Проєкт «Формула успіху»

Про матеріал
Цільове призначення: вироблення власної стратегії роботи із здобувачами освіти навчальної групи. Керівник проєкту: вихователь Учасники проєкту: здобувачі освіти, педагогічні працівники, батьки, адміністрація. Тип проєкту: практично орієнтований, колективний, довготривалий. Термін реалізації проєкту: 4 навчальні роки
Перегляд файлу

Проєкт «Формула успіху»

Для роботи із здобувачами освіти 8-11 класів

 

Посійте вчинок – і ви пожнете звичку,

посійте звичку – ви  пожнете характер,

Посійте характер – і ви пожнете долю.

У. Теккерей

Цільове призначення: вироблення власної стратегії роботи із здобувачами освіти навчальної групи.

Керівник проєкту: вихователь

Учасники проєкту: здобувачі освіти, педагогічні працівники, батьки, адміністрація.

Тип проєкту: практично орієнтований, колективний, довготривалий.

Термін реалізації проєкту: 4 навчальні роки

Актуальність проєкту

Молоді, спортивні, енергійні, талановиті – такими є здобувачі освіти ліцею-інтернату.

Кожен ліцеїст – це особистість, яка по-своєму неповторна, яка приходить до нашого закладу, щоб творити своє життя, знайти і реалізувати себе. Це молодь, яка прагне до успіху в спорті, це спортсмени, які перемагають на чемпіонатах з різних видів спорту, це фанати, які прагнуть досягти великої майстерності.

Як колосок, вони виростають з маленької зернинки і тягнуться до сонця, набираючи сили з ліцейського життя, розквітають і наповнюються досвідом, знаннями, любов’ю та мудрістю. У стінах ліцею виростають ті, хто буде створювати власне життя, наше майбутнє, майбутнє України.

За час навчання в ліцеї вихованцям необхідно не тільки одержати знання, але й засвоїти нові соціальні ролі, моральні норми і цінності.

Кожен ліцеїст потребує особистісного підходу, допомоги в побудові індивідуальної траєкторії розвитку.

 Проєктуючи майстерно своє життя, розробляючи і здійснюючи індивідуальний життєвий сценарій, особистість оволодіває не лише необхідними знаннями, а й компетентністю, зрештою, може, найвищим мистецтвом – мистецтвом жити.

Мета і завдання

Мета: моделювання перспектив розвитку кожного здобувача освіти та групи в цілому.

Завдання:

  1. Розвивати природну обдарованість спортсменів.
  2. Загальнокультурний розвиток особистості.
  3. Формувати вміння вихованців проєктувати власне життя.
  4. Створення позитивного іміджу колективу групи серед навчальних груп ліцею-інтернату.

Провідна ідея проєкту: вивести формулу успіху випускника КЗ КОР «Київського  обласного ліцею-інтернату фізичної культури і спорту».

Етапи реалізації проєкту

 Проєкт розрахований на чотири роки і здійснюється через модулі:

  • Модуль І. «Від адаптації до самореалізації»
  • Модуль ІІ.  «Від самопізнання до самовдосконалення»
  • Модуль ІІІ. «Від творчості до таланту»
  • Модуль ІV. «Від успіху до перемоги»

Модуль І. «Від адаптації до самореалізації»

Термін реалізації: І курс

 Актуальність. Як організувати освітній процес особистості? Яким змістом його наповнити? Чого вчити і як виховувати?

    Перехід спортивно обдарованої молоді з загальноосвітніх навчальних закладів до ліцею-інтернату стає початком їх нового життя, нових успіхів, перемог, розкриття нових граней характеру, власних можливостей, здібностей, прихованих ресурсів.

