Календарно-тематичне планування з природознавства

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з природознавства 5 клас. Автор підручника Ярошенко
Перегляд файлу

ПРИРОДОЗНАВСТВО (5 КЛАС)

2 год. на тиждень – 70 год.

Підручник: О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко «Природознавство», Київ, видавництво «Світоч», 2018 р.

№ уроку

Дата

Тема уроку

Домашнє завдання

Примітка

ВСТУП (6 ГОД)

 

1

 

Науки, що вивчають природу. Значення природничо-наукових знань для людини

§1

 

2

 

Джерела знань про природу

Практичне заняття:

  • Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедії, словники, довідники величин, атласи географічних карт, атласи-визначники рослин і тварин, науково-популярна література природознавчого змісту, хрестоматії з природознавства, Інтернет-ресурси тощо.

§2

 

3

 

Методи вивчення природи

  • Організація спостережень  за тілами живої та неживої природи

§3

 

4

 

Обладнання для вивчення природи

Практичне заняття:

  • Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових  спостережень та дослідів.

§4

 

5

 

Внесок видатних учених-натуралістів у вивчення природи

§5

 

6

 

Навчальний проект

«Жива і нежива природа навколо нас»

Повторити

§§ 1-5

 

Т Е М А Т И Ч Н Е  О Ц І Н Ю В А Н Н Я  1

РОЗДІЛ I. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС (15ГОД)

 

7

 

Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання

§6

 

8

 

Практична робота:

  • Вимірювання  маси та розмірів різних тіл.

Повторити §6

Оцінювана

 9

 

Речовини. Фізичні властивості речовин. Властивості твердих тіл, рідин і газів

§7

 

10

 

Атоми і молекули.

§8

 

11

 

Дифузія

§8

 

   12

 

Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини

§9

 

13

 

Чисті речовини і суміші

§10

 

14

 

Способи розділення сумішей 

 

§11

 

15

 

Практичне заняття:

Розділення сумішей фільтруванням

Повторити §11

 

Т Е М А Т И Ч Н Е  О Ц І Н Ю В А Н Н Я  2

16

 

Явища природи.

Організація спостережень за явищами природи

§12

Підготувати презентацію результатів спостереження

 

17

 

Фізичні явища, їх різноманітність

§13

 

18

 

Хімічні явища, їх ознаки. Гниття.

§14

 

19

 

Горіння. Повторюваність явищ. Взаємозв’язок  явищ у природі

§15

 

20

 

Практичне заняття:

  • Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від   температури та площі поверхні.

 

 

21

 

Підсумковий урок «Тіла, речовини та явища навколо нас»

 

СР№1

Оцінювана

Т Е М А Т И Ч Н Е  О Ц І Н Ю В А Н Н Я  3

РОЗДІЛ II. ВСЕСВІТ (8 ГОД)

 

22

 

Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил. Небесні тіла.

§16

 

23

 

Поняття сузір’я. Зоря – самосвітне небесне тіло. Відмінності між зорями. Міжзоряний простір.

§17

 

24

 

Практичне заняття :

  • Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.

Організація спостережень  за сузір’ями Малої та Великої Ведмедиці

Повторити

§17

 

25

 

Планети. Сонячна система. Відмінності між планетами.Значення зоряного неба в історії людства.

§18

 

26

 

Всесвіт та його складові. Зоряні системи — галактики.

§19

 

27

 

Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Людина і Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень

§20

Підготувати інформацію про космонавтів України

 

28

 

Навчальний проект

«Наш дім – Сонячна система»

Повторити

§18-20

 

29

 

Підсумковий урок «Всесвіт»

Повторити

§ 6-20

СР№2

Оцінювана

Т Е М А Т И Ч Н Е  О Ц І Н Ю В А Н Н Я  4

 

РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ  – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ(16 ГОД)

ТЕМА 1. ЗЕМЛЯ ЯК ПЛАНЕТА

 

30

 

Форма і розміри Землі

§21, 22

 

31

 

Внутрішня будова Землі

§ 23

 

32

 

Рухи Землі.

§24

 

33

 

Пори року.

Практичне заняття: 

  • Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця

Організація спостережень: за повертанням листя і квітів рослин до Сонця;  нагріванням тіл  променями Сонця.

§ 25

 

34

 

Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення

§26

 

35

 

Способи зображення Землі

§27

 

36

 

Практичне заняття: 

Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль., материків і частин світу; географічних об’єктів.

Повторити §27

 

37

 

Ґрунт, його значення і властивості. Догляд за ґрунтом.  

§28

 

Т Е М А Т И Ч Н Е  О Ц І Н Ю В А Н Н Я    5

38

 

Повітря — суміш газів. Значення повітря.

§29

 

39

 

Властивості повітря

§30

 

40

 

Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Колообіг води.

§31-32

 

41

 

Вода — розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини у природі.

§32

 

42

 

Практичне заняття:

  • Дослідження розчинності речовин (цукру, солі, лимонної кислоти, олії).
  • Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти.

Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді.

§32

 

43

 

Значення води у природі.

Підготувати доповідь «Використ.води людиною»

 

44

 

Використання води людиною

Підготуватись до підсумкового уроку

 

45

 

Підсумковий урок «Земля як планета»

Повторити

 §21-32

СР№3

Оцінювана

Т Е М А Т И Ч Н Е  О Ц І Н Ю В А Н Н Я  6

 

ТЕМА 2. ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ ЯК СЕРЕДОВИЩЕ ЖИТТЯ ОРГАНІЗМІВ

(16 ГОД)

 

46

 

Організм і його властивості.

§33

Стор.142-144

 

47

 

Клітинна будова організмів.

Організація спостережень за основними властивостями живих організмів

§33

Стор.144-146

 

48

 

Різноманітність організмів. Рослини.Тварини.

§34

 

49

 

Різноманітність організмів. Гриби. Бактерії

§35

 

50

 

Практичне заняття

  • Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості
  • Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників.

§36,37

 

51

 

Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи.

§38

 

52

 

Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.

§39

 

53

 

Наземно-повітряне середовище.

Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них.   

§40

 

Т Е М А Т И Ч Н Е  О Ц І Н Ю В А Н Н Я  7

54

 

Водне середовище життя.

§41

 

55

 

Ґрунтове середовище життя.

§42

 

56

 

Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів. Угруповання організмів.

§43

 

57

 

Екосистеми.

§44

 

58

 

Рослинний і тваринний світ нашої місцевості

Підготувати доповідь про рослини/тварини нашої місцевості

 

59

 

Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини»

Робота над проектом

 

60

 

Підсумковий урок «Планета Земля як середовище життя»

Повторити

§33 -44

СР№4

Оцінювана

61

 

Екскурсія

(відповідно до місцевих умов)

 

 

Т Е М А Т И Ч Н Е  О Ц І Н Ю В А Н Н Я  8

ТЕМА 3. ЛЮДИНА НА ПЛАНЕТІ ЗЕМЛЯ (7 ГОД)

 

62

 

Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою

§45

 

63

 

Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. 

§45

 

64

 

Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів).

§46

 

65

 

Практичне заняття:

Дослідження екологічних проблем своєї місцевості.

 

 

66

 

Охорона природи. Червона книга України.

Практична робота:

Складання Червоної книги своєї місцевості.

§47

Оцінювана

67

 

Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.

Організація спостережень за природоохоронною діяльністю людей у своїй місцевості

§48

 

68

 

Навчальний проект

 «Смітити не можна переробляти»

(про «друге життя» побутових речей)

Підготуватися до підсумкового уроку

 

69

 

Підсумковий урок «Людина на планеті Земля»

Підготуватися до контрольної роботи

 

70

 

Контрольна робота.

 

 

Т Е М А Т И Ч Н Е  О Ц І Н Ю В А Н Н Я  9

 

 

docx
Додано
26 серпня 2021
Переглядів
6496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку