Проект. "Дерева рідного краю"

Про матеріал

В наданому матеріалі покроково описана підготовка до презентації проекту і план проведення проекту. Надані рекомендації щодо розподілу обов`язків, окреслені необхідні ресурси та можлива допомога ззовні.

Перегляд файлу

 Проект з природознавства.

3 клас

 

 Тема: Досліджуємо природу рідного краю. Дерева.

Тип за складом учасників: груповий.

 Тип за реалізацією міжпредметних зв`язків: міжпредметний.

 Тип за тривалістю виконання: середньостроковий (2 тижні).

 Тип за результатом діяльності: дослідницько-пошуковий.

 

 Мета та завдання: виконуючи дослідження, пошукову  роботу, працюючи в групах, потрібно  відшукати якомога більше цікавої інформації про дерева, які ростуть   на території нашого мікрорайону. Формувати вміння складати звіти про виконану роботу у різних формах.

     Виховувати шанобливе ставлення до зелених насаджень. Розвивати вміння працювати в групах, а також допитливість, спостережливість, самостійність, прагнення до пошуку,  активізувати творчу ініціативу, брати на себе відповідальність. Виховувати повагу до чужої думки, толерантне ставлення до оточуючих.

І.  Підготовка до проекту

Вчитель:

     - Діти, ви вже достатньо дізналися про природу рідного краю і про природу взагалі. Кожен з вас може скласти невеличке цікаве, пізнавальне оповідання про представників рослинного, тваринного світу, живої чи неживої природи. Але я хочу запропонувати вам попрацювати в групах. Кожна група створить проект про дерева нашої місцевості. Звісно, що вам знадобляться отримані на уроках знання. Але їх недостатньо. Ще доведеться багато попрацювати над пошуком нової інформації, нових знань, для того, щоб ваш проект став надзвичайно пізнавальним, цікавим і корисним не тільки для однокласників, а і для інших гостей, яких ми запросимо на презентацію.

(Вчитель повідомляє план підготовки і проведення проекту)

 

1. Підготовча робота (нотатки у блокнотах):

 

  1. міні-екскурсія по території гімназії. Занотовуємо назви дерев, що ростуть на території нашого навчального закладу. Знаходимо ознаки, якими дерева відрізняються одне від одного (листя, стовбур, розгалуженість, як різні дерева готуються до зими). Фотографуємо дерева на мобільні телефони.

Знаходимо ознаки, якими дерева схожі одне на одного. Занотовуємо.

  1. похід до гімназійної бібліотеки і знайомство з друкованими виданнями, що можуть надати інформацію про дерева нашого краю.
  2. запрошуємо вчителя-біолога, який проінформує на що ще можна звернути увагу при пошуку інформації, крім краси, користі і зовнішнього вигляду дерев.
  3. бесіда про місце, яке займають дерева в усній народній творчості, оспівування в народних піснях, легендах, казках.
  4. Народні традиції, пов`язані з деревами.
  5. господарське значення дерев.
  6. користь для всього живого.
  7. Краса, оспівана в поезії, піснях, творах художників і письменників.

 

2. Обговорення  ідеї проекту.

 

- В чому актуальність даної теми.

- Де надалі може знадобитися одержана в ході проекту інформація.

- Які ресурси можуть знадобитися для виконання завдань (папір, кольорові олівці, фломастери, клей, фотозйомка, допомога батьків, костюми для інсценізації і т. д.). Шляхи забезпечення даними ресурсами.

- Форма представлення проекту (усний журнал, інсценізація, доповідь і т. д.)

3. Поділ на команди.

 

     Учням пропонується розділитися на 4 групи по 8 чоловік. Бажано, щоб вони самі знайшли однодумців. Але можлива допомога вчителя. Важливо не забути про тих учнів, які, можливо, хворіють.

4. Придумування назв групам.

 

1 команда «Зелені»

2 команда «Квітучі»

3 команда «Корисні»

Можливе обговорення протягом деякого часу.

5. Складання карти проекту:

 

1) пошук інформації за нотатками в блокноті;

2) розподіл обов`язків всередині команди (сценаристи, художники, дизайнери і т.д.);

3) систематизація інформації (розподіл за темами);

4) підготовка презентації проекту.

5) обговорення ідей, щодо оформлення приміщення класу для виступу кожної команди (плакати, малюнки, фотографії, аудіо, відео інформація).

Карту створюємо на аркуші А5 у вигляді маршруту зі станціями, а в ході підготовки на ній можна домальовувати, дописувати потрібну інформацію.

6. Вправа «Дерево очікувань»

 

     На партах у кожного є листочок дерева (з паперу). Кожен повинен написати, що він очікує від цього проекту. Потім листочок приклеюється до заздалегідь вирізаного з паперу стовбура з розлогим гіллям. Утворюється дерево очікувань. Воно зберігається на стенді (на видному місці) до закінчення проекту)

7. Додаткові обговорення.

 

      Учням надається час (протягом двох тижнів) для підготовки презентації проекту.

      Якщо потрібна допомога вчителя, то команда домовляється заздалегідь про час для консультацій. Також допомогу можуть надати батьки, старші брати і сестри (за рішенням команди).

      Під час додаткових обговорень команди повинні повідомити про те,  скільки часу їм буде потрібно для презентації проекту.

      Бажано проводити презентації кожної команди в різні дні. Заздалегідь обговорюється час виступу команд.  Виготовляються листівки-запрошення. Запрошуються батьки, гості.

ІІ. Виступи команд – презентації проектів

 

ІІІ. Кінцевий етап. Підведення підсумків.

 

 Після закінчення виступу кожної команди, на найближчому з уроків природознавства необхідно підвести підсумки виконаної роботи.

Вчитель :

  • Діти, ви всі молодці. Ви гарно попрацювали. Але давайте повернемося до нашого дерева очікувань. Чи справдилися ваші надії щодо очікуваних результатів, потрібності проведення таких проектів?
  • Чи можливо ви отримали враження, на які навіть не сподівалися?
  • Чи відкрили ви для себе якісь нові риси характеру у своїх однокласниках, про які раніше, навіть, не здогадувалися? Які? (можна не називати прізвищ).
  • Пропоную вам написати текст-есе на тему «Якби не  проект «Дерева», то я б до цих пір не знав (не знала б) би про…»
  • Чи виникли у вас ідеї щодо теми наступного проекту?

 

 

doc
Додано
1 листопада 2018
Переглядів
1953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку