ПРИРОДОЗНАВСТВО (5 КЛАС)
2 год. на тиждень – 70 год.
Підручник: О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко «Природознавство», Київ, видавництво «Світоч», 2018 р.
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Примітка |
||
ВСТУП (6 ГОД) |
|
|||||
1 |
|
Науки, що вивчають природу. Значення природничо-наукових знань для людини |
§1 |
|
||
2 |
|
Джерела знань про природу Практичне заняття:
|
§2 |
|
||
3 |
|
Методи вивчення природи
|
§3 |
|
||
4 |
|
Обладнання для вивчення природи Практичне заняття:
|
§4 |
|
||
5 |
|
Внесок видатних учених-натуралістів у вивчення природи |
§5 |
|
||
6 |
|
Навчальний проект «Жива і нежива природа навколо нас» |
Повторити §§ 1-5 |
|
||
Т Е М А Т И Ч Н Е О Ц І Н Ю В А Н Н Я 1 |
||||||
РОЗДІЛ I. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС (15ГОД) |
|
|||||
7 |
|
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання |
§6 |
|
||
8 |
|
Практична робота:
|
Повторити §6 |
Оцінювана |
||
9 |
|
Речовини. Фізичні властивості речовин. Властивості твердих тіл, рідин і газів |
§7 |
|
||
10 |
|
Атоми і молекули. |
§8 |
|
||
11 |
|
Дифузія |
§8 |
|
||
12 |
|
Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини |
§9 |
|
||
13 |
|
Чисті речовини і суміші |
§10 |
|
||
14 |
|
Способи розділення сумішей
|
§11 |
|
||
15 |
|
Практичне заняття: Розділення сумішей фільтруванням |
Повторити §11 |
|
||
Т Е М А Т И Ч Н Е О Ц І Н Ю В А Н Н Я 2 |
||||||
16 |
|
Явища природи. Організація спостережень за явищами природи |
§12 Підготувати презентацію результатів спостереження |
|
||
17 |
|
Фізичні явища, їх різноманітність |
§13 |
|
||
18 |
|
Хімічні явища, їх ознаки. Гниття. |
§14 |
|
||
19 |
|
Горіння. Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі |
§15 |
|
||
20 |
|
Практичне заняття:
|
|
|
||
21 |
|
Підсумковий урок «Тіла, речовини та явища навколо нас» |
|
СР№1 Оцінювана |
||
Т Е М А Т И Ч Н Е О Ц І Н Ю В А Н Н Я 3 |
||||||
РОЗДІЛ II. ВСЕСВІТ (8 ГОД) |
|
|||||
22 |
|
Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил. Небесні тіла. |
§16 |
|
||
23 |
|
Поняття сузір’я. Зоря – самосвітне небесне тіло. Відмінності між зорями. Міжзоряний простір. |
§17 |
|
||
24 |
|
Практичне заняття :
Організація спостережень за сузір’ями Малої та Великої Ведмедиці |
Повторити §17 |
|
||
25 |
|
Планети. Сонячна система. Відмінності між планетами.Значення зоряного неба в історії людства. |
§18 |
|
||
26 |
|
Всесвіт та його складові. Зоряні системи — галактики. |
§19 |
|
||
27 |
|
Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Людина і Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень |
§20 Підготувати інформацію про космонавтів України |
|
||
28 |
|
Навчальний проект «Наш дім – Сонячна система» |
Повторити §18-20 |
|
||
29 |
|
Підсумковий урок «Всесвіт» |
Повторити § 6-20 |
СР№2 Оцінювана |
||
Т Е М А Т И Ч Н Е О Ц І Н Ю В А Н Н Я 4 |
|
|||||
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ(16 ГОД) ТЕМА 1. ЗЕМЛЯ ЯК ПЛАНЕТА |
|
|||||
30 |
|
Форма і розміри Землі |
§21, 22 |
|
||
31 |
|
Внутрішня будова Землі |
§ 23 |
|
||
32 |
|
Рухи Землі. |
§24 |
|
||
33 |
|
Пори року. Практичне заняття:
Організація спостережень: за повертанням листя і квітів рослин до Сонця; нагріванням тіл променями Сонця. |
§ 25 |
|
||
34 |
|
Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення |
§26 |
|
||
35 |
|
Способи зображення Землі |
§27 |
|
||
36 |
|
Практичне заняття: Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль., материків і частин світу; географічних об’єктів. |
Повторити §27 |
|
||
37 |
|
Ґрунт, його значення і властивості. Догляд за ґрунтом. |
§28 |
|
||
Т Е М А Т И Ч Н Е О Ц І Н Ю В А Н Н Я 5 |
||||||
38 |
|
Повітря — суміш газів. Значення повітря. |
§29 |
|
||
39 |
|
Властивості повітря |
§30 |
|
||
40 |
|
Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Колообіг води. |
§31-32 |
|
||
41 |
|
Вода — розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини у природі. |
§32 |
|
||
42 |
|
Практичне заняття:
Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді. |
§32 |
|
||
43 |
|
Значення води у природі. |
Підготувати доповідь «Використ.води людиною» |
|
||
44 |
|
Використання води людиною |
Підготуватись до підсумкового уроку |
|
||
45 |
|
Підсумковий урок «Земля як планета» |
Повторити §21-32 |
СР№3 Оцінювана |
||
Т Е М А Т И Ч Н Е О Ц І Н Ю В А Н Н Я 6 |
|
|||||
ТЕМА 2. ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ ЯК СЕРЕДОВИЩЕ ЖИТТЯ ОРГАНІЗМІВ (16 ГОД) |
|
|||||
46 |
|
Організм і його властивості. |
§33 Стор.142-144 |
|
||
47 |
|
Клітинна будова організмів. Організація спостережень за основними властивостями живих організмів |
§33 Стор.144-146 |
|
||
48 |
|
Різноманітність організмів. Рослини.Тварини. |
§34 |
|
||
49 |
|
Різноманітність організмів. Гриби. Бактерії |
§35 |
|
||
50 |
|
Практичне заняття
|
§36,37 |
|
||
51 |
|
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи. |
§38 |
|
||
52 |
|
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища. |
§39 |
|
||
53 |
|
Наземно-повітряне середовище. Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них. |
§40 |
|
||
Т Е М А Т И Ч Н Е О Ц І Н Ю В А Н Н Я 7 |
||||||
54 |
|
Водне середовище життя. |
§41 |
|
||
55 |
|
Ґрунтове середовище життя. |
§42 |
|
||
56 |
|
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів. Угруповання організмів. |
§43 |
|
||
57 |
|
Екосистеми. |
§44 |
|
||
58 |
|
Рослинний і тваринний світ нашої місцевості |
Підготувати доповідь про рослини/тварини нашої місцевості |
|
||
59 |
|
Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини» |
Робота над проектом |
|
||
60 |
|
Підсумковий урок «Планета Земля як середовище життя» |
Повторити §33 -44 |
СР№4 Оцінювана |
||
61 |
|
Екскурсія (відповідно до місцевих умов) |
|
|
||
|
||||||
ТЕМА 3. ЛЮДИНА НА ПЛАНЕТІ ЗЕМЛЯ (7 ГОД) |
|
|||||
62 |
|
Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою |
§45 |
|
||
63 |
|
Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. |
§45 |
|
||
64 |
|
Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів). |
§46 |
|
||
65 |
|
Практичне заняття: Дослідження екологічних проблем своєї місцевості. |
|
|
||
66 |
|
Охорона природи. Червона книга України. Практична робота: Складання Червоної книги своєї місцевості. |
§47 |
Оцінювана |
||
67 |
|
Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі. Організація спостережень за природоохоронною діяльністю людей у своїй місцевості |
§48 |
|
||
68 |
|
Навчальний проект «Смітити не можна переробляти» (про «друге життя» побутових речей) |
Підготуватися до підсумкового уроку |
|
||
69 |
|
Підсумковий урок «Людина на планеті Земля» |
Підготуватися до контрольної роботи |
|
||
70 |
|
Контрольна робота. |
|
|
||
Т Е М А Т И Ч Н Е О Ц І Н Ю В А Н Н Я 9 |
||||||