ПРОЕКТ
МІЙ ШЛЯХ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ
з проблеми
«Формування просторової компетенції учнів
на уроках історії»
«Формування просторової компетенції учнів на уроках історії».
Одним зі шляхів оновлення освіти, узгодження її з сучасними потребами є перенесення акцентів з процесу навчання на його результати й орієнтація змісту навчання на компетентнісний підхід та створення ефективних механізмів його запровадження. Просторова компетентність належить до загальновизнаної і стабільної групи предметних компетентностей, які набуває учень в процесі навчання історії.
Історія суспільства розвивається не тільки у часі, але й у просторі, тобто на визначеній частині земної поверхні серед певних природних умов. Таким, чином географічне середовище є однією із постійних умов, яке присвоюють або уповільнюють розвиток суспільства. Визначення історичного процесу не може відбуватися без вивчення простору, в якому він здійснюється.
Даною проблемою займалися російські методисти Є. В'яземський й О. Стрелова, провідні українські вчені К. Баханов, О. Пометун, методисти О. Фідрі і Н. Фідрі
Отже, дана тема є актуальною і з допомогою проекту вчитель визначить структурні складові просторової компетентності учнів та виявить шляхи її формування в процесі навчання історії.
Формувати в учнів просторову компетенцію на уроках історії як одного із шляхів оновлення освіти, навчити сприймати історичний простір як частини безкінечності, що пізнана людиною через розумову і практичну діяльність.
Кафедра педагогіки та психології, лабораторія суспільствознавчих дисциплін та гуманітарної освіти, методист Теребовлянського РМК, адміністрація школи, учні, батьки.
Мшанецька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Теребовлянського району.
З 28 січня 2013 року по 2018 рік.
Підвищення якості навчально-виховного процесу через уміння орієнтуватися в історичному просторі, вміння учнів здійснювати аналіз і синтез історичної інформації, моделювання та створення системи власного педагогічного досвіду, створення портфоліо.
№ з/п |
Етапи роботи над проектом та його реалізацією |
Зміст діяльності |
Термін |
1. |
Діагностико-прогностичний етап |
|
Під час курсів підвищення кваліфікації |
2. |
Організаційний етап |
|
1 рік міжкурсового періоду |
3. |
Діяльнісний етап |
|
2,3,4 роки міжкурсового період |
4. |
Узагальнюючо- підсумковий |
|
4-5 роки міжкурсового періоду наступні курси підвищення кваліфікації |
№ з/п |
Зміст діяльності |
Термін виконання |
Форма узагальнення |
Науково-методичний супровід |
Відмітка про виконання |
1. |
Опрацювати необхідні нормативно-правові документи з питань освіти |
Постійно |
Перелік опрацьованих документів |
Самоосвіта |
|
2. |
Відбирати з прочитаного цікаві думки, методичні знахідки для апробації у власній педагогічній діяльності |
Систематично |
Конспект, папки з матеріалами |
Самоосвіта |
|
3. |
Впроваджувати досягнення психолого-педагогічної науки та шкільної практики у власний педагогічний досвід з метою його удосконалення |
Систематично |
Розробки уроків |
Методист РМК, колеги по фаху, директор школи |
|
4. |
Практикувати проведення уроків з використанням інноваційних та інформаційних технологій |
Систематично |
Конспекти уроків і матеріали електронного вигляду |
Адміністрація школи, методист РМК, вчитель інформатики |
|
5. |
Використовувати на уроках історії завдання різного типу з розвитку просторової компетентності учнів |
Щоденно |
Завдання, конспекти розробок |
Самостійно |
|
6. |
Розробити різноманітні дидактичні ігри, пов’язані з опрацюванням історичної або контурної карти |
Вересень, 2014 р. |
Розробки ігор |
Самостійно |
|
7. |
Брати активну участь у районних семінарах, роботі творчої групи вчителів історії. |
Систематично протягом міжкурсового періоду |
Виступи на семінарах, інших методичних об’єднаннях |
Самоосвіта |
|
8. |
Виступити із повідомленнями з власного досвіду роботи на засіданнях шкільного та районного методичного об’єднань |
Систематично протягом міжкурсового періоду |
Доповіді, виступи |
Самоосвіта |
|
9. |
Розробити комплекти історичних карт для учнів: загальні, оглядові, тематичні |
Протягом міжкурсового періоду |
Дидактичні матеріали |
Самоосвіта |
|
10. |
Розробити плани, картосхеми, «врізки» |
Протягом міжкурсового періоду |
Роздаткові матеріали |
Самоосвіта |
|
11. |
Розробити матеріали, відповідно до методу «Аплікації» |
Протягом міжкурсового періоду |
Методична розробка |
Самоосвіта, методист РМК |
|
12. |
Створити власні картосхеми і легенди до контурної карти як авторської інтерпретації історичного простору |
Протягом міжкурсового періоду |
Методична розробка |
Самоосвіта, методист РМК |
|
13. |
Використовувати функції сайту Вікімапії для вимірювання дистанції або шляху та вимірювання площі |
Квітень, 2013 р. |
Робота з ІКТ |
Самоосвіта, вчитель інформатики |
|
14. |
Провести гру-стратегію «Екологічна ніша роду» |
Грудень, 2015 р. |
Розробка гри |
Самоосвіта, методист РМК |
|
15. |
Впровадження ігрових технологій на уроках історії |
Березень-травень, 2016 р. |
Конспекти |
Самоосвіта, вчителі школи |
|
16. |
Цільові консультації з методистами з даної проблеми |
Жовтень, 2013 р. |
Система порад |
Методист РМК |
|
17. |
Створення методичної скарбнички до даної теми |
2014 р. |
Методичні матеріали |
Методист РМК |
|
18. |
Підготувати відкритий урок у довільному класі з даної теми |
Травень, 2014 р. |
Матеріали уроку |
Вчителі школи, методист РМК |
|
19. |
Розробити систему тестів різного типу для оцінювання учнів з використанням тестових програм |
Протягом міжкурсового періоду |
Методична розробка |
Самоосвіта |
|
20. |
Узагальнити матеріали та створити портфоліо |
Протягом міжкурсового періоду |
Портфоліо |
Самоосвіта, методист РМК |
|
21. |
Підготувати методичні рекомендації для вчителів історії за результатами власних педагогічних досліджень |
Протягом міжкурсового періоду |
Методична розробка |
Методист РМК |
|
22. |
Надсилати власні педагогічні знахідки, конспекти цікавих уроків у редакцію фахових видань |
Протягом міжкурсового періоду |
Публікації |
Самоосвіта, методист РМК |
|
1