      Процес формування особистості успішного спортсмена, олімпійця, переможця починається зі знайомства новачків із закладом, режимом роботи, правилами навчання та проживання у гуртожитку. Більшість вихованців мають невеликий досвід колективного співіснування, тому вихователь вчить їх не тільки змістовно проводити години дозвілля та продуктивно розв’язувати різноманітні конфліктні ситуації, що виникають в перші дні адаптації до нових умов, а й багатьом елементарним речам, як-то підтримувати порядок у кімнатах гуртожитку, піклуватися про свій зовнішній вигляд, дбати про збереження державного та власного майна.

      Вивчаються нахили молодої людини, її ставлення до обраного виду спорту, мотивація на досягнення успіху, прагнення до перемог. В цей період саме від педагогічної майстерності вихователя, коректності виховних впливів, залежить ефективність подальшої взаємодії дорослого та дитини, становлення дитячого колективу на засадах взаємоповаги та партнерства,  моральний розвиток особистості кожного ліцеїста, його майбутнє у спорті, професії, у житті взагалі.

Мета: сприяти успішній адаптації здобувачів освіти до нових умов навчання та проживання у гуртожитку ліцею-інтернату, формувати навички ефективної взаємодії.

Напрями діяльності:

1. Дослідницька робота. Вивчення індивідуальних особливостей ліцеїстів і учнівського колективу вцілому.

2. Робота з адаптації ліцеїстів до умов навчання та проживання у гуртожитку.

3. Робота над особистісним розвитком ліцеїстів.

3. Формування колективу навчальної групи.

Завдання:

       1. Створити умови для успішної адаптації ліцеїстів:

  •          формування колективу  навчальної групи;
  •          відпрацювання єдиних вимог до ліцеїстів;
  •          встановлення норм взаємин між вихованцями, педагогічними працівниками, батьками.

2. Вивчити психолого-педагогічні особливості ліцеїстів:

  •     особливості, задатки та здібності, рівень інтелекту;
  • рівень соціалізації;
  • мотиви, інтереси і схильність;
  • особливості характеру та поведінки: працелюбність, наполегливість, організованість, самостійність, ставлення до старших, однолітків, самооцінка, комунікабельність, звички тощо;
  • вихованість: гуманність, чесність, відповідальність, дисциплінованість, принциповість, співчуття, допитливість, естетичні смаки й уподобання, прагнення до фізичної досконалості;
  • систему цінностей.

3. Дослідити особливості функціонування учнівського колективу – провести соціометрію, опитування, спостереження, проаналізувати результати досліджень, змоделювати динаміку розвитку навчальної групи.

4. Дослідити особливості виховання ліцеїстів у групі-родині, стиль стосунків, ставлення до ліцеїста, спрямованість зусиль, домінуючі методи виховного впливу.

5. Сприяти узгодженню педагогічних вимог, підходів вихователя, вчителів-предметників, тренерів з видів спорту, батьків.

Шляхи реалізації:

 

Етапи реалізації

Зміст роботи

Виконавці

Термін виконання

І. Підготовчо-організаційний

1. Опрацювання науково-педагогічної та психологічної літератури з даної проблеми.

2. Вироблення єдиних підходів у спортивній, навчальній, виховній діяльності.

3. Вивчення особових справ.

4.Складання соціального паспорту групи.

5. Співбесіди з батьками здобувачів освіти. 

класний керівник, тренери, вчителі, батьки, адміністрація

серпень

ІІ. Діагностико-концептуальний

1. Організація взаємодії з ліцеїстами навчальної групи та їх батьками.

2. Ознайомлення вихованців з Кодексом ліцеїста.

3. Діагностика рівня вихованості ліцеїстів.

4. Визначення типу темпераменту за Айзенком.

5. Діагностування на визначення рівня соціальної адаптації (опитувальник «Соціальна адаптивність» за Мащенком).

6. Проведення психологічного дослідження. Методика КОС.

7. Тренінгове заняття «Спілкуємось та діємо»

8. Залучення ліцеїстів та організація роботи учнівського самоврядування навчальної групи «ОЛІМП».

9. Проведення соціометрії.

класний керівник, практичний психолог,

батьки

вересень -

листопад

ІІІ. Основний етап

1. Бесіда «Що в імені моїм?»

2. Тренінгове заняття «Я – особистість»

3. Тест «К. Томаса»

4. Фотоколаж «Розповім про себе»

5. Діагностування на визначення рівня соціальної адаптації (опитувальник «Соціальна адаптивність» за Мащенком).

6. Вивчення уподобань, талантів ліцеїстів.

7. Залучення ліцеїстів до ліцейського життя: гуртків, загальноліцейських заходів.

8. Бесіда «Дружба – уміння дружити»

9. Твір-роздум «Що значить бути другом»

 10. Вечір спілкування «Хто я? Який я? Мої життєві сходинки»

11. Представлення групи «Майбутні олімпійці»

12. Родинне свято «У колі нашої родини»

класний керівник,  практичний психолог

грудень – квітень

 

лютий

ІV. Корекційно-оцінний

1. Діагностика рівня вихованості ліцеїстів.

2. Проведення психологічного дослідження. Методика КОС.

3. Проведення моніторингу учнівського середовища .

класний керівник, практичний психолог

І-ІІ тиждень травня

V. Підсумковий  

1. Творча майстерня «Мої життєві інтереси та шляхи їх реалізації»

2. Карта психолого-педагогічних особливостей кожного вихованця.

3. Узагальнена характеристика навчальної групи.

4. Вироблення методичних рекомендацій вихователям «Соціалізація спортивно обдарованої молоді»

класний керівник

ІІІ - ІV тиждень

травня

 

Очікувані результати:

1. Адаптація здобувачів освіти до умов навчання та проживання у гуртожитку.

2. Зростання та розвиток: комунікативної компетентності ліцеїстів, рефлексії та емпатії, адекватної самооцінки, уміння самостійно вирішувати проблеми, взаємодія у вирішенні спільних справ, пізнавальні інтереси.

3. Самореалізація ліцеїста у колективі навчальної групи.

Модуль ІІ.  «Від самопізнання до самовдосконалення»

Термін реалізації: ІІ курс

Актуальність. Покоління, яке вступає у життя зазнає ціннісну реальність. Людина не народжується з готовими ціннісними уявленнями, а формує їх у процесі своєї життєдіяльності. «Почуття дорослості» - центральний феномен підліткового періоду розвитку особистості. Саме в цьому почутті виявляються ті перетворення самосвідомості, в результаті яких підліток починає відчувати себе особистістю, рівнозначною особистості дорослого. Це спонукає його до активного «будівництва» свого життєвого цілевизначення. Підліток визначає насамперед для себе самого свої життєві цілі, орієнтації. Вірити в свою мету – значить, чітко рухатися в обраному напрямку, самовдосконалюватись, адже хто вірить, що може зрушити гори, добивається свого.

Мета: формувати у здобувачів освіти вміння осмислювати і визначати для себе істинні й уявні життєві цінності; розвивати прагнення до осмислення себе, власної життєвої позиції.

Напрями діяльності:

  1. Дослідницька робота.
  2. Допомога ліцеїстам у самопізнанні, самовизначенні та самовдосконаленні.
  3. Згуртування колективу навчальної групи.

Завдання:

1. Створення умов для значимості кожного ліцеїста в колективі групи, спрямованих на виявлення суб’єктивного досвіду особистості.

2. Стимулювати інтерес ліцеїстів до саморозвитку, самовдосконалення.

3.  Формувати вміння адекватної самооцінки та взаємооцінки.

4. Формувати навички ефективного подолання життєвих труднощів.

Шляхи реалізації:

Етапи реалізації

Зміст роботи

Виконавці

Термін виконання

І. Підготовчо-організаційний

1. Опрацювання науково-педагогічної та психологічної літератури з даної проблеми.

класний керівник

серпень

ІІ. Діагностико-концептуальний

1. Діагностика рівня вихованості ліцеїстів.

2. Дослідження загальної самооцінки за процедурою тестування (опитувальник Г.М. Казанцевой)

 3. Тест «Готовність до саморозвитку»

 4. Анкетування «Я і моє оточення»

класний керівник, практичний психолог

вересень

ІІІ. Основний етап

1. Бесіда «Я у світі людей. Люди, які поруч»

2. Тренінгове заняття «Самореалізація та самооцінка»

3. Рольова гра «Острови моїх інтересів»

4. Твір-роздум «Сучасний та ідеальний учень: який він?»

5. Круглий стіл «Вчимося володіти собою. Життя без конфлікту»»

6. Олімпійський урок «Поруч з олімпійцями».

7. Виступ на педагогічній раді з виховної роботи на тему  «Від самопізнання до самовдосконалення»

класний керівник,

актив учнівського самоврядування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

жовтень – квітень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

березень

ІV. Корекційно-оцінний

1. Діагностика рівня вихованості ліцеїстів; моніторингу учнівського середовища

класний керівник, практичний психолог

І-ІІ тиждень травня

V. Підсумковий  

1. Ділова гра «Від самопізнання до самовдосконалення»

класний керівник

ІІІ тиждень

травня

 

Очікувані результати:

  1. Пробудження у здобувачів освіти інтересу до самих себе, пізнання своєї особистості і самовдосконалення.
  2. Самоаналіз і самооцінка особистості ліцеїста.

Модуль ІІІ. «Від творчості до таланту»

Термін реалізації: ІІІ курс

Актуальність. Обдарованість, творчість, талант... Як часто ми промовляємо ці слова, дивлячись на щось особливе, захоплююче. Педагогічна ідея розвитку дитячих творчих талантів не нова, проте залишається актуальною і сьогодні. Талант і обдарованість можуть проявлятися в найрізноманітніших інтелектуальних і індивідуальних особливостях вихованців. Спортивно обдарована молодь найчастіше не виявляє інтересу до всього звичайного, відомого, але коли спортсменам доводиться виконувати нетрадиційні, незвичайні, творчі завдання, вони начебто перевтілюються та із задоволенням їх виконують.

Талант ліцеїстів може бути дуже різноманітним у своїх особистих проявах: швидким і гнучким або потужним і постійним, чутливим і енергійним, надзвичайно працездатним і непередбачуваним, спонтанним.

Крок за кроком, піднімаючись сходинками самовдосконалення,  творчість вихованців спонукає до пізнання самого себе, вираження власного «я», утвердження себе як особистості.

Головне – навчитися бачити і цінувати в дитині ту неповторну індивідуальність, яка відрізняє всіх нас одне від одного, зуміти забезпечити свободу самовияву цієї особистості, зрозуміти, що дитина – людина, котра має своє уявлення про світ, свій досвід і свої почуття.

Завдання класного керівника – пізнавши природні якості дитини, розвивати їх, цілеспрямовано діяти в напрямку високої мети – виховання щасливої, вільної, творчої особистості, адже можливості для творчості безмежні.

Мета: розвиток природних здібностей і обдарувань здобувачів очвіти, виховання творчої особистості.

Напрями діяльності:

  1. Діагностична робота.
  2. Виявити творчі здібності і таланти спортивно обдарованої молоді.
  3. Надати допомогу й підтримку ліцеїстам у реалізації їхніх інтересів, потреб і творчого потенціалу.
  4. Поєднання традиційних заходів з інноваційними процесами.

Завдання:

  1. Створити сприятливі умови для розвитку й реалізації творчого потенціалу ліцеїстів.
  2. Різнобічний розвиток індивідуальності ліцеїста на основі виявлення його здібностей, розвитку ціннісних орієнтацій, задоволення інтересів і потреб.
  3. Забезпечити внутрішнє зростання ліцеїста через співпрацю, педагогічну підтримку.
  4. Виробити вміння практичного і творчого застосування здобутих вмінь і навичок.
  5. Стимулювати і підтримувати ініціативу ліцеїстів, самостійність.
  6. Активно залучати ліцеїстів до участі у ліцейському житті.

Шляхи реалізації:

Етапи реалізації

Зміст роботи

Виконавці

Термін виконання

І. Підготовчо-організаційний

1. Опрацювання науково-педагогічної та психологічної літератури з даної проблеми.

2. Визначити основні стратегії творчого розвитку особистості.

класний керівник

серпень

ІІ. Діагностико-концептуальний

1. Діагностика рівня вихованості.

2. Тест «Ваш творчий потенціал».

3. Проведення психологічного дослідження. Методика КОС.

4.Вивчення уподобань, талантів ліцеїстів.

5. Організаційна робота над створенням проєкту «Сонячно, тому що соняшник»

класний керівник, практичний психолог

вересень

ІІІ. Основний етап

1. Віртуальна екскурсія «Кроки творчості – кроки до успіху»

2. Участь ліцеїстів у ліцейському житті:

  • гуртках за інтересами;
  • виставках творчих досягнень  «Плекаймо обдарованість»;
  • конкурсно-розважальних програмах «Королева ліцею», «Містер ліцею»;
  • фестивалі «Ліцей – це наше життя»;
  • загальноліцейських виховних заходах.

3. Тест К. Томаса

4. Робота над проектом «Сонячно, тому що соняшник».

класний керівник, актив учнівського самоврядування, адміністрація, батьки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

жовтень – квітень

ІV. Корекційно-оцінний

1. Діагностика рівня вихованості ліцеїстів.

2. Тест «Ваш творчий потенціал».

3. Проведення моніторингу учнівського середовища.

4. Вечір спілкування батьків і дітей.

 

класний керівник, практичний психолог

І-ІІ тиждень травня

V. Підсумковий  

1. Реалізація проєкту. Творча майстерня «Сонячно, тому що соняшник».  

2. Фотовернісаж «Ми талановиті не лише у спорті»

3. Виступ на засіданні методичної комісії вихователів та класних керівників «Калейдоскоп обдарованості». 4. Визначення перспектив подальшої роботи.

класний керівник,

батьки

ІІІ – ІV

тиждень

травня

 

Очікувані результати:

  1. Створення творчого середовища, яке сприяє розвитку природних можливостей кожного вихованця.
  2. Активізація життєвих позицій здобувачів освіти.
  3. Розвиток творчого потенціалу здобувачів освіти.
  4. Активна участь вихованців у загальноліцейських заходах. Примноження традицій групи.
  5. Згуртування учнівського колективу, батьків навчальної групи.

Модуль ІV. «Від успіху до перемоги»

Термін реалізації: ІV курс

Актуальність. Юність – дуже непростий і важливий період у житті кожної людини, це друге народження, яке багато в чому визначає подальшу долю. На четвертому курсі вирішується питання щодо подальшого життя випускника, його вибору життєвого шляху, від якого залежить, наскільки він зможе реалізувати себе в різних сферах життєдіяльності, якими будуть його власні здобутки та перемоги. Профорієнтаційна робота дозволяє закласти фундамент майбутньої професії випускника, підвести молодь до важливого висновку, що правильний вибір професії визначає життєвий успіх. Професіонал, майстер своєї справи має впевненість у завтрашньому дні, таку особистість цінують і поважають люди.

Мета: формувати і розвивати свідому особистість, готову до конкретного вибору свого місця в житті, здатну змінити на краще своє життя і життя своєї країни.

Напрям діяльності: активізація процесу формування психологічної готовності випускників до професійного самовизначення, формування відповідального ставлення до вибору професії.

Завдання:

  1. Створити умови для осмислення випускниками власної системи цінностей, професійного майбутнього.
  2. Вивчити нахили, здібності, професійні інтереси ліцеїстів.
  3. Ознайомити молодь з навчальними закладами різних рівнів акредитації.
  4. Формувати навички проектування та аналізу професійної перспективи.
  5. Формувати вміння зіставляти свої здібності з вимогами, необхідними для здобуття конкретної професії.
  6. Забезпечити розвиток професійно важливих якостей особистості.
  7. Виховувати повагу до майбутньої професії.

 

Етапи реалізації

Зміст роботи

Виконавці

Термін виконання

І. Підготовчо-організаційний

1. Опрацювання науково-педагогічної та психологічної літератури з даної проблеми.

2. Розробка рекомендацій «Сім кроків до зваженого рішення»,

«Помилки при виборі професії».

класний керівник, практичний психолог

серпень

ІІ. Діагностико-концептуальний

1. Діагностика рівня вихованості ліцеїстів.

2. Проведення діагностичного дослідження ліцеїстів з питань профорієнтації.

3. Бесіда з батьками «Майбутнє дитини у ваших руках»

класний керівник, практичний психолог

вересень

ІІІ. Основний етап

1. Тренінгове заняття «Знайти свій шлях»; модель випускника очима ліцеїстів.

2. Прес-конференція «Мотиви вибору професії»

3. Твір-роздум «Ми майбутнє України!»

4. Виступ на засіданні методичної комісії вихователів та класних керівників класних керівників «Яким бути випускнику?»

5. Випуск буклетів «Професії в піснях»

6. Інформаційний ярмарок «Тобі молодий»

класний керівник, актив учнівського самоврядування,  керівники гуртків, батьки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

жовтень – квітень

ІV. Корекційно-оцінний

1. Діагностика рівня вихованості ліцеїстів.

2. Проведення діагностичного дослідження ліцеїстів з питань профорієнтації.

3. Проведення моніторингу учнівського середовища .

4. Загальний моніторинг проєкту.

класний керівник, практичний психолог

І-ІІ тиждень травня

ІV. Підсумковий  

1. Прес-конференція «Мотиви вибору професії»

 

класний керівник

 ІІІ  тиждень травня

 

Очікувані результати:

  1. Активізувати пізнавальну діяльність вихованців шляхом розвитку професійних інтересів та творчого відношення до праці.
  2. Усвідомлення випускниками вибору подальшого навчання в закладах освіти різних рівнів акредитації.
  3. Усвідомлення випускниками мети свого життя.
  4. Професійне самовизначення та побудова життєвої перспективи випускників.

 

 

 

Очікуваний результат проєкту:

  1. Сформованість основних компетентностей випускника.
  2.  Формула успіху випускника ліцею-інтернату - це неймовірне бажання + знання + навички + компетентність + творчість + любов до себе та людей, які тебе оточують + багато праці = УСПІХ!

 

 

 

 

УСПІХце число 12,

12 місяців життя.

Є тільки мить, щоб осягнути

Яскравість нашого буття.

Ліцей для нас – друга домівка,

Дорога наша в майбуття.

Хай лине доля олімпійська,

Запалюючи наші серця.

Чудова мить життя у групі –

Це тільки радість для всіх нас,

Це творчість, розвиток, натхнення,

Все устигаєм у вільний час.

  ОФІЦІЙНО  – освітній процес

  ПОЗИТИВНО – щоденне натхнення

  ПОТУЖНО – спорт і життя завжди поруч

               МАЙСТЕРНО – робота вихователя

               ВИНАХІДЛИВО – учнівське самоврядування «ОЛІМП»

                БАЖАНО – ДЕНЬ іменинника

                              ЯСКРАВО – загальноліцейські заходи

                              ЖВАВО – канікули

                              ЗРОЗУМІЛО – пізнавальні екскурсії

                                           ТВОРЧО – реалізація проєктів

                                           ВІДВЕРТО – батьківські збори

                                           КРЕАТИВНО – майстер-класи

docx
Додано
23 квітня 2021
Переглядів
1259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку