Проєкт кейс-уроку «Вода-це наше багатство». 3 клас

Про матеріал
Проєкт кейс-уроку «Вода-це наше багатство». 3 клас Розгортки предметів:«Я досліджую світ», «Читання», «Українська мова», Математика», «Мистецтво». Тривалість уроку: 80 хв.
Перегляд файлу

Баришполь Інна Миколаївна

Вчитель початкових класів

Тарасівського ліцею Узинської міської ради

 

Проєкт кейс-уроку «Вода-це наше багатство». 3 клас

Розгортки предметів:«Я досліджую світ», «Читання», «Українська мова», Математика», «Мистецтво».

 

Тривалість уроку: 80 хв.

 

Дидактична мета: узагальнити та систематизувати  вивчений матеріал, визначити в ньому основні поняття,розширити  і поглибити уявлення дітей про значення води у природі; сформувати поняття про світовий кругообіг води як закономірне явище, уточнити знання дітей про стан і властивості води; формувати комунікативні вміння та вміння працювати в групах,проводити дослідження, зіставляти різні позиції ,  висловлювати міркування, уміння аналізувати, застосовувати знання в житті,робити висновки, навички самостійної роботи.

Розвиваюча мета: : розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід, формувати уявлення про зміни станів води; розширити уявлення про взаємозв’язки води з іншими об’єктами природи, розвивати мовлення дітей та збагачувати словник образними виразами, формувати оцінні судження, вміння робити свої висновки, розвивати вміння самостійно виконувати досліди, спостерігати за ходом і результатами досліду, вміння робити висновки,  міркувати за аналогією, розвивати логічне мислення,вчити міркувати, розвивати допитливість та дбайливе ставлення до природи.

Виховна мета: виховувати пізнавальний інтерес, самостійність, організованість і відповідальність за виконану роботу, виховувати любов до природи,бережне ставлення до води.

Обладнання: Вода,стаканчики,краплинка,ребус,хмаринка,»Вода-рідина»-асоціативний кущ, «Стани води»,»Кругообіг води»,частини висловів про воду,загадки,задачі,мікрофон,краплинки настрою.

 

 

 

Перебіг уроку

   

 

       1.Організаційний момент

 

Знову день почався, діти,

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішити —

Кличе в подорож дзвінок.

Сьогодні в нас урок незвичний,

Та вчить багато нас чому.

Хай буде він для нас повчальний!

За це подякуєм йому!

 

Щоб всі знання сьогодні мали -

Крапля казкова до нас завітала.

З нею чарівні краплі - сестрички,

Усі загадкові, хоча й невеличкі                                                          .     Настінна декорація Краплинка (2530.9) | Пластикові стенди зі знижкою 50%!  STEND.IN.UA

 

 

2.Повідомлення теми та завдань уроку

 

- Сьогодні у нас незвичайний урок. На ньому ми дізнаємось багато нового,цікавого,будемо проводити досліди, робити висновки, розв’язувати задачі та багато іншого. А про тему уроку ви зможете здогадатися розгадавши ребус.

                              

 -  Чи здогадались ви про назву теми ?

-Що  ви знаєте про воду?

-Що хотіли б дізнатися?    

-Відповісти на ці та інші запитання допоможуть нам наша хмаринка-цікавинка, яка завітала до нас на урок . На ній є краплинки ,але вони не прості ,а цікаві та чарівні із завданнями.                                                                                       

 

Розгортка ««Я досліджую світ»

Перша краплинка – природознавча.

 

-Вона  принесла нам завдання, які ми маємо виконати,щоб дізнатися відповіді на наші запитання.

 

  1. Розповідь учителя

 

- Уявіть собі,що було б на Землі, як би не було води?

(не зеленіла б трава,,росли б дерева, не було птахів, звірів  і нас – людей)

-Ось подивіться на карту світу. Скільки на ньому синього і блакитного кольору. А якщо  швидко  покрутити глобус,то  він увесь здається голубим. Нашу Землю так і називають – голуба  планета. Вода є в повітрі, у земній атмосфері: це дощ,сніг,хмари,туман. Ось як багато води на Землі.

 

  1. Робота в групах щодо визначення властивостей води

 

Властивості  води    (вивішується на дошці)

 -  Подивіться на склянку із водою,що ви можете сказати про гущу води?   (Рідка ) 

--Візьміть піпетку і накапайте декілька крапель води на скло. Що сталося?

( Текуча)

--Опустіть олівець у воду. Ми бачимо олівець крізь воду? (Прозора )

 – Понюхайте воду. Чи має  вода запах? (Без запаху )

 – Вода має дивовижну властивість розчиняти  речовини. Тому ії називають розчинником.

-Які речовини можна розчинити  у воді? (цукор,сіль,фарби…)

-- Давайте тепер прочитаємо,які ж властивості води ми виявили?

 

3.Підсумок.Технологія «Асоціативний кущ»

 

- Уявіть собі,що ми з вами дослідники. Сьогодні перед нами стоїть така мета:

виявити які ж властивості має вода.(складання «Асоціативного куща»)

 

 

 

4.Стан води. Інтерактивна технологія «Навчаючи-учусь»

 

(Учні знайомляться самостійно з інформацією та діляться нею з іншими.)

 

За температури нижче 0° вода замерзає, тобто переходить із рідкого стану у твердий. У природі за таких умов водойми вкриваються кригою. У хмарах утворюються сніжинки. Лід і сніг — це вода у твердому стані.

 

Випаровування — це перехід води з рідкого стану в газоподібний. Вода в газоподібному стані — це водяна пара, яка завжди є в повітрі. У природі, коли водяна пара охолоджується біля земної поверхні, утворюються роса, туман, іній. Найшвидше вода випаровується під час кипіння за температури 100°.

 

 Вода — це рідина, яка має свої властивості. Вона текуча, не має власної форми (набуває форму об'єкта, в який її наливають), прозора, безбарвна, без запаху та смаку. Вода у рідкому стані: дощ, роса, туман. 

 

 

 

-Отже  вода буває у трьох станах:   рідка, тверда, газоподібна.

 

 

 

Розгортка  «Читання»

Друга  краплинка – Читайликова

 

Історія Маленького Жабеняти 

(добра казка про кругообіг води в природі)

 

Маленьке Жабеня нудьгував. Всі Жаби навколо були дорослими, і йому не було з ким грати. Зараз він лежав на широкому листі річковий лілії і уважно дивився в небо.

- Небо таке синє і живе, немов вода в нашому ставку. Повинно бути, це і є ставок, тільки навпаки. А раз так, то там напевно водяться жаби.

Він скочив на тоненькі лапки і закричав:

- Гей! Жабенята з небесного ставка! Якщо ви мене чуєте, відгукніться! Давайте дружити! Але ніхто не відгукнувся.

- Ах, так! - вигукнув Жабеня. - Ви зі мною в хованки грати?! Ось вам!

І він скорчив кумедну гримасу. А Мама - Жабка, неподалік комара, тільки розсміялася: «Дурнику! Небо адже це не ставок, і там немає жабенят».

- Але ж з неба часто капає дощ, а вночі воно темніє, як і наша вода в ставку. І ці смачні комарі так часто злітають увись!

- Який ти в мене малий, - знову засміялася Мама. - Комарикам адже потрібно рятуватися від нас, ось вони і піднімаються в повітря. А вода в нашому ставку в спекотні дні випаровується, піднімається в небо, а потім знову повертається в наш ставок у вигляді дощу. Зрозумів, малюк?

- Угу, - кивнув зеленою голівкою Жабеня.

А про себе подумав: «Все одно коли-небудь знайду собі одного з неба.

Адже там є вода! А значить, є і Жабенята!!!

 

1.Робота над твором.

 

1.1..Підготовка учнів до сприймання твору.

1.2.Первинне ознайомлення зі змістом твору.

1.3.Бесіда (з метою перевірки враження і усвідомлення змісту прочитаного).

1.4.Повторне читання учнями тексту для поглибленого осмислення тексту. (читання «Краплинкою» - на чию парту впаде краплинка той і читає.)

1.5.Переказ прочитаного.

1.6.Вибіркове читання.

1.7.Узагальнювальна (підсумкова) бесіда, що ставить за мету – закріпити розуміння прочитаного.

 

2.Розповідь вчителя.

 

Подивіться на схему. Сонце зігріває землю . З поверхонь річок,ставків, озер, океанів, ґрунтів, рослин випаровується вода. Легка водяна пара піднімається високо в небо. Там  набагато  холодніше ніж на землі. Водяна пара охолоджується і перетворюється на дрібненькі краплинки води. З них утворюються дощові хмари. У хмарах краплинки зливаються. Вони стають важкими  і падають у вигляді дощу  при температурі вище 0 С  і у вигляді снігу при температурі 0 С. Отже,вода, що випаровувалася повертається у вигляді опадів  (дощу,снігу, граду).

Частина цієї води знову просочується у грунт,потрапляє в озера, річки, моря. А решта води знову випаровується з поверхонь суходолу, водойм  і рослин. Вода в природі постійно рухається. Перетворення води в природі з одного стану в іншій називають кругообігом води.

 

 

 

3.Робота за схемою – малюнком

 

Самостійна робота

Малювання кругообігу води в природі на аркушах паперу.

 

Вчитель пропонує уням виконати схематичне зображення кругообігу води.

 

4.Групова робота

 

(Додому  кожна група отримала завдання: підготувати інформацію та цікаві повідомлення про дощ та воду.)

 

-Діти, ви готували до уроку цікаві повідомлення про воду. Ми із задоволенням послухаємо ваші розповіді.

 

* Вода життєво необхідна не тільки кожній людині. Вода є джерелом життя для будь-якого живого організму на Землі.

*Важливіше води тільки повітря, без якого життя неможливе в принципі.

* Без води людина може жити лише 3-4 дні, а от без їжі здатний простягнути майже 3 місяці.

*Незважаючи на те, що Земля більш ніж на 70% покрита водою, лише 1% є прісною.

* Більше 2/3 запасів прісної води на Землі зберігається в льодовиках.

* В Антарктиці знаходиться самий холодний лід, а от самим теплим льодом вважається Альпійський, так як його температура становить 0 градусів за Цельсієм.

* Існує унікальне озеро Циркницьке в Словенії. В зимовий та літній період воно безслідно зникає, а навесні і восени наповнюється.

*Людині потрібно як мінімум 1,5 літра води на добу, але не вся вона обов’язково повинна надходити в рідкій формі, деяку кількість води ми отримуємо разом з прийомом їжі. За все життя людина споживає близько 35 тонн води.

*Перші живі організми на Землі виникли у воді.

*Щоб утворилася одна дощова краплинка, необхідно не менше мільйона мікроскопічних краплинок.

* Скупчення чималої кількості таких крапель утворюють хмари. І з хмар влітку іде дощ, а взимку — сніг.

 

 

 

 

Розгортка «Українська мова»

Третя краплинка  - Мовна

 

1. Гра «Переставлянка». Поєднай частини висловів. Поясни їх значення.

 

Не брудни криниці,

 

доки не зникне вона.

Де кінчається вода

бо схочеш водиці.

 

Не знаємо, яка цінна вода

там не буде й життя.

 

 

 

2.Гра – «Знайди пару» Створення та пояснення висловів.(з’єднати стрілочками )

 

Канути в воду                                                     Перестати існувати,зникнути

Мов води в рот набрав                                    Зажурений,засмучений

Водою не розлити                                             Той,хто нічого не робить

Наче у воду опущений                                      Не сказати жодного слова,мовчати

Під лежачий камінь вода не тече                  Про тісну дружбу

 

 

 

3.Вправа «Водоспад загадок» ( із словами відгадками скласти речення та визначити граматичну основу)

 

 

 

Крутиться, вертиться, берега держиться (Річка).

Летить орлиця по синтому небу, крила розкрила, сонце закрила (Хмара).

Коли мене нема- всі чекають, коли прийду – тікають (Дощ).

Ніжна зірка сніжно- біла

На рукав згори злетіла.

Поки ніс її сюди-

Стала краплею води ( Сніжинка).

Стоїть корито, води налито (Ставок).

 

 

Розгортка «Математика»

Четверта краплинка –  Математична

 

 

 Розв’язування  «цікавих» задач

 

 

1.  Людина за добу споживає до 6 літрів води. Скільки води споживає людина за тиждень?    (6 х 7 =42)

 

 

2.  На 100 л води припадає 2 літри питної води. Скільки  літрів непитної води становить на 100 л?   (100 – 2 =98 (л) )

(Виховний момент. Питної води на землі мало, тому ії треба берегти )

 

 

3.Стебло кукурудзи за 6 днів випаровує 24 л води.  Скільки літрів води буде випаровувати кукурудза за 8 днів? ( 24: 6 х 8 = 32 (л) )

 

4.Якщо з крана постійно крапає вода,то за 2 дні марно витікає 14 л води. Скільки літрів води витікає за тиждень? (14: 2 х 7 = 49 (л) ) (виховний момент)

 

5.   Під час купання витрачається 7 відер води. Під час прання в пральній машині на 3 відра води більше. Скільки всього відер води витрачається на купання і прання?      ( 7+3) + 7 = 17 (в.)

 

 

 

Розгортка «Мистецтво»

П’ята  краплинка –  Творча

 

Учні під мелодію дощу зображують літній дощ.

 

 

 

         

 

          

 

 

 

Підсумок .

 

Учні розповідають про те, що їх вразило,що вони дізналися цікавого про воду.

 

  1. Вправа «Мікрофон»

Методики рефлексії в початкових класах.

2.Вправа « Мозкова атака»

  

- Що найбільше сподобалось  вам  на уроці?

– Назвіть поняття, які ви запам’ятали з теми уроку.

– Що ми дізналися про властивості води (проговорюємо з опорою на картинки на дошці)

– Чи потрібна вода на землі?

– Для чого потрібна вода?

– Що вас найбільше зацікавило на уроці?

– Чи довели ми, що вода – це скарб Землі?

 

3.Вправа мій настрій

 

картинки капельки эмоции для детей: 2 тыс изображений найдено в Яндекс  Картинках

 

doc
Додав(-ла)
Баришполь Инна
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку