізації проекту ………………………………………….………………. 6
Календар проекту …. ……………………………………………………………... 8
Очікувані результати …………………………………………………………….. 10
Завдання для груп ……………………………………………………………….. 11
Використані джерела інформації ……………………………………………….. 12
Фоторепортаж ……………………………………………………………………. 13
Додатки ………………………………………………………………………….... 14
Епіграф:
Не зривайте первоцвіти,
Помилуйтеся на квіти.
Той, хто робить з них букети
Знищує життя Планети.
ПАСПОРТ ПРОЕКТУ
Тема проекту. Бережи первоцвіти!
Керівник. Дрозд Наталія Вікторівна
Тип проекту:
за складом учасників: колективний;
за тривалістю виконання: середньостроковий;
за результатом діяльності: творчий, практико – зорієнтований.
Ресурсне забезпечення: Державний стандарт початкової освіти, навчальна та довідкова література.
Учасники проекту : учні 4 класу, батьки, вчителі, бібліотекар.
База реалізації проекту : ЗЗСО І- ІІ ступенів № 21 ВЦА міста Торецьк
Термін реалізації: лютий 2018 – березень 2018 року.
Мета проекту:
навчальний аспект:
формування уявлень учнів про особливості рослин - первоцвітів, дослідження первоцвітів, які зустрічаються у нашій місцевості; підвищення мотивації учнів для отримання нових знань засобами екологічного характеру, ознайомлення учнів з лікувальними властивостями первоцвітів, їх використанням в медицині, формування навичок самоорганізації, збирання інформації, дослідження матеріалу, вироблення вміння робити висновки;
розвивальний аспект:
розвиток дослідницьких, творчих та комунікативних здібностей дітей , розвиток уміння планувати свою роботу і час, презентувати результати своєї роботи;
виховний аспект:
виховання бережного відношення до природи, дбайливого ставлення до первоцвітів.
Провідна проблема : спонукати учнів берегти перші весняні квіти і привернути увагу жителів нашого селища до знищення цих рослин, розширювати знання дітей про рослини, занесені до Червоної Книги України , формувати правила поведінки в природі.
Спосіб розв`язання проблеми : пошук інформації, її узагальнення, виконання творчих робіт.
Освітній продукт:
ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
Назва етапу |
Структура етапу |
Партнери у реалізації проекту |
Термін виконання |
Підготовчий |
- діагностика інтересів, потреб, схильностей учнів; - вибір теми, формулювання мети і завдань; - співбесіди з батьками; - складання плану роботи ; - інформування учнів. |
Класний керівник |
Лютий
|
Інформаційно- діагностичний |
- робота з розвитку навичок пошукової, рефлексивної, оцінювальної діяльності учнів; вивчення мотивації учнів; формування уміння ставити завдання. |
Класний керівник, психолог, бібліотекар. |
Лютий |
Аналітичний |
Консультування учнів щодо виконання проекту: - формування умінь аналізувати і систематизувати зібраний матеріал. |
Класний керівник, батьки, бібліотекар. |
Лютий - березень |
Узагальнюючий |
Сформувати уміння аналізу й самоаналізу участі в проекті, підготуватися до представлення результатів проекту. |
Класний керівник, учні |
Березень |
Заключний |
- презентація проекту ; -обговорення результатів роботи над проектом; - оцінка особистого внеску кожного у спільну роботу. |
Класний керівник, учні, батьки |
Березень |
КАЛЕНДАР ПРОЕКТУ
Назва етапу |
Структура етапу |
Партнери у реалізації проекту |
Термін |
І. Стратегія проекту |
1. Вибір учителем теми проекту. 2. Формування провідної проблеми та мети проекту. 3.Визначення виду проекту. 4. Анкетування учнів. |
Вчитель, батьки |
Лютий
|
ІІ. Планування проекту |
І. Ознайомлення учнів із загальною темою та провідною проблемою. 2.Вибір учнями теми групових проектів. 3.Обдумування шляхів розв`язання проблеми. 4.Формування груп. 5. Визначення форми представлення результатів. 6. Визначення критеріїв оцінювання проектної діяльності учасників. |
Вчитель, учні |
Лютий
|
ІІІ. Реалізація проекту |
1. Складання учнями плану роботи над проектом. 2. Визначення джерел інформації. 3. Розподіл обов`язків щодо пошуку між учасниками проекту. 4. Самостійна пошукова робота учнів. 5. Аналіз і обробка інформації. 6. Виготовлення освітнього продукту. |
Вчитель, батьківський комітет, учні |
Лютий |
ІV. Підсумок проекту |
1. Оформлення результатів пошуку. 2. Підготовка до презентації проекту. 3.Представлення результатів проекту. 4. Аналіз успіхів і невдач. Висновки |
Учитель, батьки, бібліотекар, учні |
Березень
|
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ :
- підвищення мотивації учнів для отримання нових знань засобами екологічного характеру;
- формування навчальних та інтелектуальних умінь школярів; навичок самоорганізації;
- створення папки «Бережіть первоцвіти!», на основі зібраної учнями інформації, яку можна використовувати на уроках і виховних годинах у початковій школі;
- виготовлення виробів з паперу для акції «Зроби паперові – збережи живі!» ;
- розповсюдження агітаційних листівок серед місцевого населення, зроблених самостійно;
- розвиток мислення, спостережливості, пізнавальної активності учнів;уміння планувати свою роботу і час, презентувати результати своєї роботи;
- створення презентації «Бережіть первоцвіти!»;
- залучення учнів до збереження природи рідного краю.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ГРУП
Дослідники. Дізнатися про первоцвіти, які ростуть у нашій місцевості, їх зовнішній вигляд, умови росту.
Літератори. Знайти і записати вірші, загадки про первоцвіти.
Художники. Створити малюнки із зображенням первоцвітів, знайти ілюстрації для презентації в мережі Інтернет.
Творці. Виготовити первоцвіти з паперу для акції «Зроби паперові – збережи живі!»
Фотографи. Зробити фотографії первоцвітів.
Правознавці. Дізнатися, яке покарання згідно Закону України, застосовується для тих хто знищує первоцвіти.
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ
ДОДАТОК 1
Пролісок
Пролісок, мов хлопчик,
Оченятком синім
Дивиться навкруг:
Зеленіють ниви,
У ясній долині
Бджоли полетіли
На зарічний луг…
Вся земля радіє
Сонцю молодому,
Снігу вже нема.
На останній кризі
В далеч невідому
Проплила зима.
С. Жупанин
Барвінок
Недавно ще гула метелиця,
іще лежить в низинах сніг,
а вже барвінку листя стелеться
зеленим килимом до ніг.
Воно під снігом і під кригою
всю зиму зелень берегло
і перше стрінуло з відлигою
весняне сонце і тепло.
Із перемогою і славою
весна з′являється на світ.
І квітне радістю яскравою
барвінковий зірчастий цвіт.
Наталя Забіла
1