Заклад дошкільної освіти №2
санаторного типу туберкульозного профілю
Прилуцької міської ради Чернігівської області
Проект «Город на підвіконні»
«Рости, рости зернятко на радість маляткам»
Підготували вихователі: Лісовець О. П.
Ігнатушко А. В.
2019 н. р.
І. Реєстраційна картка до проекту
Назва: «Рости, рости зернятко на радість маляткам».
Автори проекту: Лісовець О. П. вихователь середньої групи «Сонечко», ЗДО №2 санаторного типу туберкульозного профілю «Малятко».
Учасники проекту: вихователі, помічник вихователя, діти середньої групи, батьки.
Характеристика проекту: - за кінцевим результатом: теоретично – практичний;
- за кількістю учасників: колективний (груповий);
- за тривалістю: короткостроковий;
- за ступенем самостійності: пошуково-дослідницький.
База реалізації проекту: ЗДО №2 санаторного типу туберкульозного профілю Прилуцької міської ради, Чернігівської області; середня група «Сонечко».
Актуальність проекту: Напрямок проекту актуалізовано на розширення кругозору і здібностей сприйняття у дітей того, як відбувається процес росту рослин, розуміння процесу догляду за рослинами та значущості рослин в житті людей.
Мета проекту: розширення знань дітей про те, як створити грядку на підвіконні і доглядати за цибулинами, молодими паростками пряних трав, зернових культур та кімнатних квітів; активізувати у дітях ініціативу, увагу і пам'ять, збагачувати словниковий запас дитей, залучати до роботи проекту дітей і батьків.
Соціальна значущість проекту: залучення дітей до роботи по вирощуванню разом з дорослим зелені на підвіконні в зимовий час, розвивати цілеспрямованість, спостережливість, виховання інтересу до світу рослин.
Проект реалізується в три етапи – підготовчий, основний, заключний.
Основні заходи проекту: цикл пізнавальних занять (елементарні наукові відомості) по вивченню рослин; дослідницька та практична діяльність дітей з вивчення особливостей вирощування городніх культур; презентація проекту « Рости, рости зернятко на радість маляткам».
Освітні завдання: Розширити знання дітей про культурні та дикорослі рослини. Вчити дітей доглядати за рослинами взимку в кімнатних умовах; формувати уявлення дітей про необхідність світла, тепла, вологи грунту для росту рослин. Фіксувати уявлення дітей про зміни росту росли в різних середовищах пророщування за допомогою щоденника спостережень. Вчити виконувати індивідуальні та колективні трудові доручення по догляду за рослинами та кімнатними квітами в куточку природи. Сприяти розвитку творчих здібностей у дітей; заохочувати різноманітність дитячих робіт, варіативність. Розвивати почуття відповідальності за стан рослин (полив, розпушування, прополка бур'янів). При подальшому проведенні спостережень розвивати вміння помічати зміни в зростанні рослин, зв'язувати їх з умовами, в яких вони знаходяться, правильно відображати спостереження за допомогою вихователя в щоденнику спостережень. Виховувати повагу до праці, дбайливе ставлення до результатів своєї діяльності. Розвивати пізнавальні і творчі здібності.
Активізація словника: цибуля, квасоля, ячмінь, тюльпан, насіння, ґрунт, вода, сонце, трава, саджати, поливати, дивитись, спостерігати.
Мотивація: Білочка завітала до діточок в садок та принесла з собою їм подарунки чарівні зернинки. Але вона не пам’ятає, з якої саме рослинки кожне зернятко. Білочка пропонує малятам посадити зернятка, аби з’ясувати, що за рослина проросте з насіння.
– Що ховається в цьому зерняткові?
– Як нам дізнатися про те, що сховалося в зернині?
– Що може вирости із цієї зернини?
– Чого потребують рослини на городі?
– Де виростити рослину взимку?
– Чим найкраще засадити наш город?
– Для чого вирощують рослини на городі?
Очікувані результати:
1. Діти отримають знання про те, що рослини – живі, їх поливають, саджають, вирощують.
2. Діти закріплюють уявлення про працю дорослих, вчаться правильно називати і
виконувати трудові дії.
3. Проведена робота дозволяє виховувати працелюбність, бережливе ставлення до рослин.
4. Всі учасники проекту (діти, вихователі, батьки) отримають позитивні емоції від
отриманих результатів.
ІІ. План реалізації проекту
І етап – Підготовчий
Діяльність педагога:
Діяльність дітей:
Взаємодія з сім’єю:
ІІ етап – Основний (практичний)
Діяльність педагога:
Діяльність дітей:
Спільна діяльність дорослих і дітей:
ІІІ етап – Заключний:
Діяльність педагога:
Діяльність дітей:
ІV етап – Презентаційний:
ІІІ. Заходи щодо реалізації проекту
Бесіди:
Дослідно-експериментальна діяльність:
Практична діяльність та трудові доручення:
Ігрова діяльність:
Художньо-творча діяльність дітей:
Ресурсне забезпечення:
1