Проект "Город на підвіконні"

Про матеріал
Проект "Город на підвіконні" має на меті розширення знань дітей про те, як створити грядку на підвіконні і доглядати за цибулинами, молодими паростками пряних трав, зернових культур та кімнатних квітів; активізувати у дітях ініціативу, увагу і пам'ять, збагачувати словниковий запас дитей, залучати до роботи проекту дітей і батьків.
Перегляд файлу

 

Заклад дошкільної освіти №2

санаторного типу туберкульозного профілю

Прилуцької міської ради Чернігівської області

 

 

 

 

 

 

Проект «Город на підвіконні»

«Рости, рости зернятко на радість маляткам»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготували вихователі: Лісовець О. П.

Ігнатушко А. В.

 

 

 

 

2019 н. р.

 

 

І. Реєстраційна картка до проекту

Назва: «Рости, рости зернятко на радість маляткам».

Автори проекту: Лісовець О. П. вихователь середньої групи «Сонечко», ЗДО №2 санаторного типу туберкульозного профілю «Малятко».

Учасники проекту: вихователі, помічник вихователя, діти середньої групи, батьки.

Характеристика проекту:  - за кінцевим результатом: теоретично – практичний;

- за кількістю учасників:  колективний (груповий);

- за тривалістю: короткостроковий;

- за ступенем самостійності:  пошуково-дослідницький.

База реалізації проекту: ЗДО №2 санаторного типу туберкульозного профілю Прилуцької міської ради, Чернігівської області; середня група «Сонечко».

Актуальність проекту: Напрямок проекту актуалізовано на розширення кругозору і здібностей сприйняття у дітей того, як відбувається процес росту рослин, розуміння процесу догляду за рослинами та значущості рослин в житті людей.

Мета проекту:  розширення знань дітей про те, як створити грядку на підвіконні і доглядати за цибулинами, молодими паростками пряних трав, зернових культур та кімнатних квітів; активізувати у дітях ініціативу, увагу і пам'ять, збагачувати словниковий запас дитей, залучати до роботи проекту дітей і батьків.

Соціальна значущість проекту: залучення дітей до роботи по вирощуванню разом з дорослим зелені на підвіконні в зимовий час, розвивати цілеспрямованість, спостережливість, виховання інтересу до світу рослин.

Проект реалізується в три етапи – підготовчий, основний, заключний.

Основні заходи проекту: цикл пізнавальних занять (елементарні наукові відомості) по вивченню рослин; дослідницька та практична діяльність дітей з вивчення особливостей вирощування городніх культур; презентація проекту « Рости, рости зернятко на радість маляткам».

Освітні завдання: Розширити знання дітей про культурні та дикорослі  рослини. Вчити дітей доглядати за рослинами взимку в кімнатних умовах; формувати уявлення дітей про необхідність світла, тепла, вологи грунту для росту рослин. Фіксувати уявлення дітей про зміни росту росли в різних середовищах пророщування за допомогою щоденника спостережень. Вчити виконувати індивідуальні та колективні трудові доручення по догляду за рослинами та кімнатними квітами в куточку природи. Сприяти розвитку творчих здібностей у дітей; заохочувати різноманітність дитячих робіт, варіативність. Розвивати почуття відповідальності за стан рослин (полив, розпушування, прополка бур'янів). При подальшому проведенні спостережень розвивати вміння помічати зміни в зростанні рослин, зв'язувати їх з умовами, в яких вони знаходяться, правильно відображати спостереження за допомогою вихователя в щоденнику спостережень. Виховувати повагу до праці, дбайливе ставлення до результатів своєї діяльності. Розвивати пізнавальні і творчі здібності.

Активізація словника: цибуля, квасоля, ячмінь, тюльпан, насіння, ґрунт, вода, сонце, трава, саджати, поливати, дивитись, спостерігати.

Мотивація: Білочка завітала до діточок в садок та принесла з собою їм подарунки чарівні зернинки. Але вона не памятає, з якої саме рослинки кожне зернятко. Білочка пропонує малятам посадити зернятка, аби з’ясувати, що за рослина проросте з насіння.

Що ховається в цьому зерняткові?

Як нам дізнатися про те, що сховалося в зернині?

Що може вирости із цієї зернини?

Чого потребують рослини на городі?

Де виростити рослину взимку?

Чим найкраще засадити наш город?

Для чого вирощують рослини на городі?

Очікувані результати:

1. Діти отримають знання про те, що рослини – живі, їх поливають, саджають, вирощують.

2. Діти закріплюють уявлення про працю дорослих, вчаться правильно називати і 

виконувати трудові дії.

3. Проведена робота дозволяє виховувати працелюбність, бережливе ставлення до рослин.

4. Всі учасники проекту (діти, вихователі, батьки) отримають позитивні емоції від

отриманих результатів.

ІІ. План реалізації проекту

І етап – Підготовчий

Діяльність педагога:

  • Бесіди з дітьми «Мої зелені друзі», «Подорож у світ диво-рослин» (виявлення рівня знань про рослини).
  • Складання плану роботи над проектом (час посіву рослин, планування розміщення городу на підвіконні, підбір ідеї та тематики оформлення городу, підготовка щоденника для спостережень).
  • Збір матеріалу, необхідного для реалізації проекту.
  • Придбання контейнерів, ґрунту, цибулі, насіння, матеріалів та обладнання для оформлення.
  • Розробка конспекту занять, презентацій по запланованій темі, підбір відео матеріалів «Від зернинки до рослинки».
  • Організація предметно – розвивального середовища по темі проекту.
  • Підбір дидактичних ігор («У саду чи на городі», «Зваримо смачний борщ», «Веселі овочі») та художньої літератури до даного проекту.

Діяльність дітей:

  • Розглядання ілюстративного матеріалу по темі проекту, перегляд відео матеріалу.
  • Відгадування загадок про овочі, злаки, квіти.
  • Прийняття участі у посіві рослин.

Взаємодія з сім’єю:

  • Збір необхідного матеріалу для створення городу.
  • Спільне обговорення заходів по виконанню проекту.
  • Домашнє завдання «Наш міні город вдома».
  • Бесіда «Привчаємо малят допомагати дорослим».

ІІ етап – Основний (практичний)

Діяльність педагога:

  • Бесіди з дітьми пізнавального характеру: «У лісу, у садку», «Дерево – кущ – трава», «Різні овочі бувають», «Огірочки-огірки», «Вишенька-красунечка», «Гарбуз-товстопуз і кавунець-молодець», «Для чого нам рослини?».
  • Організація предметно – розвивального середовища по темі «Рости, рости зернятко на радість маляткам» у куточку природи.
  • Оснащення куточку природи всім необхідним матеріалом для догляду за рослинами городу на підвіконні та кімнатними квітами.
  • Підготовка інформації для батьківських куточків: «Привчаємо дитину до праці в природному довкіллі», «Вітаміни для дітей в зимовий період», «Рослини, які можна виростити вдома на підвіконні».

Діяльність дітей:

  • Посадка насіння в землю.
  • Ведення спостережень за змінами в проростанні та рості посаджених рослин (проросла насінинка,з’явилися перші листочки …) та змінами, які відбуваються з кімнатними квітами (з’явилися нові листочки, пуп’янки, почала гинути квітка).
  • Догляд за рослинами (поливання, розпушення грунту, витирання пилу на листочках, зрошування рослин ).
  • Участь у практичній діяльності (ліплення, малювання,аплікація знайомих рослин, овочів та фруктів, проведення дослідів).

Спільна діяльність дорослих і дітей:

  • Розповіді вихователя, читання дитячої художньої літератури.
  • Різні види образотворчої діяльності на екологічну тематику.
  • Робота з щоденником спостереження.
  • Перегляд фільмів про рослини.
  • Розгляд дидактичних картинок, ілюстрацій про овочі.
  • Праця на городі на підвіконні і в куточку природи по догляду за квітами і рослинами.

ІІІ етап – Заключний:

Діяльність педагога:

  • Підсумкова бесіда з дітьми «Допомогли малята білочці насіння розпізнати» (аналіз виконаної роботи).
  • Обговорення та узагальнення поставлених і здобутих цілей щодо реалізації проекту.

Діяльність дітей:

  • Участь у підсумковій бесіді про виконану роботу.
  • Участь у презентації проекту «Рости, рости зернятко на радість маляткам».

ІV етап – Презентаційний:

  • Презентація проекту.
  • Фотозвіт «Маленькі садівники».

 

 

ІІІ. Заходи щодо реалізації проекту

Бесіди:

  • «У лісу, у садку»,
  • «Дерево – кущ – трава»,
  • «Різні овочі бувають»,
  • «Огірочки-огірки»,
  • «Вишенька-красунечка»,
  • «Гарбуз-товстопуз і кавунець-молодець»,
  • «Для чого нам рослини?». 

Дослідно-експериментальна діяльність:

  • «Будова рослин»,
  • «Ріст і розвиток рослин»,
  • «Земля, яка вона?»,
  • «Вода і росток»,
  • «Сонце і росток»,
  • «Пророщування насіння»,

Практична діяльність та трудові доручення:

  • Відбір і посів насіння.
  • Полив, догляд і спостереження за овочевими культурами в «городі».

Ігрова діяльність:

  • Дидактичні ігри: «У садку чи на городі?», «Що де росте?», «Зваримо смачний борщ», «Веселі овочі».
  • Настільна гра «Доміно «Овочі»».
  • Розглядання ілюстрацій із зображенням різних рослин, які можна виростити на підвіконні.
  • Розглядання різного насіння.

Художньо-творча діяльність дітей:

  • Розфарбовування картинок «У городі я росту», «Веселі фрукти», «Чарівне зернятко».
  • Ліплення «Осінні дарунки», аплікація «Кошик з овочами та фруктами».
  • Мова і мовне спілкування: читання казок: «Ріпка», «Вершки і корінці», розучування з дітьми віршів, загадок, прислів’їв і приказок про овочі.
  • Заповнення щоденника спостережень.

 Ресурсне забезпечення:

  • Підбірка методичної і художньої літератури та ілюстрацій.
  •  Куточок природи та екологічна стежина відповідно пори року.
  • Методичний інструментарій: конспекти занять, сценарії розваг, картотека дидактичних ігор і т.д.
  • Технічні засоби: комп’ютер, музичний центр, фотоапарат і.т.д.

1

 

doc
Додано
26 лютого
Переглядів
901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку