Проект "Город на підвіконні"

Про матеріал
Проект "Город на підвіконні" має на меті розширення знань дітей про те, як створити грядку на підвіконні і доглядати за цибулинами, молодими паростками пряних трав, зернових культур та кімнатних квітів; активізувати у дітях ініціативу, увагу і пам'ять, збагачувати словниковий запас дитей, залучати до роботи проекту дітей і батьків.
Перегляд файлу

 

Заклад дошкільної освіти №2

санаторного типу туберкульозного профілю

Прилуцької міської ради Чернігівської області

 

 

 

 

 

 

Проект «Город на підвіконні»

«Рости, рости зернятко на радість маляткам»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготували вихователі: Лісовець О. П.

Ігнатушко А. В.

 

 

 

 

2019 н. р.

 

 

І. Реєстраційна картка до проекту

Назва: «Рости, рости зернятко на радість маляткам».

Автори проекту: Лісовець О. П. вихователь середньої групи «Сонечко», ЗДО №2 санаторного типу туберкульозного профілю «Малятко».

Учасники проекту: вихователі, помічник вихователя, діти середньої групи, батьки.

Характеристика проекту:  - за кінцевим результатом: теоретично – практичний;

- за кількістю учасників:  колективний (груповий);

- за тривалістю: короткостроковий;

- за ступенем самостійності:  пошуково-дослідницький.

База реалізації проекту: ЗДО №2 санаторного типу туберкульозного профілю Прилуцької міської ради, Чернігівської області; середня група «Сонечко».

Актуальність проекту: Напрямок проекту актуалізовано на розширення кругозору і здібностей сприйняття у дітей того, як відбувається процес росту рослин, розуміння процесу догляду за рослинами та значущості рослин в житті людей.

Мета проекту:  розширення знань дітей про те, як створити грядку на підвіконні і доглядати за цибулинами, молодими паростками пряних трав, зернових культур та кімнатних квітів; активізувати у дітях ініціативу, увагу і пам'ять, збагачувати словниковий запас дитей, залучати до роботи проекту дітей і батьків.

Соціальна значущість проекту: залучення дітей до роботи по вирощуванню разом з дорослим зелені на підвіконні в зимовий час, розвивати цілеспрямованість, спостережливість, виховання інтересу до світу рослин.

Проект реалізується в три етапи – підготовчий, основний, заключний.

Основні заходи проекту: цикл пізнавальних занять (елементарні наукові відомості) по вивченню рослин; дослідницька та практична діяльність дітей з вивчення особливостей вирощування городніх культур; презентація проекту « Рости, рости зернятко на радість маляткам».

Освітні завдання: Розширити знання дітей про культурні та дикорослі  рослини. Вчити дітей доглядати за рослинами взимку в кімнатних умовах; формувати уявлення дітей про необхідність світла, тепла, вологи грунту для росту рослин. Фіксувати уявлення дітей про зміни росту росли в різних середовищах пророщування за допомогою щоденника спостережень. Вчити виконувати індивідуальні та колективні трудові доручення по догляду за рослинами та кімнатними квітами в куточку природи. Сприяти розвитку творчих здібностей у дітей; заохочувати різноманітність дитячих робіт, варіативність. Розвивати почуття відповідальності за стан рослин (полив, розпушування, прополка бур'янів). При подальшому проведенні спостережень розвивати вміння помічати зміни в зростанні рослин, зв'язувати їх з умовами, в яких вони знаходяться, правильно відображати спостереження за допомогою вихователя в щоденнику спостережень. Виховувати повагу до праці, дбайливе ставлення до результатів своєї діяльності. Розвивати пізнавальні і творчі здібності.

Активізація словника: цибуля, квасоля, ячмінь, тюльпан, насіння, ґрунт, вода, сонце, трава, саджати, поливати, дивитись, спостерігати.

Мотивація: Білочка завітала до діточок в садок та принесла з собою їм подарунки чарівні зернинки. Але вона не памятає, з якої саме рослинки кожне зернятко. Білочка пропонує малятам посадити зернятка, аби з’ясувати, що за рослина проросте з насіння.

Що ховається в цьому зерняткові?

Як нам дізнатися про те, що сховалося в зернині?

Що може вирости із цієї зернини?

Чого потребують рослини на городі?

Де виростити рослину взимку?

Чим найкраще засадити наш город?

Для чого вирощують рослини на городі?

Очікувані результати:

1. Діти отримають знання про те, що рослини – живі, їх поливають, саджають, вирощують.

2. Діти закріплюють уявлення про працю дорослих, вчаться правильно називати і 

виконувати трудові дії.

3. Проведена робота дозволяє виховувати працелюбність, бережливе ставлення до рослин.

4. Всі учасники проекту (діти, вихователі, батьки) отримають позитивні емоції від

отриманих результатів.

ІІ. План реалізації проекту

І етап – Підготовчий

Діяльність педагога:

  • Бесіди з дітьми «Мої зелені друзі», «Подорож у світ диво-рослин» (виявлення рівня знань про рослини).
  • Складання плану роботи над проектом (час посіву рослин, планування розміщення городу на підвіконні, підбір ідеї та тематики оформлення городу, підготовка щоденника для спостережень).
  • Збір матеріалу, необхідного для реалізації проекту.
  • Придбання контейнерів, ґрунту, цибулі, насіння, матеріалів та обладнання для оформлення.
  • Розробка конспекту занять, презентацій по запланованій темі, підбір відео матеріалів «Від зернинки до рослинки».
  • Організація предметно – розвивального середовища по темі проекту.
  • Підбір дидактичних ігор («У саду чи на городі», «Зваримо смачний борщ», «Веселі овочі») та художньої літератури до даного проекту.

Діяльність дітей:

  • Розглядання ілюстративного матеріалу по темі проекту, перегляд відео матеріалу.
  • Відгадування загадок про овочі, злаки, квіти.
  • Прийняття участі у посіві рослин.

Взаємодія з сім’єю:

  • Збір необхідного матеріалу для створення городу.
  • Спільне обговорення заходів по виконанню проекту.
  • Домашнє завдання «Наш міні город вдома».
  • Бесіда «Привчаємо малят допомагати дорослим».

ІІ етап – Основний (практичний)

Діяльність педагога:

  • Бесіди з дітьми пізнавального характеру: «У лісу, у садку», «Дерево – кущ – трава», «Різні овочі бувають», «Огірочки-огірки», «Вишенька-красунечка», «Гарбуз-товстопуз і кавунець-молодець», «Для чого нам рослини?».
  • Організація предметно – розвивального середовища по темі «Рости, рости зернятко на радість маляткам» у куточку природи.
  • Оснащення куточку природи всім необхідним матеріалом для догляду за рослинами городу на підвіконні та кімнатними квітами.
  • Підготовка інформації для батьківських куточків: «Привчаємо дитину до праці в природному довкіллі», «Вітаміни для дітей в зимовий період», «Рослини, які можна виростити вдома на підвіконні».

Діяльність дітей:

  • Посадка насіння в землю.
  • Ведення спостережень за змінами в проростанні та рості посаджених рослин (проросла насінинка,з’явилися перші листочки …) та змінами, які відбуваються з кімнатними квітами (з’явилися нові листочки, пуп’янки, почала гинути квітка).
  • Догляд за рослинами (поливання, розпушення грунту, витирання пилу на листочках, зрошування рослин ).
  • Участь у практичній діяльності (ліплення, малювання,аплікація знайомих рослин, овочів та фруктів, проведення дослідів).

Спільна діяльність дорослих і дітей:

  • Розповіді вихователя, читання дитячої художньої літератури.
  • Різні види образотворчої діяльності на екологічну тематику.
  • Робота з щоденником спостереження.
  • Перегляд фільмів про рослини.
  • Розгляд дидактичних картинок, ілюстрацій про овочі.
  • Праця на городі на підвіконні і в куточку природи по догляду за квітами і рослинами.

ІІІ етап – Заключний:

Діяльність педагога:

  • Підсумкова бесіда з дітьми «Допомогли малята білочці насіння розпізнати» (аналіз виконаної роботи).
  • Обговорення та узагальнення поставлених і здобутих цілей щодо реалізації проекту.

Діяльність дітей:

  • Участь у підсумковій бесіді про виконану роботу.
  • Участь у презентації проекту «Рости, рости зернятко на радість маляткам».

ІV етап – Презентаційний:

  • Презентація проекту.
  • Фотозвіт «Маленькі садівники».

 

 

ІІІ. Заходи щодо реалізації проекту

Бесіди:

  • «У лісу, у садку»,
  • «Дерево – кущ – трава»,
  • «Різні овочі бувають»,
  • «Огірочки-огірки»,
  • «Вишенька-красунечка»,
  • «Гарбуз-товстопуз і кавунець-молодець»,
  • «Для чого нам рослини?». 

Дослідно-експериментальна діяльність:

  • «Будова рослин»,
  • «Ріст і розвиток рослин»,
  • «Земля, яка вона?»,
  • «Вода і росток»,
  • «Сонце і росток»,
  • «Пророщування насіння»,

Практична діяльність та трудові доручення:

  • Відбір і посів насіння.
  • Полив, догляд і спостереження за овочевими культурами в «городі».

Ігрова діяльність:

  • Дидактичні ігри: «У садку чи на городі?», «Що де росте?», «Зваримо смачний борщ», «Веселі овочі».
  • Настільна гра «Доміно «Овочі»».
  • Розглядання ілюстрацій із зображенням різних рослин, які можна виростити на підвіконні.
  • Розглядання різного насіння.

Художньо-творча діяльність дітей:

  • Розфарбовування картинок «У городі я росту», «Веселі фрукти», «Чарівне зернятко».
  • Ліплення «Осінні дарунки», аплікація «Кошик з овочами та фруктами».
  • Мова і мовне спілкування: читання казок: «Ріпка», «Вершки і корінці», розучування з дітьми віршів, загадок, прислів’їв і приказок про овочі.
  • Заповнення щоденника спостережень.

 Ресурсне забезпечення:

  • Підбірка методичної і художньої літератури та ілюстрацій.
  •  Куточок природи та екологічна стежина відповідно пори року.
  • Методичний інструментарій: конспекти занять, сценарії розваг, картотека дидактичних ігор і т.д.
  • Технічні засоби: комп’ютер, музичний центр, фотоапарат і.т.д.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. miruha valentina
    Заняття просто суперове!!!!!!!!!!!!! Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 лютого 2019
Переглядів
13135
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку