Проект:«Харків очима небайдужих дітей»

Про матеріал
Актуальність теми: Харків — одне з найкрасивіших міст України. Коли мова заходить про Харків, кожному мешканцю міста одразу спадають на думку зелені парки, сквери, сади — ті місця, де так люблять проводити час школярі та студенти, молоді мами з дітьми та взагалі всі городяни; місця, якими пишається кожен харків’янин і які варто побачити кожному гостю міста. Це і Центральний парк культури і відпочинку ім.М.Горького, територією якого можна гуляти хоч цілий день, і мальовничий Саржин Яр із джерелом мінеральної води, де можна вгамувати спрагу, і Міський сад ім.Т.Шевченка з його довгими тінистими алеями, і справжній оазис серед кам’яних джунглів міста — Харківський лісопарк та багато інших місць нашого мегаполісу.
Перегляд файлу

3-1УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

АДМІНІСТРАЦІЇ СЛОБІДСЬКОГО РАЙОНУ

ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

ХАРКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ № 60

ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

МІСЬКИЙ КОНКУРС УЧНІВСЬКИХ ПРОЕКТІВ

«Харків очима небайдужих дітей»

Номінація «Харків – мої крила»

 

                           

 

 

 

підготували:

Лебеденко Тимофій Андрійович,

учень 5-А класу

 

керівник проекту:

Сорокіна Юлія Вячеславівна,

учитель хімії та біології,

класний керівник 5-А класу

 

 

 

 

 

2021р.


І. Теоретична частина

  1.         Паспорт проекту

АВТОРИ ПРОЕКТУ:

Прізвище, ім’я, по батькові авторів: Лебеденко Тимофій Андрійович

Назва навчального закладу: Харківська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 60

ОПИС ПРОЕКТУ:

Назва проекту: «Озеленення пришкільних ділянок м. Харкова»

Актуальність теми:  Харків — одне з найкрасивіших міст України. Коли мова заходить про Харків, кожному мешканцю міста одразу спадають на думку зелені парки, сквери, сади — ті місця, де так люблять проводити час школярі та студенти, молоді мами з дітьми та взагалі всі городяни; місця, якими пишається кожен харків’янин і які варто побачити кожному гостю міста. Це і Центральний парк культури і відпочинку ім.М.Горького, територією якого можна гуляти хоч цілий день, і мальовничий Саржин Яр із джерелом мінеральної води, де можна вгамувати спрагу, і Міський сад ім.Т.Шевченка з його довгими тінистими алеями, і справжній оазис серед кам’яних джунглів міста — Харківський лісопарк та багато інших місць нашого мегаполісу.

Але особисто для мене любов до рідного міста починається із дрібниць:  мій рідний дім, в якому живу я з батьками, спортивний майданчик біля нього, де я можу проводити вільний час зі своїми друзями і, звичайно, школа, де я навчаюся. Я вважаю, що питання благоустрою і озеленення пришкільних ділянок є дуже актуальним для нашого міста. Адже роль зелених насаджень в житті людини в сучасному середовищі важко переоцінити. Це і очищення повітря, і захист від шуму, і естетична складова, що в сукупності є запорукою нормального фізичного і психологічного здоров’я людини. Проект  спрямований на покращення стану навколишнього природного середовища, формування шанобливого ставлення до природи, об’єднання дітей  в спільній цікавій справі.

 

 

Тип проекту:

За кінцевим результатом: творчий, творчий.

За кількістю учасників: груповий.

За тривалістю: тривалий.

Керівник проекту: учитель біології ХЗОШ № 60, класний керівник 5-А класу Сорокіна Юлія В’ячеславівна

Учасники проекту: учні 5-х класів ХЗОШ № 60

Консультанти проекту: батьки учнів 5-х класів ХЗОШ № 60, учитель  біології ХЗОШ № 60, класний керівник 5-А класу Сорокіна Ю.В.

Короткий опис:  Проект пропонує комплекс заходів, спрямованих на покращення стану навколишнього середовища — зокрема, проведення акцій з очищення та озеленення пришкільних ділянок, а також проведення просвітницької роботи, екологічного та естетичного виховання учнів. У реалізації проекту беруть участь учні школи, вчителі, батьки. Оскільки озеленення відбувається на пришкільній ділянці, учні матимуть змогу забезпечити належний догляд за висадженими рослинами.

Мета проекту: Залучення учнів до практичної діяльності з розв’язання проблем навколишнього середовища місцевого значення, покращення екологічного стану довкілля шляхом очищення та озеленення пришкільної території.

 

Завдання:

  • залучення школярів до вирішення актуальних екологічних проблем та проблем стану навколишнього середовища;
  • пошук шляхів для удосконалення існуючих елементів озеленення та благоустрою;
  • патріотичне виховання учнівської молоді;
  • виховання в учнів відчуття прекрасного;
  • зміцнення стосунків між однокласниками та всередині родини.

 

Очікуваний результат:

- благоустрій та озеленення території пришкільної ділянки;

- створення сприятливого візуального середовища;

- створення умов для проведення еко-уроків на свіжому повітрі;

- виховання в учнів патріотизму, любові до природи і рідного краю;

- забезпечення сприятливих мікрокліматичних та санітарно-гігієнічних умов для проведення дозвілля та відпочинку школярів;

- здобуття навичок ефективного спілкування та групової роботи.

Шляхи реалізації проекту:

1. Визначення напряму роботи, мети, завдань, форми роботи.

2. Пошук необхідної інформації щодо планування розміщення рослин та догляду за насадженнями.

3. Аналіз зібраної інформації.

4. Складання плану заходів, необхідних для реалізації проекту.

5. Оформлення проекту.

 

  1.         План заходів з реалізації проекту

Етапи та терміни реалізації проекту

Зміст заходів

Відповідальний

Організаційно-підготовчий

(лютий 2021р.)

1. Визначення теми, мети та завдань проекту.

2. Визначення необхідних ресурсів.

3. Збір необхідної інформації, аналіз стану існуючих насаджень на досліджуваній території.

4. Складання плану проекту.

5. Колективне обговорювання запланованої діяльності, плану фінансування проекту, узгодження питань з адміністрацією навчального закладу.

Вчитель біології, класний керівник 5-А класу Сорокіна Ю.В.

 

 

Практичний

(березень-травень 2021р.)

1. Придбання господарського інвентарю за рахунок позабюджетних коштів (благодійні батьківські внески):

- лопати;

- граблі;

- мішки для сміття;

- лійки;

- горщики для висівання насіння;

- насіння квітів, посадковий матеріал.

Забезпечення учасників проектної діяльності необхідним інвентарем для проведення робіт.

2. Вирощування розсади та посадкового матеріалу.

3. Санітарне очищення та підготовка території до озеленення та благоустрою, підготовка ґрунту для висадки насаджень. Залучення до проведення підготовчих робіт учнів, вчителів, батьків.

4. Квіткове оформлення території пришкільної ділянки.

Завгосп ХЗОШ № 60 Панічік О.П.;

вчитель  біології, класний керівник 5-А класу Сорокіна Ю.В.

 

Аналітичний

(червень 2021р.)

1. Оцінювання результатів проектної діяльності.

2. Обробка і оформлення результатів проекту.

3. Узагальнення отриманого досвіду.

4. Визначення можливостей подальшого розвитку проектної діяльності.

Вчитель  біології, класний керівник 5-А класу Сорокіна Ю.В.

 

 

ІІ. Практична частина.

 

 Більшу частину року діти проводять у стінах закладів освіти, тому дуже важливо приділити особливу увагу зовнішньому і внутрішньому озелененню шкільних ділянок, оскільки зелені насадження та елементи благоустрою створюють умови для більш комфортного перебування у закладі учнів та персоналу школи. Крім того, такий тип роботи може стати об’єктом пізнання рослинного світу, його краси,  а також сформувати любов до природи рідного краю.

 Створюючи зелені насадження на території навчального закладу, необхідно враховувати те, що вони закладаються на досить тривалий час. Тож дотримуючись вимог вирощування декоративних культур, слід озеленити ділянку так, щоб вона мала привабливий вигляд.

 Квіткове оформлення повинно концентруватися перед фасадом будівлі, у місцях очікування батьками учнів та проведення урочистих шкільних заходів. Квітники можна розбити вздовж доріжок для того, щоб діти мали змогу поливати та спостерігати за ними.

 Озеленення пришкільної ділянки має бути різноманітним та естетично привабливим, тому підбір асортименту рослин для будь-якого квітника надзвичайно важливий.

 В межах виконання плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки, вдалою і доречною вважаю ідею засадження пришкільної ділянки, яка розташована перед фасадом будівлі, рослинами з синіми та жовтими квітками,  які своїми кольорами будуть символізувати Державний прапор нашої країни. Адже шкільне середовище повинно сприяти виховуванню дітей у дусі патріотизму, глибокого розуміння історії свого народу, національної ідентичності, самобутності; щоб слово “Україна” сприймалося не лише розумом, а й серцем.

 

 

 

 

 

 

 

 Хочу також наголосити на важливості визначення питання благоустрою та озеленення пришкільних ділянок навчальних закладів Харкова одним із пріоритетних напрямків роботи в межах виконання положень Програми охорони навколишнього природного середовища м. Харкова на 2021-2030 роки та Правил благоустрою території міста Харкова.  Адже Харків, беззаперечно, — найзеленіше і найпривабливіше місто України. Його неймовірна велич і краса надихають на нові ідеї і надають крила для їх здійснення. І ми повинні зробити все для того, щоб  наше місто таким і залишалося.

 Робота, яку ми проводили, працюючи над проектом, була для нас дуже корисною і важливою. Адже із груповою роботою пов’язаний якісно новий, багатший рівень взаємодії. Вона навчила нас співпраці між однолітками і дорослими, надала досвіду спільного пошуку шляхів вирішення поставлених задач.

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Цікавим моментом у виконанні роботи стало залучення якомога більшої кількості учнів різного віку, щоб кожен міг висловити свою думку чи фантазію, запропонувати свій проект зеленого куточку чи декоративних елементів оформлення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У ході виконання проекту ми навчилися співпрацювати, бути уважними і дослухатися до думок кожної людини, з якою працювали. Вважаю, що ми  гідно впоралися з поставленим завданням і розвинули в собі багато корисних рис:  уважність до ближніх, відповідальність, ввічливість, сприйняття природи, яке, в свою чергу, допомагає розвинути такі якості, як життєрадісність, емоційність, уважне ставлення до всього живого.

 

 

Приблизний кошторис.

Найменування

Кількість

Ціна

Лопати

5 шт.

500 грн.

Граблі

5 шт.

175 грн.

Мішки для сміття

3 шт.

60 грн.

Лійки

10 шт.

200 грн.

Горщики

100 шт.

800 грн.

Насіння квітів

35 шт.

105 грн.

 

Всього витрачено:

1840 грн.

 


ІІІ. Додатки

 

   

 

Пришкільна ділянка ХЗОШ № 60

docx
Додано
14 червня 2021
Переглядів
904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку